Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Opornik dmuchawy , brak I-III biegu nawiewu
Autor Wiadomość
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-09-2007, 09:47   

Teoretycznie ten bezpiecznik to jest bardzoooo na wyrost, w praktyce różnie może być, niech czasem coś sie stanie i opornica będzie sie o wiele bardziej grzała, od niej z kolei może sie coś zapalic wtedy.

Generalnie to prosta fizyka mówi ze ten bezpiecznik co masz będzie ok, tylko troche mi wątpliwości daje jego wielkość, jak mówisz jest 3krotnie mniejszy niż fabryczny.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-09-2007, 10:14   

Może się po prostu zmieniła technologia, w końcu tamten był wyprodukowany conajmniej 16 lat temu...
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
tadziu47 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 77
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-09-2007, 15:33   

Witam !

Miałem podobną usterkę z dmuchawą . Dokładnie cykl naprawy opisałem na stronach forum elektrody :arrow: w dziale ; usterki samochody .

Polecam ; www.elektroda.pl

Pozdrawiam ! :lol:
  
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2008, 10:06   

Witam!
U mnie też nie działają biegi I-III a IV bieg działa bez zarzutów. Rozkręciłem rezystor - wg mnie jest dobry, rozkręciłem panel by dostać sie do "ślimaka" by sprawdzić czy wszystko jest ok, czy wszystko styka jak należy - wg mnie też jest dobry. Zacząlem szukać jakiejś innej przyczyny. Zastanowił mnie fakt ze trzy kable były w pewnym miejscu "pofalowane". Myślałem ze mogą one być gdzieś w tym miejscu przepalone wiec by sprawdzić czy sa dobre zamieniłem miejscami kabel od IIIbiegu (kolor czerwony) z kablem od IVbiegu (kolor czarny + masa) ku mojemu zdziwieniu zaczął chodzić I, II i w miejscu III biegu miałem IV predkość (bo przemieniłem kable) a na miejscu IV biegu nie działał nawiew. Sprawdziłem wszystkie kombinacje kabli i doszedłem do wniosku że jesli ten czarny kabel z masą jest podłaczony w miejsce biegów od I do III to zawsze trzy pierwsze biegi chodzą ale nigdy nie chodził wtedy wentylator w pozycji IV biegu (rzecz jasna tak gdzie podepne ten czarny kabel z masą mam najsilniejszy nawiew). Czy potrafi mi ktoś powiedzieć dlaczego tem kabel czarny z masą po przełożeniu kabli ma wpływ na to że chodzą wszystkie trzy pierwsze biegi A NIGDY TEN CZWARTY - OSTATNI?? Bede wdzieczny
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 16-03-2008, 11:34   

djmanio napisał/a:
Rozkręciłem rezystor - wg mnie jest dobry


Tzn mierzyłes miernikiem oporności na poszczególnych opornikach i na termistorze?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2008, 15:27   

W sumie to nie, ale jak po zamianie miejscami kabla czarnego z masa z innym kablem działaja trzy pierwsze biegi to myśle ze ten rezystor jest dobry. Jestem w błędzie??
_________________
Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-03-2008, 16:53   

Zobacz do 1szego postu. Tam masz foto i układ kabli.

Sprawa jest taka.

IV bieg jest spięty na stałe, to znaczy nie idzie on przez oporniki. Jak na przełączniku dasz 4ty bieg to poprostu włącza się 1:1 ;)

Zaś I,II,III biegi idą przez odpowiednie dla danej szybkości rezystory.
Stąd 4 kable. Jeden to zasialjący, dalsze kable to "wyjścia" z rezystorów.
3 biegi to 3 kable wyjściowe.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2008, 17:06   

Czyli jednak rezystor (oporniki) do wymiany?? To jak wyjaśnić fakt ze po zamianie kabla z masą z jakim kolwiek innym kablem zawsze pierwsze trzy pierwsze biegi chodzą?? Tego pojąć nie moge :lol: :lol: :lol:
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-03-2008, 17:17   

Tak, jak kolwiek byś kombinował z tymi rezystorami to kombinujesz tylko z biegami I, II i III.

Jak mówłem, IV bieg jest na stałe spięty i ma oddzielny kabel.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2008, 17:30   

Aha, to mi już dużo mówi. Trzeba będzie się przejść kupić te oporniki:):):) Dzięki za info miszko
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 17-03-2008, 09:02   

djmanio,

Poszukaj jakiegos znajomego z TT i sprawdz na jego opornicy bo po co kupowac gdyby sie okazało ze to nie to a to kwestia wykrecic dwie srubki i wypiac kostke.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-03-2008, 18:27   

Wiesz co, stwierdziłem że po zamianie tego kabla z masą gdy uzyskałem pierwsze trzy biegi nie ma sensu grzebać i męczyć się by uzyskać ten ostatni bieg. Teraz najważniejsze, najbardziej porządane poziomy intensywności nawiewu chodzą i to mi wystarczy.
_________________
Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km
  
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2008, 18:46   

Wiesz co, ja bym na Twoim miejscu nie zostawiał tak tego. U siebie tez miałem tę sytuację (kilka postów wyżej) i wystarczyło zmostkować płytkę w odpowiednim miejscu.
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-03-2008, 14:49   

Jak znajde czas by dłużej przy tym posiedzieć to zajmę się tym i na pisze jaki był finał tej sprawy w moim przypadku
_________________
Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 18-03-2008, 22:58   

djmanio,

I tak bede sie upierał abys sprawdził na innej opornicy bo sama zmiana kabelka to doraźne rozwiązanie tak na chwile a wszystko w autku powinno byc na "tip top" w miare mozliwosci.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-09-2008, 10:23   

No i padło też na mnie. Swąd roztopionej cyny doleciał do mych nozdrzy i pozbyłem się biegów I-III. :sciana: I to akurat teraz jak zimno się robi. A na IV biegu jazda jest dosyć uciążliwa
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-09-2008, 10:48   

mi też padło i mam opornik z nowej Pandy i działa bez problemu
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-09-2008, 16:30   

I po sprawie. Koszt 2,5zł bezpiecznik i 2,19 piwko + 0,5h roboty :lol:
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-09-2008, 09:22   

look.toronto, wlasnie, i jak milo sie ten czas spedzilo :) a niektorzy nie pomysla i z allegro kompletny rezystor kupuja za 50-60zl... Ile to piwa by mozna za to kupic :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Paweł Molenda 
witamy nowego


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 6
Skąd: Siemianowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-09-2008, 16:08   

Witam

U mnie też był problem z dmuchawą, najpierw raz działał a raz nie, po jakimś czasie już w ogóle. Podłubałem i okazało się, że nadtopiły się kable zasilające na złączce bezpośrednio przed dmuchawą, podpiąłem na nowych końcówkach i problem zniknął

Pozdrawiam :D
_________________
Tipo 1,6 `90 LPG
  
 
engine16 



Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 114
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2009, 14:14   

a ja mam znowu inny problem z ta dmuchawą,problem jest nietypowy tzn nie taki o ktorym tu piszecie a w sumie to 2 problemy a wiec:
mam dmuchawe elektryczna,no wiecie jaka
1 problem:
gdy jest ponizej 10 stopni na minusie dmuchawa "jakby zamarza" tzn wlacza sie ale,tak stracznie glosno pracuje ze nawet nie slychac radia(a szyba zamarznieta :sciana: )wiec trzeba ja wylaczyc i jechac patrzac przez zamarznieta szybę(juz nie raz tak jechalem)dopiero gdy auto sie nagrzeje ze tak sie wyraze samo w sobie dmuchawa zaczyna normalnie dzialac
2 problem:
tu dmuchawa dziala w ten sposób ze np: jak mam ja wł na 2 kreski(ten kto ma elektryczna bedzie wiedzial o co chodzi)ni z gruchy ni z pietruchy wlacza sie nagle na max obroty(choc na wyswietlaczu jest nadal 2 kreski)czasem po chwili przestaje i przelacza sie na normalny tryb pracy a czasem pracuje tak dlugo ze trzeba wył wogole nawiew i wlaczyc go jeszcze raz i wtedy jest normalnie

a wiec ja podejrzewam ze w 2 przypadku winna jest wilgoc,ale nie wiem gdzie jej szukac(jakies kable,kostki itp)bo z elektryki jestem noga,wilgoc sie dostaj i tak sie dziej a wiem to stad ze zwykle to sie dzieje jak jest deszcz albo parno
w 1 przypadku nie mam pojecia o co chodzi

i co Wy na to? :roll: jest jakis mądry? :badgrin: :lol:
_________________
"DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA
     assistance
 
 
Marcin_p91 
witamy nowego


Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2
Skąd: Czarna Sędziszowska
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-12-2009, 20:20   

Też miałem podobny problem jak opisywany w temacie, nie działały mi biegi I,II,III, wymieniłem rezystory i bezpiecznik termiczny jednak na 140 C ponieważ na 110 C nie było. Wszystko ładnie dmucha :) , działa bez zarzutu, jestem bardzo zadowolony. Dziękuje za pomoc, pozdrawiam wszystkich forumowiczów :lol:
_________________
Marcin
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-12-2009, 11:31   

Marcin_p91 napisał/a:
wymieniłem rezystory
wymiana była konieczna? Nie wystarczyło wymienić bezpiecznik tylko?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
arras76 
witamy nowego


Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-11-2010, 13:33   Dmuchawa

Witam mam problem z dmuchawą u mnie nie jaży w ogóle sprawdzałem wszystko co opisywaliście i nic napięcie na kostce przy odpalonym silniku mam 9,8-10 V nie wiem co dalej robić może macie jakieś sugestie czy w takim przypadku skończyła się dmuchawa a może jest szansa ją jakoś uratować i jak można ją wydostać żeby sprawdzić . :?:
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-11-2010, 15:31   

arras76, jak nie działa wcale, a napięcie na kostce masz to prawdopodobnie spalony masz silniczek dmuchawy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load