planowanie głowicy |
Autor |
Wiadomość |
szwagier
Wiek: 47 Dołączył: 01 Wrz 2005 Posty: 30 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-10-2005, 09:54 planowanie głowicy
|
|
|
Wlasnie szwagrowi rozlazla sie Tempra.
Ile kosztuje planowanie głowicy w Warszawie i wymiana 2 zaworów ??
Pozdrawiam |
_________________ była Tempra 1.6
jest Vectra 2,5V6 |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-10-2005, 14:22
|
|
|
przewaznie nie wymienia sie samych dwoch zaworow jesli silnik jest pierwszy raz otwierany...
tym bardziej przy planowaniu glowicy jest to niewskazane. Dzis jak juz sie planuje to z cala obrobka, chyba ze sie planuje na prawde o nieznaczna wartosc, nie przekraczajac stopnia sprezania 10:1
A koszta sa bardzo uzaleznione od konkretnego modelu, ale sama robicizna to najczesciej okolice kilkuset zlotych.
Do tego moge polecic warsztat ziomow RallyProject w Legionowie, gdzie m.in. robione bylo sprzeglo w bylym Tipiaku.
Kontakt przez PW. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2005, 18:43
|
|
|
Niewiem jak w Wawie ale w Krakowie planowanie 35 i 15 obróbka każdego zaworu sprawdzenie szczelności 25. |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2005, 18:52
|
|
|
w wawce srednio samo planowanie glowicy 4cylindrowej to okolice 100zl - moze byc to mniej aktualne, a orientacyjne, ale za 35 zl to mozna conajwyzej zabielic, cos zrownac ale nie splanowac...
oczywiscie robiac caly komplet placi sie za wszystko z rozbiorka i zlozeniem do kupy oraz samymi przerobkami - placi sie z know-how jesli to ma byc porzadnie zrobione |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2005, 09:26
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Niewiem jak w Wawie ale w Krakowie planowanie 35 i 15 obróbka każdego zaworu sprawdzenie szczelności 25. |
gdzie konkretnie? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2005, 15:06
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | dziura.arek napisał/a: | Niewiem jak w Wawie ale w Krakowie planowanie 35 i 15 obróbka każdego zaworu sprawdzenie szczelności 25. |
gdzie konkretnie? |
Ja robiłem TUTAJ
Za planowanie,dotarcie 16 zaworów,wymiane uszczelniaczy(z uszczelniaczami),sprawdzenie szczelnosci zapłaciłem 210 zł. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-10-2005, 19:28
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | sprawdzenie szczelności |
heheh e
wiecie jak sie sprawdza szczelność ??
Do odwróconej głowicy na zawory polewa się benzyną i patrzy czy przelata... u he h ehe. ...know how... u he h eheh e
A ogólnie cała ta robota przy posiadaniu szlifierki kątowej (do zaworów) i normalnej stołowej (którą mam nawet w zakładzie) do głowicy, oraz frezów (lub kamieni) do gniazd to czysta kpina.
Żadne know how. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-10-2005, 21:32
|
|
|
to juz jest poczatek know how, ale glownie opiera sie na tym by te robote zrobic porzadnie i nic nie spieprzyc, a przede wszystkim zlozyc spowrotem silnik by chodzil bez zadnych zarzutow, trzymal kompresje i nie bral grama oleju po dotarciu
oczywiscie jest to trudniejsze zadanie przy wlasnie planowaniu glowicy, silnik staje sie o wiele wrazliwszym na niedociagniecia typu zle ustawione kolka rozrzadu czy zaplon. Powazne stukowe przy niedotartym silniku to nie sa zarty. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
szwagier
Wiek: 47 Dołączył: 01 Wrz 2005 Posty: 30 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2005, 07:39
|
|
|
pytam o cene poniewaz silnik szwagrowi zgasl zaraz po zapaleniu.
pochodzil kilka sekund i wyzional ducha:)
okazalo sie ze ZSUNĄŁ sie pasek rozrzadu co poskutkowalo wykrzywieniem sie 2 zaworow.
Oddal szwagier tempre do warsztatu i dlatego pytam ile to moze kosztowac. |
_________________ była Tempra 1.6
jest Vectra 2,5V6 |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2005, 07:46
|
|
|
jak szlifierka katowa docierales zawory?? ja wiertarka robilem, nie moge sobie wyobrazic jak twoim jabko sposobem to zrobic?? |
|
|
|
|
szwagier
Wiek: 47 Dołączył: 01 Wrz 2005 Posty: 30 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-10-2005, 19:35
|
|
|
szwagier odebral samochod z warsztatu.
1. olej 15w40 - 63zl
2. filtr oleju - 24zl
3. pasek wieloklinowy - 42zl
4. uszczelka ukladu wydechowego - 11zl
5. rolka napinajaca- 52zl
6. pasek rozrzadu- 46zl
7. simering wałka 2szt. - 20zł
8. komplet uszczlek góra silnika - 180zł
9. sruby głowicy - 50zł
10. zawór wydechowy - 16zł
11. zawór ssący - 22zł
12. osłona rozrządu - 55zł
13. dorobienie szpilki głowicy - 33zł
14. planowanie obróbka głowicy - 450zł
15. robocizna - 400zł
I jak wrażenia?????
tempra byla robiona 3 lata temu ( kompletny rozrząd)
Po 40.000 km ZSUNĄŁ sie pasek rozrządu przy uruchamianiu silnika. |
_________________ była Tempra 1.6
jest Vectra 2,5V6 |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 19:43
|
|
|
1. olej 15w40 - 63zl ....... - nic wspólnegoz rozrządem
2. filtr oleju - 24zl ....... - to nie kosztuje 12 zł ?? Pierwszy potrzebny koszt
3. pasek wieloklinowy - 42zl ........ - nic wspólnegoz rozrządem
4. uszczelka ukladu wydechowego - 11zl ....... - nic wspólnegoz rozrządem
5. rolka napinajaca- 52zl ....... - drugi potrzebny koszt jak za razie
6. pasek rozrzadu- 46zl ....... -nawet tanio
7. simering wałka 2szt. - 20zł ...... - nie wiem o który chodzi
8. komplet uszczlek góra silnika - 180zł ....... -70 pod głowice i 2x10zł klawiatura i pokrywka
9. sruby głowicy - 50zł ..... - a stare co ?? pordzewiały ?? he h e
10. zawór wydechowy - 16zł ...... - trzeci potrzebny koszt
11. zawór ssący - 22zł ...... - i czwarty
12. osłona rozrządu - 55zł ...... - a co ze starą ??
13. dorobienie szpilki głowicy - 33zł ....... - Mechanik z powerem w łapie ??
14. planowanie obróbka głowicy - 450zł ...... - Super - naciąganie klientów
15. robocizna - 400zł ...... - no trza było samemu
Mnie by wynisło 234 zł z tego co widze. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
szwagier
Wiek: 47 Dołączył: 01 Wrz 2005 Posty: 30 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-10-2005, 20:09
|
|
|
Sam bys zrobil wszystko??
naprawa dotyczyla calego rozrzadu lacznie z wymiana oleju i filtra oleju.
Ja nie mam warsztatu i pewnie na parkingu bym tego nie zrobil.
Ustawil bys zawory i caly pasek rozrzadu??
zrobilbys cala glowice wraz z zaworami?
Uszczelka ukladu wydechowego do wymiany po zdjeciu glowicy silnika.
to sa ceny warszawskie a nie jakiegos Pcimia Dolnego.
Silnik chodzi jak zegarek, w kabinie taka cisza ze wogole silnika nie slychac.
Nie uwierze ze zrobilbys to za 234zl skoro ceny czesci kosztowaly - robocizna
chyba cos sie Tobie przysnilo? |
_________________ była Tempra 1.6
jest Vectra 2,5V6 |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 20:22
|
|
|
szwagier napisał/a: | to sa ceny warszawskie a nie jakiegos Pcimia Dolnego. |
oj
no jak stolica to przepraszam
uniżenie kajam się pełzajac po podłodze w swoim Pćmiu Dolnym.
Po pęknietym pasku robiłem sam.
Głowicy nie trzeba planować, do zaworów trzeba mieć frezy z prowadzeniem (tatuś ma), śrub nie trzeba wymieniać po odkręceniu, szpilek nie trzeba dorabiać jeśli się ich nie urwie, zawory ustawia się na płytki (pożyczone od znajomego mechanika a potem oddanie wraz ze swoimi)
A że przy okazji wymieniałeś paski, olej i filtr i jeszcze obudowe rozrządu to raczej jakby osobne sprawy porządkowe i nie wliczłbym ich do kosztów naprawy po zerwanym pasku.
Aha...robota u znajomego na kanale.
Jak pisałem MNIE ta robota wyniosła by tyle.
Jak nie miałeś możliwości i dałeś do mechanika to OK.
Ale uważam że na planowanie Cie naciągnął, nowe śruby też, szpilke jak urwał to ze swojej winy. Reszta w miarę wporzo.
pozdrowienia z Pćmia Dolnego dla jaśnie państwa Warszawiaków
[ Dodano: Pią 28 Paź, 2005 21:27 ]
muflonek napisał/a: | jak szlifierka katowa docierales zawory?? ja wiertarka robilem, nie moge sobie wyobrazic jak twoim jabko sposobem to zrobic?? |
muflonek szlifierka kątowa nie do gniazd tylko zaworów !! (nie mylić z gumówką, fleksem czy jak jej tam). To normalne stołowa maszyna jak frezarka czy szlifierka.)
Gniazda najdokładniej "szlifuje się'" ręcznie chyba że masz lekką wiertarkę o bardzo wolnych obrotach. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-10-2005, 00:15
|
|
|
jabko napisał/a: | oj
no jak stolica to przepraszam
uniżenie kajam się pełzajac po podłodze w swoim Pćmiu Dolnym. |
Widze ze szwagra pogrzalo na calej linii, a nie w jednym poscie.
Albo sie nachlal albo wciagnal sciezke z domieszka Dosi i mu odwalilo. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-10-2005, 15:48
|
|
|
buahahaha, no nie wyrobie
szwagier napisał/a: | 2. filtr oleju - 24zl
4. uszczelka ukladu wydechowego - 11zl
9. sruby głowicy - 50zł
12. osłona rozrządu - 55zł
13. dorobienie szpilki głowicy - 33zł |
te koszta sa mocne
szwagier napisał/a: | 14. planowanie obróbka głowicy - 450zł
15. robocizna - 400zł
. |
ale to juz nawet jak na warszawe jest niewaskie
niezle szwagra wyruchali - i dobrze mu tak |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|