Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] szarpanie, gaśnięcie... stara bajka...
Autor Wiadomość
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-12-2006, 00:42   [Benzyna] szarpanie, gaśnięcie... stara bajka...

No i witam ponownie z nieco oklepanym tematem; ankiety zakładać nie będę ;D ale chciałem popytać o wasze zdanie; mam kilka niedomagań drobnych, czekających na fundusze, ale to co ostatnio najbardziej mnie zastanowiło:
*n LPG oczywiście ideal, zresztą sam robię na bieżąco; ale na PB - swego czasu (Tempra gaźnik) miałem jaja z elektrozaworkiem - silnik gsnął na wolnych, mulił lekko przy ruszaniu na 1ce; poczarowałem i było OK długo, choć na PB raczej nie jeżdże, od święta tylko; ostatnio jednak 'przeganiałem' autko na PB i wróciły problemy ale ciut inaczej;
na PB czasem gaśnie na wolnych, czasem nie; kombinowałem znów z ustawieniem elektrozaworka ale to raczej nie to; czasem muszę mieć z 1/3 ssania wyciągnięte by nie gasnał na PB, a czasem nie, ma wolne obroty równe i OK; zauważyłe za to tym razem - biorąc ostro zakręt 90' chętniej zgaśnie (przechył autka) bądź w zależności czy stoi auto z (pod) górki (ę) to chętniej (lub nie) się telepie na wolych i zgaśnie;
PYTANIE: pływaki? coś z komorą? co sądzicie? elektrozaworek tym razem chyba nie; jeśli coś z dawkowaniem w gźniku, związanego też z przechyłem paliwka w komorze - kombinować z pływakami? nie ustawiałem ich nigdy a to, wiem, jest bajer... będę miał czas to będę grzebał ale warto wcześniej się pordzić;

druga sprawa - od niedawna - czasem gdy jadę na biegu, bez gazu lub z mini-minimalnym, jak hamowanie silnikiem prawie, to co kilka sekund poszarpie silniczek, coś jakby może miał zgasnąć na ułamek i wracał? choć objawów gaśnięcia nie widać/słychć, to co innego; na LPG chyba rzadziej/mniej odczuwalne; co w tym przpadku byście obstawiali - zapłon może szwankować (stare kable itp) czy to sprzęgło się ślizga? swoją drogą uszczelkę od aparatu miałem kilka miesięcy teu wymienić.. ech... coś tam się czasem mikrosączy na sprzęgło (obudowę), ale uszczeleczka otworu ta gumowa jest cała; choć pewno jakoś przez obudowę by szło; może to jednak samo sprzęgło jakoś? co myślicie?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-12-2006, 14:46   

Co do pierwszej części pytania to jak to przy gaźniku,pasowało by wyjąć cały i go ładnie wymyć i dobrze przedmuchać.A objaw pasuje do zbyt małego poziomu paliwa w komorze pływakowej.
A co do sprzęgła to na pewno lekki wyciek oleju z aparatu zapłonowego nie zachlapie sprzęgła i moim zdaniem nie jest to ślizgające się sprzęgło,więc to bym sobie odpuścił.
Spryskaj przewody WN wodą i zobacz wieczorem czy masz gdzieś choinkę,no i polecam też przeczyścić świece.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-12-2006, 18:56   

też mi się wydaje , że może jednak komora pływakowa... dużo zabawy z regulacją? gdzieś-coś-kiedyś słyszałem, że łatwo tu przedobrzyć i spsuć... jakieś wymiary ile co i o ile mm ma być odgięte? gźnik co prawda miesięcy kilka temu ale czyściłem ogromnie kilkukrotnie, na kawałeczki i benzynka, kompresor, środki... wszystko było pięknie; czyścilem gdy były probley z elektrozaworkiem ostatnie; a kaable chyba muszę kiedyś zmienić, jak by nie patrzeć, są jeszcze orginalne ;D , teraz im 14 rok będzie szedł za niedługo :crazy: no ale o dziwo się za dobrze trzymają, orginalne 'fiat - lancia', ale przebieg mają jak i autko, koło 70kkm
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-12-2006, 19:47   

Ustawienie jest proste.Dekiel gaźnika musi byś w pionie (jak na rysunku) i odmierzasz co trzeba(tylko żeby kulka w zaworku nie była wepchnięta),a jak się nie zgadza od przyginasz lub odginasz pływak i tyle.Sprawdź jeszcze zaworek iglicowy czy stożek nie jest wyrobiony.
Miałem z kablami tak samo,ale wymieniłem bo już zaczynały puszczać lewe prądy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load