Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.4 gaznik po kolizji rozrządu
Autor Wiadomość
Marecky 


Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-08-2011, 21:16   1.4 gaznik po kolizji rozrządu

Witam . Panowie i Panie , mam mały problem . Otóż zerwał mi się pasek rozrządu , poszedl aparat zaplonowy po sie zaciął , zawory , przy okazji nowe uszczelniacze i uszczelki . Poskładałem samochód do kupy . palił palił aż zdechł . Pomyslałem znów aparat , ale nie . Aparat znów nowy to poszukałem dalej zdjąłem pokrywę górną zaworów i co się okazało ?? krzywka 1+4 ssące zdarta do okrągłego a reszta już zaczęła się niszczyć . Pierwsze pytanie co mogło być przyczyną takiej masakry ?? po drugie jak mam teraz dobrać płytki popychaczy skoro tamte stare są zniszczone i nie da się odczytać grubości która i tak już będzie inna . Co teraz ??

Dzieki serdeczne za odpowiedzi .

Pozdrawiam Marek Olszewski
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-08-2011, 08:16   

teraz to po pierwsze musisz wałek rozrządu wymienić na dobry
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-08-2011, 08:35   

a po drugie zmierzyć luz zaworowy szczelinomierzem i dobrać podkładki
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-08-2011, 10:47   

Marecky, Zacznijmy od tego iż płytki się dobiera do wałka a konkretniej do jego stopnia zużycia, a nie po tym co pisało na starej płytce. Skoro zniszczył się wałek to oczywiste jest że musisz znaleźć nowy. Możesz nawet trochę podnieść moc szukając trochę ostrzejszego niż fabryczny. Pisz do kolegi Kajlon i spytaj się od z jakiego fiata on swój wałek przeszczepił. Po drugie przyczyna zużycia wałka mogą być przytkane kanały olejowe, a te z kolei można załatwić uszczelniając np dekiel zaworów silikonem. Odrywające się drobiny (zatykają je), lub ktoś źle doprał płytki nie zachowując odpowiedniego luzu. Poza tym jak mógł się zaciąć aparat zapłonowy? Tam praktycznie nie ma co się zaciąć. No chyba że ktoś coś kombinował i wsadził jakiś inny aparat niż oryginalny i przycięło go na wałku pośrednim. Zastanowił bym się jeszcze czy nowy pasek jest dobrze założony.
Tu masz jak wymienić pasek w 1.4 http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=22

P.S: co to za wersja Tipo SW? Może być S, SX, GT, AGT, Sedi... SW to była tempra kombi :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 10:22   

Co do wałka pasuje od:
TT 1.4/1.6 SOHC (ie, mpi, carb)
Uno 1.4/1.5 NA 1.3/1.4 Turbo
Punto 1.4 GT / 1.6 Mpi
Lancia Dedra 1.6 Mpi
Fiat X1/9 1.3/1.5
coś by tam jeszcze wyszukał :) parametry wałków wiszą gdzieś w necie 8) a jeśli chodzi o zjedzone krzywki to tak jak JAM_BELFEGOR, pisze :>
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 11:02   

Kajlon napisał/a:
a jeśli chodzi o zjedzone krzywki to tak jak JAM_BELFEGOR, pisze :>
testowane na Maćkowym białym :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Marecky 


Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-08-2011, 19:58   

Kajlon, te walki pasują bez żadnych przeróbek ?? kanały nie były zatkane bo jak zdjąłem tą "głowiczke" z wałkiem to było pełno oleju . a aparata najnormalniej w świecie zacięło bo jak rozebrałem to był cały zmielony w środku jak by ktoś ukręcił . powiedzcie mi jeszcze czy z wtryskowej wersji 1.4 będzie pasował wałek , przecież tam jest inaczej aparat zapłonowy .

Dzieki za odpowiedzi . Pozdrawiam
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 21:40   

Marecky, Będzie, bo aparat nie ma tu nic do gadania :lalala: w gaźnikowcu 1.4 masz mechaniczny aparat który ma 360 stopni swobodnego obrotu, możesz sobie go jak chcesz ustawić do nowego wałka, byle byś miał 10 stopni przed GPM
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 21:42   

Marecky, będzie pasował, różnica jest tylko w wycięciu na napęd aparatu montowanego w głowiczce ale w gaźnikowcu to nie przeszkadza.

Wszystkie wałki pasują z modeli wypisanych wyżej ;)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 21:43   

Marecky napisał/a:
kanały nie były zatkane bo jak zdjąłem tą "głowiczke" z wałkiem to było pełno oleju
to o niczym nie świadczy olej zawsze będzie wystarczy że ci częściowo przytka. Poza tym może być to wina że dobranych płytek.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Marecky 


Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-08-2011, 05:13   

JAM_BELFEGOR, co do zatkanych kanałów to jestem pewien an 100% bo nigdy nie uzywam półśrodków . a co do płytek to tu już sam nei wiem . Chyba biorę czesci od kolegi z forum . Jak cos to opisze całą operację . Pozdrawiam

** Dodano: 18-08-2011, 21:52 **
Dobra części dzięki uprzejmości i kontaktowi ze strony Maćka z Gliwic mam już wszystkie potrzebne części .
Jutro zabieram się do roboty jeszcze tylko uszczelki i montuje .

Maciek Dzieki jeszcze raz

Pozdrawiam Marecky

** Dodano: 19-08-2011, 21:14 **
No i nic panowie . Strzela po ustawieniu zapłonu w gaznik . Ale jak ustawie zapłon tak jak powinien byc i przestawie kable WN z 1 na 4 i odwrotnie to silnik chodzi ale dławi się . Przeciez nei da się zle ustawić znaków no nie ??
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load