|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
mycie silnika... W ŚRODKU |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-09-2008, 08:50 mycie silnika... W ŚRODKU
|
|
|
witam mam takie pytanie: ponieważ jakoś na dniach będę wymieniał olej w moim tipolocie to chciałbym zapytać co sądzićie o myciu silnika w środku.
wiele razy spotkałem się z czymś takim. mój świętej pamięci dziadek robił tak co jakiś czas podczas wymiany oleju. Jego polonez śmigał jak laleczka.
On robił to w taki sposób że spuszczał olej i zakręcał korek od miski, potem wlewał kilka litrów ropy (którą spuścił ze służbowego stara ), zwykły ON, tak 3-4 litry po czym odpalał silnik na kilkanaście, kilkadziesiąt sekund żeby ropa wymyła wszystkie kanały w głowicy i bloku silnika. po czym gasił silnik spuszczał ropę z resztkami oleju i lał świeży olej i zakładał nowy filtr.
mój o0jciec mył tak swoją mazdę
co o tym myślicie ?? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 28-09-2008, 08:58
|
|
|
Ĺwistak, no szczeze mówiąc pirwszy raz słysze o takim czyms.
Co do mnie to raczej bym tego nie próbował, ale sam niewiem, przeciez ropy dokładnie puzniej nie sp€scisz (tak mi sie wydaje) i zostanie troche w silniku.
Poza tym bałbym sie zeby mi za duzo nie wyczysciła |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-09-2008, 09:22
|
|
|
hehehe no ja też się trochę tego boję ale widziałem jak ojciec to robi i powiem szczerze że wszystko działa jak znalazł fakt że ropy nie spuścisz ale jak silnik jest ciepły to ona wyparuje a zapomniałem dodać że oczywiście taki zabieg ojciec wykonywał na rozgrzanym silniku... po przejechaniu prawie 40 km
ja też to chyba zrobię jakoś za tydzień i podzielę się wrażeniami jeśli będzie np poprawa podczas jazdy zmieni się coś to od razu napisze |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2008, 11:40
|
|
|
Świstak, są specjalnie preparaty do tego, raz się pokusiłem to zastosować w sejku z przebiegiem 90tyś. Wlewa się to do oleju tuż przed spuszczeniem i puszcza silnik na 10min na jałowym potem wszystko się spuszcza, muszę powiedzieć że jak ściągnąłem miskę to była czyściusieńka, komora korbowa również, niestety od tego czasu jak jest zimno na polu przy zapalaniu sejka przez kilka sekund klepią mi zawory, więc ja bym przemyślał temat. Nie dam głowy że to od tego, bo sąsiadowi w jego sejku też podobnie klepią zaworki jak jest zimny. Uważam ze cała sprawa nie warta zachodu jedynie co możesz sobie zrobić to ściągnąć miskę i wyczyścić z osadów. Na pewno nie robił bym to ropą jak już to kup sobie ten preparat np. firmy Liquid Moly uznana na całym świecie firma robiąca poważne płyny i preparaty do eksploatacji samochodów |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-09-2008, 13:31
|
|
|
Świstak napisał/a: | fakt że ropy nie spuścisz ale jak silnik jest ciepły to ona wyparuje | jeśli masz wszystko szczelne, to na pewno nie wyparuje. Ale jak już wlejesz tej ropy, to się rozszczelni silnik, więc jednak wyparuje W starych silnikach gdzie cały ten syf dodatkowo go uszczelnia, nie polecam mycia wewnętrznego |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-09-2008, 15:00
|
|
|
Głupota rodem z PRL-u.
Bez urazy Świstak, ale to co się robiło w czasach motoryzacji PRL-owskiej nie odnoś do obecnych aut
Chcesz wymyć silnik w środku?
Nalej pełnego syntetyka, najlepiej sportowego
Wymyje Ci tak, że wszystkie simmeringi i uszczelki Ci puszczą olej, bo syf który się tam nazbierał Ci wyczyści
To, że silnik będzie do wymiany lub remontu, bo straci szczelność, to inna sprawa |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-09-2008, 21:20
|
|
|
aha czyli generalne nie polecacie...
Emf ale moje tipo to jest rocznik 89 a konstrukcja silnika nie jest raczej nowoczesna... nawet jakby był na wielopunkcie i na kompie to sama konstrukcja silnika chyba pamięta jeszcze czasy Benito Mussoliniego...
no ale ok dam sobie spokój z tym myciem |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2008, 21:36
|
|
|
I słuszna decyzja, za PRL'u do skrzyń biegów albo reduktorów sypało się wióry żeby ciszej pracowała a gaźniki gotowało się w garze po rosole |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-09-2008, 23:47
|
|
|
Świstak, w PRL-u z braku laku mieszało się Etylinę z "zieloną" 85-cio oktanową.
Zapewne teraz tego nie robisz
"Mycie" w ten sposób silnika nie można nazwać myciem, a raczej "babraniem" go w środku syfami odklejonymi przez ropę. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|