|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Łożysko padło po dwuch miesiącach |
Autor |
Wiadomość |
nemezis336
Wiek: 41 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 43 Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 14:55 Łożysko padło po dwuch miesiącach
|
|
|
Witam. Wymieniłem łożysko niedawno prawe przód, przejechałem jakieś 4 tyś, no i koło lata jak stara...
Pytanko jest co zrobiłem źle, podejrzewam, że może za mocno dokręciłem nakrętke od pólosi, jeżeli tak, to może ktoś wie ile tam ma być na niej Newtonków (Nm)? Starałem się nie mocno dokręcać tą nakrętke, chyba że może inna jest przyczyna tej całej afery, za łożysko zapłaciłem jakieś 50 pare zeta.
** Dodano: 19-08-2007, 16:14 **
a może by wystarczyło tylko dokręcić tą nakrętkę??? |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-08-2007, 15:33
|
|
|
Jeśli łożysko wbijałeś młotkiem to masz już odpowiedz dlaczego tak szybko padło.
Łożysko wciskamy tylko na prasie.
Już to przerabiałem, tylko że za łożyska płaciłem o wiele więcej. |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-08-2007, 15:45
|
|
|
cornelito, nie musi byc odrazu prasa, wystarczy pojecie o tym co sie robi i odpowienie narzedzia ja wymienialem tez w prawym przednim kole i zakladalem lozysko skf'u i pewnie juz z 15tys km przejechalo albo i lepiej i smiga dalej..
albo kolega nemezis336 uszkodzil lozyko podczas montazu albo to byl lipny zamiennik i sie rozlecial |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-08-2007, 18:22
|
|
|
cornelito napisał/a: | Jeśli łożysko wbijałeś młotkiem to masz już odpowiedz dlaczego tak szybko padło.
Łożysko wciskamy tylko na prasie.
Już to przerabiałem, tylko że za łożyska płaciłem o wiele więcej. |
Bo nie umiałeś umiejętnie go wbić. Pewno lałeś na na całej powierzchni jak popadło. A po pierwsze uderza sie tylko w element który jest osadzany czyli jak wbijamy łożysko w zwrotnice to uderza się w szale zewnętrzną, po drugie trzeba dobrać sobie rurke o odpowidniej średnicy aby mniejwiecej równomiernie uderzać na całej powierzcni i wtedy łożyska nie uszkodzić i nie trzeba Ci prasy. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
nemezis336
Wiek: 41 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 43 Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 19:33
|
|
|
Nowe łozysko wbijałem poprzez zewnetrzny pierścień starego uderzając lekko i równomiernie po kolei po trzech punktach, myśle że to był nie najgorszy pomysł wbijania
** Dodano: 19-08-2007, 20:36 **
Może kupie kolejne i pójde do kolegi na prase rzeczywiście... |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 20:31
|
|
|
Może za słabo dokręciłeś - wg instrukcji winno być 320 Nm. Moment taki na oko to duży klucz i dość mocno trzeba pociągnąć. Osobiście przykręcałem kluczem dynamometrycznym który miał skalę do ponad 700 Nm. Łożysko wbijałem tak samo po obwodzie za pomocą starego łożyska - Jeżeli nie walniesz z całej siły w środek łożyska to nie zrobisz mu nic złego poprzez bicie po obwodzie. Zresztą za pomocą prasy wbija się tak samo tyle, że ze stałym obciążeniem (bardziej równomiernie bez udaru) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-08-2007, 20:48
|
|
|
Tak sie składa że łożysk wymieniłem już dziesiątki w kołach i najlepszy efekt uzyskasz przy wciskaniu na prasie. Za pomocą młota założyłem ok. 10 łożysk cztery z nich jeżdzą do dziś reszta po niewielkich przebiegach na złom. I każdy ceniący się mechanik powie ci to samo, że za pomocą młota łożysk sie nie zakłada. |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-08-2007, 06:32
|
|
|
cornelito, owszem prasa to najlepsze rozwiazanie ale powiedz szczerze - ilu mechaników ma do niej dostęp? a ilu z tej grupy jeszcze jej używa ? A ceniący mechanik powie to co klient chce usłyszeć, niestety taka prawda w naszym pieknym kraju .... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
nemezis336
Wiek: 41 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 43 Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 07:04
|
|
|
Wielkie dzieki, co do wbijania to zachacze o prase, ale najbardziej mnie interesowala ta siła, bo napewno nie osiągnąłem siły 320 Nm, trza bedzie je wymienic i skołowac sobie klika odpowiedniego. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-08-2007, 12:48
|
|
|
Jak nie dokręciłeś za dobrze to nie ma się co dziwić, nawet jakbyś wciskał łożysko na prasie a potem go nie dokręcił to i tak by się rozwaliło. Czasem nawet lepiej jest dokręcić za mocno niż za słabo. Zrób tak - nałóż klucz i jakąś rurkę (całość musi mieć jakieś 1,5m) a niech ktoś naciśnie hamulec i ile siły przykręcaj, aż zacznie puszczać hamulec (tarcza zacznie się kręcić) - jest to sposób dość nieprecyzyjny ale na pewno nie zakręcisz za słabo. Możesz całą wymianę zlecić w jakimś warsztacie i wtedy to ich głowa w tym. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2007, 15:50
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Zrób tak - nałóż klucz i jakąś rurkę (całość musi mieć jakieś 1,5m) a niech ktoś naciśnie hamulec i ile siły przykręcaj, aż zacznie puszczać hamulec (tarcza zacznie się kręcić) |
Tomilee, to ładnie siły masz... a swoją drogą fajny sposób na klucz dynamometryczny... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
nemezis336
Wiek: 41 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 43 Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2007, 22:25
|
|
|
Lożysko wcisnąłem ładnie na prasie, lika konktrektego porzyczyłem sobi z Mana- - we fabryce wszystkie klucze dynamometryczne i wkrętarki certyfikuje, kalibruje itd.... dobry klik skręciłełem na 320 Nm i bedziemy widzieć. Nie rozumiem dlaczego firma która produkuje te łożyska daje za grube segery (stale wkładam stary) i nakrętki też już dają bez podkładki obrotowej, tylko łożysko pasuje, nic wiecej, i tylko jedną firme mi gosciu znalazł i sprowadził, żadnego wyboru!!!
A tak wogóle to myśle ze teraz pojeżdze |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-08-2007, 22:27
|
|
|
nemezis336, jak to zadnego wyboru na lozyska do tipolotow na przod nie ma? co gosc Ci opowiada, firm robiacych lozyska jest sporo, wiem bo w motoryzacji siedze |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
nemezis336
Wiek: 41 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 43 Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2007, 22:29
|
|
|
A tak poza tym rurka na 1,5 metra i trzymanie hamulca z mojego doświadczenia myśle że uzyska sie sie od 400 nawet do 600Nm w zależności jak ktoś dobrze bedzie trzymał hamulec, bo nawet i 1000 Nm przy takim długim ramieniu można chycić, da się takie coś zmierzyć hehehehe ale tego już z firmy nie porzycze.
** Dodano: 25-08-2007, 23:30 **
nie wiem, tylko jedną firme mi znalazł, za 60zł
** Dodano: 25-08-2007, 23:31 **
wziąlem bo co miałem zrobić |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-08-2007, 22:34
|
|
|
to sie gosc nie popisal w szukaniu, na dzien dobry siedzac w domu widze ze bez problemu mozna dostac lozyska SKF, Ruvila, 4MAX, CX, AD Polska... no ale to juz nie ma co gdybac, najwazniejsze zebys jezdzil teraz jak najdluzej na nowym lozysku
u mnie skf juz przelatal pewnie z 15tys km albo i wiecej km i wszystko gra |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|