|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak wymienić manszetę |
Autor |
Wiadomość |
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-11-2005, 09:23 Jak wymienić manszetę
|
|
|
Jak wymienić gumową osłonę przegłubu po stronie pasażera, czy półoś wyciąga sie z przegłubu przy kole?, czy z drugiej strony, czy trzeba odkręcać śrubę na osi? (chyba klucz 36 ). W ogóle HELP całe nadkole w smarze z przegłubu
FT 1,9TD SX SW `93 |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-11-2005, 11:51
|
|
|
Trzeba odkręcić tą dużą nakrętkę, potem ściągnąć ściągaczem końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy, odkręcić trzy sróby przy skrzynce przekładniowej. No i trzeba ruszać zwrotnicą i wyjmiesz półoś ze skrzynki i z piasty. Nie pamiętam czy ta duża nakrętka ma lewy czy prawy gwint. A jak nie masz ściągacza to i młotkiem dasz radę tylko uważaj na gwint. Najlepiej uderzaj w zwrotnicę gdzie wchodzi przegub kulowy powinien wyskoczyć drążek. Ale to już jest drastyczne posunięcie. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-11-2005, 13:15
|
|
|
LOL
A po co wyjmowac polos ze skrzyni biegow???
Odkrecasz nakretkt(j.w.) ,odpinasz wahacz dolny i na przegubie przy kole(od strony wewn.) masz prawdopodobnie pierscien zabezpieczajacy zieggera(czy jakos tak on sie nazywa)Jest on po to by rozlaczyc polos od przegubu. Zdejmujesz pierscien i odchylajac cala kolumne(po to odpinasz wahacz dolny) wyjmujesz z piasty kola przegul wraz z polosia(cala polos zostaje w skrzyni ale jest odpieta od koła). Wymieniasz gume i skladasz. Pamietaj aby dac tam swiezy smar grafitowy(do kupienia- specjalny do przegubow). Jak juz zalozysz gume i napchasz smaru i nadejdzie czas by zalozyc opaski zaciskowe na gume,pamietaj aby wypuscic powietrze z manszety. Lekko podwaz manszete az "pyknie" powietrzem i wtedy pozakladaj opaski zaciskowe. Skrecasz wszystko i finito. Robota prosta jak drut. :]
Jesli nie masz sciagacza to pukaj mlotkiem w nastepujacy sposob.
Przykladasz motek po przeciwnej stronie do miejsca w ktore bedziesz walil i jednoczesnie wez jakis łom i pchaj wahacz w dol. Metoda tzw. na dwa mlotki. Powinien spokojnie wyskoczyc.Niegdy nie wal w gwint bo go splaszczysz i juz jest do wymiany. Jak walic w gwint to przez nakretke...Powodzenia. tego nie idzie spieprzyc. :] |
|
|
|
|
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-11-2005, 14:15
|
|
|
Czy ten pierścień zieggera(czy jakos tak on sie nazywa) jest od strony zewnetrznej czy wewnętrznej. W fiacie CC ten pierścień jest od strony osłony czyli wewnętrznej widać go w wycięciu przegłubu i nie trzeba odkręcać tarczy. Może ktoś ma przekrój poprzeczny przedniego koła z przegłubem i półosią. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-11-2005, 14:18
|
|
|
Od strony wewnetrznej (od strony silnika) Trzba wziasc i "zciagnąć" - zscisnąć ta zawleczke i popchnac poloske do skrzyni, wtedy poloska wyjdzie.
Tak samo pewnie bedzie jak w CC. Robilem kiedys w UNO wymiane tej oslony i bylo tak samo jak w Temprze.
Co do tego o co pytasz, to poszukaj w downloadzie, jakies manuale typu Portert, Hayens. Tam beda fotki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-11-2005, 15:38 całe ufajdane wsmarze czy w oleju
|
|
|
mam te manszety ale one są dobre nie wiem dlaczego są cały czas mokre od smary.Olej się leje czy ten smar wychodzi?dodam,że dzieje się tak na tych manszetach które wychopdzą ze skrzyni(nie są porozrywane te koło kół są suche.Może ktoś poradzić jaka jest tego przyczyna ?Ośki mi się niedługo urwą czy co? |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-11-2005, 15:56
|
|
|
Koper w manszetach sa uszczelniacze do wymiany a mokre sa od oleju ze skrzyni. |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-11-2005, 17:38
|
|
|
Cytat: | mam te manszety ale one są dobre nie wiem dlaczego są cały czas mokre od smary.Olej się leje czy ten smar wychodzi?dodam,że dzieje się tak na tych manszetach które wychopdzą ze skrzyni(nie są porozrywane te koło kół są suche.Może ktoś poradzić jaka jest tego przyczyna ?Ośki mi się niedługo urwą czy co? |
Ośki czy się nie urwią, ale jak masz duże wycieki to trochę oleju ze skrzyni wyleci i może skrzynia głosniej chodzić.
Wymień uszczelniacze na półośkach i pozbędziesz się problemu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-11-2005, 18:35 dzięki
|
|
|
dzięki za radę trzeba będzie zrobić |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|