Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Wycieka olej na górze silnika
Autor Wiadomość
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-09-2006, 11:18   [Benzyna] Wycieka olej na górze silnika

Zauważylismy z synem, że spod korka wlewu oleju wycieka olej. Zamówiłem nowy korek i załozylem go. Po pewnym czasie zaczeło wyciekaś spod pokrywy zaworów. Wymieniłem dwie uszczelki pokrywy zaworów. Teraz znowu zaczął wyciekać spod korka wlewu oleju.
Mam wrażenie , że jest zbyt duże cisnienie na górze. Macie jakieś pomysły.
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 15-09-2006, 12:06   

moze przedmuchy masz juz poprostu i czeka Cie remont.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-09-2006, 12:23   

Robertino napisał/a:
moze przedmuchy masz juz poprostu i czeka Cie remont.

Dokladnie. Jesli masz juz dojechany silnik to w misce olejowej tworzy sie wieksze cisnienie i wywala olej poprzez najmniej szczelne miejsca.
     Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 15-09-2006, 12:49   

Robson napisał/a:
am wrażenie , że jest zbyt duże cisnienie na górze.

u gory nie ma cisnienia jako takiego.
Jedz do mechanika,niech Ci zmierzy kompresje w cylindrach i cisnienie oleju manometrem.
Auto mocno dymi?
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-09-2006, 15:13   

A może odma się zapchała?
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-09-2006, 15:16   

Silnik nie dymi, dobrze wchodzi na obroty, jak się nagrzeje to pracuje równo. Zastanawiam się raczej nad zatkanym odpowietrzeniem czyli odmą. Radke chyba ma rację. Jak syn wróci to w garażu obejrzę go dokładnie bo prawdę mówiąc, nawet nie wiem gdzie jest ta odma.
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-09-2006, 09:18   

Witam wymień filtr oleju lub cały olej w mojej temperce wyskoczył korek i pomogła wymiana filtra.
_________________
     Moneta
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2006, 18:39   

Bardziej kierowałbym się ku odpowietrznikowi ze skrzyni korbowej. Sprawdz czy jest drożny.. A może masz zatkany kanał powrotowy z klawiatury i olej nie ma gdzie ściekać..?
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-09-2006, 21:38   

A w którym miejscu jest ten kanał powrotny z klawiatury i jak to sprawdzic ?
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-09-2006, 18:42   

Jak ściągniesz pokrywę zaworów to zobaczysz. Jest to kanał którym olej spływa w dół silnika. Możliwe że jest przytkany i olej nie "schodzi". Dlatego wywala korkiem i cieknie przez pokrywe. Ale to tylko przypuszczenie...
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
kubuś 


Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 19
Skąd: Prostki
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-09-2006, 11:49   

Robson napisał/a:
Po pewnym czasie zaczeło wyciekaś spod pokrywy zaworów. Wymieniłem dwie uszczelki pokrywy zaworów.


Ja mam ten sam problem :( Wymieniłem uszczelkę pod głowiczką i pod pokrywą zaworów-jakiś czas było ok, ale teraz znów mi się tam 'poci'. Silnik ma 138tys. i chodzi nienajgorzej. Jak wymieniałem uszczeki nie zauważyłem nic niepokojącego( powierzchnie pod uszczelkami bez żadnych rys, kanaliki drożne,etc.,etc.), a nadal mi się 'poci'. :( Macie może jakieś pomysły skąd to się bierze???
_________________
FIAT TIPO 1.4 i.e. '94 r.
  
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-09-2006, 12:44   

Witam !

Panowie mam takie pytanko. Wymienilem uszczelke pokrywy zaworow i dalej sie poci norma :) Ale jak zdjelem ta pokrywe to pod walkiem jest dosyc duzo oleju.Czy on tam powinien wogole byc? Czy jet wlasnie zapchany ten kanał powrotny ? I jak zdejme ta pokrywe to gdzie go szuac bo jest tam olej i nie wiem gdzie on moze byc.

Pozdrawiam.
_________________
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-09-2006, 13:13   

Pod deklem ma być olej.Do głowicy jest doprowadzony specjalnym kanałem olej pod ciśnieniem do smarowania łożysk ślizgowych wałka rozrządu i po wydostaniu się właśnie pod deklem,smaruje też krzywki wałka i reszte.W uszczelce pod głowice brzegi tego otworu są uszczelniane podkładką z miedzi.U mnie też się poci mimo że uszczelka była wymieniona.Problem tkwi w deklu który przy każdej śrubie ma coś jak by "dystans"(nadlew aluminium) o grubości około 6mm.Gdy szczelka jest nowa i jeszcze nie jest zgnieciona to jest dobrze,lecz po jakimś czasie uszczelka się odgniata i przy próbie dokręcenia dekiel opiera się tymi "dystansami" o głowice i mimo że uszczelka jest lużna nie da się już dokręcić bardziej dekla.Jak będe wymieniał w niedługim czasie uszczelke to zeszlifuje na deklu te "dystanse".
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-09-2006, 20:02   

A jakie uszczelki stosujecie ?
U mnie było podobnie, po zastosowaniu najtańszych korkowych uszczelek co jakiś czas pocenie znowu się pojawiało, po zastosowaniu gumowej na razie jest spokój.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
kubuś 


Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 19
Skąd: Prostki
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-09-2006, 11:17   

romano napisał/a:
A jakie uszczelki stosujecie ?
U mnie było podobnie, po zastosowaniu najtańszych korkowych uszczelek co jakiś czas pocenie znowu się pojawiało, po zastosowaniu gumowej na razie jest spokój.


Ja u siebie mam korkową, ale ta akurat jest ok-pod pokrywą się nie poci. Problem tkwi w tej pod 'głowiczką', ta jest zdaje się papierowa(w każdym razie jest cienka-gr.ok. 0,5-1,0mm).Może ZielonyTBG ma rację i trzeba będzie lekko zeszlifować te dystanse.
A jak mnie to porządnie wkurzy to kupie drugą taką samą i przy wymianie dam tam jeszcze silikon i się zobaczy efekty-ooo!!!
_________________
FIAT TIPO 1.4 i.e. '94 r.
  
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-11-2006, 21:50   

Proponuję sprawdzić odpowietrznik silnika znajduje sie z przodu silnika w rurce jest taki filterek olejowy może byc zapchany.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load