|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
parownik Lovato |
Autor |
Wiadomość |
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 09:52 parownik Lovato
|
|
|
Witam chcialem sie dowiedziec w parowniku LOVATO od czego sa co sie nimi reguluje :
- sruba przy wylocie gazu z parownika,
- a druga znajduje sie miedzy wlotem i wylotem cieczy chlodzącej.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 18:40
|
|
|
zazwyczaj masz (jeśli masz parownik mający więcej śrub):
*jedną śrubę od regulacji wolnych obrotów (ile LPG podaje na jałowym/luzie, jaka mieszanka = jake wolne obroty)
*jedną od regulacji 'ciśnienia' gazu, jak efektywnie, szybko i mocno ma / może reagować reduktor na deptanie pedału gazu; im więcej pozwolisz tym dynamiczniej, ale i paliwożerniej;
*poza reduktorem śruba na wężu - od 'dławienia', czyli duszenia max ilości przepływającego LPG; też bierze udział w ustawieniu właściwej proporcji mieszanki i ogólnej dynamice, ma znaczący wpływ na spalanie ale i sprawność;
_poczytaj_ koniecznie o samodzielnej regulacji instalacji LPG i ręcznym określeniu i wyregulowaniu współczynnika lambda, kręcąc samemu np pod domem link nawet na forum gdzieś był;
w twoim wypadku (zdjęcie) najprawdopodobniej śruba 2 będzie od regulacji ciśnienia a 1 od wolnych obrotów; a najpewniej = odpal autko, _dokładnie_ zapamiętaj ustawienie śrub i jedną ew drugą pokręć nieznacznie (np ćwierć obrotu) w lewo, powrót, prawo; po obróceniu poczekaj z 10 sekund; zaobserwuj czy wolne obroty się zmieniają; w ten sposób określisz tą od wolnych obrotw, a druga jest od ciśnienia; kręcąc za bardzo tą od ciśnienia też możesz co prawda zbyt wzbogacić/zubożyć mieszankę, "zalać' silnik i też nawet wolne obroty się zmienią, ale prędzej to odczujesz gdy nie chodzi na wolnych a kręci się np w połowie obrotów, tak sądzę a na pewno prędzej na wolnych obrotach odczujesz zmiany podczas kręcenia śrubą od wolnych obrotów niż gdybyś omyłkowo kręcił o podobną wartość śrubą od ciśnienia; to chyba wsio co potrzebujesz;
poczytaj jeszcze o regulacji LPG, zalecam i warto!
** Dodano: 26-01-2007, 18:41 **
ewentualnie jak reszta kasy się mi nie rozejdzie (a co by nie było - nie może) to w katowicach w niedzielę na spocie mam być to mogę Ci coś popsuć jak kcesz |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Bratek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 51 Skąd: Rymanów Zdrój
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2007, 20:01
|
|
|
1 - wone obroty
2 - ciśnienie gazu
sam to kiedyś przerabiałem :yawinkle: |
|
|
|
|
Tarzan
Wiek: 41 Dołączył: 06 Sty 2007 Posty: 18 Skąd: Sedziszow Mlp
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-01-2007, 18:56
|
|
|
1. to cisnienie gazu na pewno a 2. to wolne obroty ,wiem bo regulowalem.A propos tego parownika ja mam podobny w zasadzie taki sam,tzn.u mnie pisze'' lovtec '' nie ''lovato''myle ze.to jakas podroba ''lovato'' bo wygląda identycznie i tu moje pytanie czy membrany tez sa takie same w tych niby róznych parownikach,bo planuje go zregenerowac i nie wiem czy to to samo |
_________________ Moja bryczka TIPO 1.6 i.e + LPG
Chociaz zawsze marzylem o TEMPERCE |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|