|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak jeżdzić ekoniocznie na benzynie...?? |
Autor |
Wiadomość |
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-09-2005, 12:53 Jak jeżdzić ekoniocznie na benzynie...??
|
|
|
Hey...
Jakie są najbardziej optymalne obroty dla silnika 1,4 ie .....??
2000-2500 obr.... ...???
Czy hamować silnikem czy wrzucać na luz ...??
Ostatnio na TVN Turbo mówili, zeby wrzucać na luz to auto mniej spali....choć mnie sie wydaje ,ze powinno sie hamować silnikem...?? sam juz nie wiem |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-09-2005, 13:04
|
|
|
Przy wtrysku (pompie elektrycznej) przy hamowaniu silnikiem pompa paliwa ponoć sie wyłacza całkowicie więc powinno być ekonomiczniej niż na luzie (tak jest w normalnych samochodach a czy w TT też to nie wiem).
A obroty obrotami a liczy się otwarcie przepustnicy (możesz jechać pod góre na czwórce i wcisnąć gaz do dechy - prędkość ta sama, obroty te same a gaz wcisnięty do dechy i spalanie okrutne)
Najlepiej jak najmniej wciskacgaz he he
Chyba że piszesz dokłanie o 5tym biegu to sprawność wyjdzie gdzieś tam poniżej 2900obr ale dokładnie nie wiem (nie mam książki) |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-09-2005, 14:42
|
|
|
to jest prawda hamowanie silnikiem najlepiej jedz 50-60 km/h na 3 i póść gaz do skrzyzoania bedziesz dojeżdzal za darmoche ;]
Zalezy tez od silnika ale to sie sprawdza |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-09-2005, 14:40
|
|
|
nawet jezeli jest odciecie paliwa to ekonomiczniej jest wyrzucic na luz, silnik nie ma wtedy obciazenia i pali 1l/h. a przy lpg hamowanie silnikiem to juz sabotaz dla kieszeni |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-09-2005, 20:03
|
|
|
muflonek napisał/a: | ...a przy lpg hamowanie silnikiem to juz sabotaz dla kieszeni |
rozwiń myśl proszę
nie masz odcięcia na gazie (wtrysk, gaźnik...) czy boisz się strzałów ?? |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-09-2005, 23:20
|
|
|
przyspieszasz dynamicznie lub wyprzedzasz => 3000-5000przy otwarciu przepustnicy na okolice 3/4 ew. w razie potrzeby wieksze
przyspieszanie normalne tj. spod swiatel ale w sensie "jak przyspieszyc szybko i jaknajmniej spalic" => okolice 2500-3500 otwarcie przepustnicy na nie wiecej niz polowe, a przy tych obrotach i tak w miare jedzie i jest oszczedniej niz przy wiekszym otwarciu przepustnicy na nizszych
no i lekkie bujanie auta tzn jazda w trasie i nieodczuwalne ew. przyspieszenie
obroty w zakresie 2000-3000
no i ostatnie => utrzymywanie stalej predkosci... na 4rce juz od 1800 ale raczej nie nizej, a na 5tce tak od 2000
przy 2 ostatnich przypadkach delikatnie z gazem, w razie potrzeby od razu redukcja a mniej sie spali
malo w zyciu jezdzilem, jednak zycie tj. wysokie ceny benzyny zmusilo mnie do porzadnej nauki pewnych technik
np. jak szybko i oszczednie przejechac przez miasto...
1 do20kmh... 2do40kmh 3do60kmh jeszcze krotko 4rka... i przy 70kmh piateczka i sie toczymy slicznie bo i po co sie spieszyc jak gdzies tam zaraz przed nami sie tloczno robi... itd itp. oczywiscie swiatla przed nami daleko czerwone to na luz, przychamowanie i dotoczenie sie do swiatel najczesciej przy okolicach 30-40kmh tak by wrzucic 3jeczke elegancko i delikatnie zalac przy zmianie
Gaznik przy takiej spokojniejszej aczkolwiek nadal nie zolwiej jezdzie potrafil schodzic ponizej 8smiu litrow wylacznie po Warszawie |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-09-2005, 13:21
|
|
|
w tipo jest taki ekonomizer i rób tak aby na ciagłe pole skazówka nie wchodziła.
Dodam ,że odpalanie na benzynie przy instalacji gazowej to 1 l na 100km średnio .
A to jak jeżdzić to sam musisz silnika posuchać kiedy najciszej pracuje to jest chyba ekonomiczne . |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-09-2005, 14:08
|
|
|
Cut-Off czyli uklad hamowania silnikiem dziala na zasadzie odcinania doplywu paliwa do silnika, jezli np. jedziemy i puscimy gaz a nadal silnik ma obroty np. 3000tys.
Wtedy poczujemy "jak by mocniej" cos nas trzymalo. Zalacza sie uklad cut-off i jedziemy za darmoche.
Wiec np. spuszczanie z gazu i jazda do celu na luzie JEST DROŻSZA od hamowania silnikiem.
Tylko ze na luzie mozemy zajechac dlaje, bo silnik nie stawia oporu.
Wtryski (SPI, MPI) oraz gazniki w T/T zaopatrzone sa w te uklady.
Co do jazdy na gazie, to niestety jazda hamujac silnikiem to jak ktos napisal marnotrawienie gazu. Bo i tak gaz leci do cylidnrow. Jedynie co mozesz zrobic to
na centralce gazu wlasnorecznie odlaczyc gaz na pozycje 0 lub jakos obmyslic plan
zintegrowania instalacji elektrycznej od LPG z ukladem cut-off w wtrysku czy w gazniku.
Acha dodam tyle, ze najbardziej ekonomiczna jazda to okolice 2900-3000tys. obrotow z predkoscia 90km/h. I kazde auto jest tak zestrojone, zeby przy tej predkosci najmniej palic.
Gdy podjezdzasz pod gorke, auto najmniej pali gdy..... lekko przyspieszamy.
A z gorki, najlepiej puscic pedal gazu i niech auto samo sie stacza (o ile jedziemy na benzynie no na gazie nie ma to roznicy - no chyba ze tak jak mowilem jakos bys zintegrowal dzialanie cut-off z instalacja gazu, zeby wtedy np. elektrozowaro odcinal doplyw gazu). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2005, 16:32 Re: Jak jeżdzić ekoniocznie na benzynie...??
|
|
|
Ja ostatnio jezdze ekonomicznie do roboty... autobusem |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-09-2005, 17:34
|
|
|
muflonek napisał/a: | nawet jezeli jest odciecie paliwa to ekonomiczniej jest wyrzucic na luz, silnik nie ma wtedy obciazenia i pali 1l/h. a przy lpg hamowanie silnikiem to juz sabotaz dla kieszeni |
Nieprawda. Latwo to sprawdzic jadac chociazby autem ktore ma komputer pokladowy i pokazuje chwilowe spalania. Dla przykladu. Jezdze czasem Peugeotem 406 3,0 V6 i spalanie srednie w tym potworze to 12-13l/100km. Jadac na 5-tym biegu puszczam gaz i jade hamujac silnikiem,chwilowe spalanie ok.3-6l. Jadac na luzie jest ono znacznie wieksze.To nieprawda ze samochod na luzie spala mniej.Ekonomicznie jezdzi sie w zakresie obrotow w ktorym silnik osiaga swoj max moment obrotowy.Przecietnie jest to zakres 2500-3500 tys.obr.
a tak poza tym:
10 rad, jak taniej jeździć na drogiej benzynie udziela dr inż. Maciej Julian Lisowski z Katedry Eksploatacji Pojazdów Samochodowych Politechniki Szczecińskiej
1. Generalne „odchudzić” auto. Zastanowić się, czy nie wozimy od pół roku zbędnych rzeczy w bagażniku. Każdy niepotrzebny kilogram to wzrost oporu toczenia. Może nawet warto zdjąć np. z kół eleganckie ozdobne kołpaki.
2. Popracować nad techniką jazdy. Tu kierowcy mają największe pole do popisu. Trzeba delikatnie operować pedałem gazu. W jeździe miejskiej przewidywać, czy uda się przejechać skrzyżowanie bez zatrzymywania. Jeśli z daleka widać światło czerwone, pozwolić samochodowi dojechać do skrzyżowania, hamując silnikiem. Oszczędzamy wtedy nie tylko paliwo, ale także układ hamulcowy. Styl jazdy „gaz-hamulec” jest bardziej kosztowny.
3. Zlikwidować zbędne bagażniki dachowe, o ile nie musimy z nich korzystać, i inne elementy wystroju zewnętrznego. Mimo upału warto też zamykać okna w samochodzie, bo zwiększają opór powietrza, zwłaszcza przy większych prędkościach.
4. Nie montować samodzielnie takich elementów jak spojlery i inne profile, które pozornie dają samochodowi bardziej opływową sylwetkę. Po pierwsze, one coś ważą, po drugie, sami nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy to coś pomaga. Tym się zajmują poważne instytuty, a nie kierowca na własną rękę. Często takie spojlery zwiększają opór powietrza, zamiast go zmniejszać.
5. Nasze auto powinno być w pełni sprawne. Podczas przeglądu technicznego zwrócić uwagę na wszelkie opory i luzy w mechanizmach samochodowych. To może uczynić jazdę oszczędniejszą, ale także bezpieczniejszą. Typowym oporem są blokujące się i piszczące hamulce.
6. Używać przewidzianych instrukcją materiałów eksploatacyjnych, odpowiednich smarów i olejów. Generalna zasada jest taka, że olej mniej gęsty (lepki) powoduje mniejszy opór w silniku i mniejsze zużycie paliwa. Nie musimy fanatycznie trzymać się marki oleju, choć w niektórych przypadkach instrukcja podaje: Castrol albo zabieramy gwarancję. Trzeba stosować olej zgodny z certyfikatem energii, przeważnie wielosezonowy o współczynniku W50 lub W40.
7. Przy rozgrzanym silniku każdy olej robi się mniej gęsty, ale nie należy przesadzać z rozgrzewaniem samochodu stojącego na parkingu czy w garażu. Te kilka sekund, kiedy zamykamy bramę, wystarczy.
8. Na długiej trasie jeździć z prędkością ekonomiczną. Dla każdego auta jest ona inna. Inaczej jest też przy silnikach benzynowych niż wysokoprężnych. Warto wiedzieć, przy jakiej prędkości obrotowej występuje moment maksymalny silnika. Aby jeździć oszczędniej, należy się poruszać w przedziale prędkości bliżej maksymalnego momentu obrotów. O ile warunki drogowe pozwalają, korzystać z piątego biegu. Bardzo pomaga komputer pokładowy z pomiarem chwilowego zużycia paliwa. Podobnie wskazania obrotomierza pokazują, czy silnik nie pracuje zbyt intensywnie. Doświadczony kierowca wyczuje to własnym uchem.
9. Raczej na własną rękę nie stosować mniej lub bardziej sprawdzonych urządzeń, które mają obniżyć zużycie paliwa, np. magnetyzerów montowanych na przewodach paliwowych lub powietrznych. Badaliśmy to, ale jednoznacznego potwierdzenia oszczędności nie ma.
10. Wprawdzie odbiorniki prądu w samochodzie osobowym nie stanowią wielkiego obciążenia, jednak nie ulega wątpliwości, że auto z włączoną klimatyzacją, światłami, radiem, ogrzewaną szybą będzie palić trochę więcej benzyny niż bez włączenia tych urządzeń. Dużo wprawdzie nie zaoszczędzimy, ale grosz do grosza, w sumie jazda wypadnie nieco taniej.
A tak na marginesie to jaka jest przyjemnosc jazdy ekonomicznej eee to nie dla mnie |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-09-2005, 21:21
|
|
|
miszko napisał/a: | Cut-Off czyli uklad hamowania silnikiem dziala na zasadzie odcinania doplywu paliwa do silnika, jezli np. jedziemy i puscimy gaz a nadal silnik ma obroty np. 3000tys.
Wtedy poczujemy "jak by mocniej" cos nas trzymalo. Zalacza sie uklad cut-off i jedziemy za darmoche.
Wiec np. spuszczanie z gazu i jazda do celu na luzie JEST DROŻSZA od hamowania silnikiem.
|
Powiem szczerze ze nie wiedzialem o powyzszym iz posiadam to cudo w Temprze :oops:
Chociaz w zasadzie i tam mnie malo dotyczy bo jest zagazowana.
miszko napisał/a: | Acha dodam tyle, ze najbardziej ekonomiczna jazda to okolice 2900-3000tys. obrotow z predkoscia 90km/h. |
Tu w moim przypadku sprawdzilem i moja mniej pali przy spokojnej jezdzie w granicach 120km/h
Kiedys jadac w gory jechalem w granicach 120-140 ale spokojnie bez dodawania gazu "w podloge".
Spalanie wyszlo mi okolo 8 litrow co mnie mocno zaskoczylo.
Myslalem, ze zejde ponizej i chcialem poznac granice "minimalizmu" spalania ale przy spokojnej jezdzie 90km/h wychodzi mi wiecej lub "przy dobrych wiatrac" tyle samo.
Ostatnio nawet jadac w trasie do Kazimierza spalanie wyszlo mi w granicach 8-8,5 litra ale jechalem baaaaaardzo lajtowo 80-100km/h bo tam pelno panow z suszarkami stoi.
Moze moja nie lubi sie wlecz i woli jak ja pogonie troche |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-09-2005, 21:30
|
|
|
cut-off to i fiat 125p miał... kiedyś mi padł i musiałem wymienić- róznica polagała na tym,że do 125-tki kosztował 30 zł , a do tempry ok. 148 zł |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-09-2005, 23:10
|
|
|
EMF, 8 litrów/100km ponad Ci wyszło w trasie na gaźniku 1.6 ??? Straszne - mój wielowtrysk 1.8 w kombiaku spalił tyle na trasie Warszawa-Zakopane z 3 osobami na pokładzie i wypchanym po dach bagażnikiem... Tak sięzastanawiam, czy to nie kwestia paliwa - szczerze mówiąc tankowałem wtedy na Statoilu cały bak (62litry), jak tankuję po trochu w innych stacjach, to pali ciut więcej ;-) |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-09-2005, 10:28
|
|
|
No musze sie pochwalic bo Moj tipek z silnikiem 1,6i.e. pali na trasie ok.8l a w miescie do 10l i ani grama wiecej. Nie jezdze szczegolnie ekonomicznie,jezdze normalnie,bez szalenstw ale tez nie jak niedzielny kierowca... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-09-2005, 11:44
|
|
|
Emf napisał/a: | Ostatnio nawet jadac w trasie do Kazimierza spalanie wyszlo mi w granicach 8-8,5 litra ale jechalem baaaaaardzo lajtowo 80-100km/h bo tam pelno panow z suszarkami stoi. |
Jak na mój gust troche za dużo, u mnie przy spokojnej jeździe w granicach 90km/h spala poniżej 7l gazu. Przy normalnej jeżdzie 120-140 spalnie wynosi 7,5-8,5l. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-09-2005, 12:28
|
|
|
Nie wiem jak u Was ale mnie wqrza strasznie to ssanie polautomatyczne bo przez nie w zime jak robie krotki trasy, zre mi 15litrow.
Fakt, ze te trasy sa naprawde krotkie bo czasami ssanie nie zdazy sie nawet wylaczyc.
Myslalem o unicestwieniu dziadostwa ale znowu kiedys przy duzych mrozach ono mi sie zacielo i nawet pomimo wyciagniecia dzwigienki ssania auto nie chcialo za cholere odpalic.
Dlatego tak sie zastanawiam czy to zrobic bo nie chce zeby sie okazalo ze silnik zarzne |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-09-2005, 14:23
|
|
|
Romano to twoj faktycnzie gaziku ledow lyka :-) Chcialbym tkaie spalanie zoabczyc ... choc nogi nie mam zalekkiej i ekonomika to tylko w teori |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-09-2005, 16:18
|
|
|
MupiK, aż tak różowo to nie ma bo z ekonomiczną jazdą jestem na bakier
Średnią z okresu prawie 2 letniego mam 10,5, w pierwszym okresie jak miałem spartoloną przez gazowników instalację to miałem srednie spalanie na poziomie 11,5 po zrobieniu porządku z instalką mam 9,5. Niestety przeważa u mnie jazda miejska i to sie odbija na spalaniu.
A poniżej 7l. spalił mi tylko dwa razy, po prostu chciałem sprawdzic ile pali przy jeżdzie w granicach 90km/h, ale męczyłem sie okrutnie.
Średnią z ostatniej trasy 900km mam 8,4l |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-09-2005, 16:36
|
|
|
Hehe to itak fajnie
Ja z miasta mam srednio jakies 10-11 z tracy moze 9 ale 7 to ja nigdy nie widzialem !
Hmm moze by wartalo do LPG zajrzec kiedys ale to musze jakiegos fachmena dobrego zlnalezc |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-09-2005, 21:14
|
|
|
w Zime najlepsze jest ssanie w pelni RECZNE
jednak roznica jest taka ze za kazdym razem rano pierwszy kilometr powoli pokonany spedzony zostaje na wyczuwaniu pracy silnika aby stopniowo sie rozgrzewal a malo spalil...... jak jest wtrysk porzadny po prostu odpalamy jedziemy i o nic sie nie martwimy
roznice w zimie na krotkich trasach przy podobnych silnikach i podobnej jezdzie moga siegnac spokojnie 2-3 litrow na setke |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-09-2005, 22:06
|
|
|
miszko napisał/a: | Cut-Off czyli uklad hamowania silnikiem dziala na zasadzie odcinania doplywu paliwa do silnika, jezli np. jedziemy i puscimy gaz a nadal silnik ma obroty np. 3000tys. |
Z tym, że nie do końca tak jest. Układ ten działa powyżej pewnej granicy prędkości obrotowej (dla Tempry jest to chyba 1700 obr/min). Jeżeli obroty spadną poniżej tej wartości układ przestaje działać i paliwko leci jak w zwykłym gaźnikowcu. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-09-2005, 16:08
|
|
|
po to sie redukuje hamujac silnikiem |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-09-2005, 17:32
|
|
|
Jarek38 napisał/a: | Z tym, że nie do końca tak jest. Układ ten działa powyżej pewnej granicy prędkości obrotowej (dla Tempry jest to chyba 1700 obr/min). Jeżeli obroty spadną poniżej tej wartości układ przestaje działać i paliwko leci jak w zwykłym gaźnikowcu. |
Tak zapomnialem dodac info o tym ze to dziala od pewnej granicy. W UNO jest akurat ona bardzo nisko zestrojona. Bo dopiero na niskich obrotach czuc jak sie "wylacza" cut-off.
W gazniku akurat praktycznie nie czuc kiedy sie wlacza cut-off. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2005, 23:27
|
|
|
przydatne informacje... a o zintegrowaniu cut-off z LPG to niezły pomysł...
o ile pamiętam gdy cut-off odcina dopływa paliwa to po prostu na wejście (kabelek) tego elektorzaworka nie dochodzi 12V (zanika, czyli w efekcie wysunięty wewnętrzny cypelek co zatyka przepływ przez zaworek) a podczas normalnej jazdy gdy elektrozaworek jest otwarty - czyli wsunięty 'wewnętrzny cypelek' to jest to 12V?
to ten elektrozaworek z lewej gaźnika (patrząc od przodu), zaraz pod dojściem powietrza z filtra?
przy LPG też jest zaworek tyle, że przekaźnikiem sterowany, gdy na przekaźnik dochodzi zasilanie po odpaleniu to wtedy ten z kolei trzyma otwarty elektrozaworek LPG. Można by spróbować zasilać go inaczej, iż otwiera się (puszcza przepływ LPG do reduktora) gdy i (1) ma zasilanie z instalacji LPG, jest włączony bo mamy przełączone na LPG a nie benzynę i (2) jest zasilanei 12V na kablu do elektrozaworka cut-off.
Trzeba by to wykombinować np na dodatkowym przekaźniku, sterowanym z napięcia włączającego cut-off, a ten przekaźnik z kolei byłby wpięty w normalne zasilanie przekaźnika od elektrozaworka LPG.
I tak - gdy włączamy LPG to normalnie pojawia się zasilanie sterujące przekaźnik od LPG, a ten otwiera dopływ LPG do reduktora. to napięcie sterujące przekaźnikiem LPG jednak puścilibyśmy też przez przekaźnik, odatkowy, on by je odcinał. A ten dodatkowy z kolei sterowany-zasilany równolegle z elektrozaworkiem cut-off z gaźnika, z drugiej strony do masy dołączona jego cewka (przekaźnika).
Teoretycznie, jeśli się nie mylę nigdzie,mogłoby to działać, zrobić taki experyment na chwilę to nic trudnego, trochę drutka i przekaźnik za 2zł. Tylko nie wiem do końca w jakich zakresach obrotów i warunkach cut-off by się załączał a więc dalej poprzez przekaźnik odłączał przekaźnik od przepływu LPG, czy autko by nie zdychało całkiem w różnych warunkach lub szarpało.... na ile gazu sobie w reduktorze lata (to nie komora pływakowa gaźnika w końcu) i na ile by szybko nowy dopływał/odpływał.... hmm...
może trzeba by było dorobić jakiś ukad opóźniający, iż po zareagowaniu cut-off'a z małym opóźnieniem dopiero LPG odłącza a załącza od razu gdy cut-off odskoczy... hmm... takie tylko sobie gdybanie, późno jest i majaczę :-) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2005, 19:14
|
|
|
Kupiłem ostatnio "MOTOR". Są w nim porady jak zmniejszyć zużycie paliwa o 20%.
W sumie jest 8 porad. Najbardziej spodobała mi się ostatnia (największe oszczędności):
"Rozważ, czy na pewno musisz jechać, a jeśli tak, to może lepiej tramwajem?"
[/i] |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|