Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
planowanie głowicy
Autor Wiadomość
szwagier 


Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 30
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 21-10-2005, 09:54   planowanie głowicy

Wlasnie szwagrowi rozlazla sie Tempra.
Ile kosztuje planowanie głowicy w Warszawie i wymiana 2 zaworów ??
Pozdrawiam
_________________
była Tempra 1.6

jest Vectra 2,5V6
  
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-10-2005, 14:22   

przewaznie nie wymienia sie samych dwoch zaworow jesli silnik jest pierwszy raz otwierany...

tym bardziej przy planowaniu glowicy jest to niewskazane. Dzis jak juz sie planuje to z cala obrobka, chyba ze sie planuje na prawde o nieznaczna wartosc, nie przekraczajac stopnia sprezania 10:1
A koszta sa bardzo uzaleznione od konkretnego modelu, ale sama robicizna to najczesciej okolice kilkuset zlotych.

Do tego moge polecic warsztat ziomow RallyProject w Legionowie, gdzie m.in. robione bylo sprzeglo w bylym Tipiaku.
Kontakt przez PW.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2005, 18:43   

Niewiem jak w Wawie ale w Krakowie planowanie 35 i 15 obróbka każdego zaworu sprawdzenie szczelności 25.
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-10-2005, 18:52   

w wawce srednio samo planowanie glowicy 4cylindrowej to okolice 100zl - moze byc to mniej aktualne, a orientacyjne, ale za 35 zl to mozna conajwyzej zabielic, cos zrownac ale nie splanowac...

oczywiscie robiac caly komplet placi sie za wszystko z rozbiorka i zlozeniem do kupy oraz samymi przerobkami - placi sie z know-how jesli to ma byc porzadnie zrobione
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2005, 09:26   

dziura.arek napisał/a:
Niewiem jak w Wawie ale w Krakowie planowanie 35 i 15 obróbka każdego zaworu sprawdzenie szczelności 25.


gdzie konkretnie?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2005, 15:06   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
dziura.arek napisał/a:
Niewiem jak w Wawie ale w Krakowie planowanie 35 i 15 obróbka każdego zaworu sprawdzenie szczelności 25.


gdzie konkretnie?

Ja robiłem TUTAJ
Za planowanie,dotarcie 16 zaworów,wymiane uszczelniaczy(z uszczelniaczami),sprawdzenie szczelnosci zapłaciłem 210 zł.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-10-2005, 19:28   

dziura.arek napisał/a:
sprawdzenie szczelności


heheh e
wiecie jak sie sprawdza szczelność ??
Do odwróconej głowicy na zawory polewa się benzyną i patrzy czy przelata... u he h ehe. ...know how... u he h eheh e

A ogólnie cała ta robota przy posiadaniu szlifierki kątowej (do zaworów) i normalnej stołowej (którą mam nawet w zakładzie) do głowicy, oraz frezów (lub kamieni) do gniazd to czysta kpina.
Żadne know how.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-10-2005, 21:32   

to juz jest poczatek know how, ale glownie opiera sie na tym by te robote zrobic porzadnie i nic nie spieprzyc, a przede wszystkim zlozyc spowrotem silnik by chodzil bez zadnych zarzutow, trzymal kompresje i nie bral grama oleju po dotarciu

oczywiscie jest to trudniejsze zadanie przy wlasnie planowaniu glowicy, silnik staje sie o wiele wrazliwszym na niedociagniecia typu zle ustawione kolka rozrzadu czy zaplon. Powazne stukowe przy niedotartym silniku to nie sa zarty.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
szwagier 


Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 30
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 24-10-2005, 07:39   

pytam o cene poniewaz silnik szwagrowi zgasl zaraz po zapaleniu.
pochodzil kilka sekund i wyzional ducha:)
okazalo sie ze ZSUNĄŁ sie pasek rozrzadu co poskutkowalo wykrzywieniem sie 2 zaworow.
Oddal szwagier tempre do warsztatu i dlatego pytam ile to moze kosztowac.
_________________
była Tempra 1.6

jest Vectra 2,5V6
  
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2005, 07:46   

jak szlifierka katowa docierales zawory?? ja wiertarka robilem, nie moge sobie wyobrazic jak twoim jabko sposobem to zrobic??
     Moneta
 
 
szwagier 


Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 30
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 28-10-2005, 19:35   

szwagier odebral samochod z warsztatu.



1. olej 15w40 - 63zl
2. filtr oleju - 24zl
3. pasek wieloklinowy - 42zl
4. uszczelka ukladu wydechowego - 11zl
5. rolka napinajaca- 52zl
6. pasek rozrzadu- 46zl
7. simering wałka 2szt. - 20zł
8. komplet uszczlek góra silnika - 180zł
9. sruby głowicy - 50zł
10. zawór wydechowy - 16zł
11. zawór ssący - 22zł
12. osłona rozrządu - 55zł
13. dorobienie szpilki głowicy - 33zł
14. planowanie obróbka głowicy - 450zł
15. robocizna - 400zł

I jak wrażenia?????

tempra byla robiona 3 lata temu ( kompletny rozrząd)
Po 40.000 km ZSUNĄŁ sie pasek rozrządu przy uruchamianiu silnika.
_________________
była Tempra 1.6

jest Vectra 2,5V6
  
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-10-2005, 19:43   

1. olej 15w40 - 63zl ....... - nic wspólnegoz rozrządem
2. filtr oleju - 24zl ....... - to nie kosztuje 12 zł ?? Pierwszy potrzebny koszt
3. pasek wieloklinowy - 42zl ........ - nic wspólnegoz rozrządem
4. uszczelka ukladu wydechowego - 11zl ....... - nic wspólnegoz rozrządem
5. rolka napinajaca- 52zl ....... - drugi potrzebny koszt jak za razie
6. pasek rozrzadu- 46zl ....... -nawet tanio
7. simering wałka 2szt. - 20zł ...... - nie wiem o który chodzi
8. komplet uszczlek góra silnika - 180zł ....... -70 pod głowice i 2x10zł klawiatura i pokrywka
9. sruby głowicy - 50zł ..... - a stare co ?? pordzewiały ?? he h e
10. zawór wydechowy - 16zł ...... - trzeci potrzebny koszt
11. zawór ssący - 22zł ...... - i czwarty
12. osłona rozrządu - 55zł ...... - a co ze starą ??
13. dorobienie szpilki głowicy - 33zł ....... - Mechanik z powerem w łapie ??
14. planowanie obróbka głowicy - 450zł ...... - Super - naciąganie klientów
15. robocizna - 400zł ...... - no trza było samemu

Mnie by wynisło 234 zł z tego co widze.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
szwagier 


Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 30
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 28-10-2005, 20:09   

Sam bys zrobil wszystko??
naprawa dotyczyla calego rozrzadu lacznie z wymiana oleju i filtra oleju.
Ja nie mam warsztatu i pewnie na parkingu bym tego nie zrobil.
Ustawil bys zawory i caly pasek rozrzadu??
zrobilbys cala glowice wraz z zaworami?
Uszczelka ukladu wydechowego do wymiany po zdjeciu glowicy silnika.
to sa ceny warszawskie a nie jakiegos Pcimia Dolnego.
Silnik chodzi jak zegarek, w kabinie taka cisza ze wogole silnika nie slychac.

Nie uwierze ze zrobilbys to za 234zl skoro ceny czesci kosztowaly - robocizna
chyba cos sie Tobie przysnilo?
_________________
była Tempra 1.6

jest Vectra 2,5V6
  
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-10-2005, 20:22   

szwagier napisał/a:
to sa ceny warszawskie a nie jakiegos Pcimia Dolnego.

oj
no jak stolica to przepraszam
uniżenie kajam się pełzajac po podłodze w swoim Pćmiu Dolnym.

Po pęknietym pasku robiłem sam.
Głowicy nie trzeba planować, do zaworów trzeba mieć frezy z prowadzeniem (tatuś ma), śrub nie trzeba wymieniać po odkręceniu, szpilek nie trzeba dorabiać jeśli się ich nie urwie, zawory ustawia się na płytki (pożyczone od znajomego mechanika a potem oddanie wraz ze swoimi)
A że przy okazji wymieniałeś paski, olej i filtr i jeszcze obudowe rozrządu to raczej jakby osobne sprawy porządkowe i nie wliczłbym ich do kosztów naprawy po zerwanym pasku.
Aha...robota u znajomego na kanale.

Jak pisałem MNIE ta robota wyniosła by tyle.
Jak nie miałeś możliwości i dałeś do mechanika to OK.

Ale uważam że na planowanie Cie naciągnął, nowe śruby też, szpilke jak urwał to ze swojej winy. Reszta w miarę wporzo.

pozdrowienia z Pćmia Dolnego dla jaśnie państwa Warszawiaków 8)

[ Dodano: Pią 28 Paź, 2005 21:27 ]
muflonek napisał/a:
jak szlifierka katowa docierales zawory?? ja wiertarka robilem, nie moge sobie wyobrazic jak twoim jabko sposobem to zrobic??


muflonek szlifierka kątowa nie do gniazd tylko zaworów !! (nie mylić z gumówką, fleksem czy jak jej tam). To normalne stołowa maszyna jak frezarka czy szlifierka.)


Gniazda najdokładniej "szlifuje się'" ręcznie chyba że masz lekką wiertarkę o bardzo wolnych obrotach.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-10-2005, 00:15   

jabko napisał/a:
oj
no jak stolica to przepraszam
uniżenie kajam się pełzajac po podłodze w swoim Pćmiu Dolnym.


haha

Widze ze szwagra pogrzalo na calej linii, a nie w jednym poscie.
Albo sie nachlal albo wciagnal sciezke z domieszka Dosi i mu odwalilo. :crazy:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-10-2005, 15:48   

buahahaha, no nie wyrobie :lol:

szwagier napisał/a:
2. filtr oleju - 24zl
4. uszczelka ukladu wydechowego - 11zl
9. sruby głowicy - 50zł
12. osłona rozrządu - 55zł
13. dorobienie szpilki głowicy - 33zł

te koszta sa mocne

szwagier napisał/a:
14. planowanie obróbka głowicy - 450zł
15. robocizna - 400zł
.

ale to juz nawet jak na warszawe jest niewaskie

niezle szwagra wyruchali - i dobrze mu tak :lol: :lol: :lol:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load