Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak założyć klimatyzację do tipo tempra 1,4/1,6 manualną cz1
Autor Wiadomość
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-06-2008, 22:35   Jak założyć klimatyzację do tipo tempra 1,4/1,6 manualną cz1

Temat poprawiony i poszerzony
Dzięki młodemu z forum za części do klimy

Części potrzebne do klimatyzacji

1. Koło pasowe

Ja musiałem zespawać dwa bo nie mogłem nigdzie takiego dostać
2. Osuszacz

3. Skraplacz

4. Łapa silnika

5. Alternator 90 Amperowy

6. Parownik

7. Obudowa na parownik z klapką do zamykania dopływu świeżego powietrza
To co na zdjęciu pasuje do naszych istniejących już obudów. Nie trzeba kupować całej obudowy.

8. Wentylator dwubiegowy

9. Przewody



10.Ramka filtra kabinowego

11 Filtr kabinowy

12. Spreżarka

13. Pasek klinowy
Rozmiar 13x1050

TERAZ BIERZEMY SIĘ ZA WYMIANĘ CZĘŚCI

Ja wymieniałem od wymiany nagrzewnicy obidowy. Demontaż jest trudniejszy od zamonyowania.
1. Spuszczamy płyn z chłodnicy
2. Pod maską odpinamy przewodody od nagrzewnicy.
Teraz w środku
1. Odkręcamy schowek
2. Odkręcamy boczki które osłaniają obudowę nagrzewnicy włącznie z lewej strony z osłoną nagrzewnicy

3. Odkręcamy obudowę z pokrętłami wyjmujemy wszystko na prawo





Teraz kilka zdjęć jak to wygląda w środku i które śruby trzeba odkręcić (jest ich chyba 5 nie pamiętam nie mam ich wszystkich na zdjęciu)żeby wyjąć całą obudowę. Dodam kilka zdjęć więcej żeby każdy zobaczył jak jest pod tymi plastikami




Teraz żeby całą obudowę wyjąc trzeba sie trochę namęczyć. Wyjmujemy na prawą stronę.
Kilka zdjęć z wyjętą obudową nagrzewnicy




Żeby łatwiej potem wsadzić tą obudowę wyciołem trochę tego styropianu i było dużo łatwiej w niczym to nie przeszkadza

Teraz wycinamy dziurki na parownik od klimy i rureczkę odprowadzającą wodę. Pod maską jej nie widać bo jest pod wykładziną.

To by było na tyle z wyjmowaniem obudowy. Zakładanie jest łatwiejsze i szybciej idzie.
TERAZ SKRAPLACZ
Były dwa rodzaje chłodnic. Z ze zbiornikiem wyrównawczym na górze chłodnicy wody i obok. Ta druga chłodniczka ma gotowe zaczepy na skraplacz od klimy. Starczyło tylko przykręcić i jest OK. Przy pierwszej jest trochę roboty. Musiałem trochę przerabiać. Zaznaczam strzałkami przeróbki. Osobiście nie chciało mi się kupować nowej chłodnicy i innego zbiorniczka wyrównawczego. Więc przerabiałem starą.

Uchwyty skraplacza

Zaczepy widoczne z przodu samochodu po ściągnięciu grila

Z montażem skraplacza więcej problemów nie było.
Teraz montaż wentylatora też problem do tej chłodnicy ze zbiorniczkiem na górze. Śruby pasują tylko dwie. Trzeci uchwyt trzeba odciąć bo przeszkadza wąż którym spuszcza się wodę z chłodnicy. Oraz trzeba trochę naciąć obudowę wentylatora na zbiorniczek wyrównawczy.

Zamontowany wentylator

Montaż filtru kabinowego kilka zdjęć. Jak będziecie dokręcać tą ramkę uważajcie na śruby są kruche. Jedną przekręciłem. Więc tak ściągamy wycieracki, plastik i ukazuje się




No to mamy filtr założony
Teraz łapa silnika uwaga na śruby
Łapa z klimą inne śruby

Łapa bez klimy inne śruby

Zamontowana łapa silnika

Montujemy osuszacz

Teraz zakładamy sprężarkę i przewody

No to by było chyba wszystko. Teraz uwagi
Alternator ma koło pasowe bardziej wystające ale to nie przeszkadza, nie trzeba przekładać od starego alternatora. Jest tam tulejka co się przesuwa i jest wszystko dobrze. Trzeba zmienić końcówkę kabla co idzie do alternatora. U starego jest mniejsza tutaj jest dużo większa. Grubość kabla jest taka sama.

Trzeba wymienić uchwyt do napinania paska alternatora. Stary nie pasuje.

Wymiana alternator nie jest trudna. Trzeba odkręcić pompę od wspomagania razem z uchwytami. I nie ma problemu z wyjęciem.
Wymieniłem zawór rozprężny bo stary był zapchany


Jeżeli ktoś nie kojarzy gdzie się znajduje

Odnośnie silniczka zamykania klapy świeżego powietrza. On ma w sobie wbudowany czujnik przeciążeniowy. A go często ukręca bo ten czujnik wyłacza się dopiero po około 5-6 sekundach od zamknięcia klapki


A zapomniałem o grillu z przodu. U mnie był cały zabudowany a trzeba wymienić ewentualnie stary przerobić żeby miał otwory na dopływ powietrza.

Co do elektryki nie będę podłaczał według schematu. Podłącze czujnik niskiego ciśnienia żeby wrazie braku czynnika w układzie wyłączył sprężarkę co by się nie zatarła, czujnik wysokiego ciśnienia do właczania drugiego biegu dmuchawy, i jakiś włącznik klimatyzacji do środka, oryginalnego nie mam. No wiadomo bezpieczniki i przekaźniki.


No to by było na tyle. Nie jest to takie trudne jeżeli ma się wszystkie części. Ja ich nie miałem, nie kupiłem kompletnej klimatyzacji i było mi trudno potem dokupić brakujących części.

Ja teraz czekam na sprawdzenie szczelności i nabicie klikmatyzacji. Nie wiem kiedy to zrobię bo troszkę nie mam czasu. Mam nadzieję że wszystko będzie ok.
Je już jestem coraz bliżej jazdy w przyjemnym chłodzie.
Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to piszcie.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-06-2008, 19:15   

Ładny, porządnie napisany poradnik. ;)
Czemu nie chcesz podłączyć wg schematów oryginalnych? Będziesz miał pewność, że będzie działać jak w oryginale.

Ale mam jedną uwagę.
Adam1971 napisał/a:
On ma w sobie wbudowany czujnik przeciążeniowy

Widziałem ten silniczek od środka - na forum chyba ZielonyTBG dał zdjęcie. Nie widziałem tam czujnika przeciążeniowego.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-06-2008, 20:22   

Podłączałem go w piwnicy z akumulatora dla sprawdzenia czy wszysko jest ok razem z amperomierzem i wyłaczał się sam tak jak napisałem po 5-7 sekundach. No to jakie może być tam ustrojstwo do wyłaczania.
Doszedłem też do wniosku że każde włączenie kluczyka w stacyjcie aktywuje ten silniczek nawet jak jest klapa otwarta czy zamknieta tzn jeżeli jest klapka zamknieta wyłaczymy kluczyk w stacyjce a potem włączymy to on od nowa próbuje zamykć klapkę i wyłącza się po 5-7 sekundach.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-06-2008, 22:09   

Panowie to jest klima manualna i dlatego wepchano czujnik przeciążeniowy do silniczka.U mnie nie ma tego układu,ponieważ steruje tym centralka od klimatyzacji i to w nią jest wbudowany ten układ.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 05-06-2008, 09:57   

ZielonyTBG napisał/a:
to jest klima manualna

Co racja to racja. Ktoś na forum też zamieścił zdjęcia tego silnika rozebranego i pisał o takim układzie, ale jak pamiętam, on miał Tipo - manualna klima.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-06-2008, 22:16   

Dodałem zdjęcie paska klinowego jaki powinien być bo zapomniałem

** Dodano: 10-06-2008, 17:37 **
No panowie już mam nabitą klimę i juz chłodzi jest super.
Ale są jaja bo ssanie muszę włączać na 1300 obr i po włączenu klimy spadają na właściwe 800-900. Więc bedzie jazda cały czas na ssaniu. Ciekawe ile będzie gazu zjadał więcej? Chyba w tym tygodniu zmienię alternator na 90
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-06-2008, 10:55   

Ciekawi mnie gdzie można kupić zawór rozprężny?
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-06-2008, 15:33   

Ja kupowałem tutaj
http://www.allegro.pl/ite..._rozprezny.html
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2008, 01:04   

To już widziałem, myślałem że to do Volvo... Ale faktycznie podobny...
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-06-2008, 19:22   

Gościu ma różne zawory rozprężne
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load