[Benzyna] Wycieka olej na górze silnika |
Autor |
Wiadomość |
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2006, 11:18 [Benzyna] Wycieka olej na górze silnika
|
|
|
Zauważylismy z synem, że spod korka wlewu oleju wycieka olej. Zamówiłem nowy korek i załozylem go. Po pewnym czasie zaczeło wyciekaś spod pokrywy zaworów. Wymieniłem dwie uszczelki pokrywy zaworów. Teraz znowu zaczął wyciekać spod korka wlewu oleju.
Mam wrażenie , że jest zbyt duże cisnienie na górze. Macie jakieś pomysły. |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-09-2006, 12:06
|
|
|
moze przedmuchy masz juz poprostu i czeka Cie remont. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-09-2006, 12:23
|
|
|
Robertino napisał/a: | moze przedmuchy masz juz poprostu i czeka Cie remont. |
Dokladnie. Jesli masz juz dojechany silnik to w misce olejowej tworzy sie wieksze cisnienie i wywala olej poprzez najmniej szczelne miejsca. |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-09-2006, 12:49
|
|
|
Robson napisał/a: | am wrażenie , że jest zbyt duże cisnienie na górze. |
u gory nie ma cisnienia jako takiego.
Jedz do mechanika,niech Ci zmierzy kompresje w cylindrach i cisnienie oleju manometrem.
Auto mocno dymi? |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-09-2006, 15:13
|
|
|
A może odma się zapchała? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2006, 15:16
|
|
|
Silnik nie dymi, dobrze wchodzi na obroty, jak się nagrzeje to pracuje równo. Zastanawiam się raczej nad zatkanym odpowietrzeniem czyli odmą. Radke chyba ma rację. Jak syn wróci to w garażu obejrzę go dokładnie bo prawdę mówiąc, nawet nie wiem gdzie jest ta odma. |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-09-2006, 09:18
|
|
|
Witam wymień filtr oleju lub cały olej w mojej temperce wyskoczył korek i pomogła wymiana filtra. |
_________________
|
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2006, 18:39
|
|
|
Bardziej kierowałbym się ku odpowietrznikowi ze skrzyni korbowej. Sprawdz czy jest drożny.. A może masz zatkany kanał powrotowy z klawiatury i olej nie ma gdzie ściekać..? |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-09-2006, 21:38
|
|
|
A w którym miejscu jest ten kanał powrotny z klawiatury i jak to sprawdzic ? |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2006, 18:42
|
|
|
Jak ściągniesz pokrywę zaworów to zobaczysz. Jest to kanał którym olej spływa w dół silnika. Możliwe że jest przytkany i olej nie "schodzi". Dlatego wywala korkiem i cieknie przez pokrywe. Ale to tylko przypuszczenie... |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
kubuś
Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 19 Skąd: Prostki
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 20-09-2006, 11:49
|
|
|
Robson napisał/a: | Po pewnym czasie zaczeło wyciekaś spod pokrywy zaworów. Wymieniłem dwie uszczelki pokrywy zaworów. |
Ja mam ten sam problem Wymieniłem uszczelkę pod głowiczką i pod pokrywą zaworów-jakiś czas było ok, ale teraz znów mi się tam 'poci'. Silnik ma 138tys. i chodzi nienajgorzej. Jak wymieniałem uszczeki nie zauważyłem nic niepokojącego( powierzchnie pod uszczelkami bez żadnych rys, kanaliki drożne,etc.,etc.), a nadal mi się 'poci'. Macie może jakieś pomysły skąd to się bierze??? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 i.e. '94 r. |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-09-2006, 12:44
|
|
|
Witam !
Panowie mam takie pytanko. Wymienilem uszczelke pokrywy zaworow i dalej sie poci norma Ale jak zdjelem ta pokrywe to pod walkiem jest dosyc duzo oleju.Czy on tam powinien wogole byc? Czy jet wlasnie zapchany ten kanał powrotny ? I jak zdejme ta pokrywe to gdzie go szuac bo jest tam olej i nie wiem gdzie on moze byc.
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-09-2006, 13:13
|
|
|
Pod deklem ma być olej.Do głowicy jest doprowadzony specjalnym kanałem olej pod ciśnieniem do smarowania łożysk ślizgowych wałka rozrządu i po wydostaniu się właśnie pod deklem,smaruje też krzywki wałka i reszte.W uszczelce pod głowice brzegi tego otworu są uszczelniane podkładką z miedzi.U mnie też się poci mimo że uszczelka była wymieniona.Problem tkwi w deklu który przy każdej śrubie ma coś jak by "dystans"(nadlew aluminium) o grubości około 6mm.Gdy szczelka jest nowa i jeszcze nie jest zgnieciona to jest dobrze,lecz po jakimś czasie uszczelka się odgniata i przy próbie dokręcenia dekiel opiera się tymi "dystansami" o głowice i mimo że uszczelka jest lużna nie da się już dokręcić bardziej dekla.Jak będe wymieniał w niedługim czasie uszczelke to zeszlifuje na deklu te "dystanse". |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2006, 20:02
|
|
|
A jakie uszczelki stosujecie ?
U mnie było podobnie, po zastosowaniu najtańszych korkowych uszczelek co jakiś czas pocenie znowu się pojawiało, po zastosowaniu gumowej na razie jest spokój. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
kubuś
Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 19 Skąd: Prostki
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-09-2006, 11:17
|
|
|
romano napisał/a: | A jakie uszczelki stosujecie ?
U mnie było podobnie, po zastosowaniu najtańszych korkowych uszczelek co jakiś czas pocenie znowu się pojawiało, po zastosowaniu gumowej na razie jest spokój. |
Ja u siebie mam korkową, ale ta akurat jest ok-pod pokrywą się nie poci. Problem tkwi w tej pod 'głowiczką', ta jest zdaje się papierowa(w każdym razie jest cienka-gr.ok. 0,5-1,0mm).Może ZielonyTBG ma rację i trzeba będzie lekko zeszlifować te dystanse.
A jak mnie to porządnie wkurzy to kupie drugą taką samą i przy wymianie dam tam jeszcze silikon i się zobaczy efekty-ooo!!! |
_________________ FIAT TIPO 1.4 i.e. '94 r. |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-11-2006, 21:50
|
|
|
Proponuję sprawdzić odpowietrznik silnika znajduje sie z przodu silnika w rurce jest taki filterek olejowy może byc zapchany. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|