|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ściski na sprężynach. |
Autor |
Wiadomość |
Robert86
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 33 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2009, 23:24 Ściski na sprężynach.
|
|
|
Wiem ze zaraz posypią sie na mnie gromy od wszystkich forumowiczów.
Ale postanowiłem obniżyc mojego Tipola bo na wiekszych felgach zrobila sie z niego terenówka. Niestety nie mam 400zl aby wyłozyc na spreżyny bo teraz pora na łatanie podłogi u blacharza, wiec znalazłem na allegro zestaw do obniżenia auta tanim kosztem.
Ja te koszty jeszcze bardziej zredukowalem kupując owe zaciski do lin stalowych 12mm w sklepie metalowym (wymienilem nakretki na samokontrujace).
Zeszło mi na montaż okolo 6 godzin ale Tipek ładnie siadł na glebę - okolo 4 cm.
Przejechałem po tym okolo 50 km po różnych nawierzchniach i dziurach i jestem bardzo zadowolony z efektów - auto jest sztywniejsze i ani razu nie usłyszałem aby zwoje dobiły do zacisków.
Koszt:
zacisk - 2,50 x 8 = 20
nakrętka samokontrująca - 0,5 x 16 = 8
A wiec za 28 zł osiągnałem podobny efekt jak za 400....
Wiem ze to nie to samo, ale do czasu wymiany zawieszenia na nowe amorki i sprężyny tak zostanie.
Czekam na krytykę, ale konstruktywną. |
_________________ Tipo 1,4 gaźnik SPRZEDANE, AR 156 1,8 TS SPRZEDANA, Volvo V40 1,9 D |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-04-2009, 23:32
|
|
|
masz może fotki jak to coś wygląda przed i po założeniu ?
I ogólnie jakie zauważyłeś plusy i minusy ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2009, 23:36
|
|
|
Robert86, jak nie masz teraz 400 zł to poczekaj, aż nazbierasz. Pisząc 400 zł masz na myśli Jamexy? Też nie polecam, ale już lepsze to niż te Szczerze? Nie będę Ci prawił morałów na temat: progresywne sprężyny to nie to samo co jakieś sciski, które nie są przeznaczone do pracy w ruchu i pod takim obciążeniem. Napiszę tylko: Twóje auto, Twoja przeróbka, Twoje życie, Twoje będą też tego ewentualne konsekwencje. Spodoba Ci się i wymienisz dopiero jak się coś pourywa? Nie piszę nic więcej, bo nie mam już siły na takich (sorry za kolokwializm) stodołowych majstrów - bo to nie tuning tylko majstrowanie. Rozumiem malowanie desek rozdzielczych, wycinanie katalizatorów - to nie ma wpływu na bezpieczeństwo i sterowność, ale żeby Ci się to 28 zł nie odbiło kiedyś mocną czkawką. Kolejny raz pasuje mi tu wers, który napisał niedawno ego: "jak sie nie ma miedzi to sie na d....e siedzi." |
_________________
|
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-04-2009, 23:38
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Twoje życie |
innych też w razie wypadku |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2009, 23:47
|
|
|
Luczu, racja
A dla Ciebie Robert86, tylko żółta...za to, żeś jeszcze zwojów z springach nie odpiłował |
_________________
|
|
|
|
|
Robert86
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 33 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2009, 23:52
|
|
|
Cięcie sprężyn nie wchodzi w gre, sciski te moge zdjąc w każdej chwili a sprężyny juz nie dospawam.
Pojezdze pare dni i zobacze jak sie to bedzie sprawować.
Specjalnie szukałem ścisków ze stali o odpowiedniej twardości a nie z jakiś stopów aluminium.
Pojeździmy zobaczymy. |
_________________ Tipo 1,4 gaźnik SPRZEDANE, AR 156 1,8 TS SPRZEDANA, Volvo V40 1,9 D |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-04-2009, 08:48
|
|
|
Robert86 napisał/a: | Czekam na krytykę, ale konstruktywną. | a ja tylko czekam aż to strzeli na większym wyboju. Takie ściski nie są liczone na obciążenia dynamiczne, wiem coś o tym bo z zawodu jestem inżynierem. Poza tym zagraża nie tylko sobie ale innym uczestnikom ruch też. Dajmy na to przyhaczy jakaś dziurę przy około 100km/h zerwie mu się ten ścisk (zapewne przy gwincie czyli tam gdzie jest najmniej materiału) i nagle odbije jedna stronę w którymś kierunku, straci panowanie nad autem a na drodze przeważnie nie będzie sam, i resztę możecie sobie dośpiewać. Ja to widzę tak nie masz pieniędzy nie obniżaj auta, poczekaj uzbierasz i zrób to zgodnie ze sztuką. Naprawdę dobrze ci radzę, zwieszenie generuje potworne siły. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2009, 09:58
|
|
|
Jak nie masz kasy to sobie trochę uzbieraj i poczekaj zawsze się jakaś okazja trafi.Ja na przykład swoje sprężyny H&R - 30 kupiłem za 10 euro. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-04-2009, 10:12
|
|
|
Robert86, nie rób jaj że takie rzeczy odwalasz... zrób tak jak pisze Maciek - poczekaj aż będziesz miał więcej kasy i szukaj okazji a nie skręcaj na cybantach...
To przykład wiejskiego tjuningu, zabierasz się za coś co jest zbędne, w sposób głupi i niebezpieczny dla siebie i innych. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-04-2009, 15:49
|
|
|
Robert86 napisał/a: | Czekam na krytykę, ale konstruktywną. |
z całym szacunkiem ale na to co zrobiłeś nie ma konstruktywnej krytyki. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-04-2009, 17:39
|
|
|
wywalaj to jak najszybciej z auta, bo sie zabijesz w najgorszym wypadku
Lepiejjezdzic na terenowym przez te kilka meisiecy niz na takim czyms |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-05-2009, 11:37 Re: Ściski na sprężynach.
|
|
|
Czysta głupota i sam powinieneś wiedzieć dlaczego... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
Robert86
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 33 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2009, 11:29
|
|
|
Artykuł czytałem juz wcześniej.
Moze i macie racje ze to nie jest madre ani bezpieczne, ale działa.
Przejechałem juz ponad miesiąc i okolo 2000 km z zamontowanymi na aucie sciskami i działa bez zarzutu.
Ale nowe zawieszenie juz idzie wiec sciski wylatują. |
_________________ Tipo 1,4 gaźnik SPRZEDANE, AR 156 1,8 TS SPRZEDANA, Volvo V40 1,9 D |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2009, 07:52
|
|
|
Robert86 napisał/a: | (...)na wiekszych felgach zrobila sie z niego terenówka. (...) teraz pora na łatanie podłogi u blacharza(...) |
Skoro już dostało ci się za same ściski na sprężynach - to ja jeszcze dołożę swoje trzy grosze w sprawie dwóch innych "grzechów" .
Przy wymianie felg na większe obowiązuje prosta zasada - jeżeli zmienia się średnica felg na większą - profil opony MUSI zmienić się na MNIEJSZY !!! Finalny efekt nie ma prawa zmienić średnicy . I nie chodzi tu tylko o przekłamania licznika , bo to najmniejszy problem ( choć może być kosztowny w przypadku namierzenia przez radar ) . Kolejnym problemem - już większym , choć dalej nie mającym wielkiego wpływu na bezpieczeństwo jest spory spadek dynamiki auta - proporcjonalny do wzrostu obwodu kół . I wreszcie coś , co w połączeniu z obniżeniem auta może skończyć się źle - wyższe koła będą ocierały o nadkola ( a jak znam życie - oprócz tego , że wyższe - to jeszcze pewnie dużo szersze ... ) , co w ekstremalnej sytuacji może spowodować przyhamowanie jednego koła i obrócenie samochodu ! Że nie wspomnę o znacznie większej średnicy zawracania ...
Druga rzecz , na którą zwróciłem uwagę - to dziurawa podłoga . Nikt mi nie powie , że korozja zatakowała tylko podłogę , nie idąc wyżej . Jeżeli nawet zlikwidujesz te nieszczęsne ściski na sprężynach i założysz niższe i twardsze sprężyny - to może się okazać , że przy dobiciu na nierównościach albo wyrwie ci gniazdo amortyzatora , albo oderwie wahacz od reszty ...
A już na marginesie - trochę się zamotałeś w "zeznaniach" ! W pierwszym poście piszesz , że nie stać cię na inne sprężyny , w ostatnim - że "idzie nowe zawieszenie" ... |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2009, 12:09
|
|
|
schab napisał/a: | Skoro już dostało ci się za same ściski na sprężynach - to ja jeszcze dołożę swoje trzy grosze w sprawie dwóch innych "grzechów" .
Przy wymianie felg na większe obowiązuje prosta zasada - jeżeli zmienia się średnica felg na większą - profil opony MUSI zmienić się na MNIEJSZY !!! Finalny efekt nie ma prawa zmienić średnicy . I nie chodzi tu tylko o przekłamania licznika , bo to najmniejszy problem ( choć może być kosztowny w przypadku namierzenia przez radar ) . Kolejnym problemem - już większym , choć dalej nie mającym wielkiego wpływu na bezpieczeństwo jest spory spadek dynamiki auta - proporcjonalny do wzrostu obwodu kół . I wreszcie coś , co w połączeniu z obniżeniem auta może skończyć się źle - wyższe koła będą ocierały o nadkola ( a jak znam życie - oprócz tego , że wyższe - to jeszcze pewnie dużo szersze ... ) , co w ekstremalnej sytuacji może spowodować przyhamowanie jednego koła i obrócenie samochodu ! Że nie wspomnę o znacznie większej średnicy zawracania ... | A tu się w 100% nie zgodzę. Wszystko to co piszesz po 3 x TAK ! ale tylko gdy przesadzimy z rozmiarem kół. Ja wypowiem się na temat swojego przypadku a mianowicie przesiadłem się z opon 165/65 R14 czyli fabrycznych na 185/55 R15 czyli jak ktoś sobie policzy zwiększyłem w ogólnym rozrachunku średnicę koła, nieznacznie bo nie znacznie ale jednak. Zawraca się tak samo, licznik i tak mi przekłamuje jak każdemu tylko że mnie zawyża akurat aktualną prędkość, co działa na korzyść w przypadku starć z foto radarami. Z tym sporym spadkiem dynamiki to już spora przesada ja między wyżej wymienionymi oponami czuje nieznaczną różnicę w dynamice to jak zatankować 95 a 98 na dobrej stacji. Trzeba jeździć tym autem długo by poczuć zamianę. Jeśli chodzi o obcierani kół to sprawdzone w T/T rozmiar 195/50 R15 nie powodował żadnych obcierań nawet przy obniżeniu auta, zresztą sam takie miałem kilka dni i nic się nie dział tylko opony były starte na amen. A teraz moje pozytywne odczucia po zmianie opon wreszcie auto hamuje a nie ślizga się jak na sankach!!! Oponki świetnie trzymają się drogi. Miałem na pokładzie różne 165'tki jedne mniej lub gorzej się trzymały ale żadna nie dorówna obecnej 185. Do tego nie mam abs'u gdy mocniej depnąłem koła się blokowały i zaczynała się jazda teraz auto się ładnie "wgryza" w asfalt.
schab napisał/a: | Druga rzecz , na którą zwróciłem uwagę - to dziurawa podłoga . Nikt mi nie powie , że korozja zatakowała tylko podłogę , nie idąc wyżej . Jeżeli nawet zlikwidujesz te nieszczęsne ściski na sprężynach i założysz niższe i twardsze sprężyny - to może się okazać , że przy dobiciu na nierównościach albo wyrwie ci gniazdo amortyzatora , albo oderwie wahacz od reszty ...
A już na marginesie - trochę się zamotałeś w "zeznaniach" ! W pierwszym poście piszesz , że nie stać cię na inne sprężyny , w ostatnim - że "idzie nowe zawieszenie" ... | Zgadzam się w 101% obniżanie starych nastoletnich aut nie jest dobrym pomysłem. Chyba że masz pewność że cały spod jest zdrowy wszystkie mocowania zawieszenia ok wtedy ma to ręce i nogi choć i tak bym dołożył w takim przypadku rozpórki na zawierzenie, żeby trochę usztywnić jak by nie patrzeć już spracowaną ramę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|