Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
korek zbirniczka wyrownawczego - uszkodzony??? - PILNE!!!
Autor Wiadomość
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2007, 20:28   korek zbirniczka wyrownawczego - uszkodzony??? - PILNE!!!

witam,
od dluzszego czasu slychac u mnie w aucie takie delikatne syczenie z korka ze zbiorniczka wyrownawczego (na nagrzanym ,wylaczonym silniku). Zauwazylem, ze uszczelka jest w nienajlepszym stanie.
i teraz nie wiem, czy problem tkwi w tej uszczelce czy tez tak powinno byc, i pod zwiekszonym cisnieniem "udrazniaja sie" te kanaly wylotowe? tak naprawde nic nie cieknie. ostatnimi czasy zaobserwowalem ciut podwyzszona temperature i zastanawiam sie, czy nie ma to zwiazku z tym, ze puszcza cisnienie bokiem i przez to temperatura troche rosnie???

jak to jest z tymi korkami? jaka jest idea dzialania tych "dziurek"? dziala to jak odpowietrznic? czy uruchamia sie przy wyzszej temperaturz albo wyzszym cisnieniu czy caly czas jest tak samo otwarte?

mozna je kupic osobno? moze sa dostepne tylko uszczelki? ile to kosztuje?
  
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2007, 20:34   

Za korek do tempry 1.6 ze zbiorniczkiem przy cłodnicy zapłaciłem 12 zł. Przed wymianą na bardzo gorącym silniku płyn wyciekał, teraz już nie i nic nie syczy. No i nie przegrzewa mi się tak jak wcześniej.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2007, 20:48   

malarpl napisał/a:
jak to jest z tymi korkami? jaka jest idea dzialania tych "dziurek"? dziala to jak odpowietrznic? czy uruchamia sie przy wyzszej temperaturz albo wyzszym cisnieniu czy caly czas jest tak samo otwarte?

Otwiera się - jak dobrze pamiętam - powyżej 100kpa, taki rodzaj zabezpieczenia przed nadmiernym wzrostem ciśnienia.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2007, 20:56   

Na moim pisze 1.4 bar. Musi puszczać, żeby w ekstremalnych przypadkach przewodów i chłodnicy nie rozerwało.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-07-2007, 21:27   

wymienilem. teraz juz jest dobrze, temperatura jakby nizsza. wczesniej mozna bylo na zimnym silniku pompowac wezem i bylo slychac jak powietrze uchodzi (chodziac [raktycznie nic nie kapalo, nawet na goracym silniku)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load