Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
rozrząd- małe pytanko :)
Autor Wiadomość
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2009, 22:45   rozrząd- małe pytanko :)

Wysłany: 09-01-2009, 17:27 Zgasł na trasie,prawdopodobnie paske rozrządu
"witam dzisiaj wracajac z pracy spotkala mnie nie mila sytuacja,jechalem ze stala predkoscia ok 70 i nagle poczulem ze brak mu mocy,w ogole nie reagowal tak jakby na gaz i trzymal ok 3 tys,myslalem ze cos z gazem sie dzieje i przelaczylem na benzyne ujechalem z 2oo metrow silnik zatarabanil i zgasl, moja tempra to 1,6 8v mono wtrysk.
probowalem zakrecic ale kreci tak jakby bez obciazenia zadnego cichutko,mysle ze to pasek ale teraz pytanie jak to on to czy tloki nie pogiely zaworow? czy w nich sa bezkolizyjne ze nie ma mozliwosci zetkniecia z tlokiem,prosze o wypowiedzi na ten temat"

Może głupie pytanie ale kto mi nie powie jak nie Wy :) Co mam wymienić oprócz paska rozrządu aby nie spotkała mnie tak przygoda jak kolegi powyżej? Wiem, że poprzedni właściciel rozrządu nie wymieniał a autko ma 200 tyś przejechane. Powiem szczerze nie bardzo wiem co kryje się wogóle pod hasłem "wymiana rozrządu", jakie częsci, co kupić itp.(najlepiej minimum) Chcę to wymienić, zeby miec spokój i spać spokojnie. Dzięki.
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-01-2009, 22:58   

solidboy, poszukaj, na forum jest o tym sporo napisane. Wymiana dotyczy paska, rolek i napinaczy. I wymień, puki jest jeszcze sens!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-01-2009, 07:41   

Trochę dziwne objawy jak na rozrząd.
Silnik z zerwanym paskiem rozrządu trzymający obroty...?
I to przez - jak piszesz - około 200m...?

Zanim zaczniesz kupować części zdejmij sobie osłonę rozrządu i sprawdź, czy to na pewno pasek....
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2009, 08:22   

solidboy, właśnie w poście
solidboy napisał/a:
kolegi powyżej
jest wyraxnie napisane,że nie sa to silniki bezkolizyjne. Jak Ci pękł pasek,nie da sie określic bez rozbierania co sie uszkodziło,trzeba rozkręcic i wtedy bedziesz wiedzial co jest do wymiany...
solidboy napisał/a:
Powiem szczerze nie bardzo wiem co kryje się wogóle pod hasłem "wymiana rozrządu",
Pasek rozrządu,rolki na tym pasku i napinacze no i czasami pompa wodna jak jest na rozrządzie...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
garik 


Wiek: 61
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 111
Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-01-2009, 08:27   

Właśnie zrób tak, jak radzi kolega Radke-zdejmij osłonę rozrządu i sprawdź pasek. Jeżeli to faktycznie pasek, to masz niewielkie szanse, że zawory nie dostały i to konkretnie!-u mnie, jak walnął pasek, to wszystkie zawory poharatało i to bardzo mocno-na szczęście mialem inną głowicę, wiec poza tym co trzeba wynienić, a co wymienia Ciechu78, doszły tylko koszty uszczelki pod głowicę i kolektory. co do objawów to faktycznie dziwne, że jeszcze jakiś czas wkręcał się na obroty-u mnie po prostu zgasł i koniec. Po objawach kręcenia rozrusznikiem wychodzi, że to faktycznie pasek-musisz go bardzo dokładnie dobrać, bo jest ich katalogowo parę rodzajów do danego silnika!(moje auto jest od kumpla-wymieniając go kupił"po katalogu"do konkretnego silnika, a jednak okazało się, że był on niewłaściwy!)
_________________
garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz
     assistance
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2009, 08:56   

Panowie, przecież Solidboyowi nie pękł żaden pasek rozrządu !!!
Czytajcie ze zrozumieniem, kolega zacytował wypowiedź innego użytkownika i chce profilaktycznie wymienić rozrząd, żeby nie przytrafiło mu się to samo.

Co do wymiany rozrządu to trzeba kupić pasek i rolkę napinacza, np. takie cuś:
http://allegro.pl/item520...ad_1_4_1_6.html
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 25-01-2009, 19:02   

witam :) lepiej wymien rozrzad bo umnie zawory pogielo i w ogole cyrki byly po tym incydencie,nie ma co oszczedzac bo poznej 4 razy tyle wydasz na naprawe lekko ujmujac 4:D
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
autoczesci1234 


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 25-01-2009, 19:53   

wlasnie mnie to spotkalo przy 80km na godz jade sobie i nagle autko zgaslo wiec redukcja i dalej nic stanolem krece rozruchem a ten chodzi bez obciazenia wiec wiem zze to pasek jutro rozbieram qwa najgorzej mnie martwi glowica jeszcze w szwecji jestem a tu takich wynalazkow jak nassze to niema i czesci z polski musze zamawiac szlak mnie trafi
_________________
tempra 1.6 mono wtrysk LPG rok 92 144tys km
DIGITAL fabrycznie 78konikow obecnie hmm trudno stwierdzic ile konikow ucieklo na pastwiska MOJE GG 4122328
     assistance
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 25-01-2009, 20:01   

Ja właśnie robie silnik. 4 zawory ssace strzelone. Naprawa glowicy plus wymiana u mechanika z uszczelkami itd 1100pln. Do tego sam rozrzad ,olej reszta płynów i części jak świece ,kable etc. 1600pln mnie wyszło. Nie oszczedzajcie na tym ,bo potem boli.
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
autoczesci1234 


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 25-01-2009, 20:24   

LoKo napisał/a:
Ja właśnie robie silnik. 4 zawory ssace strzelone. Naprawa glowicy plus wymiana u mechanika z uszczelkami itd 1100pln. Do tego sam rozrzad ,olej reszta płynów i części jak świece ,kable etc. 1600pln mnie wyszło. Nie oszczedzajcie na tym ,bo potem boli.
na szczescie jestem mechanikiem wiec sam sobie poskladam ale co sie nawkurwiam to moje jeszcze zamawiaj czesci z polski tani koszt kupic uzywke glowice koledzy na forum moze macie cos takiego tempra 1.6 mono wtrysk kod silnika 159A3.046 oczywiscie glowica kompletna najlepiej po planowaniu
_________________
tempra 1.6 mono wtrysk LPG rok 92 144tys km
DIGITAL fabrycznie 78konikow obecnie hmm trudno stwierdzic ile konikow ucieklo na pastwiska MOJE GG 4122328
     assistance
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-01-2009, 20:30   

Koledzy bo to nie musiał pęknąć pasek rozrządu, wystarczyło że się zęby na pasku wyłamały i w wyniku czego przestawiło to o parę stopni wałek rozrządu (jak ro ja miałem w temprze TD, rolka na wale była przestawiona o 2 zęby i zaworami tłukło po tłokach ale silnik chodził choć nie miał wo gule siły).

Kumpel w robocie wymienił pasek i rolkę na nowe w starym oplu kadecie 1,6(bezkolizyjny silnik) i po 3 dniach ścięło mu zęby na kole wałku rozrządu, pojechał do sklepu, kupił pasek i poskładał wszystko na parkingu pod formą i tak jeszcze jeździł przez pół roku. :)
  
 
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 25-01-2009, 23:40   

autoczesci1234 napisał/a:
LoKo napisał/a:
Ja właśnie robie silnik. 4 zawory ssace strzelone. Naprawa glowicy plus wymiana u mechanika z uszczelkami itd 1100pln. Do tego sam rozrzad ,olej reszta płynów i części jak świece ,kable etc. 1600pln mnie wyszło. Nie oszczedzajcie na tym ,bo potem boli.
na szczescie jestem mechanikiem wiec sam sobie poskladam ale co sie nawkurwiam to moje jeszcze zamawiaj czesci z polski tani koszt kupic uzywke glowice koledzy na forum moze macie cos takiego tempra 1.6 mono wtrysk kod silnika 159A3.046 oczywiscie glowica kompletna najlepiej po planowaniu


Też dałbym sobie rade z pewnymi rzeczami ,ale zajeło by mi to więcej czasu niż mechaniką. Dlatego też oddałem ,bo nie chciałem się wkur**ć. Zresztą zmieniłem nastawienie. Żyje tak jak żyje się choćby w niemczech ( mam porównanie ) od każdej rzeczy jest odpowiednia osoba. Elektryk od elektryki,mechanik od mechaniki,hydraulik od hydrauliki. Każdemu trzeba dać zarobić. Oczywiście nie mam na myśli małych pierdół.
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-01-2009, 09:54   

wiem cos o tym.sam robie sobie tez silnik drugi od podstaw.w starym poszly pierscionki i olej zapycha przez swiece.same czesci wyniosly mnie 1000zł. :(
ale ból.ale bede mial juz cale nowe autko :D
pzdr
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
autoczesci1234 


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 26-01-2009, 18:32   

i rozebralem 11zebow na pasku scielo czekam na pasek z polski ale pewnie glowica tez padla ma ktos moze taka model jest w tym poscie wyzej
_________________
tempra 1.6 mono wtrysk LPG rok 92 144tys km
DIGITAL fabrycznie 78konikow obecnie hmm trudno stwierdzic ile konikow ucieklo na pastwiska MOJE GG 4122328
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load