Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] lepsze osiągi
Autor Wiadomość
Grigoriii 
witamy nowego


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 02-02-2009, 21:37   [Benzyna] lepsze osiągi

siemka :) mam takie pytanie mam tempre 1.6 na gaziniku i chciałem go wyminic na 1.8 16v ale stwierdziłem ze sie to nie opłaca bo trzeaba komputer i wogóle cheble zawieszenie :( a więc moje pytanie brzmi co moge zrobic w moim 1.6 zeby lepiej latał i miał więcej KM i ile KM moge z niego wyciągnąc po waszych propozycjach ?:> bo jestem głupi i nie mam pomysłu :sciana:
_________________
Tempra!!
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 02-02-2009, 21:44   

nic :) Chyba że masz nadmiar kasy to daj i niech robią turbo haha

a tak serio ... żadne stożki itp badziewia nie poprawią osiągów a jedynie mogą pogorszyć. Jak chcesz poczuć różnicę w dynamice to niech Ci remont silnika zrobią :D

edit: albo możesz sobie dodać z 2, 3 konie robiąc kompletnie wydech :)

AAaa i jak już by podniesiono moc w takim silniku to długo nie pociągnie

** Dodano: 02-02-2009, 21:50 **
http://forum.tempra.org/t...i%EAkszy%E6+moc
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 22:04   

Grigoriii, tak jak ci LUCIACIA, piszę na dzień dobry odzyskaj konie które straciłeś wraz z wiekiem auta, żadne stożki chipy z allegro za 9,99zł czy przelotowe tłumiki z nierdzewki nie podniosą ci mocy silnika wręcz odwrotnie. Remont silnika, nowe uszczelki, planowanie głowicy, doszczelnienie tłoka - nowe pierścienie, doszczelnienie zaworów - docieranie zaworu i gniazda, poler kanałów dolotowych, regulacja zaworów, możesz się pokosić o jakiś bardziej usportowiony wałek, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymień wkład filtra na sportowy np firmy K&N, sprawdź stan ułożyskowania korbowodu. Możesz wymienić dysze paliwa na większe w gaźniku lub poszukać sportowego gaźnika lub zakładać podwójny gaźnik. Wyprzedź kont zapłonu o 2 stopnie, wymień świece, kable, kopułkę z palcem i cewkę na nową, by była dobra iskra. Może koniec końców, nowy filtr paliwa oleju. Kup jakiś porządny olej. Na koniec możesz zamówić w jakimś zakładzie cały dedykowany i przeliczony układ wydechowy. Zyskasz na tym wszystkim parę koników i moment a krzywa momentu nieco się poprawi. Za to w portfelu poczujesz lżej. :lalala: Dla pewności i dalszego uszczuplenia portfela można pojechać na hamownie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-02-2009, 22:09   

Możesz wyważyć też wałek jeśli nie dostaniesz sportowego i zrobić lżejsze koło zamachowe
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 22:14   

A jeśli jeździsz na LPG, wywal zwykły mikser, kup blos'a z podciśnieniowym podtrzymaniem na benzynie, i zregeneruj prawnik oraz wymień filtr gazu. Na koniec pełna regulacja. To też tyczy się modyfikowanego gaźnika. Do baku zalej jakieś sportowe paliwo i możesz brać golfy na światłach :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-02-2009, 22:18   

Modyfikacja jakakolwiek (sensowna) wyniesie Cię dużo drożej niż zakup mocniejszego auta więc daruj sobie bo to jest jak lokata.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-02-2009, 22:19   

Emf, chyba że zrobi sobie to sam
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-02-2009, 22:25   

Chyba, że chcesz mieć go mocniejszego mentalnie to na allegro są takie naklejki V6 (dają mentalnie ok. 40km, to może ze dwie daj) , do tego ze trzy magnetyzery (jakieś 15KM każdy), "strumienicę" z pręta ogrodzeniowego (ok. 10 dodatkowych kucy mentalnych) i na koniec obowiązkowo sportowa końcówka wydechu, która warczy jak ...... jakby tłumika nie było (jakieś 15KM).
Siadając za kierą takiej fury mentalanie będziesz przekonany, że masz pod nogą niezłego potwora.

** Dodano: 02-02-2009, 22:27 **
Maciek1991, ale co zrobisz za 1000zł-2000zł.?
Pakowanie większej kasy nie ma sensu bo Sedici z tego nie zrobi, a dokładając tą kasę takie Sedici kupi albo przy odrobinie większej gotówki, Bravo HGT z wcześniejszego rocznika.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 22:32   

Emf, kolega pytał to trzeba odpowiedzieć, nie pytał się czy jest sens :lalala: jak bym się z kasą nie liczył, co może kiedyś nastąpi to dla fanu i z zamiłowania uczynił bym z Tipo potwora :lalala: i będę miał wyjątkowe auto.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-02-2009, 22:43   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
nie pytał się czy jest sens


O kasie była mowa :)

Grigoriii napisał/a:
mam tempre 1.6 na gaziniku i chciałem go wyminic na 1.8 16v ale stwierdziłem ze sie to nie opłaca bo trzeaba komputer i wogóle cheble zawieszenie


JAM_BELFEGOR, , a jak, nawet biorąc pod uwagę górę kasy, zrobisz potwora z silnika 1,6 gaźnik :lalala:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Grigoriii 
witamy nowego


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 02-02-2009, 22:56   

aha dzięki bardzo:) a gdzie dostane wałek sportowy albo większe dysze??;>
_________________
Tempra!!
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2009, 23:20   

No nie mogę z Was wszystkich

Więc tak, wałek kup używany i wyślij do przerobienia.
Do kupienia w Polsce to u Świątka, reszta GB, i sporo kasy.

Możesz sobie do tego założyć 4ry gaźniki z jakiegoś motoru.
I warto by zrobić wydech, i głównie zainteresowałbym się kolektorem z za granicy, bo resztę wydechu można u wujka w szopie zrobić.

pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 00:07   

Grigoriii, eee tam, 1.6 w gazniku i tak ma juz 86KM (wiecej od pozostalych 1.6 TT). Jak chcesz wiecej mocy to kup sobie secici (jak ci sie uda znalezc :P ). Wyjdzie cie taniej niz tuning no i bedziesz mial 148 kucy :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 00:50   

Ciechu78, Też prawda :lalala: może jest przywiązany do auta :badgrin:
Emf napisał/a:

O kasie była mowa :)
no jak się ma kasę to można wszystko robić w aucie nawet napęd rakietowy ;D zadał pytanie to mu odpisałem nie oceniam pomysłu.

** Dodano: 03-02-2009, 00:54 **
Emf napisał/a:
JAM_BELFEGOR, , a jak, nawet biorąc pod uwagę górę kasy, zrobisz potwora z silnika 1,6 gaźnik :lalala:
No nie, nikt nie mowie że potwór z tego wyjdzie :lalala: może sobie fundnąć remont to mu nie zaszkodzi przynajmniej silnik przejeździ drugie tyle... może :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 10:41   

da się zrobić potwora z 1.6 gaźnik, ale kasa pewnie wielokrotnie przewyższy wartość auta.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-02-2009, 11:42   

Panowie, specjaliści od tuningu, rozmowa nie jest o finansach, kosztach i zaglądaniu koledze Grigoriii do kieszeni, tylko o podniesieniu mocy w 1.6 gaźnik.

Jeżeli nie macie ciekawych pomysłów na podniesienie mocy w tym konkretnym przypadku, to odpuśćcie sobie dywagacje o kosztach, pliss
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 12:52   

Raku, dostał propozycje co może zrobić w 3 poście. Jeśli są braki i wiesz co jeszcze można, a na pewno tak jest to dopisz. Ty bodajże zrobiłeś odchudzone koło zamachowe u siebie, wklej koledze linka, dopisz coś od siebie i będzie gitara :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-02-2009, 12:59   

łorewa :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-02-2009, 13:53   

Grigoriii, więcej mocy z 1,6 chcesz?? Proszę bardzo:
- "ostry wałek" mocniejsze sprężynki zaworowe i talerzyki ze względu na dużo wiekszy wznios krzywek i wieksza sile potrzebna do szybkiego zamykania zaworow przy bardzo wysokich predkosciach obrotowych
- ITB [najprościej jak pisał Raku z motocykla gaźniki dopasować]
- wydech: kolektor 4-2-1 do tego reszta przelot [ELTEC się kłania]
- zmiana ukladu zasilania paliwem, potrzebna pompa elekryczna 1bar
- ingerencja w sam silnik, minimum przehonowanie cylidrow, nowe pierscienie, obrobienie kompletne glowicy [kanaly/polerka, komora spalania] i doprezenie znaczen, odelzenie kola zamahowego, wywaznie dokladne ukladu korbowego, regulowane kolo rozrzadu

I bylo by wesolo, jedyny minus..... bardzo duze koszty jesli nie jestes z "powolania" mechanikiem i nie masz ukaldów, ale przy tuningu o nich sie nie mowi ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Grigoriii 
witamy nowego


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 03-02-2009, 15:48   

dzieki bardzo juz wiem co moge zrobic i zaczynam robic potworka:D:D jak macie jeszcze jakies propozycje to chetnie sobie poczytam :)
_________________
Tempra!!
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-02-2009, 16:07   

dołożył bym jeszcze większe zawory,
ale ogólnie temat wyczerpany.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-02-2009, 16:17   

Raku napisał/a:
Panowie, specjaliści od tuningu, rozmowa nie jest o finansach, kosztach i zaglądaniu koledze Grigoriii do kieszeni,


Raku, a przeczytałeś ze zrozumieniem pierwszego posta???

Grigoriii napisał/a:
chciałem go wyminic na 1.8 16v ale stwierdziłem ze sie to nie opłaca


Ja już takich "przeróbkowiczów" przez te kilka lat na forum nie policzyłbym na palcach dwóch rąk bo musiałbym mieć ich z 5 par :roll:
Gość nie kupił 1,8 bo stwierdził, że mu się nie opłaca, a wpakuje worek kasy w 1,6 na gaźniku :?:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2009, 21:09   

Grigoriii napisał/a:
dzieki bardzo juz wiem co moge zrobic i zaczynam robic potworka

To jak skończysz to się pochwal :D
Grigoriii napisał/a:
jak macie jeszcze jakies propozycje to chetnie sobie poczytam

Wersja "po taniości":
- wałek z Tempry/Punto 1,6 SOHC MPI lub z Uno Turbo 1,4 plus mod wałka pod napęd aparatu zapłonowego
- splanowanie głowicy
- większe dysze w gaźniku plus regulacja gaźnika "na bogato"
- maksymalne odchudzenie auta - mocy nie przybędzie, ale będzie szybszy.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-02-2009, 23:33   

Emf napisał/a:
Raku, a przeczytałeś ze zrozumieniem pierwszego posta???


czytałem :)

Widzisz, widzicie (czytasz,czytacie), chodzi o to że przy pewnych modyfikacjach (szeroko pojętym tuningu) można (brzydkie słowo) posuwać się etapami.

Natomiast przy wymianie silnika na inny musimy pójść bez kompromisów. A więc rozbijamy skarbonkę, i okazuje się, że:

1. Mamy za mało kasy.
2. Mamy wystarczająco kasy (na swap silnika, ułożenie zakupionej wiązki i kompa) -> co i tak się okaże za małą sumą heble, zawias, układ wydechowy, najpewniej i tak rzeba będzie zrobić remont.
3. Mamy górę sałaty, więc idziemy po bandzie :D


Wiele razy zabierałem głos w tematach o tuningu, w jednych bardziej w innych mniej.
I tak najwięcej postów jest zaglądających do portfela.

Oczywiście, jak ktoś przejrzy moje archiwum, zobaczy posty o magnetyzerach i strumienicach, ale wtedy były pytania jak tanio podnieść śmoc.


pozdo
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load