|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Prośba o weryfikacje kalkulacji szkody w TIPO po stłuczce |
Autor |
Wiadomość |
Race_D
Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 24 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 12:42 Prośba o weryfikacje kalkulacji szkody w TIPO po stłuczce
|
|
|
prosta sprawa - miałem stłuczkę, wyprzedzałem jakąś laske i jak byliśmy na równo ona skręciła w lewo - swoim przodem w mój przód. sąd już ją obwinił, tu jest ok. problem oczywiście z ubezpieczalnią. Wiadomo powszechnie, że pierwsza kalkulacja jest praktycznie zawsze mniej lub bardziej zaniżona. O ile wartość bazowa liczona wg. tabel raczej nie jest do podważenia (czy jest?), o tyle wartość wyposażenia dodatkowego mnie rozwaliła całkowicie, zakładając nawet 50% zużycie. wygląda to tak:
skąd się biorą takie kwoty? gdzie można dostać choćby uszkodzone elementy w takich cenach?
Instalacja gazowa za 21zł? filtr gazu często więcej kosztuje.
zawieszenie sportowe za 14zł - jedną seryjną pękniętą sprężyne albo pusty amor to może ale dedykowany zawias Eibach (to już chyba jest marka z jakąś renomą),
dedykowana rozpórka (żadna samoróbka), niby też włączona jest w "sportowe zawieszenie" za 14zł?
Klima automatyczna za 80zł? Za używany osuszacz ostatnio tyle dałem.
Pakiet stylistyczny (nakładki progów, zderzaki, lotka z tyłu) w cenie używanego seria zderzaka? tym badziej licząć abarth'a?
Opony (dwa sezony od nowego) - 5mm to jest 50% z 8mm? bo tyle nowe miały
Ele szyby seryjne? Kumpel chyba w '95 miał korby z przodu .
Wycena większości z tego wyposażenia zakładać musi przynajmniej 95% zużycie tych elementów bo te ceny to nawet nie 5% cen nowych. Ktoś mi może coś podpowiedzieć? Najlepiej jakąś realniejszą kalkulację jeśli ktoś ma dostęp do takich rzeczy...
No i czy wartość uwzględniając rocznik, wyposażenie seryjne, przebieg i całą resztę jest już max co można wyciągnąć?
Z góry dzięki |
_________________ Tipo 1.6ie
Waiting for TwinCam...
>> ITAL Performance << - modyfikacje mechaniczne, tuning & more... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 13:08
|
|
|
Race_D, 1500-3000zł taka jest cena rynkowa dla Tipo 1.6. Więc biorąc pod uwagę zaniżanie wartości przez ubezpieczyciela to jakoś się mieścisz w normie. Wypłacą niewiele, ale za tą kasę jesteś w stanie wrócić mu świetność
Race_D napisał/a: | Opony (dwa sezony od nowego) - 5mm to jest 50% z 8mm? bo tyle nowe miały | Nikt nie będzie liczył od 0mm bieżnika, tylko od bodajże 1.7mm jako granicę używalności opony. Tak więc mając np 2mm to będzie około 5-10% |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 14:05
|
|
|
Bardzo mało Ci przyznali za takie uszkodzenia. Możesz powiedzieć że nie chcesz pieniędzy, tylko niech oni zapłacą za naprawę i oddaj wóz do ASO, albo pisz odwołanie bo tu Ci sypnęli groszem na piwo chyba |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 15:10
|
|
|
a ile dostałeś tego odszkodowania... bo nie mogę doczytać? |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 15:17
|
|
|
No raczej różnicę pomiędzy wartością rynkową, a wartością w stanie uszkodzonym, czyli 1500zł. Nie wiem jakich pieniędzy się spodziewacie za takie uszkodzenia.
Race_D napisał/a: | Wycena większości z tego wyposażenia zakładać musi przynajmniej 95% zużycie tych elementów bo te ceny to nawet nie 5% cen nowych. | gdyby wyceniano wg faktycznej wartości wyposażenia to Twoje Tipo kosztowałoby około 5-7 tyś zł. Widziałeś gdzieś Tipo za taką kasę??? W wycenie bardzo wiele zależy od rocznika. A Tipo to już stare autko. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Race_D
Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 24 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 16:52
|
|
|
Tak jak ciechu pisze - kwota bezsporna odszkodowania to 1500zł.
ciechu napisał/a: | 1500-3000zł taka jest cena rynkowa dla Tipo 1.6. Więc biorąc pod uwagę zaniżanie wartości przez ubezpieczyciela to jakoś się mieścisz w normie |
No i ja bym się właśnie bliżej tego 3000zł chciał znaleźć. Stan nie jest jakiś ponadprzeciętny, zadbany ale tak żeby każdy plastik pod maską plakiem nabłyszczany.
Chodzi mi bardziej o sposób wyceny wartości wyposażenia dodatkowego. Rozumiem, że np. wartość zawieszenia to wartość sportowego, powiedzmy 800 minus wartość seryjnego, dajmy 500 - wychodzi 300. 15zł to 5% tej kwoty - czyli co, 95% zużycia? :566:
Ale klima jakakolwiek nie jest zamiennikiem do żadnego seryjnego wyposażenia, bo dochodzi sprężarka (groszowa sprawa ), chłodnica, parownik, osuszacz, zawór rozprężny, przewody, czujniki, serwomotory regulacyjne i sama jednostka sterująca. Zakładając wartość 1kzł to znów ponad 90% zużycie...
Zderzaki zamienne z seryjnymi więc różnica ale progi i lotka dodatkowe. BTW - ile może być warty pełen pakiet body Abarth'a, taki co jeszcze produkują??
JAK TO JEST OBLICZANE?? A jak być powinno? Help!
ps. Przy wartości ok 3000zł nie byłaby to szkoda całkowita bo "szacunkowy koszt naprawy brutto: 2411zł". Nie wiem ciechu, jakich pieniędzy się powinienem "spodziewać za takie uszkodzenia", ale to ich wyliczenie akurat mnie satysfakcjonuje, chcę tylko podniesienia wartości auta ponad tą kwotę by wypłacili mi ją w całości. |
_________________ Tipo 1.6ie
Waiting for TwinCam...
>> ITAL Performance << - modyfikacje mechaniczne, tuning & more... |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 16:52
|
|
|
Sorki, żle przeczytałem, myślałem że wartość odszkodowania to jest to 600zł W takim razie dostałeś normalną kwotę, napisz odwołanie to dadzą Ci jeszcze z 300zł |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 17:19
|
|
|
a jak napiszesz dwa odwołania to dostaniesz 600zł
|
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Race_D
Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 24 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-04-2010, 22:22
|
|
|
Zapomniałem, że jest jeszcze letni zestaw kół:
tu akurat z seryjnym zderzakiem. (bo przy wycenie był zimowy set) ciekawe czy doliczą mi więcej jak 8zł za to
Wiem, że trzeba walczyć, odwołanie skleić to nie problem, pytanie tylko za co i ile mogę jeszcze żądać podniesienia wartości... |
_________________ Tipo 1.6ie
Waiting for TwinCam...
>> ITAL Performance << - modyfikacje mechaniczne, tuning & more... |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-04-2010, 09:27
|
|
|
A ja mam jeszcze takie pytanie, też miałem moim wozem obcierkę. Kiedy już przyznają mi kwotę odszkodowania, a ja postanowię się odwołać aby przyznali mi więcej to jak długo będę musiał czekać na drugą decyzję i wypłatę gotówki,?? Towarzystwo ubezpieczeniowe to PZU. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Race_D
Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 24 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:11
|
|
|
kwotę bezsporną, czyli to co proponują za pierwszym razem powinni Ci wypłacić od razu, tzn. tak żeby zmieścić się w ustawowym terminie 30dni od daty zgłoszenia szkody. teoretycznie po tym czasie można sobie chyba także naliczyć odsetki za zwłokę. potem "drzesz koty" z nimi i jak uznają, że należy się więcej to wtedy wypłacą pozostałość. Nie wiem ile na to mają dni i od kiedy, domyślam się, że pewnie 14 lub ewentualnie 30 od chwili podjęcia decyzji zwiększającej kwotę odszkodowania. |
_________________ Tipo 1.6ie
Waiting for TwinCam...
>> ITAL Performance << - modyfikacje mechaniczne, tuning & more... |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:30
|
|
|
Race_D, A czym mam argumentować, że kwota którą mi przyznali jest za mała (już teraz wiem że będzie za mała, chyba że policzą szkodę całkowitą )?? Czy trzeba mieć jakiś dokument z wyceną niezależnego rzeczoznawcy czy jakiś świstek z ASO czy cuś takiego?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Race_D
Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 24 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-04-2010, 15:34
|
|
|
Najbardziej wiarygodny będzie rzeczoznawca ale na to trzeba wyłożyć ze swoich i żądać zwrotu od TU. U mnie to odpada także dlatego, że już się wziąłem za naprawę (drzwi i zderzak tylko zarysowane, błotnik już mam nowy) jednak chciałbym po prostu przedstawić im swoje stanowisko, tylko musze wiedzieć ile max mogę realnie jeszcze doliczyć do wartości auta i za co... |
_________________ Tipo 1.6ie
Waiting for TwinCam...
>> ITAL Performance << - modyfikacje mechaniczne, tuning & more... |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2010, 21:26
|
|
|
Race_D, a dawno Ci to wycenili? Ja mialem stluczke zgloszona 15 marca b.r. i jeszcze do tej pory kasy nie dostalem. bylem u nich na wycenie i dopiero rzeczoznawca wycenil to tydzien temu. juz minelo 30 dni od daty zgloszenia szkody i dalej czekam. Niby mi wycenili juz. Bo dzwonil koles. Nie chce poki co mowic bo nie wiem czy to jest to co dostane do reki czy wartosc przed szkoda czy co wiem tylko ze jest szkola calkowita.
Na Twoim miejscu jezeli nie masz calkowitej szkody to jezeli nie bedzie Cie zatysfakcjonowala ich wyplata to zrob tak:
Idz do nich, powiedz, ze Cie nie satysfakcjonuje wyplata i pojdziesz w takim razie do ASO w celu wstepnej kalkulacji kosztow naprawy. Oni zawsze prosza o taka wstepna kalkujacje zaraz wyjasnie z jakiego powodu.
Idziesz do ASO, oni wyceniaja Ci wartosc naprawy na okolo 4000zl (tylko pamietaj, nie mozesz miec szkody calkowitej) bierzesz wydruk wstepnej kalkujacji.
Idziesz do Warty
W tym momencie opadaja im szczeki i dajesz im prosty wybor. Doplata albo naprawiasz w autoryzowanym serwisie.
Zgadnij co wybiora?
I poczekaj narazie z naprawa, bo jak bedziesz pisal odwolanie to rzeczoznawca przyjedzie jeszcze raz. A jak zaczniesz naprawiac to juz moga odrzucic Twoje odwolanie. |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-04-2010, 00:13
|
|
|
Jeżeli policzą mi szkodę całkowitą to nie będę się odwoływał (a mam przerysowany cały bok plus lampa przód, lusterko boczne, i kołpak). Z tego co się orientowałem to w ASO liczą po około 400zł za samo malowanie elementu, plus wymiana na oryginalne części. Moja szkoda jest z PZU, a to jest podobno porządna firma więc liczę na szybką likwidację. Jak coś to szukam ASO w Kielcach i proszę ich o wycenę. Napewno będę walczył o większe odszkodowanie po pierwszym wyroku.
Z naprawą mi się nie spieszy bo z obecnymi uszkodzeniami da się jeździć, a wóz teraz i tak mi służy tylko na dojazdy do szkoły i do kobiety, do wakacji wróci do dawnej świetności |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-04-2010, 06:09
|
|
|
meter30, No jak policzą Ci całkowitą w PZU to powinieneś być zadowolony Tylko pamiętaj, że jak zdarzyłaby się nie daj Boże następna stłuczka nie z Twojej winy to jak przyjdzie facet z PZU albo z jakiejś podobnej firmy gdzie mają wszystkie dane i pomierzy miernikiem grubości lakieru wszystko to wycenią Ci wtedy wartość na 200zł właśnie po to jest szkoda całkowita ;P Żeby nie musieli tego naprawiać i w razie następnej stłuczki wartość samochodu spada o 3/4 jeżeli go naprawiłeś. Jak Ci wyliczą to się pochwal jak tam wyszło
** Dodano: 20-04-2010, 07:39 **
Race_D, Z tego co widzę na tej kalkulacji z Warty dostaniesz 1500zł i będzie to szkoda całkowita. Od ceny rynkowej odejmij sobie wartość po szkodzie i to jest Twoje odszkodowanie. Przekracza ona 70% wartości pojazdu więc raczej będzie to szkoda całkowita. |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 22:20
|
|
|
Jeżeli chodzi o kwestię odszkodowania za szkodę całkowitą, jedyną metodą jest podniesienie wartości pojazdu, tak by koszt naprawy nie przekroczył owych 70%
Wartosc pojazdu określana jest na podstawie cen średnich z katalogu info-expert.
Dlatego nie jest dobrą drogą wycena rzeczoznawcy o kosztach naprawy. Bo to jest argument dla ubezpieczyciela..powiedzą Ci no sam widzisz człowieku..jak byś nie liczył naprawa jest droższa niż drugi taki sam.
Włąściwsza drogą moim zdaniem była by wycena rzeczoznawcy wartości pojazdu PRZED wypadkiem.
ale to tez może być przeciwko Tobie.... Owszem wezmą wartośc napraw w ASO, ale również wyżej wycenią pozostałosc, i tak za zawiechę dadzą Ci 800 za gaz kolejne i w wfekcie stwierdzą zę dadzą Ci kilka groszy a resztę odbierzesz sobie jak sprzedasz te super części.
Ale to moze być droga do uzyskania zwrotu kosztów naprawy.Pytanie tylko czy warto. Rzeczoznawcy są drodzy
I kilka słów o samej idei szkody całkowitej
Odnosząc się do zagadnienia tzw. "szkody całkowitej" w przypadku szkody komunikacyjnej likwidowanej w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej sprawcy (OC) oraz autocasco (AC) przekazujemy poniższe wyjaśnienia, które mają na celu w przystępny sposób ukazać Państwu w/w problematykę.
Prawo polskie nie formułuje definicji pojęcia tzw. "szkody całkowitej". Art. 363 § 1 k.c. stanowi, iż jeżeli przywrócenie stanu poprzedniego było niemożliwe albo gdyby pociągało za sobą dla zobowiązanego nadmierne trudności lub koszty, roszczenie poszkodowanego ogranicza się do świadczenia w pieniądzu. Określenie progu opłacalności naprawy a tym samym określenia szkody jako całkowitej jest różne w zależności od rodzaju ubezpieczenia (OC lub AC), z którego jest likwidowana szkoda.
W odniesieniu do ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych kwestia ta była do niedawna przedmiotem szeregu sporów a także powstałych na ich tle rozstrzygnięć sądowych. Jednym z pierwszych rozstrzygnięć w omawianej sprawie było orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Katowicach, który w wyroku z dnia 12 lutego 1992 r. (sygn. akt I ACr 30/92) stwierdził, iż szkoda częściowa ma miejsce wówczas, gdy uszkodzony pojazd nadaje się do naprawy, a koszt naprawy nie przekracza wartości w dniu ustalenia przez zakład ubezpieczeń tego odszkodowania.
Szkoda całkowita zaś występuje wówczas, gdy pojazd uległ zniszczeniu w takim stopniu, że nie nadaje się do naprawy, albo gdy koszty naprawy przekroczyłyby wartość pojazdu w dniu likwidacji szkody. W przypadku wystąpienia szkody częściowej zakład ubezpieczeń jest zobowiązany do pokrycia kosztów dokonanej naprawy, w przypadku zaś wystąpienia szkody całkowitej odszkodowanie ustala się przy wykorzystaniu tzw. metody dyferencyjnej. Metoda ta polega na ustaleniu wysokości odszkodowania poprzez pomniejszenie wartości pojazdu w stanie przed uszkodzeniem - o wartość pojazdu (wrak, pozostałości) w stanie uszkodzonym tj. po wypadku.
Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w orzeczeniu z dnia 20.02.02 r. V CKN 903/00 uznając, iż jeżeli koszt naprawy samochodu jest wyższy od jego wartości przed uszkodzeniem, roszczenie poszkodowanego ogranicza się do kwoty odpowiadającej różnicy wartości samochodu sprzed i po wypadku. Następnie jednoznaczne stanowisko odnośnie szkody całkowitej przy ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, potwierdzając dotychczasową linię orzecznictwa Sąd Najwyższy zawarł w uzasadnieniu do postanowienia z dnia 12 stycznia 2006r. składu siedmiu sędziów Izby Cywilnej (sygn. akt III CZP 76/05) odnosząc się merytorycznie do wniosku Rzecznika Ubezpieczonych.
Sąd Najwyższy stwierdził, iż za utrwalony należy uznać pogląd, że koszt naprawy uszkodzonego w wypadku komunikacyjnym pojazdu, nie przewyższający jego wartości sprzed wypadku nie jest nadmierny w rozumieniu art. 363 § 1. Ponadto sąd uzasadniając swoje stanowisko jednoznacznie wskazał, że nieopłacalność naprawy, będąca przesłanką wystąpienia tzw. szkody całkowitej, ma miejsce wówczas, gdy jej koszt przekracza wartość pojazdu sprzed wypadku stwierdzając nadto, że stan majątku poszkodowanego, niezakłócony zdarzeniem ubezpieczeniowym, wyznacza rozmiar należnego odszkodowania. Jednocześnie zaznaczył, iż poglądy te są aprobowane w doktrynie prawa ubezpieczeniowego.
Tym samym w pełni poparł uprzednio prezentowane przez Rzecznika Ubezpieczonych stanowisko, jednocześnie prezentując w swoich przemyśleniach powstały na omawianym tle bogaty dorobek jednolitej i ugruntowanej judykatury (m.in. w orzeczeniach z dnia 1 września 1970r., II CR 371/70 - OSNCP 1971, z. 5, poz. 93, z dnia 3 lutego 1971r., II CRN 450/70 - OSNCP 1971, z. 205, z dnia 20 kwietnia 1971r., II CR 475/70 - OSPiKA 1971, z. 12, poz. 231, z dnia 20 lutego 1981r., I CR 17/81 - OSNCP 1981R., z. 10, poz. 199, z dnia 13 grudnia 1988r., I CR 280/88 -nie publ., z dnia 29 stycznia 2002r., V CKN 682/00 - nie publ., z dnia 20 lutego 2002r., V CKN 903/00 - Mon. Pr. 2002, z. 19, poz. 897 oraz z dnia 11 czerwca 2003r., V CKN 308/01 - nie publ.)
Natomiast w odniesieniu do ubezpieczenia dobrowolnego np. auto-casco kwestia szkody całkowitej kształtuje się odmiennie gdyż próg opłacalności naprawy (a zatem określenia szkody jako całkowitej) ustalony jest na poziomie wskazanym w ogólnych warunkach tego ubezpieczenia, tj. w treści zawartej umowy ubezpieczenia autocasco (AC). Ogóle warunki ubezpieczenia dobrowolnego jakim jest m.in. auto-casco, zawierają postanowienia określające zarówno przedmiot i zakres ochrony ubezpieczeniowej, jak i prawa i obowiązki stron. Warunki te są tworzone przez zakład ubezpieczeń, a w momencie zawarcia umowy następuje ich akceptacja przez ubezpieczającego. W przypadku wystąpienia szkody, postępowanie likwidacyjne prowadzone jest zgodnie z postanowieniami umowy, w tym postanowieniami dotyczącymi zasady ustalania wysokości odszkodowania.
Takim postanowieniem o.w.u. jest również wskazanie progu opłacalności naprawy na określonym poziomie. W większości ogólnych warunków ubezpieczenia auto-casco próg ten określany jest na poziomie od 60% do 80% wartości pojazdu. Oznacza to, iż jeśli koszty naprawy przekraczają wskazany w umowie próg wartości pojazdu szkoda kwalifikowana jest jako całkowita i skutkuje zastosowaniem metody dyferencyjnej przy ustalaniu wysokości odszkodowania tj. poprzez pomniejszenie wartości pojazdu przed uszkodzeniem o wartość pojazdu w stanie uszkodzonym.
Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, iż dość często przy likwidacji szkód z tytułu umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zakłady ubezpieczeń - wzorując się na ubezpieczeniu auto-casco - jako próg opłacalności naprawy przyjmują także 70 %. Jest to praktyka nie posiadająca żadnego uzasadnienia prawnego, szczególnie w świetle wskazanego powyżej postanowienia Sądu Najwyższego oraz zaprezentowanej linii orzecznictwa.
źródło:
http://www.rzu.gov.pl/ska...da_calkowita__3 |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 13:08
|
|
|
Xingham, Jeśli chodzi o mnie to właśnie wyliczyli mi szkodę całkowitą, ale nigdzie nie mierzyli grubości lakieru, a wiem że samochód był bity w co najmniej 2 miejscach. Wiem że mam na bank szkodę całkowitą, ale zapomniałem zapytać na ile wycenili bravo 1.6 16V 97r plus LPG. Swoją drogą uszkodzenia są niewielkie, cały bok przerysowany i lampa też porysowana, ale do wymiany jest tylko przedni błotnik i zderzak. Tylna ćwiartka, drzwi i lampa zostają te które były. Jak był rzeczoznawca to na tylnej klapie zauważył wgniecenie, co prawda niewielkie, które nie pochodziło z owej obcierki, ale mimo wszystko blacha jest lekko wgięta - czy to zaniży mi wartość samochodu??
|
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2010, 16:01
|
|
|
meter30, Zależy jaki rzeczoznawca to był. Jak wpisał w arkusz to zaniży. Nie wiele ale zaniży Zazwyczaj w starszych samochodach przy przerysowanym całym boku liczą całkowitą. Nie zawsze też sprawdzają miernikiem grubości lakieru. U mnie też nie sprawdzali. Jak Ci nie zabrali dowodu to wymieniaj błotnik i szybę i możesz spokojnie jeździć. Jak zabrala policja dowod to zeby odzyskac go prawdopodobnie drzwi tez trzeba bedzie wymieniac No ale przy następnej nie daj Boże stłuczce jak mówiłem dostaniesz bardzo mało. Jak nie zrobisz drzwi i się zorientują, że była szkoda całkowita.
Muszę się pochwalić Wypłacili mi moje odszkodowanie. Po ponad miesiącu czekania, ale się opłacało w sumie czekać.
Przypomnę: Tipo 1.4 Gaźnik bez LPG 94 rok zupełny golas.
Wartość samochodu przed szkodą 2100 - Wartość samochodu po szkodzie 250zł. I dostałem 1850zł No i mam jeszcze Tipo, więc ze 2400 wezmę z całości, a na pewno za tyle bym go nie sprzedał w całości. Więc jestem ogólnie zadowolony |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 11:19
|
|
|
No i mam wyliczenie i mnie rozwalili... wartość samochodu wycenili na 4 tys zł Jak z nimi teraz zawalczyć?? Poniżej treść kalkulacji z PZU:
Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA Regionalne Centrum Likwidacji Szkód Grupy PZU uprzejmie informuje, że z uwagi na zakres uszkodzeń pojazdu, jego naprawa jest ekonomicznie nieuzasadniona. Przewidywane koszty naprawy pojazdu przekraczają bowiem jego wartość i PZU SA nie pokryje kosztów ewentualnej naprawy pojazdu.
W związku z powyższym rozmiar szkody został określony jako różnica między wartością pojazdu bezpośrednio przed zdarzeniem a jego wartością po zdarzeniu, czyli wartością pojazdu uszkodzonego tj.:
wartość pojazdu bezpośrednio przed zdarzeniem (Brutto) - 4100.00 PLN
wartość pojazdu po zdarzeniu (Brutto) - 1375.00 PLN
wysokość odszkodowania (Brutto) - 2725.00 PLN
(słownie: dwa tys. siedemset dwadzie¶cia pięć zł.)
W celu ustalenia wartości pojazdu w stanie uszkodzonym został on skierowany na specjalną platformę internetową, gdzie podmioty specjalizujące się w obrocie uszkodzonymi pojazdami składają oferty zakupu pojazdu. Tryb ten zapewnia pełną anonimowość pojazdu
jak i jego właściciela i gwarantuje ochronę danych osobowych w zakresie przewidzianym przez ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 roku
o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm).
Wartość rynkowa pojazdu uszkodzonego została oszacowana poprzez dodanie do najwyższej oferty kwoty 125.00 zł tj. szacunkowej marży w wysokości 10%, będącej wynikiem różnicy pomiędzy ceną zakupu przez pośrednika, a ceną odsprzedaży dla finalnego nabywcy.
W ten sposób ustalona została cena, za którą możliwe jest samodzielne zbycie pojazdu bez skorzystania z usług wyspecjalizowanego pośrednika.
Celem zapewnienia Pani/Panu/Państwu pomocy w zagospodarowaniu uszkodzonego pojazdu, tak aby nie poszukiwali Państwo nabywcy we własnym zakresie, PZU SA oferuje możliwość sprzedaży pojazdu podmiotowi, który wygrał licytację. W takiej sytuacji wysokość odszkodowania zostanie powiększona o wartość wynikającą z uwzględnienia w rozliczeniu niższej ceny zakupu.
W przypadku podjęcia przez Panią/Pana/Państwa decyzji o zbyciu pojazdu za w/w kwotę (1250.00 zł) należy powołując się na numer aukcji (obiektu) 1201004215305703 skontaktować się z oferentem - firmą: RENOMET RECYCLING SP. Z O.O. , 27-400 OSTROWIEC ¦WIĘTOKRZYSKI KILIŃSKIEGO 20/ tel. + 48 601-523-082; + , email:darek.renomet@interia.pl
Decyzja o ewentualnej odsprzedaży może być podjęta w terminie do dnia 2010-05-14 tj. do końca terminu obowiązywania oferty. Skorzystanie z tego rozwiązania jest optymalnym sposobem zbycia pojazdu, gdyż gwarantuje:
Bezpieczeństwo
Uczestnikami aukcji są wyłącznie wiarygodne podmioty współpracujące na podstawie stałej umowy z administratorem platformy internetowej - firmą AutoOnline Sp. z o.o. Przebieg licytacji i procedury odbioru pojazdu są monitorowane zarówno przez AutoOnline, jak i PZU SA.
Dotrzymanie warunków oferty w ciągu całego czasu jej obowiązywania
Oferta stanowi gwarancję zakupu pojazdu po określonej cenie bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów dodatkowych z tytułu holowania, postoju itp. O fakcie zbycia pojazdu na rzecz podmiotu, który wygrał licytację, właściciel pojazdu informuje PZU S.A. poprzez okazanie umowy sprzedaży. Na tej podstawie zostanie dokonana korekta rozliczenia szkody.
Jednocześnie zawiadamiamy, że jeżeli poszkodowany jest podatnikiem podatku VAT i był uprawniony do odliczenia kwoty podatku VAT naliczonego przy nabyciu pojazdu to, wysokość odszkodowania zastanie ustalona w kwocie netto, czyli bez uwzględnienia podatku VAT.
Wypłata odszkodowania nastąpi po ustaleniu odpowiedzialności PZU SA za zgłoszoną szkodę. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-04-2010, 15:03
|
|
|
meter30, idź do siedziby, niech pracownik pomoże Ci skleić odwołanie albo znajdź jakiś szablon na internecie. Jeżeli nie było szkody całkowitej udaj się do jakiegoś autoryzowanego serwisu fiata i niech Ci zrobią wstępną kalkulację napraw, weź kalkulację i dołącz ją do odwołania. Jeżeli Ci odmówią to nic więcej nie zdziałasz. Jeżeli była szkoda całkowita to jak dobrze widzisz PZU Cię zrobiło w balona. PZU czasami potrafi dobrze wypłacić. Czasami potrafi zszokować. Nic więcej nie zdziałasz oprócz odwołania. No ew. sąd i inne pierdoły ale to gra nie warta świeczki i tylko stracisz czas i nawet jeżeli wygrasz to wyjdzie Ci na to samo |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 15:50
|
|
|
To jest właśnie szkoda całkowita, masakrycznie zaniżyli mi wartość wozu, tym bardziej że jak byłem u nich wcześniej żeby mi przekalkulowali ile kosztuje OC to mi powiedzieli że ten samochód ma wartość rynkową 5 500zł, podatek 2% płaciłem od kwoty 5 000zł, a teraz nagle wychodzi ledwo czwórka... na naprawę i polakierowanie całości wozu wystarczy, ale na remont zawiechy i instalacji LPG już ze swoich wyłożę |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-04-2010, 21:29
|
|
|
meter30, idź i się odwołaj. Nie koniecznie poskutkuje ale lepiej się odwołać niż później żałować |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-07-2010, 14:41
|
|
|
meter30 napisał/a: |
wartość pojazdu bezpośrednio przed zdarzeniem (Brutto) - 4100.00 PLN
wartość pojazdu po zdarzeniu (Brutto) - 1375.00 PLN
wysokość odszkodowania (Brutto) - 2725.00 PLN |
Powiedzcie mi koledzy bo już ręce opadają... Po 3 miesiącach otrzymałem odszkodowanie 1725zł - gdzie jest jeszcze tysiąc z tej kwoty bezspornej Czy to możliwe żeby rozłożyli wypłatę odszkodowania na raty?? Nie mam już sił do tych skur... z PZU, już z 50zł straciłem z telefonu na dzwonienie do nich, dziś oczywiście nie są mi w stanie udzielić informacji bo coś robią z systemem |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Eskel
witamy nowego
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 5 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-07-2010, 21:23
|
|
|
Kolego IDŹ się odwołaj. Każde znane mi Towarzystwo ubezpieczeniowe ma tzw. kapitał zapasowy na odwołania. Niestety mało ludzi o tym wie - i mało się odwołuje.
Ja bym walczył o więcej. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|