Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MPI] Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Autor Wiadomość
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-09-2008, 14:25   [MPI] Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Witam mam nadal problemy z odpaleniem auta z rana jak jest zimny i zarówno na benzynie jak i na gazie nie chce odpalić a gdy jest ciepły pali bez problemowo wyczytałem ze winny temu jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub czujnik temperatury powietrza i oto moje pytanie gdzie on dokładnie jest w moim silniku 1.6 mpi wiem ze jest w kolektorze dolotowym ale nie wiem który to załączam zdjęcia silnika niech ktoś na nich zaznaczy który to ten czujnik



_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-09-2008, 14:43   

Jedrzej, Na tych fotkach go nie widać, zrób zdjęcia bardziej od tyłu silnika ...
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-09-2008, 14:55   

Jedrzej napisał/a:
wyczytałem ze winny temu jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej
z walnietym czujnikiem cieczy chłodzącej auto odpala bez problemu...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-09-2008, 15:14   

to powiedzcie mi co może być przyczyną za na zimnym silniku nie moge go odpalić ani na benzynie ani na gazie dodam ze restartowałem komputer i nic nie pomogło, a i oglądałem teraz dokładnie kolektor dolotowy i nie ma tam od tyłu żadnego czujnika do którego ida jakieś przewody elektryczne jast tylko to co widać na zdjęciach a z tyłu jest jakiś pier*ol(mały wkręconu w kolektor) do którego dochodzą jakies wężyki czarne tak jakby jakieś podciśnienia, z dwom pinami jest tylko czujnik ten w węży od filtra powietrza i czyjnik temperatury cieczy chłodzacej znajduje sie od pod modułem zapłonowym

Oto zdjęcia tyłu kolektora dolotowego




a to zdjęcie czujnika temperatury płynu


a to zdjęcie ogółne i powiedzcie mi co to jest

a to jest z tąd
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 12-09-2008, 19:35   

Jedrzej, a sprawdzałeś czy wszystkie węże od podciśnienia są szczelne? nie popękane?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-09-2008, 19:41   

szcelne są oglądałem je ale odpalić go nie moge tylko z rana jak jest zimny a po 2 minutach jak już go odpale to później pali na dotyk

zaraz zaraz czy czasami czujniki temperatury powietrza nie były montowane tylko w jednopunktowym wtrysku
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-09-2008, 20:09   

Jedrzej, na ostatnim zdjęciu na rurze do przepustnicy jest czujnik temperatury zasysanego powietrza...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-09-2008, 20:12   

i to on może być przyczyną tego ze nie odpala na zimnym
Czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jest to czujnik termistorowy zmieniający swą rezystancję w zależności od temperatury. Zmiana temperatury zasysanego powietrza powoduje konieczność zmiany dawkowania paliwa. Przy niskich temperaturach czas wtrysku jest wydłużany przez co mieszanka jest wzbogacana. W razie uszkodzenia tego czujnika dalsza jazda jest możliwa, gdyż centralka podstawia wartość zastępczą = 20 °C.

jutro o 06:00 rano musze jechać autem i jak pomyśle że znów będe go męczył by odpalił to aż mi sie niechce noi szkoda rozrusznika bo wkońcu padnie
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-09-2008, 20:26   

Jedrzej, ale wygladem przypomina przepływomierz,spróbuj go przeczyścić... Nie mam w tej chwili epera pod reka :(
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-09-2008, 20:44   

no to powiedz mi jak ominąć go by naprzykłąd wskazywał ciepłe powietrze coś da jak zewre te dwa piny razem??

z tego co szukam i czytam po necie to winiem moze być:
- Czujnik położenia przepustnicy
-Czujnik temperatury wody chłodzącej
-Czujnik temperatury powietrza

czytałem o czujnikach i dobrze tam pisze
http://www.hella.com/prod...od03/Prod03.jsp
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-09-2008, 21:04   

Jedrzej napisał/a:
- Czujnik położenia przepustnicy
według Mnie to powinieneś miec ciągłe problemy z rozruchem,niezależnie od temperatury silnika ( aczkolwiek elektronika czasami potrafi wyprowadzić w pole)
Jedrzej napisał/a:
-Czujnik temperatury wody chłodzącej
w bravo miałem to walniete i prócz zapalającej sie kontrolki nie było zadnych innych objawów. Informacja potwierdzona po podpięciu komputera. Nie znam objawów uszkodzenia czujnika temperatury powietrza.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-09-2008, 21:13   

Znalazłem coś takiego związanego z tym czujnikiem

jednym z bardziej znanych uszkodzeń jest przerwa w obwodzie ( np. przerwanie kabelka), kiedy komp nie widzi czujnika. komp wtedy automatycznie podkłada sobie mapę taką jak dla ciepłego silnika niezaleznie od jego aktualnej temperatury. podczas jazdy nie bedzie to dokuczało, ale zimnego silnika raczej juz nie odpalimy a napewo bedzie ciezko. poprostu nie bedzie wtedy ssania, bo komp widzi ciepły silnik.
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-09-2008, 14:42   

Jedrzej, Jeżeli problem masz też z odpaleniem na gazie,to będzie to raczej coś z układem zapłonowym.U Ciebie nie ma tego dużo ale pasowało by przeglądnąć świece,cewkę WN i złącze zasilające a zwłaszcza przewody,bo widzę że masz janmory (bardzo złe doświadczenia z nimi miałem :x ).Dobrze by też było gdy by ktoś zobaczył jaka jest iskra podczas zapalania.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-09-2008, 17:27   

ZielonyTBG napisał/a:
Jedrzej, Jeżeli problem masz też z odpaleniem na gazie,to będzie to raczej coś z układem zapłonowym.U Ciebie nie ma tego dużo ale pasowało by przeglądnąć świece,cewkę WN i złącze zasilające a zwłaszcza przewody,bo widzę że masz janmory (bardzo złe doświadczenia z nimi miałem :x ).Dobrze by też było gdy by ktoś zobaczył jaka jest iskra podczas zapalania.


zgadzam sie z tobą lecz to jest sprawdzone i jest ok ale ja go tylko na zimnym silniku nie mogę zapalić musze kręcić i kręcić kilkakrotnie tak z 10 minut i wtedy jakoś odpala a na ciepłym silniku pali na dotyk
dziś rano a było strasznie zimno wyjołem czujnik temperatury zasysanego powietrza podgrzałem zapalniczką troche ten czujnik temperatury zasysanego powietrza i wsiadłem i ku mojego zdziwieniu zapalił po jakiejś nie całej minucie dziś go wypiołem wziołem do domu i jutro ruszam o 04:00 także przed wyjściem do zagrzeje w wodzie i zobaczymy czy odpali a jeszcze słyszałem żeby na goracym silniku odpiąć go od zasilania i wtedy zgasić silnik i nie podpinając do jak silnik jest zimny odpalić ze powinien ładnie za pierwszym razem załapać i tu pytanie czy to prawda

tak to wygląda bliżej trochę słabą jakość zdjęć złe światło





odwiedziłem dziś sklep motoryzacyjny i nie dostane tego wogóle tylko w serwisie teraz pytanie ile zapłacę za to w serwisie
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2008, 12:02   

Gdybyś go zmierzył miernikiem,to można by było powiedzieć mniej więcej czy jest dobry.Co prawda nie wiem jaką ma mieć wartość ten czujnik w silniku MPI ale swego czasu miałem uszkodzony ten czujnik u siebie ale w SPI.Po jego wymianie nie odczułem najmniejszej różnicy w zapalaniu czy jeździe moim autem.Może u Ciebie pełni większą rolę.
Jak byś mi podesłał na priv numer VIN Twojego auta to może bym go znalazł w E-Perze.

EDIT:Znalazłem coś takiego po numerze Twojego silnika.Możesz zadzwonić do najbliższego serwisu i zapytać o aktualną cenę.

EDIT 2:Jeszcze takie coś znalazłem
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-09-2008, 11:00   

a jeszcze jedno pytanie może być winien tym objawom co mam czujnik położenia wału
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-10-2008, 14:38   

Jednak jest to ten czujnik który wkleiłem dwa posty wyżej.Według VIN-u który mi podałeś jest to czujnik o numerze 7778979.Najlepiej zadzwoń do jakiegoś pobliskiego serwisu i zapytaj o dostępność i cenę.

_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-10-2008, 20:56   

dziś sparawdziłem podczas gdy znów go próbowałem odpalić i jak zwykle nie chciał i pali mi tylko na 1 tłok podczas rozruchu ale jak już odpali to pali na wszystkie i gdzie tu teraz szukać przyczyny
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-10-2008, 12:06   

U mnie na jedno punkcie było by to proste,ale u Ciebie już nie.Może to być wina cewki,ale i też braku odpowiedniego ciśnienia paliwa.Ale ja bym się raczej zainteresował zapłonem.
Dobrze by też było jak byś sobie przygotował troszkę paliwa,strzykawkę i w momencie gdy tylko byś zauważył że nie chce Ci zapalić wlać mu trochę przez kolektor ssący.Jeżeli by to pomogło to trzeba szukać w układzie paliwowym.
Pisałeś że problem jest też na gazie,więc nadal obstawiam układ zapłonowy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-10-2008, 19:35   

czyli czujnik położenia wału odpada a dowiedziałem sie ze możliwe ze jak jest zimny to zawilgaca i po prostu nie łączy coś jeszcze 2 tygodnie i wyjde z wojska i będe miał wreszcie czas przy nim pogmerać

** Dodano: 26-10-2008, 04:06 **
Panowie
Dziekuję wszystkim za pomoc problem rozwiązany teraz jest godzina 04:00 i fura pali bez problemowo a mróz na dworze jest spory bo szyby zamarznięte, problem tkwił w świecach wymieniłem na nowe i problem znikł :lol: :D tylko co dziwne bo wcześniej świece sprawdzałem i były dobre a nie palił na zimnym silniku :sciana:
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load