Opornik dmuchawy , brak I-III biegu nawiewu |
Autor |
Wiadomość |
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-09-2007, 09:47
|
|
|
Teoretycznie ten bezpiecznik to jest bardzoooo na wyrost, w praktyce różnie może być, niech czasem coś sie stanie i opornica będzie sie o wiele bardziej grzała, od niej z kolei może sie coś zapalic wtedy.
Generalnie to prosta fizyka mówi ze ten bezpiecznik co masz będzie ok, tylko troche mi wątpliwości daje jego wielkość, jak mówisz jest 3krotnie mniejszy niż fabryczny. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2007, 10:14
|
|
|
Może się po prostu zmieniła technologia, w końcu tamten był wyprodukowany conajmniej 16 lat temu... |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
tadziu47
Pomógł: 1 raz Wiek: 77 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-09-2007, 15:33
|
|
|
Witam !
Miałem podobną usterkę z dmuchawą . Dokładnie cykl naprawy opisałem na stronach forum elektrody w dziale ; usterki samochody .
Polecam ; www.elektroda.pl
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2008, 10:06
|
|
|
Witam!
U mnie też nie działają biegi I-III a IV bieg działa bez zarzutów. Rozkręciłem rezystor - wg mnie jest dobry, rozkręciłem panel by dostać sie do "ślimaka" by sprawdzić czy wszystko jest ok, czy wszystko styka jak należy - wg mnie też jest dobry. Zacząlem szukać jakiejś innej przyczyny. Zastanowił mnie fakt ze trzy kable były w pewnym miejscu "pofalowane". Myślałem ze mogą one być gdzieś w tym miejscu przepalone wiec by sprawdzić czy sa dobre zamieniłem miejscami kabel od IIIbiegu (kolor czerwony) z kablem od IVbiegu (kolor czarny + masa) ku mojemu zdziwieniu zaczął chodzić I, II i w miejscu III biegu miałem IV predkość (bo przemieniłem kable) a na miejscu IV biegu nie działał nawiew. Sprawdziłem wszystkie kombinacje kabli i doszedłem do wniosku że jesli ten czarny kabel z masą jest podłaczony w miejsce biegów od I do III to zawsze trzy pierwsze biegi chodzą ale nigdy nie chodził wtedy wentylator w pozycji IV biegu (rzecz jasna tak gdzie podepne ten czarny kabel z masą mam najsilniejszy nawiew). Czy potrafi mi ktoś powiedzieć dlaczego tem kabel czarny z masą po przełożeniu kabli ma wpływ na to że chodzą wszystkie trzy pierwsze biegi A NIGDY TEN CZWARTY - OSTATNI?? Bede wdzieczny |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 16-03-2008, 11:34
|
|
|
djmanio napisał/a: | Rozkręciłem rezystor - wg mnie jest dobry |
Tzn mierzyłes miernikiem oporności na poszczególnych opornikach i na termistorze? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2008, 15:27
|
|
|
W sumie to nie, ale jak po zamianie miejscami kabla czarnego z masa z innym kablem działaja trzy pierwsze biegi to myśle ze ten rezystor jest dobry. Jestem w błędzie?? |
_________________ Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 16:53
|
|
|
Zobacz do 1szego postu. Tam masz foto i układ kabli.
Sprawa jest taka.
IV bieg jest spięty na stałe, to znaczy nie idzie on przez oporniki. Jak na przełączniku dasz 4ty bieg to poprostu włącza się 1:1
Zaś I,II,III biegi idą przez odpowiednie dla danej szybkości rezystory.
Stąd 4 kable. Jeden to zasialjący, dalsze kable to "wyjścia" z rezystorów.
3 biegi to 3 kable wyjściowe. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2008, 17:06
|
|
|
Czyli jednak rezystor (oporniki) do wymiany?? To jak wyjaśnić fakt ze po zamianie kabla z masą z jakim kolwiek innym kablem zawsze pierwsze trzy pierwsze biegi chodzą?? Tego pojąć nie moge |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 17:17
|
|
|
Tak, jak kolwiek byś kombinował z tymi rezystorami to kombinujesz tylko z biegami I, II i III.
Jak mówłem, IV bieg jest na stałe spięty i ma oddzielny kabel. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2008, 17:30
|
|
|
Aha, to mi już dużo mówi. Trzeba będzie się przejść kupić te oporniki:):):) Dzięki za info miszko |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 17-03-2008, 09:02
|
|
|
djmanio,
Poszukaj jakiegos znajomego z TT i sprawdz na jego opornicy bo po co kupowac gdyby sie okazało ze to nie to a to kwestia wykrecic dwie srubki i wypiac kostke. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-03-2008, 18:27
|
|
|
Wiesz co, stwierdziłem że po zamianie tego kabla z masą gdy uzyskałem pierwsze trzy biegi nie ma sensu grzebać i męczyć się by uzyskać ten ostatni bieg. Teraz najważniejsze, najbardziej porządane poziomy intensywności nawiewu chodzą i to mi wystarczy. |
_________________ Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-03-2008, 18:46
|
|
|
Wiesz co, ja bym na Twoim miejscu nie zostawiał tak tego. U siebie tez miałem tę sytuację (kilka postów wyżej) i wystarczyło zmostkować płytkę w odpowiednim miejscu. |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-03-2008, 14:49
|
|
|
Jak znajde czas by dłużej przy tym posiedzieć to zajmę się tym i na pisze jaki był finał tej sprawy w moim przypadku |
_________________ Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-03-2008, 22:58
|
|
|
djmanio,
I tak bede sie upierał abys sprawdził na innej opornicy bo sama zmiana kabelka to doraźne rozwiązanie tak na chwile a wszystko w autku powinno byc na "tip top" w miare mozliwosci. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-09-2008, 10:23
|
|
|
No i padło też na mnie. Swąd roztopionej cyny doleciał do mych nozdrzy i pozbyłem się biegów I-III. I to akurat teraz jak zimno się robi. A na IV biegu jazda jest dosyć uciążliwa |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-09-2008, 10:48
|
|
|
mi też padło i mam opornik z nowej Pandy i działa bez problemu |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-09-2008, 16:30
|
|
|
I po sprawie. Koszt 2,5zł bezpiecznik i 2,19 piwko + 0,5h roboty |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-09-2008, 09:22
|
|
|
look.toronto, wlasnie, i jak milo sie ten czas spedzilo a niektorzy nie pomysla i z allegro kompletny rezystor kupuja za 50-60zl... Ile to piwa by mozna za to kupic |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Paweł Molenda
witamy nowego
Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: Siemianowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2008, 16:08
|
|
|
Witam
U mnie też był problem z dmuchawą, najpierw raz działał a raz nie, po jakimś czasie już w ogóle. Podłubałem i okazało się, że nadtopiły się kable zasilające na złączce bezpośrednio przed dmuchawą, podpiąłem na nowych końcówkach i problem zniknął
Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1,6 `90 LPG |
|
|
|
|
engine16
Wiek: 42 Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 114 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2009, 14:14
|
|
|
a ja mam znowu inny problem z ta dmuchawą,problem jest nietypowy tzn nie taki o ktorym tu piszecie a w sumie to 2 problemy a wiec:
mam dmuchawe elektryczna,no wiecie jaka
1 problem:
gdy jest ponizej 10 stopni na minusie dmuchawa "jakby zamarza" tzn wlacza sie ale,tak stracznie glosno pracuje ze nawet nie slychac radia(a szyba zamarznieta )wiec trzeba ja wylaczyc i jechac patrzac przez zamarznieta szybę(juz nie raz tak jechalem)dopiero gdy auto sie nagrzeje ze tak sie wyraze samo w sobie dmuchawa zaczyna normalnie dzialac
2 problem:
tu dmuchawa dziala w ten sposób ze np: jak mam ja wł na 2 kreski(ten kto ma elektryczna bedzie wiedzial o co chodzi)ni z gruchy ni z pietruchy wlacza sie nagle na max obroty(choc na wyswietlaczu jest nadal 2 kreski)czasem po chwili przestaje i przelacza sie na normalny tryb pracy a czasem pracuje tak dlugo ze trzeba wył wogole nawiew i wlaczyc go jeszcze raz i wtedy jest normalnie
a wiec ja podejrzewam ze w 2 przypadku winna jest wilgoc,ale nie wiem gdzie jej szukac(jakies kable,kostki itp)bo z elektryki jestem noga,wilgoc sie dostaj i tak sie dziej a wiem to stad ze zwykle to sie dzieje jak jest deszcz albo parno
w 1 przypadku nie mam pojecia o co chodzi
i co Wy na to? jest jakis mądry? |
_________________ "DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA |
|
|
|
|
Marcin_p91
witamy nowego
Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2 Skąd: Czarna Sędziszowska
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-12-2009, 20:20
|
|
|
Też miałem podobny problem jak opisywany w temacie, nie działały mi biegi I,II,III, wymieniłem rezystory i bezpiecznik termiczny jednak na 140 C ponieważ na 110 C nie było. Wszystko ładnie dmucha , działa bez zarzutu, jestem bardzo zadowolony. Dziękuje za pomoc, pozdrawiam wszystkich forumowiczów |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-12-2009, 11:31
|
|
|
Marcin_p91 napisał/a: | wymieniłem rezystory | wymiana była konieczna? Nie wystarczyło wymienić bezpiecznik tylko? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
arras76
witamy nowego
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 9 Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 13:33 Dmuchawa
|
|
|
Witam mam problem z dmuchawą u mnie nie jaży w ogóle sprawdzałem wszystko co opisywaliście i nic napięcie na kostce przy odpalonym silniku mam 9,8-10 V nie wiem co dalej robić może macie jakieś sugestie czy w takim przypadku skończyła się dmuchawa a może jest szansa ją jakoś uratować i jak można ją wydostać żeby sprawdzić . |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 15:31
|
|
|
arras76, jak nie działa wcale, a napięcie na kostce masz to prawdopodobnie spalony masz silniczek dmuchawy. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|