Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cos nie gra -rozrusznik?/
Autor Wiadomość
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-10-2006, 14:52   Cos nie gra -rozrusznik?/

MAM TIPO 1.6 PRZEKRECAM KLUCZYK I NIC DO WCZORAJ BYŁO OKL PALIŁ ODRAZU a DZIS WOGULE NIE MA REAKCJI. WZIOIŁEM WIEC INNY ROZRUSZNIK tez z tipo tyle ze z innego silnika nie pasoweał. wiec p[rzełozyłem te małe uzadzenie na rozruszniku ta sprezyna w srodku pasował idealnie- był taki sam wkładac i krece cos parskło ale nie zakrecił . POMOCY samochod stoi . Generalnie prad do rozrusznika dochodzi bo iskrzy jak dortyka nie frassobliwie kluczem .ale palic nie chce pozdrawiam prosze o pomoc

** Dodano: 09-10-2006, 16:21 **
a moze jakis bezpiecznik??
  
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-10-2006, 15:36   

jesli dochodzi prad do malego przewodu zasilajacego uklad uruchamiajacy to musi byc cos w rozruszniku. a moze za maly prad dochodzi
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-10-2006, 19:49   

NIE ROZUMIEM GENERLANI NIC SIE NIE DZIEJE JAK PRZEKRECAM STACYJKE ? A CO MOZE BYC Z ROZRUSZNIKIEM POZDRAWIAM
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-10-2006, 22:08   

hmm... od biedy możesz mieć stacyjkę wyjechaną ale to chyba bardzo rzadki byłby przypadek; napięcie na rozruszniku(kablu)warto zmierzyć, podłącz woltomierz/multimetr pod masę i główny kabel rozrusznika, czy jest tam 12V czy jest jakiś znaczący spadek jak chcesz zakręcić, do np poniżej 10V;
o ile wiem do samego kręcenia blokad nie ma, masz stacyjkę z osobną linią na rozrusznik, choć to chyba przez przekaźnik jakiś jest przekazywane (+ z AVV w stacyjce, jak na AVV w stacyjce dajesz + czuli poz AVV kluczyka to wtedy rozpoczyna kręcić rozrusznikiem), bo sama linia w stacyjce by się upaliła przy takim poborze; więc AVV ze stacyjki powinno wyzwolić jakiś przekaźnik, tak sądzę, a ten dopiero (większej mocy) podaje z kabla grubszego więks grubym kablem; prócz tego by rozrusznik nie przekręcił się z silnikiem ale by zakręcił kiey trzeba jest w nim bendix, czyli o ile wiem sprzęgiełko, chyba na elektromagnesie (osobny kabelek), to sprzęgiełko pozwala rozrusznikowi zakręcić a potem odłącza go żeby po zapaleniu zaraz nie piłował dalej; to chyba wszystko co na początek musisz sprawdzić; zasilania rozrusznika i ten drugi drutek; na oba chyba +12V masz podczas kręcenia, przed zapaleniem;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-10-2006, 09:29   

unknown jedyne zasilanie jakie idzie na rozrusznik to ze stacyjki plus aby zalaczyc elektromagnes. gruby przewod idzie bezposrednio z aku do jednego polaczenia elektromagnesu. musi tak byc aby mial pelna moc i aby mogl zakrecic. elektromagnes gdy dostanie zasilanie ze stacyjki zalacza przeplyw pradu pomiedzy dostarczonym napieciem z akumulatora a plusem rozrusznika. przekaznikow nie ma.
jesli chodzi o sprawdzenie to:
potrzebujesz pomocnika.
tak jak pisal unknown podpinasz miernik napiecia pod ten cienki przewod idacy do elektromagnesu a kolega (badz kolezanka) musi przekrecic kluczyk i powinno pojawic sie napiecie rowne napieciu akumulatora. jesli to jest wporzadku trzeba sprawdzic czy dziala elektromagnes i puzniej rozrusznik. nie musisz sprawdzac go w samochodzie. njlepiej go wyjmij bedzie prosciej.

jesli chodzi o kostke stacyjki to tu sie mylisz. jakis czas temu koles kupowal odemnie wlasnie te kostke bo mu sie spierniczyla. koszt wyniosl 15 zl plus przesylka. jesli rozrusznik i elektromagnes jest wporzadku do napewno ta kostka bedzie do wymiany. mocowana na 2 srubki wiec chwila roboty.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-10-2006, 12:10   

dziekuje za pomoc tak z brzegu



napiecie jest ok chociarz cos tam kombinowane było bardzo bo sa 3 kjable poskrecane jeden zwiatraka leci magia jakas . tasma skrecone. Wiec jak sprawdzic działanie elektromagnes u i samego rozrusznika . Tak ładnie go wyczysciłem nafta ze wolałbym go miec niz cos innegowesadzic he pozdrawiam dziekuje a ile moze kosztowac taki elektromagnes ?
  
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-10-2006, 10:49   

elektromagnes to koszt 50-70 zlotych zalezy od firmy i sklepu.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-10-2006, 15:18   

muszw w koncui naprawic ten samochód wyciagłem rozrusznik kolejny raz w sumie.

Jak sprawdzic czy działa rozrusznik . Gdzie podłaczyc co zeby zeby sprawdzic

pozdrawiam pomocy
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-10-2006, 18:28   

Podłączasz pod aku:minus na obudowe,plus na śrube tą bardziej oddaloną od stojanu silnika i trzeci kabel też plus z wsuwką do załączania rozrusznika.Główne kable muszą być grube a ten z wsuwką cieńki.Najlepiej wkręć rozrusznik w imadło bo może śmigać po warsztacie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-10-2006, 15:27   

Rozrusznik działa stwierdził elektryk bo ja nie umiałem go podłaczyc heh ale i tak cos nie gra ze 2 razy zapalił i juz znowu nie chce czy to moze byc słaby akumulator?? jak długo ładowac askumulator Czy tez padnieta stacyjka


a Pozdrawiam
  
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-10-2006, 16:18   

podejrzewam ze aku wysiada. moja centra na drugi dzien po uplywie gwarancji zaczela siadac. TE CH... WYNALAZKI. ale mam juz nowy varta 3 lata gwarancji i cele powlekane wloknem. po rozbiciu obudowy mozna dalej uzytkowac. narazie nie bede sprawdzal. hihi
a tak wogole to daj elektrykowi aku niech ci sprawdzi. zajmie to pewnie ze 2 dni ale bedziesz wiedzial na czym stoisz
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
simek 
witamy nowego


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 3
Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2006, 10:56   

Miałem u siebie podobne objawy. Okazało się, że były zimne luty na połączeniach zwojenia z komutatorem. Po przelutowaniu wszystkich połączeń rozrusznik działa jak nowy.
:yawinkle:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load