Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
masełko w korku wlewu oleju!
Autor Wiadomość
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 18-01-2006, 11:50   masełko w korku wlewu oleju!

Witam.
Zauwazylem ostatnio ze mam nie wielka ilosc takiego "masełka" w korku wlewu oleju. Nigdy wczesniej nie mialem takiego czegos zawsze był czysty. Silnik pracuje normalnie bynajmniej nic nie zauwazylem. Płyn chlodzacy nie ubywa a z rury para wodna idzie ale to normalne w okresie zimowym ze spaliny wylatuja cieple i zamieniaja sie w pare. Co moze byc powodem wytworzenie sie tego "maselka" ? czekam na opinie pozdrawiam bicart
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-01-2006, 12:27   

witam
kiedyś takie cos mialem w duzym fiacie. Bylem u mechaniora i powiedzial mi ze to woda dostajaca sie do oleju z bloku czy cos takiego. Taka zolta maz na korku sie robila. Nie szukalem przyczyny tylko dalej jezdilem bo szedl na handel

A na bagnecie od sprawdzania poziomu masz tez to maselko. Bo jak tak to wtedy duze prawdopodobienstwo wody w oleju lub uszczelka poszla.

A na korku od wlewu jak masz malo to w zimie norma jak malo jezdzisz. Para sie skrapla miesza z olejem i wychodzi majonezik
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2006, 13:17   

Hmm typowy objaw uszczelki ale jesli uszczelka jest cala to hmm niewiem skad ta wod a
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 18-01-2006, 13:41   

tak jezdze ostatnio bardzo malo wiec moze to dlatego wytraca sie. Mam nadzieje ze to nie uszczelka pod glawica! Zauwazylem tez ze prawie nic nie bylo plynu chlodzacego w zbiorniczku dolalem i bede obserwowal czy nie ubywa. Jak szybko ubywa plyn chlodzacy w przypadku uszkodzonej uszczelki pod glowica? Czy jak bedzie maxymalny poziom oleju w silniku to moze uszkodzic uszczelke. jak wyciagam bagnet to na koncu nie ma zadnego "masla"
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2006, 14:29   

Hmm jak niebylo plynu tzn ze gdzies go wcielo:(
Hmmm to zalezy ale jesli widoczne jest "maslo" to dosc szybko bedzie pewnie uciekal.
O poziomie oleju bylo musialbys miec sporo ponad stan a trzymanie w normie niczemu nie przeszkadza
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-01-2006, 15:22   

Jeszcze mozesz sprawdzic uklad odpowietrzania silnika bo w zimie lubi ta rureczka przy filtrze zamarzac (a ostatnio byl spory mroz) i mozesz miec slabsze odpowietrzanie to tez ma wplyw na powstawanie tej mazi
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-01-2006, 18:15   

Miałem takie masło w Poldku ale nie była to wina uszczelki pod głowicą, gdyż rozbierałem silnik (z innej przyczyny) i uszczelak była cacy. Może być to związane z odpowietrzaniem silnika i parą wodną, ale osobiście nigdy nie rozwiązałem tego problemu.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-01-2006, 19:10   

Sprawdź i wyczyść metalowe sitko które jest w grubej rurce tworzywowej idącej od obudowy filtra powietrza do bloku silnika. Jest na samej górze rurki przy obudowie filtra.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2006, 19:23   

rodzice w felicii tez maja masełko pod korkiem od oleju,ale raczej jest to niemozliwe zeby byla to uszczelka,bo auto ma przejechane dopiero 60 tys.Oleju tez nie ubywa od wymiany do wymiany ani grama tak samo płynu.Byc moze jest to cos z tym odpowietrzaniem silnika :)

A tak przy okazji jak myślicie czym moze byc spowodowane wypychanie bagnetu od oleju i jak sie podniesie korek od oleju to slychac wyrazne sykniecie.Niedawno byla wymieniana uszczelka pod glowica tylko,ze nie byla planowana,czy moze to miec cos z tym wspolnego? aha dzieje sie tak w cinquecento 900
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-01-2006, 19:27   

odpowietrzenie silnika !!!!
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
marcin_m 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 139
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-01-2006, 19:29   

Wszystko jest możliwe. Teściowie w Matizie wymieniali uszczelkę po 50000.
_________________
był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01'
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-01-2006, 12:35   

W matizie to normalne, średnio po 60 tyś pada uszczelka. związane jest to z tyż że w tym super aucie zastosowano silnik z TICO ok 40 km a dodano wtrysk i tak moc wzrosła coś do 50 km, w Tico był stosowany silnik z suzuki ALTO - który do tico i taz został podrasowany. Więc konstruktorzy przedobrzyli z tym podciąganiem mocy. Dla tego silnik w matizie jest przesilony i padają uszczelki - łot taka przypadłość.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
EGON: 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 69
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-01-2006, 12:57   Re: masełko w korku wlewu oleju!

bicart napisał/a:
Witam.
Zauwazylem ostatnio ze mam nie wielka ilosc takiego "masełka" w korku wlewu oleju. Nigdy wczesniej nie mialem takiego czegos zawsze był czysty. Silnik pracuje normalnie bynajmniej nic nie zauwazylem. Płyn chlodzacy nie ubywa a z rury para wodna idzie ale to normalne w okresie zimowym ze spaliny wylatuja cieple i zamieniaja sie w pare. Co moze byc powodem wytworzenie sie tego "maselka" ? czekam na opinie pozdrawiam bicart

Nic złego się niedzieje to normalne zjawisko zimą jeśli jeżdzimy na krótkich odcinkach i silnik się nienagrzewa (lub mamy uszkodzony termostat) jeśli to "masłko" pojawiło by się na bagnecie wtedy bym się zaczoł martwić i mogła by to być uszczelka pod głowicą
_________________
LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl
     assistance
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 19-01-2006, 18:12   

Dzieki chlopaki za pomoc:) bylem dzis u mechanika i sprawdzil co jest grane i uszczelke mam dobra. Plynu brakowalo poniewaz 2 miesiace temu mialem wymieniany plyn chlodzacy i po paru dniach nie sprawdzilem czy nie brakuje. niby po w laniu odpwietrzyl sie uklad ale co jakis czas slyszalem w nagrzewincy bulgotanie ale nie pomyslalem ze to moze miec wplyw na pozom plynu w zbiorniczku a jednak mial bo uklad caly czas odpowietrzal sie i w to miejsce wchodzil plyn. Nie przespana noc zawdzieczam samemu sobie bo nie dokonalem podstawowego przegladu auta ](*,) maselko to normalne potwierdzil mechanik to przez duzo roznice temperatur. Zatem wszystko jest ok z tym ze nigdy nie wiadomo kiedy padnie uszczelka;) mam 140tys moze jeszcze z 20-30 tys zrobie spokojnie :lol: Pozdrawiam Bicart
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-01-2006, 19:34   

Przy silnikach mało podkręconych tj. 8 zaworowych nie doładowanych uszczelki nie padają tak często, chyba że tak jak w matizie (nie pomyśli producent) spokojnie uszczelak powinna wytrzymać 200 tyś
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 19-01-2006, 19:40   

A to mila wiadomosc :) Fajnie ze sa ludzie ktorzy wiedza co nie co ;)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load