|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
rozrząd- małe pytanko :) |
Autor |
Wiadomość |
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 22:45 rozrząd- małe pytanko :)
|
|
|
Wysłany: 09-01-2009, 17:27 Zgasł na trasie,prawdopodobnie paske rozrządu
"witam dzisiaj wracajac z pracy spotkala mnie nie mila sytuacja,jechalem ze stala predkoscia ok 70 i nagle poczulem ze brak mu mocy,w ogole nie reagowal tak jakby na gaz i trzymal ok 3 tys,myslalem ze cos z gazem sie dzieje i przelaczylem na benzyne ujechalem z 2oo metrow silnik zatarabanil i zgasl, moja tempra to 1,6 8v mono wtrysk.
probowalem zakrecic ale kreci tak jakby bez obciazenia zadnego cichutko,mysle ze to pasek ale teraz pytanie jak to on to czy tloki nie pogiely zaworow? czy w nich sa bezkolizyjne ze nie ma mozliwosci zetkniecia z tlokiem,prosze o wypowiedzi na ten temat"
Może głupie pytanie ale kto mi nie powie jak nie Wy Co mam wymienić oprócz paska rozrządu aby nie spotkała mnie tak przygoda jak kolegi powyżej? Wiem, że poprzedni właściciel rozrządu nie wymieniał a autko ma 200 tyś przejechane. Powiem szczerze nie bardzo wiem co kryje się wogóle pod hasłem "wymiana rozrządu", jakie częsci, co kupić itp.(najlepiej minimum) Chcę to wymienić, zeby miec spokój i spać spokojnie. Dzięki. |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 22:58
|
|
|
solidboy, poszukaj, na forum jest o tym sporo napisane. Wymiana dotyczy paska, rolek i napinaczy. I wymień, puki jest jeszcze sens! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-01-2009, 07:41
|
|
|
Trochę dziwne objawy jak na rozrząd.
Silnik z zerwanym paskiem rozrządu trzymający obroty...?
I to przez - jak piszesz - około 200m...?
Zanim zaczniesz kupować części zdejmij sobie osłonę rozrządu i sprawdź, czy to na pewno pasek.... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2009, 08:22
|
|
|
solidboy, właśnie w poście solidboy napisał/a: | kolegi powyżej | jest wyraxnie napisane,że nie sa to silniki bezkolizyjne. Jak Ci pękł pasek,nie da sie określic bez rozbierania co sie uszkodziło,trzeba rozkręcic i wtedy bedziesz wiedzial co jest do wymiany...
solidboy napisał/a: | Powiem szczerze nie bardzo wiem co kryje się wogóle pod hasłem "wymiana rozrządu", | Pasek rozrządu,rolki na tym pasku i napinacze no i czasami pompa wodna jak jest na rozrządzie... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
garik
Wiek: 61 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2009, 08:27
|
|
|
Właśnie zrób tak, jak radzi kolega Radke-zdejmij osłonę rozrządu i sprawdź pasek. Jeżeli to faktycznie pasek, to masz niewielkie szanse, że zawory nie dostały i to konkretnie!-u mnie, jak walnął pasek, to wszystkie zawory poharatało i to bardzo mocno-na szczęście mialem inną głowicę, wiec poza tym co trzeba wynienić, a co wymienia Ciechu78, doszły tylko koszty uszczelki pod głowicę i kolektory. co do objawów to faktycznie dziwne, że jeszcze jakiś czas wkręcał się na obroty-u mnie po prostu zgasł i koniec. Po objawach kręcenia rozrusznikiem wychodzi, że to faktycznie pasek-musisz go bardzo dokładnie dobrać, bo jest ich katalogowo parę rodzajów do danego silnika!(moje auto jest od kumpla-wymieniając go kupił"po katalogu"do konkretnego silnika, a jednak okazało się, że był on niewłaściwy!) |
_________________ garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2009, 08:56
|
|
|
Panowie, przecież Solidboyowi nie pękł żaden pasek rozrządu !!!
Czytajcie ze zrozumieniem, kolega zacytował wypowiedź innego użytkownika i chce profilaktycznie wymienić rozrząd, żeby nie przytrafiło mu się to samo.
Co do wymiany rozrządu to trzeba kupić pasek i rolkę napinacza, np. takie cuś:
http://allegro.pl/item520...ad_1_4_1_6.html |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 19:02
|
|
|
witam lepiej wymien rozrzad bo umnie zawory pogielo i w ogole cyrki byly po tym incydencie,nie ma co oszczedzac bo poznej 4 razy tyle wydasz na naprawe lekko ujmujac 4:D |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
autoczesci1234
Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 19:53
|
|
|
wlasnie mnie to spotkalo przy 80km na godz jade sobie i nagle autko zgaslo wiec redukcja i dalej nic stanolem krece rozruchem a ten chodzi bez obciazenia wiec wiem zze to pasek jutro rozbieram qwa najgorzej mnie martwi glowica jeszcze w szwecji jestem a tu takich wynalazkow jak nassze to niema i czesci z polski musze zamawiac szlak mnie trafi |
_________________ tempra 1.6 mono wtrysk LPG rok 92 144tys km
DIGITAL fabrycznie 78konikow obecnie hmm trudno stwierdzic ile konikow ucieklo na pastwiska MOJE GG 4122328 |
|
|
|
|
LoKo
Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 104 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 20:01
|
|
|
Ja właśnie robie silnik. 4 zawory ssace strzelone. Naprawa glowicy plus wymiana u mechanika z uszczelkami itd 1100pln. Do tego sam rozrzad ,olej reszta płynów i części jak świece ,kable etc. 1600pln mnie wyszło. Nie oszczedzajcie na tym ,bo potem boli. |
_________________ SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT |
|
|
|
|
autoczesci1234
Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 20:24
|
|
|
LoKo napisał/a: | Ja właśnie robie silnik. 4 zawory ssace strzelone. Naprawa glowicy plus wymiana u mechanika z uszczelkami itd 1100pln. Do tego sam rozrzad ,olej reszta płynów i części jak świece ,kable etc. 1600pln mnie wyszło. Nie oszczedzajcie na tym ,bo potem boli. | na szczescie jestem mechanikiem wiec sam sobie poskladam ale co sie nawkurwiam to moje jeszcze zamawiaj czesci z polski tani koszt kupic uzywke glowice koledzy na forum moze macie cos takiego tempra 1.6 mono wtrysk kod silnika 159A3.046 oczywiscie glowica kompletna najlepiej po planowaniu |
_________________ tempra 1.6 mono wtrysk LPG rok 92 144tys km
DIGITAL fabrycznie 78konikow obecnie hmm trudno stwierdzic ile konikow ucieklo na pastwiska MOJE GG 4122328 |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 20:30
|
|
|
Koledzy bo to nie musiał pęknąć pasek rozrządu, wystarczyło że się zęby na pasku wyłamały i w wyniku czego przestawiło to o parę stopni wałek rozrządu (jak ro ja miałem w temprze TD, rolka na wale była przestawiona o 2 zęby i zaworami tłukło po tłokach ale silnik chodził choć nie miał wo gule siły).
Kumpel w robocie wymienił pasek i rolkę na nowe w starym oplu kadecie 1,6(bezkolizyjny silnik) i po 3 dniach ścięło mu zęby na kole wałku rozrządu, pojechał do sklepu, kupił pasek i poskładał wszystko na parkingu pod formą i tak jeszcze jeździł przez pół roku. |
|
|
|
|
LoKo
Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 104 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 23:40
|
|
|
autoczesci1234 napisał/a: | LoKo napisał/a: | Ja właśnie robie silnik. 4 zawory ssace strzelone. Naprawa glowicy plus wymiana u mechanika z uszczelkami itd 1100pln. Do tego sam rozrzad ,olej reszta płynów i części jak świece ,kable etc. 1600pln mnie wyszło. Nie oszczedzajcie na tym ,bo potem boli. | na szczescie jestem mechanikiem wiec sam sobie poskladam ale co sie nawkurwiam to moje jeszcze zamawiaj czesci z polski tani koszt kupic uzywke glowice koledzy na forum moze macie cos takiego tempra 1.6 mono wtrysk kod silnika 159A3.046 oczywiscie glowica kompletna najlepiej po planowaniu |
Też dałbym sobie rade z pewnymi rzeczami ,ale zajeło by mi to więcej czasu niż mechaniką. Dlatego też oddałem ,bo nie chciałem się wkur**ć. Zresztą zmieniłem nastawienie. Żyje tak jak żyje się choćby w niemczech ( mam porównanie ) od każdej rzeczy jest odpowiednia osoba. Elektryk od elektryki,mechanik od mechaniki,hydraulik od hydrauliki. Każdemu trzeba dać zarobić. Oczywiście nie mam na myśli małych pierdół. |
_________________ SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-01-2009, 09:54
|
|
|
wiem cos o tym.sam robie sobie tez silnik drugi od podstaw.w starym poszly pierscionki i olej zapycha przez swiece.same czesci wyniosly mnie 1000zł.
ale ból.ale bede mial juz cale nowe autko
pzdr |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
autoczesci1234
Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-01-2009, 18:32
|
|
|
i rozebralem 11zebow na pasku scielo czekam na pasek z polski ale pewnie glowica tez padla ma ktos moze taka model jest w tym poscie wyzej |
_________________ tempra 1.6 mono wtrysk LPG rok 92 144tys km
DIGITAL fabrycznie 78konikow obecnie hmm trudno stwierdzic ile konikow ucieklo na pastwiska MOJE GG 4122328 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|