|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wimiana oleju wpomagania POMOCY |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 05-11-2009, 22:42 Wimiana oleju wpomagania POMOCY
|
|
|
Witam jak w temacie. Chce wymienić olej z układu wspomagania. Przerzuciłem całą książkę i nigdzie nic nie znalazłem gdzie można olej spuścić. POMOCY |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-11-2009, 23:52
|
|
|
Oleju nie spuścisz, chyba, że rozmontujesz przekładnię. Było kilka tematów o tym. Sam kiedyś zmieniałem (i nie tylko ja) i robisz tak (to jest najmniej brudzący, ale sprawdzony przeze mnie sposób):
Odkręcasz wieczko od zbiorniczka i wyciągasz stary płyn strzykawką - do dna. Następnie odkręcasz lewy wężyk (czyli ten po stronie kierowcy) i wkładasz go do jakiegoś pojemnika, starego garnka albo co tam masz - nada się pusta przezroczysta butelka pl po wodzie. Z kolei otwór w zbiorniczku czymś musisz zatkać.
Teraz najważniejsze: wlewasz świeżego płynu do zbiorniczka - pod korek, ale nie zakręcasz. Odpalasz auto i od razu gasisz! pompa zassa świeży płyn, a do plastikowej butli poleci stary. I tak kilka razy dolewasz i odpalasz, aż zobaczysz, że z odczepionego węża będzie leciał klarowny czerwony płyn. Odsysasz pozostały w zbiorniczku świeży płyn i nie wlewasz do butelki ze świeżym, bo się pewnie już w nim narobiło milion bąbelków. Odtykasz otwór, przyczepiasz wężyk i zaciskasz go opaską. Zalewasz nowego płynu trochę mniej niż na maxa i odpalasz auto. Machasz kierownicą lewo prawo i gasisz. Ewentualny brak uzupełniasz i gra.
P.S. Nie wstrząsaj przed użyciem butelki z olejem, bo zapowietrzysz sobie niepotrzebnie układ |
_________________
|
|
|
|
|
wiesiekMar
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: Kamienna Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-05-2010, 16:04
|
|
|
kolego najlepiej jak byś to zrobił s kimś ja też wymieniałem i pomagał mi teściu a dokładnie ja uzupełniałem olej w zbiorniczku a on kręcił kierownicom wtedy jest szybciej i bezpieczniej dla układu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|