Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] wymiana uszczelki miski olejowej
Autor Wiadomość
sebekv6 



Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 15
Skąd: zielona góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 28-12-2011, 21:58   [Benzyna] wymiana uszczelki miski olejowej

hej, jak w temacie ,jak sie wymienia tą uszczelke (tipo 1.6 ie ) z tego co patrzyłem na podnosniku to śruby od strony skrzyni sa za blachą . jak je odkręcić??
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2011, 23:12   

zlewasz olej odkrecasz tą blache jest na 2 śrubkach m6 klucz 10 albo 11 :P juz nie pamietam
odkręcasz srubk do okoła miski
czyścisz zakładasz nową uszczelkę
skrecasz w odwrotnej kolejności
mona uszczelke przesmarować silikonem dla pewności
uzywaj siwego jest drogi ale dobry polecam 'dirco'

jezeli jest wydech pod miska to też musisz go rozłoczyć juz nie pamietam jak jest w 1,6
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-12-2011, 00:55   

Spostrzezenia z moich wymian uszczelek :) W 1.6 i.e wydech nie przeszkadza bo pod miska nie przechodzi wiec jest duzo latwiej.Z uszczelka i silikonem radze uwazac bo przy dokrecaniu potrafi sie to wyslizgiwac wlasnie przez silikon.Chyba ze nie dokrecisz odrazu miski na mocno a troche a jak silikon przyschnie to dopiero mocniej.Polecam jednak zakupic gumowa uszczelke a nie korkowa,bo te potrafia przeciekac przez pory-szczegolnie jak jest nieorginalna.ja zakladalem na sucho i to korkowa bo gumowej akurat nie dalo sie kupic.Silikon dalem jedynie w punktach gdzie blok laczy sie z pokrya tylna i przednia a wiec 4 miejsca i to cienko.Warto jeszcze po zdjeciu miski umyc ja bo w oleju potrafia byc roznosci np.silikon z poprzednich napraw.Sprawdzic przy okazji nalezy czy w siatce ssaka tez nie zalegaja jakies drobiazgi powodujace gorszy przeplyw oleju.Trzeba pamietac ze powierzchnie musza byc zupelnie suche i odtluszczone bo ulatwia to montaz i poprawia puzniejsza szczelnosc.Najlepiej odczekac bez miski az cale resztki oleju z silnika wykapia ale czasem to kilka godzin.Zaleta taka ze nie zalewa uszczelki,silikonu i glowy olejem.Poza tym zaolejona powierzchnia silikonu nadaje sie do wyrzucenia.Mozna tez suche odtluszczone powierzchnie przetrzec papierem sciernym wtedy uszczelka mniej sie wyslizguje.Przy dokrecaniu konkretnego oporu nie poczujesz.Uszczelka ma sie nieco rozgniesc ale jak widzisz ze juz wylazi delikatnie poza obrys miski i kadluba silnika to znak ze juz ma dosyc dokrecania i w tym momencie nalezy juz dac spokoj.Sruby jak najbardziej rownomiernie.Sruby od strony kola zamachowego ukryte pod blacha tak jak kolega powyzej napisal.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-12-2011, 18:35   

Ja mam Diesel-a ale jak wymieniałem uszczelkę pod miską to nie używałem siliconu tylko dół bloku wyczyściłem papierem ściernym a miskę przeczyściłem kółkiem na wiertarce jest super czysta i odtłuszczona :) do dziś nic nie cieknie :) no i jak Koledzy mówią uważaj przy zakładaniu żeby nie wpadła do środka lub się nie podwinęła
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2014, 21:43   

No to i ja dzisiaj wymieniłem uszczelkę miski olejowej. Była trochę walka, bo śrubki od strony koła zamachowego - trochę ciężko się do nich dobrać - nasadowa 10-tka 1/4" na przegubie ułatwi sprawę. Sama uszczelka była mocno przyklejona do miski i mocno stwardniała. Kruszyła się i trzeba było po kawałku skrobać, a potem szczotka do wiertarki i czyszczenie do gołej blachy.

Pod pokrywą zaworów również wymieniłem, ale tutaj to prosta sprawa była.
Dodatkowo uszczelniłem zaślepkę aparatu, pompę paliwa i odmę. Odma okazała się być od dołu zapchana jasną mazią, jak masło. Bagnet również dostał nową gumkę, ale nowa również jakoś mało ciasno wchodzi.

Olej zalałem mineralny, jakoś bałem się zalać półsyntetyk. Ale jak nie będzie wycieków, to może by warto zmienić, co sądzicie?
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 18-02-2014, 22:51   

andyroman napisał/a:
Odma okazała się być od dołu zapchana jasną mazią, jak masło.

Tym bym się martwił... :doubt:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2014, 06:50   

Tak, wiem, że to może być uszkodzona uszczelka, ale nie mam masła na korku oleju i płyn też jest czysty. Podobno w w tych silnikach uszczelka rzadko pada?
Jak kupiłem auto, to termostat był stale otwarty, a auto było jeżdżone na krótkie trasy. Więc może to jednak nie uszczelka... No i te masło było takie stwardniałe, może faktycznie powstało, gdy ten termostat był uszkodzony.

Czy przy przebiegu 100 tys. mogła by się już skończyć uszczelka pod głowicą? Jak to jest w tych silnikach?
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2014, 10:12   

andyroman, na Twoim miejscu bym sie nie przejmowal.W odmie czesto zbiera sie woda i drobinki oleju a z tego robi sie smietana.Krotkie odcinki,wilgoc w powietrzu i jazda na lpg sprzyjaja temu zjawisku.W Twoim przypadku uszkodzony termostat tez sie do tego przyczynil.Jesli przed Toba nikt wczesniej tego nie czescil to nie ma sie co dziwic ze jest duzo syfu.Najwazniejsze by zima odma byla czysta bo ta maz zawiera duzo wody i potrafi zamarznac a wtedy olej potrafi lac sie po silniku z kazdej najdrobniejszej uszczelki.Znajomemu tej zimy wlasnie zamarzla odma i puscily wszystkie uszczelki olejowe jakie sa w calym silniku.Silnik zalal sie olejem od samej gory do samego dolu.Poprostu lalo sie wszedzie.W ciagu pol h jazdy wylecialo jakies 2 l oleju.Wiec zagladajcie co jakis czas do odmy.Zwykle wystarczy kilka razy wyczyscic na zywot samochodu i powinien byc spokoj.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2014, 11:43   

shagger78, dziękuję za info, tak zakładam, że nikt tego wcześniej nie czyścił.

Wrócę jeszcze do bagnetu. Czy wasze bagnety też są takie luźne, lekko wchodzą?
Bo zmieniłem tą gumkę na nową i niewiele się zmieniło. Głównie to lepiej przylega do drutu.
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-02-2014, 17:55   

mineralny to jest hu...nie olej jak dla mnie, ja leje minimum półsyntetyk do kazdego samochodu, nawet w poldku miałem 10w40 mimo ze fabryka lała 15w40
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2014, 18:23   

Ja też mineralnego już kupę lat nie widziałem, aż się zdziwiłem jaki jest gęsty.

Uszczelkę miski dzisiaj dociągnąłem, bo zauważyłem, że się lekko spociła w jednym miejscu. Wygląda na to, że się nieco skurczyła, bo śrubki zrobiły się luźne. Korkowa, firmy Erling.
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2014, 18:30   

andyroman,dobra uszczelka (np.erling)powinna miec w sobie dystanse metalowe by sie za bardzo nie zgnitla.Taka dokreca sie na mocno odrazu bo jak juz korek raz przepusci olej to praktycznie juz po uszczelce.A tak swoja droga to nie ma gorszego materialu na uszczelki niz korek.Niestety nigdy nie udalo mi sie dostac innej do tipo.U mnie uszczelka korkowa pod pokrywa zaworow zwykle zaczyna pocic sie po roku.Niestety fiat tak to wymyslil.Pod miska poki co trzyma.Az sie dziwie :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2014, 19:22   

Moja to Erling, ale dystansów nie ma.
A czy w naszych miskach tej funkcji nie spełniają te wystające bolce, które są na misce? Nie wszystkie miski to mają.
Może trzeba było śrubki dociągnąć na maxa? Jakoś o tym nie pomyślałem wcześniej.
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2014, 20:43   

te wystające bolce są do utrzymania uszczelki , żeby nie wyjechała poza miskę , co do uszczelek to czasem się trafiały gumowo-korkowe , a dawno temu trafiły mi się gumowe , ale tylko dekla rozrządu . Jeśli zaczęła Ci się już pocić - to po niej , nie dokręcisz , a jedynie miskę odkształcisz dociągając mocniej i jak z jednej strony przestanie to z drugiej będzie ciekło . co do pytania to bagnet powinien ciasno wchodzić ale przede wszystkim nie puszczać oleju , mam i też podeślę , ale znajoma nie wybiera się jeszcze - miskę chcesz ? mam z 1,4 ta sama idzie do 1,6
     assistance   Moneta
 
 skype
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2014, 22:41   

Bagnet nie cieknie, ale jakoś luźniej siedzi niż w innych autach, stąd moje pytanie.
Miski na razie nie mam po co zmieniać. Co do uszczelki, to się zobaczy. Na pewno jest 100x lepsza, niż poprzednia, która była całkowicie stwardniała, lało się z niej.
     Moneta
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-02-2014, 01:08   

Jedynym rozwiązaniem zapewniającym 100% brak wycieków to montaż miski olejowej bez uszczelki tylko na Dirco albo Reinzosil. Oczywiście powierzchnie muszą być wcześniej odpowiednio przygotowane. Tak samo z pokrywą głowiczki z wałkiem rozrzadu.
  
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2014, 07:00   

Czyli tak, jak np. w Omedze, nawet o tym myślałem czy nie dać tego szarego silikonu.
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load