|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z Tipkiem |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-03-2009, 22:00 Problem z Tipkiem
|
|
|
Zielony Diabeł rodziców odwala czasem cyrki.
Jak jest rozgrzany potrafi zgasnąć, a wtedy jego odpalenie jest nierealne przez najbliższe 10-15 minut.
Objaw podobny do padniętego CPW ale on go nie ma bo to 1,4 gaźnik
Jeszcze jedno zaobserwowałem, dzieje się tak tylko na PB, na gazie nie ma problemu.
Obstawiałem nawet pompę tylko nie wiem jak zołzę sprawdzić
Pomyślałem o przewodach, zresztą i tak trzeba je wymienić, ale one nie mają na to wpływu bo wtedy na elpegu tym bardziej by strajkował. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 22:04
|
|
|
Emf, możliwe że pompa paliwa się zacina, a co do sprawdzenia to jak będziesz przy aucie i nie będziesz mógł go odpalić to wyciągnij pompę i rozruszaj ją ręcznie i wtedy załóż ponownie i spróbuj odpalić |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-03-2009, 22:34
|
|
|
Gdzie jest pomnpa w 1,4 bo ja miałem w 1,6 na wierzchu, a wiem że w zależności od silnika są też w baku |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 22:36
|
|
|
tylko we wtrysku była w baku, a w gaźniku masz w bloku silnika (po otwarciu maski) po lewej stronie |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 23:04
|
|
|
Emf,
Maciek1991 napisał/a: | Emf, możliwe że pompa paliwa się zacina, a co do sprawdzenia to jak będziesz przy aucie i nie będziesz mógł go odpalić to wyciągnij pompę i rozruszaj ją ręcznie i wtedy załóż ponownie i spróbuj odpalić | ciekawa rada, a jak mu zdechnie pod supermarketem to co na parkingu będzie demontował pompę paliwa porusza sobie i zamontuje, ostrzegam brudna robota bo i paliwo wycieknie przy demontażu i trochę oleju z komory korbowej i starej pompy, wiem coś o tym bo zmieniałem, a i demontaż paskudny bo trzeba sięgać na spód silnika prawie
Maciek1991, Poza tym jak mechaniczna pompa paliwa z T/T może się zaciąć? Wiesz jak jest zbudowana? Gdyby trzpień z membraną jakoś się zablokował (co jest mało możliwe) to wałek pośredni załamał by lub wykrzywił ramie napędowe pompy, a ta definitywnie by już nie działała. Nie obrażaj się broń Boże tylko to się kupy nie trzyma
Emf, Miałem podobnie u siebie, czasem nie chciał odpalać gdy był nagrzany (np. mała wycieczka, stop przed sklepem wracam i nie ma uproś nie chciał palić) szczerze nie wiem co tak naprawdę rozwiązało ten problem bo w między czasie wyleciała stara pompa + przewody paliwowe w komorze silnika, świeczuszki i kabelki z kopułką i palcem, no i nowe przewody podciśnieniowe. Coś z tego pomogło.
** Dodano: 04-03-2009, 23:51 **
Mam nadzieje że ten schemat wyjaśnia dlaczego pompa nie może się zatrzymać. Słabym ogniwem jest membrana i to ona możne ulec uszkodzeniu (wtedy zacznie paliwo wyciekać spod pompy). Chyba nie muszę dodawać co by oznaczało zatrzymanie się wałka pośredniego
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 01:13
|
|
|
nie no, pompa mechaniczna jest nie do zajechania jak juz cos sie z nia dzieje nie tak, to puszcza bokiem benę albo olej
Emf, no objawy troche dziwne, biorac pod uwage ze to 1.4 gaznik. Moze filtr paliwa zajechany, albo poprostu gaznik do regulacji (co bardziej bym obstawial). |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 09:30
|
|
|
, JAM_BELFEGOR napisał/a: | Maciek1991, Poza tym jak mechaniczna pompa paliwa z T/T może się zaciąć? Wiesz jak jest zbudowana? |
JAM_BELFEGOR, uwierz że może się zaciąć pompa paliwa miałem tak na stacji benzynowej i pod aptką się z nią bawiłem, na mocowaniu trzpienia się blokowała. A co do obrazy nie ma o co każdy piszę co wie. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 11:32
|
|
|
Maciek1991 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, uwierz że może się zaciąć pompa paliwa miałem tak na stacji benzynowej i pod aptką się z nią bawiłem, na mocowaniu trzpienia się blokowała | Może się w rękach blokowała? W aucie raczej nie, wałek pośredni bardzo dużą siłę wytwarza.
Maciek1991, a i jeszcze jedna rzecz nawet jak pompa się przyhaczy jak piszesz, to po wyłączeniu silnika (bo gdyby stało się tak w trakcie jazdy to gasł by podczas jazdy) to gaźnik ma komorę pływakową w której jest spora ilość benzyny wystarczy żeby zapalić i ujechać kawałek. Dlatego ja Emf'owi nie odpowiem w prost bo nie wiem, któraś z wyżej wymienionych rzeczy pomogła na moją identyczną przypadłość. A zapomniałem dodać ze z przewodami paliwowymi również filierek paliwa wymieniłem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-03-2009, 16:31
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dzięki za szczegółowy opis.
Wymienię Panowie na razie przewody i kopułkę z palcem (świece wymienione).
Ja nie pomoże będę nadal szukał |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:40
|
|
|
ale szukałeś , w momencie nieodpalania, czy świeczki są zalane (zapłon? ale na LPG chodzi...) czy właśnie paliwa brakuje?
na LPG ciut-ciut mniej się w gażniku cuduje w zal od temperatury, niż na benzynie (dot dawkowania), więc może coś od podciśnień, związane z termozaworkiem z tyłu silnika? hmm... ciekawe... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-03-2009, 00:34
|
|
|
unknown, muszę go wtedy "popiłować" (w granicach rozsądku oczywiście) na rozruszniku i za którymś razem zaskakuje.
Jak zaskoczy to chodzi jak igła więc na pewno nie świece bo któryś zalany gar by chociaż trochę zarzuciło. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|