Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olejowa gadanina

Ile pali oleju [silniki]/ilość na 1000km
[1,4/1,6] 0-200ml
38%
 38%  [ 24 ]
[1,4/1,6] 201-500ml
17%
 17%  [ 11 ]
[1,4/1,6] 501-1000ml
9%
 9%  [ 6 ]
[1,4/1,6] powyżej 1000ml
6%
 6%  [ 4 ]
[1,8/2,0] 0-200ml
7%
 7%  [ 5 ]
[1,8/2,0] 201-500ml
1%
 1%  [ 1 ]
[1,8/2,0] 501-1000ml
7%
 7%  [ 5 ]
[1,8/2,0] powyżej 1000ml
1%
 1%  [ 1 ]
nie wiem, nie sprawdzam i mnie to nie interesuje
9%
 9%  [ 6 ]
Głosowań: 63
Wszystkich Głosów: 63

Autor Wiadomość
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-03-2013, 22:33   

lynx, dokładnie nie wiem jak to z tymi olejami jest, brat mówił ze w sprowadzonych serwis orginalnie zapala sie po 30tysiacach a na naszych oleja tyle nie wytrzymują, z tymi olejami sezonowymi to dobry trop
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-03-2013, 11:59   

ja wymieniam i wymieniałem co 10 tysi. a w tipo dolewałem litr na tysia czyli w raz z wymianą rocznie szło 15L :D
w każdym razie te wymiany co 30-40k km to gwarancja ubicia silnika. w brata bmw 120d według komputera na nowym oleju może śmignąć 30k km. tylko że jak ktoś poszuka i poczyta to się dowie, że postępując w ten sposób po przejechaniu 100k km drastycznie wzrasta ryzyku skończenia się silnika.
no ale przecież o to chodziło bo niemiec kupując nowe auto ma nim pojeździć 3-4 lata ( 100k km ), sprzedać i kupić kolejne, a jak nie sprzeda to auto się rozpadnie i tak czy siak musi kupić nowe. więc lepiej jak najszybciej sprzedać turkowi, a turek polakowi :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2013, 22:41   

Dzis wreszcie wymienilem olej w tipo i musze przyznac ze spodziewalem sie ze lepiej bedzie wygladal po 10 tys.Lepkosc jeszcze mial ale kolor brazowy przechodzacy w czarny mowi juz sam za siebie.Jednym slowem mocno juz zasyfiony.Jazda tylko na pb i w zasadzie krotkie odcinki.Raz dolewalem ze 200 ml.Czyli jednak wymiana co 10 tys wcale nie jest za czesta jak niektorzy sugeruja.

Wyobrazam sobie jak wyglada olej i jakie ma wlasciwosci smarne w samochodach przejezdzajacych 30-40 tys na jednym oleju :badgrin:
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-03-2013, 03:31   

shagger78, a w takim razie co ile km powinno się wymianiać olej w tzw dostawczakach ?

Ja robiłem po około 150 km dziennie więc to nic... ale znajomi na innych trasach średnio walili po 500 - 600 km dziennie.

Wychodzi na to, że powinni zmieniać olej co 18 dniówek ?

Tak się składa że i rok jeździli na tym oleju :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-03-2013, 08:49   

shagger78 napisał/a:
Lepkosc jeszcze mial ale kolor brazowy przechodzacy w czarny mowi juz sam za siebie.Jednym slowem mocno juz zasyfiony.Jazda tylko na pb

Na benzynie brudzi się bardziej niż na lpg(wcześniej jest ciemny).
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-03-2013, 17:09   

Ja w Renault Premium mam fabrycznie wymianę oleju przewidzianą co 60.000 km
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Karol_Volvo 


Wiek: 31
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 19
Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-04-2013, 19:48   

Mam taki dylemat. Mineralny czy 10W40 do Tipo 1.4S z 1995 roku. Przebieg 79000km- nie wiem czy realny. Jaki najlepiej kupić?
_________________
Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012


Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?)
     assistance
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-04-2013, 19:56   

10W40 często też jest mineralny ;D
     Moneta
 
 
Karol_Volvo 


Wiek: 31
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 19
Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-04-2013, 20:26   

Chodzi mi kolego 10W40 czy 15W40 :P
_________________
Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012


Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?)
     assistance
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-04-2013, 20:38   

Karol_Volvo, ja kilka dni przed Tobą zakupiłem Tipo 1.4i.e. z '94. Ma przejechane 184tyś. Nie ma żadnych wycieków, nie poci się. Kiedyś może nie byłbym przekonany, bo do moich dwóch Fiatów Tempra lałem 15W40, ale tym razem zdecydowałem się na półsyntetyk Elfa 10W40. Wymiana za 2 tygodnie. Myślę, że to dobry wybór.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 02-04-2013, 20:45   

lej półsyntetyk i się niczym nie przejmuj. Mineralne są dla totalnego padła.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-04-2013, 15:42   

Karol_Volvo, Z tego co wiem to dopiero kupiłeś swój samochód. Proponuję żebyś pojeździł nim chociaż 1-2 miesiące i zaobserwował czy samochód bierze olej i w jakich ilościach. Jeśli go bierze to nie ma sensu pchać się w jakieś cuda, tylko lać zwykły mineral 15W40. Poza tym ważne jaki olej był wcześniej. Jeśli był 15W40 to raczej nie jest zalecana zmiana na 10W40
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-04-2013, 19:48   

W warunkach pracy nie ma znacznych różnic, wiec ja bym nalał 10W40. Jak ma wyciekać, to i tak będzie, a zawsze to troche lepszy rozruch w zimie :)
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-04-2013, 19:52   

zgadzam się, tym bardziej, że nikt nie wie kiedy zima się skończy ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-04-2013, 22:29   

ja zmieniłem z minerala 15w40 na półsyntetyk 10w40 i nic sie niepokojacego nie działo, wiec nawet jak był mineral to i tak zalałbym półsyntetyk
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 49 days
Network load