Dławi się 1.4 monowtrysk |
Autor |
Wiadomość |
Toba


Wiek: 38 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-12-2007, 00:52 Dławi się 1.4 monowtrysk
|
|
|
Mam problem z mają temprą 1.4 na monowtrysku. Zauważyłem, że wraz ze wzrostem temperatury silnika samochód coraz bardziej zaczyna się dławić. Dzieje się to zarówno na LPG jak i benzynie. Dławienie występuje raczej przy niższych obrotach (poniżej 3-4 tys) Może warto też dodać iż początkowo delikatnie sie dławił a teraz do takiego stanu że czasem jak puści się pedał gazu żeby zahamować to samochód gaśnie. Zupełnie nie wiem w czym tkwi problem. |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
 |
grabarz


Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-12-2007, 09:31
|
|
|
Toba, zbliżony problem do twojego ja mam (nie mam lpg) ,i u mnie umiera korkowiec ,kiedyś kolega koniks ,dał taka radę ,jak odpalisz auto i będzie ci za mało na obroty wchodzić ,dotknij tego palcem cyngla na korkowcu ,jak obroty wzrosną to znaczy że mu odbija |
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
 |
ubek


Pomógł: 50 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 27-12-2007, 14:16
|
|
|
Toba, coś mi się widzi że Ty masz problem z iskrą, skoro na PB i LPG występuje ten problem. Jak możesz to wymień swiece i zobacz czy się poprawi. Możesz też odpalić auto i jak zgaśnie to wykręcić świeczke i zobaczyć czy aby nie zalana. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
 |
Toba


Wiek: 38 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-12-2007, 19:18
|
|
|
Świece zmieniałem w wakacje. Mam zamiar jeszcze przewody wymienić, ponieważ nie były zmieniane od dłuższego czasu. Obawiam się że sama wymiana przewodów za dużo nie zmieni Zastanawiam się w jaki sposób dostać się do tego korkowca? Ewentualnie co powinienem wymienić? |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
 |
ubek


Pomógł: 50 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 27-12-2007, 21:06
|
|
|
To że świece zmieniłeś o niczym nie świadczy, mogą być uszkodzone. Krokowiec jest ( patrzac na silnik ) po prawej stronie układu wtryskowego lekko cofnięty za silnik. Trzeba sie nachylić nad silnikiem popatrzyć w lweo na układ wtryskowy i troche po niżej takie czarne małe z podpiętymi kabelkami to jest krokowiec. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
 |
Toba


Wiek: 38 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-12-2007, 22:32
|
|
|
Byłem przed chwilą przy samochodzie. Zdjąłem jakąś kości kabli z prawej strony od przepustnicy i praca silnika w ogóle się nie zmieniła. Nie jestem pewny czy to była kość od silniczka krokowego, bo na podwórku mam ciemno i filtr powietrza zasłaniał. Czy przy prawidłowo działającym silniczku krokowym powinno się coś zmienić w pracy silnika po zdjęciu przewodów? Dodam, że przy odpaleniu silnika obroty są w granicach 500-600 |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
 |
ubek


Pomógł: 50 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 27-12-2007, 22:35
|
|
|
Obroty masz za niskie - na zimnym na poczatek powinny byc ok 1200 a potem spadac w miare jak sie auto nagrzewa do 800. Przejde sie na pole i sprobuje fotke cyknać. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
 |
grabarz


Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-12-2007, 22:38
|
|
|
Toba, tak powinny sie zmienić ,jak w dzień odpalisz auto i byś maił tak niskie obroty otwórz maskę i dotknij takiego cyngielka od korkowca ze sprężynką ,jak się ruszy i wzrosną obroty bank on ci wysiadł ,tak u mnie jest ,tylko jak odpalisz nie dawaj gazu |
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
 |
adrusek

Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-12-2007, 22:46
|
|
|
obroty na biegu jalowym powinny wachac sie ok 850 +-50. wobec ksiazki podaje przy obiawach co kolega podaje moga byc przyczyny sprawdzenie ukladu zaplonowego, sprawdzenie ukladu zasilania paliwem, wtryskiwacz paliwa, sonda lambda, czujnik polozenia przepustnicy. a do zlych obrotow silniczek krokowy i sonda labda
** Dodano: 27-12-2007, 22:48 **
i sprawdz jeszcze rorki z podcisnieniem a z tymi obrotami o moze byc jeszcze odma zapchana lub czujnik temperatury |
|
|
|
 |
grabarz


Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-12-2007, 22:49
|
|
|
adrusek napisał/a: | a do zlych obrotow silniczek krokowy |
no i z tego wszystkiego co na pisałeś został u mnie tylko silniczek |
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
 |
ubek


Pomógł: 50 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
|
|
|
 |
Toba


Wiek: 38 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-12-2007, 23:05
|
|
|
grabarz napisał/a: | dotknij tego palcem cyngla na korkowcu ,jak obroty wzrosną to znaczy że mu odbija |
Jak go dotknąłem obroty z 500-600 wzrosły do 1150. Co w takim razie mam zrobić? wymienić cały silniczek krokowy? |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
|
 |
ubek


Pomógł: 50 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 27-12-2007, 23:07
|
|
|
Masz walniety silniczek krokowy, musisz wymienic. Dokładnie to samo co ma Grabarz ze Smoczycą. Silniczek nowy kup i wymieniaj. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
 |
grabarz


Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-12-2007, 23:07
|
|
|
Toba napisał/a: | Jak go dotknąłem obroty z 500-600 wzrosły do 1150. Co w takim razie mam zrobić? wymienić cały silniczek krokowy? |
dokładnie ,znaczy że ci nawalił ,jak u mnie
Toba napisał/a: | Jak to jest z tymi kablami od silniczka? Jak je ściągnę to nie zmienia się praca silnika czy to normalne? |
jak ściągniesz ,to praca silnika momentalnie powinna sie zmienić ,jak założysz wrócić do normy |
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
 |
Toba


Wiek: 38 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-12-2007, 23:08
|
|
|
Ok jak wymienię to się odezwę. Na razie bardzo dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc. |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
 |
grabarz


Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-12-2007, 23:14
|
|
|
Toba, jak mi się uda wcześniej to dam ci znać ,bo do mnie już idzie silniczek |
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
 |
ubek


Pomógł: 50 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 28-12-2007, 13:29
|
|
|
grabarz napisał/a: | ,bo do mnie już idzie silniczek |
Ale czy dojdzie.... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
 |
grabarz


Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 15:20
|
|
|
ubek napisał/a: | Ale czy dojdzie.... |
no właśnie ja będe bez silniczka ,a ktoś bez grilla |
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
 |
Toba


Wiek: 38 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-12-2007, 22:12
|
|
|
grabarz kupiłeś oryginalny Boscha silniczek czy tańszy zamiennik? |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
 |
grabarz


Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 22:24
|
|
|
Do mnie wraca mój ,od kolegi ubek, orginalny BOSCHA ,i gdybym miał kupować to też taki
** Dodano: 01-01-2008, 22:42 **
A więc korkowiec wymieniony ,teraz trzyma obroty ,ale nadal dławi się ,świece nowe ,kable nowe ,stawiam na sonde ,tak się zachowuje jakby powietrze lewe brała ,albo zasyfiałe paliwo ciągła |
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
 |
grabarz


Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-01-2008, 14:03
|
|
|
Dziś podjechałem do sklepu motoryzacyjnego , kupiłem sonde lambda ,wymieniłem ,i problemik znikł ,jak ręka odjął |
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
 |
Toba


Wiek: 38 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-01-2008, 02:30
|
|
|
OK. Na razie muszę zebrać trochę funduszy na to wszystko. Dzięki za wskazówki |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
 |
BYQ


Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2008, 09:42
|
|
|
A dławi ci sie przy ostrym depnięciu? |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
 |
Toba


Wiek: 38 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-01-2008, 22:47
|
|
|
Przy depnięciu nie ma bardzo często w ogóle mocy. Czasami nawet sobie strzeli coś podczas dławienia się.
** Dodano: 11-01-2008, 23:18 **
Co do tego dławienia i strzelania to mam wrażenie że jest on za bardzo zalewany benzyną...
** Dodano: 19-01-2008, 11:14 **
Mam takie pytanie. Skoro dławi mi się na PB i LPG czy może być to sonda lambda, gdzie trzeba dodać, że instalację gazową mam taką bardzo prymitywną bez żadnego komputera sterującego czymkolwiek. Jest tylko centralką się ustawia czy ma być PB czy LPG |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
 |
|