|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Olejowa gadanina |
Ile pali oleju [silniki]/ilość na 1000km |
[1,4/1,6] 0-200ml |
|
38% |
[ 24 ] |
[1,4/1,6] 201-500ml |
|
17% |
[ 11 ] |
[1,4/1,6] 501-1000ml |
|
9% |
[ 6 ] |
[1,4/1,6] powyżej 1000ml |
|
6% |
[ 4 ] |
[1,8/2,0] 0-200ml |
|
7% |
[ 5 ] |
[1,8/2,0] 201-500ml |
|
1% |
[ 1 ] |
[1,8/2,0] 501-1000ml |
|
7% |
[ 5 ] |
[1,8/2,0] powyżej 1000ml |
|
1% |
[ 1 ] |
nie wiem, nie sprawdzam i mnie to nie interesuje |
|
9% |
[ 6 ] |
|
Głosowań: 63 |
Wszystkich Głosów: 63 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-10-2011, 15:51
|
|
|
Jelcyn, mnie wygonił z innego tematu dlatego odświeżam i kontynuuje.
brynol69,ten motul według producenta zachowuje płynność do -36 C. i tego należy sie trzymać. aczkolwiek nie obraź się ale 1.6T to nie jest aż tak sportowy silnik, gdzie występują aż tak duże temperatury i tak duże obciążenia ... taki olej jak ten motul 300v moim zdaniem wogóle nie nadaje się aut "cywilnych" ( czyli poruszających się po ulicach i mających mniej jak 300hp) .... gdybyś miał tam z 300-400 hp i ogólnie autem jeździł tylko na zawodu czy tor to rozumiem. szukając oleju do swojej hondy, która często kręci się prawie do 9000obr tez szukałem bóg wie czego i w końcu zalałem mobila 5w50 ( tez do aut sportowych, mocno obciążonych, bla bla bla ) i wiem że wcale dobrze nie zrobiłem. te oleje z lepkością powyżej w40 faktycznie mają lepszy film olejowy itd. ale aby one uzyskały właściwą lepkość, płynność i "wpłynęły" w każdy zakamarek silnika muszą osiągnąć swoja roboczą temperaturę czyli >90C. z takimi olejem w warunkach zimowych w zasadzie nie powinno się ruszać z miejsca dopóki silnik nie osiągnie minimum 50C...
nie rób sobie sieczki w głowie lej jakiś porządny 5w40 byle w pełni syntetyczny a będzie chronił lepiej niż hydrokrakowany 10w60 i nadawał się na każde warunki.
p.s kumpel do astry 2.0T 200hp leje najtańszy olej GM 10w40 ( 50zł za 5L ) łoi tą astrę tak że turbina świeci pod maską jak neon i nic jej nie jest. oleju nie bierze ani się nie przegrzewa, nic nie stuka w silniku ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-10-2011, 15:57
|
|
|
Leśniczy, no i znowu wychodzę na tego złego. Zaproponowałem a nie wygoniłem |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2011, 16:11
|
|
|
Powoli doszedłem do tego samego wniosku Leśniczy, i zaleję chyba 5W40 Motula. Po wizycie w dwóch hurtowniachi ponownym zagłębieniu się w temat oleju na racingforum zrozumiałem że chciałem przedobrzyć. Tym bardziej że ten 5w40 X-Ces jest zalecany no nowych TB z Alfy itp. Chyba za dużo namieszałem sobie olejem do Sedici i FC 10w60 gdzie jest problem ze smarowaniem. |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Raul
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 17:51
|
|
|
Przyłącze się do tematu Olej jaki by nie był smaruje a o to głównie chodzi by nie zatrzeć silnika,a co kto naleje to jego prywatna osobista sprawa ja nigdy bym nie nalał do 10-15letniego silnika oleju 0-5W,a tylko z jednego powodu olej bardzo rzadki i praktycznie przepłukuje elementy w silniku,ale za to daje smarowanie od momentu rozruchu i idąc ta droga im gęściejszy olej tym słabsze smarowanie przy zimnym oleju,najbardziej optymalnym olejem jest półsyntetyk w naszych warunkach ja z reguły leję mobil sprawdzony olej który w swoim składzie ma dodatki zmniejszające zużycie silnika,które jakby oklejają ubytki w miejscach styku elementów czy to prawda czy nie niby tak jest.
Co do filtrów żadnego filtrona a z prostego powody każdy filtr oleju(oprócz wkładów filtrowych)posiada zawór jego zadaniem jest wypuszczenie oczyszczonego (powiedzmy że oczyszczonego)do silnika,a oleje filtron mają zawory,które jakoś chodzą ciężej od filtrów Maan'a,Boscha,czy Knecht'a.
Przykład jakieś 10lat temu wymieniałem olej w Alfie 146TS normalny chleb codzienny i nagle okazuje się że po przykręceniu nowego filtrona i zalaniu olejem pale maszynę i nic nie gaśnie na desce szybka przegazówka dalej nic nie gaśnie,gaszę maszynę bo jestem w szoku,po chwili palę drugi raz i co to samo.jadę po drugi filt oczywiście filtrona i to samo,płukam Stary filtr mann'a przykręcam odpalam i w momencie rozruchu kontrolka gaśnie,kupiłem taki sam mann'owski i wszystko gra,potem zrobiłem mały tekst z pręcikiem naciskam zawór w starym mannie praktycznie zero wysiłku,a w nowym filtronie musiałem sie przyłożyć i od tej pory skończyła się u mnie przygoda z filtrami Filtron i choćby mi ktoś opowiadał nie wiadomo co nie założę bo raz mało bym nie remontował silnika z powodu filtra więc NIGDY WIĘCEJ FILTRON |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 21:29
|
|
|
Raul, podobno da sie kupić sporo gorszych produktów jak filtron, a sama marka filtron należy do AFFINIA czyli amerykańskiego koncernu i od czasów przejęcia ich produkty są ciut lepsze..... jednak ja osobiście filtrona bym nie założył ani do fiata ani do hondy ani do malucha z prostego powodu .... mann, knecht , czy włoska tutella to filtry droższe o 2zł !!!! a z cała pewnością lepsze jakościowo |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Raul
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 23:11
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | Raul...a sama marka filtron należy do AFFINIA czyli amerykańskiego koncernu i od czasów przejęcia ich produkty są ciut lepsze..... |
A tak szczerze z Ameryki to jeszcze nic dobrego nie przyszło więc ja nadal nie wierze w filtrona |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-10-2011, 10:51
|
|
|
Raul, nie wrzucajmy wszystkiego do jednego worka
w każdym razie 2-3zł to żadna oszczędność więc lepiej wybrać lepszy produkt |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-11-2011, 21:32
|
|
|
o foltrach filtrona duzo czytałem zanim kupiłem do gólfa, gdzies pisało ze foltron cos namieszał z oznaczeniami filtrów i albo zawory tak jak kolega wyżej pisał sie nie otwierają albo maja za małą przepustowosc, tak czy inaczej nie daja oleju na silnik, kupiłem bosha i mam spokojna głowe o silniczek |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-11-2011, 10:19
|
|
|
Stosuję filtrona op 537 od początku posiadania tempry.
Teraz zmieniałem olej i oczywiście filtr i dałem ten sam - nie zauważyłem, żeby coś nie tak było.
Nie kupiłem filtrona ze względu na więcej w kieszeni 2, 3 zł.
Kupiłem go bo jest popularny i był od ręki. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-12-2011, 19:45
|
|
|
Jako zupelny OT, dodam ze ostatnio na moich oczach kolega dolal do Megane 2.0 96r litr oleju do pilarek spalinowych PILAROL ORLEN i do tej pory twierdzi, ze nie jest wyczywalna jakakolwiek roznia w pracy silnika |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-12-2011, 20:33
|
|
|
Prawdziwek napisał/a: | twierdzi, ze nie jest wyczywalna jakakolwiek roznia w pracy silnika |
, niech pośmiga tak powiedzmy 100000km i zerknie co ma pod zaworami od takich wynalazków |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-02-2012, 21:19
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: |
Jaki olej polecacie ? czy każdy mineralny będzie tak gęstniał ? wcześniej miałem 10w40 zalany ale mechanik powiedział że juz czas zmienic na 15-stkę. Co radzicie ? |
elf mineralny przestaje płynąć przy -30
castrol -30
mobil -27
lotos -24
jeśli nie masz żadnych wycieków to proponuje wrócić na 10w40 i zmienić mechanika bo najwidoczniej pan mechanik głosi herezję z czasów dużego fiata i polonezów |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-02-2012, 21:50
|
|
|
Leśniczy,
Temperatura płynięcia zależy też od bazy z jakiej olej został zrobiony. Są oleje 10W40 na bazie mineralnej które mają temp. płynięcia -27C i są oleje 15W40 które mają temp. -33C. |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-02-2012, 22:40
|
|
|
Leśniczy, nie chcę już pisać w temacie o odpalaniu, żeby nie robić OT, dlatego tutaj odniosę się do Twojej wypowiedzi.
Kod: | http://habi.pl/a30-lotos-15w-40
chociaż strona producenta głosi, że jest to -30 |
No właśnie, co strona to inne dane, więc ja nie brałbym tych informacji za pewnik. Tym bardziej, że na stronie którą podałeś, w opisie jednego z Castroli umieścili np. takie info:
Kod: | GTX High Mileage to rozwiązanie dla tych, którzy posiadają samochody z dużym przebiegiem (powyżej 100 000 km) i chcą przedłużyć trwałość ich silników. |
100tys? Duży przebieg? Tzn, że zdecydowana większość samochodów powinna jeździć na mineralnych, bo ten Castrol to mineral właśnie.
Poza tym, jeśli kierować się tylko temperaturą płynięcia to nie opłaca się lać także Mobila, bo jest ok 30zł droższy niż Lotos, a ma taką samą temperaturę płynięcia. http://habi.pl/a10-mobil-super-m-15w-40
Ja bym podchodził do tych informacji z dystansem. Jeśli ktoś już jeździ na mineralnym, to pewnie z jakiegoś powodu (wycieki, oznaki nadmiernego zużycia oleju itp.). Poza tym wydaje mi się, że od temperatury płynięcia ważniejsze są właściwości samego oleju, zawarte w nim dodatki uszlachetniające, baza użyta do produkcji. I w tym wypadku każdy "bardziej markowy" olej niż Lotos będzie jednak lepszy. Przecież nie mieszkamy na Alasce, porządna zima trwa u nas raptem może 2 miesiące, a tak niskie temperatury to jeszcze kwestia +/- tygodnia pewnie Dlatego ja bym powiedział, nie dajmy się zwariować. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-04-2012, 20:28
|
|
|
Total Qartz i ELF najlepsze oleje nastepnie shell |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-04-2012, 21:31
|
|
|
Danio napisał/a: | Total Qartz i ELF najlepsze oleje nastepnie shell |
prosimy o konkretny bo total to na pewno ma ładną reklamę w TV ....
jednak ja reklamom nie ufam wogóle, ELFa ( 15w40) kiedyś zalałem do swojego tipo 2.0, a następnie spuściłem go po 2000km. shella ( 5w40 ) właśnie testuje w hondzie i na pewno sprawuję sie lepiej niż np. mobil 1 5w50 rally formula |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-04-2012, 06:38
|
|
|
Danio napisał/a: | Total Qartz i ELF |
Bo to ta sama firma, tylko pod dwoma nazwami |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-04-2012, 13:26
|
|
|
SHELLA nigdy nie zaleję już do swojego auta.Wolę MOBILA.Do silników wysilonych lub lubiących emocję kierowców to tylko i wyłącznie MOTUL.Sprawdza się w ciężkich warunkach. |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-06-2012, 16:15
|
|
|
hmmm znowu bardzo ciekawy artykuł ... łopatologicznie wytłumaczony
http://moto.wp.pl/kat,457...,wiadomosc.html
wychodzi na to, że nasze teorie o zalewaniu 15w40 do spoconych t/t nic nie daje ;p
A ja śmiało mogę lać 5w40 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-06-2012, 08:01
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | na koniec film z testów mobila 1. ten akurat mimo profesjonalizmu może byc mało wiarygodny |
A to na filmiku to benzyniak w tym Golfie, nie? Dobry aku i powinień odpalić |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-06-2012, 15:19
|
|
|
dzisiaj zalałem shella 10w40 do mojego bravo. Poprzednio jeździł na orlenie 10w40
Chciałem motula ale koleś mi odradził bo powiedział że motul to do silników co się kręcą a nie do diesla i że shell będzie lepszy
** Dodano: 27-06-2012, 16:21 **
Taka ciekawostka - od poprzedniej wymiany czyli rok temu w lipcu do teraz ( coś koło 10 - 12 tys km - nie pamiętam dokładnie ) nie ubyło oleju ... Dziwi mnie to, bo w tipo lałem 0.3 L na tysiaka ;d |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 28-06-2012, 07:22
|
|
|
Luczu napisał/a: | nie ubyło oleju ... |
Ja mam to samo, od wymiany do wymiany trzyma stan |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-06-2012, 13:07
|
|
|
egon napisał/a: | Ja mam to samo, od wymiany do wymiany trzyma stan |
kiedyś w to nie wierzyłem a teraz sam mam na przykładzie że to możliwe ...
W 12 letnim fiacie z przebiegiem teoretycznie 250 tys przy mojej jeździe
** Dodano: 28-06-2012, 14:08 **
egon, ile Ci wchodzi oleju ?
Mnie przy wytmianie 4.5 L i jest na połowie wskaźnika bagnetu
** Dodano: 28-06-2012, 14:09 **
do alfy 159 jtdm ma być 5w30 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|