[Benzyna] Wydech do Tipacza!!! |
Autor |
Wiadomość |
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2009, 02:11 [Benzyna] Wydech do Tipacza!!!
|
|
|
Witam wszystkich!
Chciałbym wymienić cały układ wydechowy w moim autku! Najprawdopodobniej mam padniętą sondę lambda. Nie mam katalizatora. Kolektor 4-2-1, potem łącze elastyczne, brak tłumika środkowego i obecny tłumik końcowy:)
Jak to wszystko powinno wyglądać?
Chciałbym wiedzieć o każdej potrzebnej uszczelce!
Gdzie powinna znajdować się sonda lambda?
Czy zamiast tłumika środkowego, może być po prostu rura?
Mój pomysł:
kolektor i rury 4-2-1 ZOSTAJĄ STARE DO PRZECZYSZCZENIA
łącze elastyczne NOWE
sonda [ http://www.allegro.pl/ite...6_2_0_nowa.html
strumienica http://www.allegro.pl/ite...ing_gratis.html
prosta rura połączona z tłumikiem końcowym http://www.allegro.pl/ite...aran_apexi.html
Proszę o pomoc! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-10-2009, 19:23
|
|
|
tasiorM, Zastanów się 2x.... Chyba że lubisz jeździć ciągnikiem.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2009, 23:18
|
|
|
Bdm$ka napisał/a: | tasiorM, Zastanów się 2x.... Chyba że lubisz jeździć ciągnikiem.... |
Dlaczego ciągnikiem? Słyszałem ten wydech i wraz z silencerem naprawde przyjemnie mruczy. Ale nie chodzi głównie o końcówkę wydechu, tylko o to, czy taka kombinacja jak napisałem wchodzi w grę... |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-10-2009, 08:38
|
|
|
tasiorM, zestaw ok, ale w trasie będzie cie strasznie męczył... O sondzie poczytaj na forum, słyszałem że te nie oryginalne lubią się sypać niedługo po wymianie....
** Dodano: 30-10-2009, 08:39 **
Jak już chcesz na poważnie cały układ to lepiej zainwestuj w porządny tłumik zamiast prostej rury.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
kazik
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 147 Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-10-2009, 10:23
|
|
|
Bdm$ka napisał/a: | ale w trasie będzie cie strasznie męczył. |
i od policji się nie będziesz mógł odgonić, teraz spore mandaty są za to także nie radzę |
_________________ Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.
|
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-10-2009, 11:37
|
|
|
Co do sondy przerabiałem sonde z allegro w moim wcześniejszym clio. Strasznie kopcił na czarno za bogata mieszanka. Wymieniłem sonde na taką z allegro. Nadal kopcił. Pojechałem na kompa okazało się że sonda stoi na wartościach 0.370 V i ani drgnie. Czyli pokazuje silnikowi że mieszanka uboga i koputer podlewał cały czas wache. Teraż temprze założyłem orginał Boscha i jest ok. Rozmawiałem ostatnio z panem Węglarskim robi doloty i wydechy do aut spoortowych kiedyś się ścigał. Powiedział o swoich doświdczeniach z sondami. Też mieli z nimi probemy. Okazało się że Bosch nie sprawdza wyprodykowanych sond, tylko wysyła określoną partie do zakładu montażowego samochodów gdzie oni dopiero na specjalnym stanowiku pomiarowym sprawdzają te sondy. Najlepsze trafiają na pierwszy montaż, w miare trzymające parametry idą jako części zamienne do serwisów a nienadające się teoretycznie powinnt trafić do kosza. Ale jak to w Polsce pracownicy wynosili je z zakładu i sprzedawali na lewo po pare złotych i jest teraz tego zatrzęsienie a allegro. Jego kolega takie właśnie kupował po 50zł i wymieniali je co 2 tyg. Moim zdaniem lepiej dołożyć 100 do sondy i kupić w serwisie niż później pluć sobie w brode że niedziała. Jeźdiłem na takim ydech u sibie tylko beż silencera i było głośno. Aż zabrali mim dowód.Powodzenia |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-10-2009, 11:46
|
|
|
ja jeżdżę od pewnego dłuższego czasu na podobnej kombinacji bez tłumika środkowego i z końcowym sportowym. z przodu jest całkiem znośnie zaś na tylnych siedzeniach boli głowa po 2 minutach. na zewnątrz jest taki ryk że przy 4tyś auto słychać z odległości pół kilometra. powiem tak jak chcesz się pobawić, poryczeć sobie trochę na mieście to jak najbardziej. mnie się to już znudziło i zakupiłem środkowy, na dniach go wstawiam. jeśli jesteś zainteresowany moge nakręcić film jak to chodzi |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-10-2009, 13:03
|
|
|
Leśniczy, a zapodaj filmem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kazik
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 147 Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-10-2009, 14:41
|
|
|
heh no też bym zobaczył ale ja jednego nie rozumiem po co montować do takich silników jak 1.4 i 1.6 takie cuda, ja bym proponował dospawać jakąś fajną końcówkę do standardowego i wsio a najlepiej nic nie robić i zostawić tak jak jest bo takie buczenie szybko się znudzi |
_________________ Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-10-2009, 14:47
|
|
|
a co najważniejsze pogarsza ( i tak już nie najlepsze ) osiągi |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-10-2009, 17:47
|
|
|
Zgadzam się że pogarsza. Jeździłem też na takim przelocie. A mam w tej chwili wydech zmodyfikowany przez pana Lecha Węglarskiego. To znaczy zakupił u siebie w Nowym Sączu wydech chyba rzemiosło i porościnał puszki i powkładał swoje wkłady. Ja się troszke z nim nie dogadałem co do głośności i chodzi ciszej niż serja a zbiera się lepiej niż ten poprzedni pseudo tuningowy przelotowy.Tu masz adres jego strony internetowej www.magsport.republika.pl Jest tylko jeden minus odległe terminy bo pracuje sam. Najgożej jest wiosną bo robi zazwyczaj wydechy dla zawodników do sportu. Ja zamawiałem w styczniu a dotarł koło marca bo miał jeszcze problemy zdrowotne. Ale polecam człowieka. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-10-2009, 09:56
|
|
|
zamiast strumienicy to powinien być katalizator
zamiast wydawać 80zł na absolutnie nic nie dającą strumienice lepiej wspawać rurę
czyli
kolektor
sonda
łącznik elastyczny
tłumik środkowy
tłumik końcowy
czy ze strumienicą czy bez i tak auto nie przejdzie badania technicznego jeśli akurat sprawdzą układ wydechowy, także nie ma sensu się w to bawić
zaś u mnie to wygląda tak
kolektor
sonda
łącznik
katalizator
tłumik końcowy przelotowy
i w tej chwili auto chodzi głośniej niż WRC wieczorem to nawet nie wjeżdżam na osiedla bo by mnie ludzie z okiem ziemniakami obrzucili
** Dodano: 31-10-2009, 10:07 **
zapomniałem dodać silnik 2.0 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-10-2009, 12:54
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | w tej chwili auto chodzi głośniej niż WRC |
i jesteś z tego zadowolony ? <---- pytanie szczere bez ironii chociaż może to tak wyglądać
** Dodano: 31-10-2009, 12:55 **
Daj jakiś filmik. Tylko w miarę dobra jakość żeby była. Na postoju i w czasie jazdy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-10-2009, 13:34
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | i w tej chwili auto chodzi głośniej niż WRC wieczorem to nawet nie wjeżdżam na osiedla bo by mnie ludzie z okiem ziemniakami obrzucili | i słusznie ja szczerze mam dość takich starych rumpli z tak ryczącymi wydechami że zmarłego by postawiło na nogi. Najchętniej napchał bym jakiś ziemniaków takiemu jegomościowi do tego tłumiczka.
Największa głupota jaką możesz zrobić nie dość ze inni cię powinni zlinczować za hałas jaki będziesz robił, to jeszcze sam sobie zaszkodzisz na słuch, no i nie mówiąc że radio możesz przez okno wywalić bo i tak nic nie usłyszysz. Jeśli dodatkowo zależny ci na osiągach, to zapomnij zamuli ci tak auto że maluch spod świateł cie weźmie, no i do tego narobisz tyle hałasu ze każdy to zobaczy
Masz dwie opcje:
1. Chyba najrozsądniejsza to fabryczny wydech czyli: kolektor (odnowiony) - nowe złącze elastyczne - nowa oryginalna sonda (nie jakieś allegro) sprawny tłumik środkowy, zamiast dawno niedziałającego katalizatora (no chyba że masz nowy) wspawany fragment rury - sprawny lub nowy tłumik końcowy z wspawaną ładną końcówką ze stali nie rdzewnej kwasoodpornej (żadne przykręcane wynalazki allegro za 9,99zł) fi 60 do fi 80, większe wyglądają komicznie, nie mówiąc już o cięciu zderzaka.
2. Opcja dla rozrzutnych, czyli zamówienie w profesjonalnym zakładzie kompletnie nowego zrobionego i przeliczonego układu wydechowego z dwoma tłumikami i innym kolektorem.
** Dodano: 31-10-2009, 13:44 **
P.S aaa i jeszcze nowe gumki na wieszaki wydatek mały a bardzo opłacalny, no i pomaluj cały układ (za wyjątkiem kolektora) srebrną farbą żaroodporną zwiększysz jego żywotność za stosunkowo nie wielka cenę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-10-2009, 13:54
|
|
|
Czyli jak pisałem. Pisz do Węglarskiwgo (podałem Ci link do strony jest tam mail) niech ci zakupi ori wydech i wstawi swoje wkłady. Najpierw zapytaj kiedy termin i czy da rade. Pierwszy komorowo przelotowy a końcowy strumienicowo przelotowy(będzie głośniejszy niż fabryka i nie zagłośny). Ja mam założone obydwa komorowo przelotowe i jest ciszej niż na fabrycznym.W nowych wydechach od rzemieślnika pakują do wygłuszenia co popadnie. Ja podobno miałem jakieś szmaty ze smarem w które mechanik wycierał ręce. Co do sondy to jak pisał JAM_BELFEGOR kup ori w serwisie. A jeszcze jedno. Reklamuje Węglarskiego dlatego że zrobienie uniego wydechu wraz z kupnem ori i przeróbką wyniesie z 1/3 tego co w profesjopnalnej firmie np: www.drogos.pl |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-10-2009, 15:59
|
|
|
Luczu napisał/a: | Leśniczy napisał/a: | w tej chwili auto chodzi głośniej niż WRC |
i jesteś z tego zadowolony ? <---- pytanie szczere bez ironii chociaż może to tak wyglądać
|
na początku mnie to całkiem bawiło i nadal bawi szczególnie jak jeżdżę sam, tyle tylko że trochę mi sie to znudziło i trochę przykro mi się robi kiedy ktoś wsiada do tyłu bo
z przodu jest całkiem znośnie, z tyłu ryk urywa głowę .
z tej okazji mam juz kupiony tłumik środkowy, który w przyszłym tygodniu wspawam.
i co wy się tak uparliście z tym pogarszaniem osiągów ? ja po wywaleniu tłumika środkowego i założeniu końcowego przelotowego do setki urwałem 0,5 sec. ( sprawdzane na g-techu )
ponadto silnik ZNACZNIE szybciej wchodzi na obroty co jest logiczne. układ wydechowy nie stawia żadnych oporów przy wyrzucie spalin z kolektora
** Dodano: 31-10-2009, 16:08 **
Przemek napisał/a: | . Ja mam założone obydwa komorowo przelotowe i jest ciszej niż na fabrycznym. |
co to jest tłumik komorowo przelotowy ?
albo jest przelotowy - patrzysz przez niego i wszystko widzisz.
albo komorowy czyli ma wewnątrz komory z materiałem wygłuszającym np. coś ala wata szkalana.
Przemek napisał/a: | W nowych wydechach od rzemieślnika pakują do wygłuszenia co popadnie. Ja podobno miałem jakieś szmaty ze smarem w które mechanik wycierał ręce. |
tak ci powiedział mechanik ? że w tłumiku miałeś napchane szmaty ? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 00:02
|
|
|
Leśniczy napisał/a: |
i co wy się tak uparliście z tym pogarszaniem osiągów ? ja po wywaleniu tłumika środkowego i założeniu końcowego przelotowego do setki urwałem 0,5 sec. ( sprawdzane na g-techu )
ponadto silnik ZNACZNIE szybciej wchodzi na obroty co jest logiczne. układ wydechowy nie stawia żadnych oporów przy wyrzucie spalin z kolektora | Nie chce mi się teraz rozwodzić i rozpisywać na temat teorii przepływów gazu ale wcale nie jest tak jak mówisz ze dając przelotowy tłumik odtykasz wydech, wręcz przeciwnie. Przerabiałem to na własnej skórze i tłumik przelotowy końcowy pogorszył osiągi w stosunku do fabrycznego. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 12:05
|
|
|
przy gaźnikowym 1.4 może pogarsza.
jak wytłumaczysz zjawisko że wszystkie auta startujące na różnych zawodach na ćwiartkę ( nie mówię tu o nowych subaru czy evo) a uturbionych bmw , golfach , corado itp mają przeważnie przelot od kolektora do samego końca a już najlepiej np. 2,5 lub 3 cale z kwasówki ? mówiąc po ludzku wywalone wszystko i wstawiona przez całą długość gruba rura np 10cm średnicy. takie same rozwiązania występują w autach WRC, ciekawe dlaczego ?
http://moto.allegro.pl/it...urbo_350ps.html
wydech 3 cale na 1 tłumiku przelotowym by el-tec
http://moto.allegro.pl/it...oupe_450km.html
Układ wydechowy przelotowy + zakończony tłumikiem z silencerem
http://moto.allegro.pl/it..._w_europie.html
- układ wydechowy sportowy kolektor ( barany ), wolny przelot, tylny tłumik UPGRADE;
ciekawe czemu jak ktoś podnosi moc to wywala wszystkie tłumany, katy, strumienice itp ?
może powtórzę raz jeszcze : w fiacie tipo 2.0 113ps bo wycięciu tłumika środkowego oraz założeniu końcowego przelotowego auta urwało 0,5 sec do steki( 60mph - 96km/h). pomiaru dokonywałem wyliczając średnią z 3 przejazdów przed i po modyfikacji układu wydechowego za pomocą urządzenia pomiarowego firmy G-Tech. przy pomiarach w zbiorniku znajdywała się podobna ilośc paliwa, waga moja ani auta nie uległa zmianie, również zmianie nie uległa temperatura zewnętrzna oraz nawierzchnia. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-11-2009, 12:43
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | urządzenia pomiarowego firmy G-Tech |
możesz dać jakiegoś linka ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 13:04
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | takie same rozwiązania występują w autach WRC, ciekawe dlaczego ? |
Może dlatego, że tam jest to odpowiednio obliczone, a nie że sobie wspawasz 3metry rynny za kolektorem i jest super, bo masz przelotowy wydech i przyrost mocy
To nie jest tak kolorowo jak Ci się wydaje W takim razie po co w koncernach samochodowych siedzi sztab ludzi i oblicza wydechy? Ano po to, żeby spaliny wychodzące z silnika miały odpowiednią prędkość. Jeśli będzie ona za mała to cylinder się nie zdąży opróżnić w czasie otwarcia zaworu wydechowego, a jak będzie zbyt szybka to w skrajnym przypadku Ci wyssie jeszcze płonącą mieszankę przez tłumik |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 13:27
|
|
|
Leśniczy, Owszem po części masz racje, ale tylko po części jak, słusznie polansky, zauważył żeby to działało musi być przeliczone (nie koniecznie przez sztab ludzi ale przez kogoś kompetentnego ) dobrana odpowiednia średnica do długości pojemności ilości krzywizn itd. dobry warsztat zajmujący się wydechami jest wstanie zrobić przelot taki na którym uzyszkasz przyrost przede wszystkim momentu i nie wielkiej ilości mocy ale jeszcze raz powtarzam nie nie możne być przypadkowa zbieranina części z allegro a przemyślana i przeliczona konstrukcja. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-11-2009, 18:09
|
|
|
Leśniczy. Nie niepowiedział mi o szmatach w wydechu mechanik bo niema on rentgenu w oczach. Powiedział otym człowiek (pan Węglarski) który rościnał te tłumiki i wstawiał swoje wkłady. Te średnice pełne przeloty mają oczywiście sens w samochodach jak napisałeś startujących na 1/4 mili. Tam użyteczny zakres obrotów jest od około 5000tyś i w góre. A wszystko przez wielkie turbiny które na niskich obrotach nie pompują dostatecznej ilości powietrza. A na wysokoich obrotach mogły się łatwo wydalać spaliny. Tam nie liczą się ze spalaniem. Z innej beczki. Dlaczego GrzesiekK. w swiom projekcie tipo nie wstawił przelotowego wydechu tylko wszystko było na tłumikach fabrycznych tylko np. z innego modelu o większej przepustowości itp. A Tipo zapiep...ło jak szalone. Przerabiałem przelot ze strumienicą i końcowym przelotowym i w tej chwili mam przerobioną fabryke ze strumienicą zrobioną przez Węglarskiego i powiem Ci wole serie ale jak dlamnie za cicha. Chywa założe końcówke z dyfuzorem żeby coś mruczało chociaż.A i jeszcze jedno. Podałeś linki do samochodów albo sportowych albo jeżdżących na samą ćwiartke. A my rozmawiamy o zwykłym Tipo 2.0l bez sprężarki.Tyle odemnie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
|