Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariująca wskazówka paliwa / na przykladzie Tempry
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-06-2005, 21:08   Wariująca wskazówka paliwa / na przykladzie Tempry

Uwaga! Kolega Gulczas stworzył PDF z opisem(+zdjęcia) naprawy czujnika ilości paliwa w T/T.

Ściągnij ->
<<Kilknij tutaj>>
****************************************************************************
Witam,

Jako ze T/T maja dosyc duza sklonnosc do "skaczacej" wskazowki poziomu paliwa, opisze ponizej procedure jej naprawy lub zalagodzenia skutków.

Text napisany w oparciu o wypowiedzi oraz porady z starego forum.

Główną przyczyna wariowania wskaznika lezy po naszej stronie. Otóż zapewnie masz ten problem dlatego ze jezdzisz ciagle z tym samym stanem paliwa. To znaczy pali Ci sie rezerwa i dolewasz np. do 1/4 baku. Jezdzisz do czasu kiedy rezerwa sie znowu zapali i znowu dolewasz benzyny do 1/4 baku.

Jednym z glownych elementow czujnika jest nieduza plyta z nadrukowanymi "precikami" w poprzek po ktorych "ocieraja" sie 2 blaszki. Poprzec ciagle jezdzenie w granicy jednego stanu napelnienia ocierajace blaszki poprostu wycieraja nadrukowane "preciki".
Drugi glowny powod to osadznenie sie zanieszczyszczen na tej plytce z precikami, ktore powoduja zaklocenia w przeplywie pradu.

Jest kilka sposobów naprawy. Moze wystarczyc tylko przeczyszczenie tej plytki z osadow co moze pomoc.
Jeśli jednak sa przerwy na precikach to mozna je sprobowac "uzupelnic". Mozna do tego urzyc zestawu naprawdzczego takiego jak uzywa sie przy naprawie uszkodzonych sciezek od ogrzewania szyb. Kolejny inny sposob to "rozgiecie" balszek ktore ocieraja o plytke tak zeby "poruszały" sie po jeszcze nie wytartcyh precikach.

Przejdzmy jednak do praktyki... (text by Zdrówko z małymi dopiskami)

Sam czujnik łatwo sie wyjmuje. Mozna go odnalesc w bagazniku. Zdejmujemy tapicerke. Koło kanapy po prawej stronie odnajdziemy biala klapke przykrecona na 4 blachowkrety.
Wykrecamy blachowkrety. Zdejmujemy klapke.

Po klapka beda 3 gumowe przewody oraz 1 przewod dwuzylowy elektryczny. Odpinamy gumowe przewody (1 przewod to powrot, drugi to zasilanie, 3ci to odpowietrzenie) Ostatni przewod to elektryczny od czujnika (IMHO wpiety w sam czujnik).

Nastepnie musimy "wykrecic" czujnik.
Po czym go rozpoznac. Po tym ze dochodza wlasnie do niego kable elektryczne.

Wyjmujemy czunik:
Mozna do tego celu uzyc kombinerek.
Kombinerki "wkladamy" w czujnik tak zeby zaprzec o takie "plastikowe blaszki" . Sami zobaczycie zreszta.
Przekrecamy o okolo 1/4 obrotu (o ile dobrze pamietam w lewo). Nastepnie musimy go mocno zlapac i sprobowac wyciagnac do gory.
Pamietajcie, ten czujnik sie nie wykreca, tylko okreca o okolo 1/4 obrotu i wyciaga do gory.

Po wymontowaniu:

Jest to duża u mnie biała tuba, można wymontować zabrać do domu i w ciepełku naprawić.
Uwazajcie podczas rozbierania, nalezy delikatnie wszystko demnotowac. Na dole tuba jest "spieta" plastikową obreczą, ktorą nalezy zdjac. Reszte juz pewnie sami sobie poradzicie.

Po rozebraniu ukaze sie nam płytka po której ślizgają sie blaszki (wąsy) jest stosunkowo szeroka i spokojnie mozna podgiąć blaszki aby poruszały sie po nowym nie wytartym miejscu - o czym juz byław wcześniej mowa

Teraz kilka wskazówek - uważajcie przy wyjmowaniu na długą miekką sprężyne nie wolno jej rozciągać ani zgniatać !!! - bo bedzie zły odczyt poziomu paliwa.

- jak zmienicie położenie blaszek z wąsami - koniecznie sprawdzić czy wąs przylega równolegle do płytki - bo jak bedzie pod katem, to ostrą krawędzia przetrze płytke z nadrukiem i kicha.

- po zmontowaniu trzeba sprawdzić (dwie) dziurki na spodzie czujnika - sa to tkzw. wlewy paliwa do czujnika. Są małe i nie moga być przytkane bo wtedy czujnik nie napełni sie paliwem - będzie brak wskazan poziomu. Producent zastosował to aby na dziurach nie kołysało wskazówką (ja sobie te dziurki powiekrzyłem - i teraz jak jade po polskich drogach fajnie buja wskazówka)

- czujnik czujnikiem ale jak tankuje paliwo (zawsze do pełna) to sobie zeruje licznik i jak dojade do 700 Km to udaje sie na stacje, dzieki temu nigdy mi nie zabrakło paliwa.

- na dole czujnika znajduje sie srubka, sluzy ona do regulacji wysokosci plywaka. Regulacja wysokosci plywaka ma na celu wyregulowanie zapalania sie rezerwy oraz wskazan czujnika. Najlepiej jak byscie nie ruszali ta sruba, bo mozecie rozregulowac czujnik.

Jednakze najlepsza metoda wyregulowania czujnika jest wypompowanie calego paliwa, wlanie tyle paliwa przy ilu chcecie zeby rezerwa sie palila i takie wyregulowanie sruba, aby w przy tym stanie paliwa sie rezerwa. Rezerwa konczy sie palic przy okolo 1-1,5 kreski na czujniku. Ja sobie tak wyregulowalem ze kazda kreska oznacza u mnie 5l paliwa w baku. Szybko mozna przeliczyc ile sie ma paliwa patrzac na wskazanie.
U mnie 2 kreski to ~10 litrow paliwa. Rezerwa pali mi sie przy 5-6litrach w baku.

Powodzenia i pamietajcie , moc jest z wami!

Acha, mala przestroga, nie palcie podczas jakiejkolwiek czynnosci wykonywanej przy demontazu/montazu czujnika. Opary paliwa sa bardzo szkodzliwe rownież dla zdrowia wiec starajcie sie nie wdychac ich. Duza koncentracja oparów zgromadzona wokolo otwartego baku w polaczeniu z papierosem wiecie co moze dac!

Ponizej maly "łopatologiczny" schemacik plytki i "wasów".
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 06-07-2005, 13:43   

A moze ktos ma pomysł jak odkręcić ten czujnik bo za diabła nie moge...siłowałem sie z godzine i nic...:?
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-07-2005, 00:19   

TomciuHerba napisał/a:
A moze ktos ma pomysł jak odkręcić ten czujnik bo za diabła nie moge...siłowałem sie z godzine i nic...

Też mam problem z plywakiem i na dniach bede to rozbieral. Wezme ze sobą aparat i zrobie zdjęcia do opisu jaki dal miszko. Wtedy bedzie wszystko pokazane jak na dloni :) .
     Moneta
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 07-07-2005, 07:59   

Opis jest ok, zdjęcia się mogą przydać....ja natomiast mam problem taki, że wszystko sie zastało chyba i nie mogę sobie poradzić z wyjęciem...
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-07-2005, 14:54   

TomciuHerba napisał/a:
Opis jest ok, zdjęcia się mogą przydać....ja natomiast mam problem taki, że wszystko sie zastało chyba i nie mogę sobie poradzić z wyjęciem...




Mam to samo za nic sie nie dało 8-[ wyjac .Odkreciłem go do pewnego momentu ,dalej nie szło =P~ .Ale nie szło tej tuby #-o wyjac z baku.Mój pływak ma to do siebie :-k ze troche za szybko miga rezerwa.

Ps czekam na Marcina3,4 foty ,dzis robi pływak zobaczymy.

ps 2 nowy pływak ok 130-150zł dosc drogo =P~
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-07-2005, 18:44   

Chłopaki, bo to sie tylko okreca o okolo 1/4 obrotu i ten czujnik trzeba pociagnac mocno do gory. Zapewne uszczelka jeszcze go troche trzyma.

Tego czujnika sie nie odreca tylko przekreca o 1/4 obrotu i podnosi do gory.

Musze poprawic to w opisie.

[ Dodano: Czw 07 Lip, 05 19:44 ]
Broadway, czekamy na fotki. Przydadza sie bardzo.

[ Dodano: Czw 07 Lip, 05 19:51 ]
Opis poprawiony ;D
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 07-07-2005, 21:29   

Miszko....chodzi o to, ze ten cały pływak przekręca mi sie o jakieś 2 milimetry i za diabła dalej nie pójdzie...Probowałem, siłowałem sie i nic...
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-07-2005, 22:30   

TomciuHerba napisał/a:
Miszko....chodzi o to, ze ten cały pływak przekręca mi sie o jakieś 2 milimetry i za diabła dalej nie pójdzie...Probowałem, siłowałem sie i nic...

Jutro bede z tym ustrojstwem walczyl, ale fotki przesle na maila do Miszko, ponieważ jeszcze nie wpłaciłem kasiorki na funkcjonowanie forum i co za tym idzie nie moge nic dodawac. Pozatym lepiej niech Miszko zedytuje swój post niż ja mam walić słowo w słowo to samo dodajac jedynie fotki. Zobacze jutro czy jest jakis patent na odkrecenie tego plywaka i zdam relacje co i jak :) . Pozdrawiam.
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-07-2005, 22:57   

Broadway, chmm moze nie na maila. Wrzuc to na klubowy FTP.
Pewnie nie wiesz,ale dla klubowiczow dziala FTP na naszym serwerze.
Co i jak dowiesz sie w dziale Oblusga Forum -> Temat: Konto FTP dla was

Daj znac w jakim kat. umiesciles fotki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-07-2005, 23:33   

miszko napisał/a:
Daj znac w jakim kat. umiesciles fotki.

Fotki znajdują sie w katalogu TIPO-pływak. Niestety budowa mojego pływaka jest inna niż wynika to z opisu, a co najgorsze nie ma w nim nic co mógłbym naprawić :( . Fotki mimo wszystko można umieścić dla osób które chcą sie dobrać do swoich pływaków, a akurat mają taki sam jak ja.

EDIT:
Jak rozbierałem wczoraj ten pływak to stwierdziłem że nie ma w nim regulacji rezerwy. Wchodza do niego tylko 2 przewody. Podłączyłem sie z miernikiem pod te 2 piny wychodzace z pływaka i sprawdzałem oporność poruszajac tym korkiem który okresla poziom paliwa. Okazalo sie ze plywak w plynny sposob zmienia opornosc. Jedyne co moglem w nim zrobic to troszeczke podgiac te "wasy" ocierajace sie o ten pret z nawinietym drutem w celu poprawienia styku. Jestem pewnien na 100% ze pływak jest sprawny a mimo to wskazówka zachowuje sie idiotycznie. Dziś zalalem paliwa za 30 zl a wskazówka nawet nie drgneła i rezerwa dalej sie swieci. Ciekawi mnie czy problem nie lezy gdzie indziej poniewaz plywak okresla tylko poziom paliwa a jakies inne ustrojstwo decyduje o tym czy zapalic rezerwe czy nie. Zastanawia mnie czy czasem to samo ustrojstwo nie reguluje wskazówki. Niestety nie mam schematu aby zobaczyc jak makaroniarze to zrobili. Jesli ktos ma jakies pomysły to zamieniam sie w słuch :) .
     Moneta
 
Krzychu 


Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 159
Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-07-2005, 08:18   

A z którego roku masz to swoje Tipo? Może była zmiana konstrukcyjna po '93
_________________
Projektowanie stron www
Forum Renault Megane

Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-07-2005, 21:29   

Broadway, na dole masz srubke regulujaca wysokosc plywaka.
Ona decyduje kiedy wskazowka zacznie sie podnosic. Rezerwa sama sie wlacza gdy wskazowka bedzie dochodzic do okolo 1-2 kresek na wskazniku.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-07-2005, 22:19   

Przy przekręcaniu trzeba go wciskać w dół .Przekręca sie swobodnie .Jeżeli tylko chcesz przekręcić ,niema mowy by puścił .
Za 30 zł :lol:ile to 7,5 l to ani drgnie tam miga przy 12l
     assistance   Moneta
 
 skype
 
parkers 


Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 12
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2006, 14:36   wskaźnik paliwa

Witam, po wyczyszczeniu elektrod szczałeczka " nie dyga". Poszło jak po maśle. Dzięki i pozdrawiam
     Moneta
 
enters 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-11-2006, 21:33   TEMPRA - wyciaganie jest proste

1-whodzicie do bagażnika
2-odkręcacie dolne obicie bagażnika
3-po prawej bedzie dekiel od czujnika paliwa
4-otwieracie dekiel
5-wykrecacie kombinerkami czujnik
6-wyciagacie do góry

wszystko na zdjęciach
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-11-2007, 16:37   

witam mam takie pytanie gdzie są te dziurki w dole czujnika bo nie mogę ich znaleźć ????
     assistance   Moneta
 
 
enters 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2008, 20:01   cyfrowy pływak entersa

A tu jest plywak z mojej tempry.
Plywak jest na kontaktronach tak ze bedzie mi sluzyl do konca auta.
mija juz rok odkad go zainstalowalem wiec moge napisac ze ten plywak to dobry patent.

Jak bedzie zainteresowanie tematem to opisze..
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-03-2008, 23:38   

he dobry patent tez musze przy swoim pogrzebac bo zapala sie rezerwa i zaczyla poszarpywac autem jak by paliwa zaczynalo brakowac chyba ze debile w salonie jak pompe wymieniali to podgieli ja do gory sie jak rozbiore to sie okaze
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-03-2008, 23:58   

enters, widzę, że totalnie przerobiłeś ten czujnik.
Drucik miedziany, a co zastosowałeś do tych pionowych "znaczników"?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
nygus83 
witamy nowego


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-03-2008, 12:26   

Może mi kotś powie dlaczego po odłaczeniu kabli od czujnika poziomu paliwa, na wskazniku dlaej on pokazuje stan paliwa?? (deska digital)
  
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2008, 18:22   

enters, Jestem pod wrażeniem , widzę że rozmierzenie (odległości) i wlutowywanie kontaktronów ,pływak wszystko zrobione z dużą precyzją.
     Moneta
 
enters 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2008, 10:41   

Dla totalnie zdesperowanych zamieszczam opis pływaka.

Temat jest BARDZO TRUDNY, mamy jedną próbę (jeden pływak :) )

Koszty:
-kontaktrony (ok.2zl za sztuke)
-plywaczek z gaznika od motoru (ok.5zl), z dziurą w srodku, taką zeby szprycha weszla luźno
-rezystory (grosze)
-magnesik (silny) 5x5mm(ok.2zl)-nie probojcie przylutowac magnesu bo zdechnie, do tego trzeba zrobic maly koszyczek z drucika, ktory trzeba przylutowac do pływaczka
-szprycha od roweru i jakis twardy pręcik
Pamietajcie nie powinno sie uzywac klejów, bo nie wiadomo czy nie puszczą w paliwie

Elektronika:
Jak ktos sie szarpnie na zrobienie plywaka moją metodą to zamieszczam link do plytki drukowanej do obslugi plywaka (płytka dwustronna):
http://enters.fm.interia....ak%20plytka.pcb

Oraz link do programu ktory otworzy ten plik( Program: ExpressPcb):
http://www.softpedia.com/...xpressPCB.shtml

Koszty:
-uklad scalony (mikrokontroler AtmegaM8) ok 5zl, plus podstawka pod uklad -20groszy + druga podstawka do programatora
-dwustronna plytka drukowana -pare zl
-uchwyt bezpiecznika + bezpiecznik -nie pamietam
-dwa stabilizatory napiecia 5V- LM7805-ok.2,50zl za sztuke + jeden dodatkowo do programatora
-radiator do stabilizatorów (kawalek aluminiowej plytki)
-kondensator 100nF-grosze
-dioda led zwykla-grosze
-rozne rezystory(zgodnie z opisem na plytce)-grosze
-Tranzystor BUZ11-chyba 2,50zl
-potencjometry 10k Omów-2sztuki-ceny nie znam, nie muszą być precyzyjne, moga byc zwykle
-wyswietlacz LCD podświetlany w standardzie HD44780(najpopularniejszy)-ceny rozne zaleznie od wielkosci ekranu, pytac na allegro-to jest najdrozszy element.

Jak ktos sie zdecyduje to opisze programator do ukladu scalonego i zamieszcze kod źródłowy do mikrokontrolera, w ludzkim języku :)
  
 
tdq 
witamy nowego


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Wlodawa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-04-2008, 16:02   

Jesli ktos ma na warsztacie czujnik poziomu paliwa, to poprosze o podanie jaka jest rezystancja calkowita tej plytki oporowej po ktorej chodzi slizgacz.
probuje wykonac czujnik jako ze kupilem auto bez w/wspomnianego.

Widzialem dwa wykonania. z ceramiczną płaską płytką z napyloną warstwą rezystancyjną oraz z trzpieniem na którym nawinięty jest drut oporowy.
W obydwu wersjach opór jet chyba taki sam.
TDQ
  
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-05-2008, 15:51   

mam pytanko, czy jak wyciagne czujnik, przeczyszcze plytke ze sciezkami to po ponownym zamontowaniu wskaznik bedzie dzialal prawidlowo?? Czy musze go odpowiednio wyregulowac czy ta regulacja sluzy tylko ustawieniu rezerwy??
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-05-2008, 19:39   

Te ścieżki wycierają się, więć spróbuj przestawić, bo czyszczenie może dużo nie dać skoro nie będzie tam naniesionego grafitu.

A rezerwe idzie wyregulować. Wlej sobie do baku tyle paliwa przy ilu chcesz mieć rezerwe i kombinuj z ustawieniem.

Ja zrobiem tak, że przy około 5l zaczyna mi się palić. Akurat ścieżki były w takim stanie, że się udało.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 41 days
Network load