Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dławi się 1.4 monowtrysk
Autor Wiadomość
Toba 



Wiek: 38
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2007, 00:52   Dławi się 1.4 monowtrysk

Mam problem z mają temprą 1.4 na monowtrysku. Zauważyłem, że wraz ze wzrostem temperatury silnika samochód coraz bardziej zaczyna się dławić. Dzieje się to zarówno na LPG jak i benzynie. Dławienie występuje raczej przy niższych obrotach (poniżej 3-4 tys) Może warto też dodać iż początkowo delikatnie sie dławił a teraz do takiego stanu że czasem jak puści się pedał gazu żeby zahamować to samochód gaśnie. Zupełnie nie wiem w czym tkwi problem.
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-12-2007, 09:31   

Toba, zbliżony problem do twojego ja mam (nie mam lpg) ,i u mnie umiera korkowiec :( ,kiedyś kolega koniks ,dał taka radę ,jak odpalisz auto i będzie ci za mało na obroty wchodzić ,dotknij tego palcem cyngla na korkowcu ,jak obroty wzrosną to znaczy że mu odbija ;)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 27-12-2007, 14:16   

Toba, coś mi się widzi że Ty masz problem z iskrą, skoro na PB i LPG występuje ten problem. Jak możesz to wymień swiece i zobacz czy się poprawi. Możesz też odpalić auto i jak zgaśnie to wykręcić świeczke i zobaczyć czy aby nie zalana.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 38
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2007, 19:18   

Świece zmieniałem w wakacje. Mam zamiar jeszcze przewody wymienić, ponieważ nie były zmieniane od dłuższego czasu. Obawiam się że sama wymiana przewodów za dużo nie zmieni :( Zastanawiam się w jaki sposób dostać się do tego korkowca? Ewentualnie co powinienem wymienić?
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 27-12-2007, 21:06   

To że świece zmieniłeś o niczym nie świadczy, mogą być uszkodzone. Krokowiec jest ( patrzac na silnik ) po prawej stronie układu wtryskowego lekko cofnięty za silnik. Trzeba sie nachylić nad silnikiem popatrzyć w lweo na układ wtryskowy i troche po niżej takie czarne małe z podpiętymi kabelkami to jest krokowiec.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 38
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2007, 22:32   

Byłem przed chwilą przy samochodzie. Zdjąłem jakąś kości kabli z prawej strony od przepustnicy i praca silnika w ogóle się nie zmieniła. Nie jestem pewny czy to była kość od silniczka krokowego, bo na podwórku mam ciemno i filtr powietrza zasłaniał. Czy przy prawidłowo działającym silniczku krokowym powinno się coś zmienić w pracy silnika po zdjęciu przewodów? Dodam, że przy odpaleniu silnika obroty są w granicach 500-600
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 27-12-2007, 22:35   

Obroty masz za niskie - na zimnym na poczatek powinny byc ok 1200 a potem spadac w miare jak sie auto nagrzewa do 800. Przejde sie na pole i sprobuje fotke cyknać.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-12-2007, 22:38   

Toba, tak powinny sie zmienić ,jak w dzień odpalisz auto i byś maił tak niskie obroty otwórz maskę i dotknij takiego cyngielka od korkowca ze sprężynką ,jak się ruszy i wzrosną obroty bank on ci wysiadł ,tak u mnie jest ,tylko jak odpalisz nie dawaj gazu :roll:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-12-2007, 22:46   

obroty na biegu jalowym powinny wachac sie ok 850 +-50. wobec ksiazki podaje przy obiawach co kolega podaje moga byc przyczyny sprawdzenie ukladu zaplonowego, sprawdzenie ukladu zasilania paliwem, wtryskiwacz paliwa, sonda lambda, czujnik polozenia przepustnicy. a do zlych obrotow silniczek krokowy i sonda labda

** Dodano: 27-12-2007, 22:48 **
i sprawdz jeszcze rorki z podcisnieniem a z tymi obrotami o moze byc jeszcze odma zapchana lub czujnik temperatury
     assistance
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-12-2007, 22:49   

adrusek napisał/a:
a do zlych obrotow silniczek krokowy

no i z tego wszystkiego co na pisałeś został u mnie tylko silniczek 8)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 27-12-2007, 22:50   

Tu jest dynzel o którym pisze Grabarz
http://www.tempra.org/uploads/Krokowy.jpg


A Tu jest silniczek krokowy
http://www.tempra.org/uploads/Krokowy1.jpg

Mam nadzieje że to pomoże Ci go zlokalizować
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 38
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2007, 23:05   

grabarz napisał/a:
dotknij tego palcem cyngla na korkowcu ,jak obroty wzrosną to znaczy że mu odbija ;)


Jak go dotknąłem obroty z 500-600 wzrosły do 1150. Co w takim razie mam zrobić? wymienić cały silniczek krokowy?
_________________
Tempra 1,4 93'
  
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 27-12-2007, 23:07   

Masz walniety silniczek krokowy, musisz wymienic. Dokładnie to samo co ma Grabarz ze Smoczycą. Silniczek nowy kup i wymieniaj.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-12-2007, 23:07   

Toba napisał/a:
Jak go dotknąłem obroty z 500-600 wzrosły do 1150. Co w takim razie mam zrobić? wymienić cały silniczek krokowy?

dokładnie ,znaczy że ci nawalił ,jak u mnie :roll:
Toba napisał/a:
Jak to jest z tymi kablami od silniczka? Jak je ściągnę to nie zmienia się praca silnika czy to normalne?

jak ściągniesz ,to praca silnika momentalnie powinna sie zmienić ,jak założysz wrócić do normy 8)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 38
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2007, 23:08   

Ok jak wymienię to się odezwę. Na razie bardzo dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-12-2007, 23:14   

Toba, jak mi się uda wcześniej to dam ci znać ,bo do mnie już idzie silniczek 8)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 28-12-2007, 13:29   

grabarz napisał/a:
,bo do mnie już idzie silniczek 8)


Ale czy dojdzie.... :-# :lalala:
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 28-12-2007, 15:20   

ubek napisał/a:
Ale czy dojdzie.... :-# :lalala:

no właśnie ja będe bez silniczka ,a ktoś bez grilla 8) :D
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 38
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-12-2007, 22:12   

grabarz kupiłeś oryginalny Boscha silniczek czy tańszy zamiennik?
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 28-12-2007, 22:24   

Do mnie wraca mój ,od kolegi ubek, orginalny BOSCHA ,i gdybym miał kupować to też taki 8)

** Dodano: 01-01-2008, 22:42 **
A więc korkowiec wymieniony ,teraz trzyma obroty ,ale nadal dławi się :red_kartka: ,świece nowe ,kable nowe ,stawiam na sonde ,tak się zachowuje jakby powietrze lewe brała ,albo zasyfiałe paliwo ciągła :roll:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-01-2008, 14:03   

Dziś podjechałem do sklepu motoryzacyjnego , kupiłem sonde lambda ,wymieniłem ,i problemik znikł ,jak ręka odjął :D :lalala: :nietoperz:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 38
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-01-2008, 02:30   

OK. Na razie muszę zebrać trochę funduszy na to wszystko. Dzięki za wskazówki
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-01-2008, 09:42   

A dławi ci sie przy ostrym depnięciu?
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
Toba 



Wiek: 38
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2008, 22:47   

Przy depnięciu nie ma bardzo często w ogóle mocy. Czasami nawet sobie strzeli coś podczas dławienia się.

** Dodano: 11-01-2008, 23:18 **
Co do tego dławienia i strzelania to mam wrażenie że jest on za bardzo zalewany benzyną...

** Dodano: 19-01-2008, 11:14 **
Mam takie pytanie. Skoro dławi mi się na PB i LPG czy może być to sonda lambda, gdzie trzeba dodać, że instalację gazową mam taką bardzo prymitywną bez żadnego komputera sterującego czymkolwiek. Jest tylko centralką się ustawia czy ma być PB czy LPG
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 55 days
Network load