|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Temat z zakresu hutnictwa szkła i jego obróbki |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-03-2006, 17:47 Temat z zakresu hutnictwa szkła i jego obróbki
|
|
|
Słuchajcie nurtuje mnie taki temat. Czy jest szansa wypolerować szkło? Chodzi mi o to, że mam szkło które jest tak 'odlane' że ma bruzdy, 'wypustki' i wypukłe napisy, a ja chciałbym się ich pozbyć. Po to aby szkło wyło gładkie jak pupcia niemowlęcia. Żeby było gładziutkie i nie odbijało, nie powodowało refleksów światła...
Czy jest szansa coś takiego zrobić? Czym? Jakimi narzędziami? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
marcin_m
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Sty 2006 Posty: 139 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-03-2006, 19:31
|
|
|
podejrzewam, że można wypolerowac szkło, ale myślę że w domowych warunkach tego nie dasz rady zrobić. Obróbka szkła jest bardzo trudna, wiem bo byłem w zakładzie obróbki szkła.
Życzę powodzenia w działaniu i pozdrawiam |
_________________ był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01' |
|
|
|
|
bornek
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2005 Posty: 110 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-03-2006, 20:06
|
|
|
Raku, lepiej sam nie prubuj kiedys Ojciec muj tez chcial coś takiego zrobić i poszedł do zakładu szklarskiego i mu powiedzieli ze da rade ale jest to cholernie drogie wiec spróbował sam i mu nie wyszło ( szczerze mówiąc to wyglądało gorzej niż było ) |
_________________ Fiat Tipo 1994 r. 1,4 benzyna + LPG , kolorek bordo
Opel Kadet 1990 r. 1,7 diesel, niebieski
Nissan Primera 1994 r. 2,0 1.6V benzyna+LPG
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2006, 20:07
|
|
|
ja równiez pracowałem przy szkle,ale nic mi o takim czyms nie wiadomo,a jesli juz to pewnie jest to bardzo droga usługa... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2006, 22:25
|
|
|
jak juz sie chcesz sam za to brać,to sa specjalne preparaty do szlifowania szkła,najprostszym jest woda,papier ścierny i heja |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-03-2006, 11:25
|
|
|
A dlaczego nie.Bierzesz docierarke,zakładasz papier wodny o odpowiedniej grubości i wąż z lekkim stumykiem wody no i jazda.Najlepiej na jakimś niepotrzebnym kawałku szkła najpierw sprawdzić,co się będzie działo. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2006, 17:03
|
|
|
Zielony dobrze mowi. Sa preparaty do slzifowania skzla, najpierw papier scierny pozniej preparat i jazda
a tam do wody mozna z pradem tylko trzeba nalezyta ostroznosc a na mokro nie znaczy sie odrazu kapac :-) wystarczy ze powierzchnia jest wilgotna |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-03-2006, 23:06
|
|
|
Poleruje sie szkło ręcznie, mając trochę praktyki i stosując odpowiednią technikę można nawet wykonać zwierciadło teleskopu o średnicy 10 cm które jest dosyć dobrej jakości i nadaje się do obserwacji astronomicznych.
Do takich prac polerskich można stosować korund o róznej granulacji (lub pasty korundowe). |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2006, 08:51
|
|
|
Raku napisał/a: | Napisz co i jak... |
Jest sporo stron traktujących o astronomii amatorskiej oraz o samodzielnym wykonaniu zwierciadeł teleskopu zwierciadlanego.
Zbuduj wlasne zwieciadlo
amatorski teleskop
Z tym korundem przeinaczyłem - miało być karborund
Z tego co wiem to w warunkach amatorskich da sie robić zwierciadła, ale raczej nie da sie robić soczewek (albo jest to bardzo trudne). Po prostu wady i niedokladnosci wykonania maja mniejsze znaczenie dla swiatla odbitego niż dla swiatla przechodzacego przez szklo. Nie wiem co chcesz osiagnac, ale może ta wiedza z tych stronek będzie przydatna. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2006, 15:09
|
|
|
To nie jest tak, że chce coś teraz z tym robić...
Zastanawiam się tylko 'jak to działa'.
Myśle, że i tak nie ma sensu się w to bawić przy seryjnym oświetleniu, bo usuwając przetłoczenia w reflektorze snop światła nie będzie niczym ograniczony, rozproszony. Czyli świtło będzie świeciło gdzie chce, i najpewniej będzie to prosto w oczy innych użytkowników drogi...
Jeżeli kiedyś będe miał za dużo kasy o jakieś 1500zł to sobie założe ksenony i do tego wypoleruje szkło reflektorów. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|