|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] lepsze osiągi |
Autor |
Wiadomość |
Grigoriii
witamy nowego
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 8 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 21:37 [Benzyna] lepsze osiągi
|
|
|
siemka mam takie pytanie mam tempre 1.6 na gaziniku i chciałem go wyminic na 1.8 16v ale stwierdziłem ze sie to nie opłaca bo trzeaba komputer i wogóle cheble zawieszenie a więc moje pytanie brzmi co moge zrobic w moim 1.6 zeby lepiej latał i miał więcej KM i ile KM moge z niego wyciągnąc po waszych propozycjach ?:> bo jestem głupi i nie mam pomysłu |
_________________ Tempra!! |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-02-2009, 21:44
|
|
|
nic Chyba że masz nadmiar kasy to daj i niech robią turbo
a tak serio ... żadne stożki itp badziewia nie poprawią osiągów a jedynie mogą pogorszyć. Jak chcesz poczuć różnicę w dynamice to niech Ci remont silnika zrobią
edit: albo możesz sobie dodać z 2, 3 konie robiąc kompletnie wydech
AAaa i jak już by podniesiono moc w takim silniku to długo nie pociągnie
** Dodano: 02-02-2009, 21:50 **
http://forum.tempra.org/t...i%EAkszy%E6+moc |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:04
|
|
|
Grigoriii, tak jak ci LUCIACIA, piszę na dzień dobry odzyskaj konie które straciłeś wraz z wiekiem auta, żadne stożki chipy z allegro za 9,99zł czy przelotowe tłumiki z nierdzewki nie podniosą ci mocy silnika wręcz odwrotnie. Remont silnika, nowe uszczelki, planowanie głowicy, doszczelnienie tłoka - nowe pierścienie, doszczelnienie zaworów - docieranie zaworu i gniazda, poler kanałów dolotowych, regulacja zaworów, możesz się pokosić o jakiś bardziej usportowiony wałek, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymień wkład filtra na sportowy np firmy K&N, sprawdź stan ułożyskowania korbowodu. Możesz wymienić dysze paliwa na większe w gaźniku lub poszukać sportowego gaźnika lub zakładać podwójny gaźnik. Wyprzedź kont zapłonu o 2 stopnie, wymień świece, kable, kopułkę z palcem i cewkę na nową, by była dobra iskra. Może koniec końców, nowy filtr paliwa oleju. Kup jakiś porządny olej. Na koniec możesz zamówić w jakimś zakładzie cały dedykowany i przeliczony układ wydechowy. Zyskasz na tym wszystkim parę koników i moment a krzywa momentu nieco się poprawi. Za to w portfelu poczujesz lżej. Dla pewności i dalszego uszczuplenia portfela można pojechać na hamownie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:09
|
|
|
Możesz wyważyć też wałek jeśli nie dostaniesz sportowego i zrobić lżejsze koło zamachowe |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:14
|
|
|
A jeśli jeździsz na LPG, wywal zwykły mikser, kup blos'a z podciśnieniowym podtrzymaniem na benzynie, i zregeneruj prawnik oraz wymień filtr gazu. Na koniec pełna regulacja. To też tyczy się modyfikowanego gaźnika. Do baku zalej jakieś sportowe paliwo i możesz brać golfy na światłach |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:18
|
|
|
Modyfikacja jakakolwiek (sensowna) wyniesie Cię dużo drożej niż zakup mocniejszego auta więc daruj sobie bo to jest jak lokata. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:19
|
|
|
Emf, chyba że zrobi sobie to sam |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:25
|
|
|
Chyba, że chcesz mieć go mocniejszego mentalnie to na allegro są takie naklejki V6 (dają mentalnie ok. 40km, to może ze dwie daj) , do tego ze trzy magnetyzery (jakieś 15KM każdy), "strumienicę" z pręta ogrodzeniowego (ok. 10 dodatkowych kucy mentalnych) i na koniec obowiązkowo sportowa końcówka wydechu, która warczy jak ...... jakby tłumika nie było (jakieś 15KM).
Siadając za kierą takiej fury mentalanie będziesz przekonany, że masz pod nogą niezłego potwora.
** Dodano: 02-02-2009, 22:27 **
Maciek1991, ale co zrobisz za 1000zł-2000zł.?
Pakowanie większej kasy nie ma sensu bo Sedici z tego nie zrobi, a dokładając tą kasę takie Sedici kupi albo przy odrobinie większej gotówki, Bravo HGT z wcześniejszego rocznika. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:32
|
|
|
Emf, kolega pytał to trzeba odpowiedzieć, nie pytał się czy jest sens jak bym się z kasą nie liczył, co może kiedyś nastąpi to dla fanu i z zamiłowania uczynił bym z Tipo potwora i będę miał wyjątkowe auto. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:43
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | nie pytał się czy jest sens |
O kasie była mowa
Grigoriii napisał/a: | mam tempre 1.6 na gaziniku i chciałem go wyminic na 1.8 16v ale stwierdziłem ze sie to nie opłaca bo trzeaba komputer i wogóle cheble zawieszenie |
JAM_BELFEGOR, , a jak, nawet biorąc pod uwagę górę kasy, zrobisz potwora z silnika 1,6 gaźnik |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Grigoriii
witamy nowego
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 8 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:56
|
|
|
aha dzięki bardzo:) a gdzie dostane wałek sportowy albo większe dysze??;> |
_________________ Tempra!! |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2009, 23:20
|
|
|
No nie mogę z Was wszystkich
Więc tak, wałek kup używany i wyślij do przerobienia.
Do kupienia w Polsce to u Świątka, reszta GB, i sporo kasy.
Możesz sobie do tego założyć 4ry gaźniki z jakiegoś motoru.
I warto by zrobić wydech, i głównie zainteresowałbym się kolektorem z za granicy, bo resztę wydechu można u wujka w szopie zrobić.
pozdro |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 00:07
|
|
|
Grigoriii, eee tam, 1.6 w gazniku i tak ma juz 86KM (wiecej od pozostalych 1.6 TT). Jak chcesz wiecej mocy to kup sobie secici (jak ci sie uda znalezc ). Wyjdzie cie taniej niz tuning no i bedziesz mial 148 kucy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 00:50
|
|
|
Ciechu78, Też prawda może jest przywiązany do auta Emf napisał/a: |
O kasie była mowa | no jak się ma kasę to można wszystko robić w aucie nawet napęd rakietowy zadał pytanie to mu odpisałem nie oceniam pomysłu.
** Dodano: 03-02-2009, 00:54 **
Emf napisał/a: | JAM_BELFEGOR, , a jak, nawet biorąc pod uwagę górę kasy, zrobisz potwora z silnika 1,6 gaźnik | No nie, nikt nie mowie że potwór z tego wyjdzie może sobie fundnąć remont to mu nie zaszkodzi przynajmniej silnik przejeździ drugie tyle... może |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 10:41
|
|
|
da się zrobić potwora z 1.6 gaźnik, ale kasa pewnie wielokrotnie przewyższy wartość auta. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 12:52
|
|
|
Raku, dostał propozycje co może zrobić w 3 poście. Jeśli są braki i wiesz co jeszcze można, a na pewno tak jest to dopisz. Ty bodajże zrobiłeś odchudzone koło zamachowe u siebie, wklej koledze linka, dopisz coś od siebie i będzie gitara |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 13:53
|
|
|
Grigoriii, więcej mocy z 1,6 chcesz?? Proszę bardzo:
- "ostry wałek" mocniejsze sprężynki zaworowe i talerzyki ze względu na dużo wiekszy wznios krzywek i wieksza sile potrzebna do szybkiego zamykania zaworow przy bardzo wysokich predkosciach obrotowych
- ITB [najprościej jak pisał Raku z motocykla gaźniki dopasować]
- wydech: kolektor 4-2-1 do tego reszta przelot [ELTEC się kłania]
- zmiana ukladu zasilania paliwem, potrzebna pompa elekryczna 1bar
- ingerencja w sam silnik, minimum przehonowanie cylidrow, nowe pierscienie, obrobienie kompletne glowicy [kanaly/polerka, komora spalania] i doprezenie znaczen, odelzenie kola zamahowego, wywaznie dokladne ukladu korbowego, regulowane kolo rozrzadu
I bylo by wesolo, jedyny minus..... bardzo duze koszty jesli nie jestes z "powolania" mechanikiem i nie masz ukaldów, ale przy tuningu o nich sie nie mowi ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Grigoriii
witamy nowego
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 8 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 15:48
|
|
|
dzieki bardzo juz wiem co moge zrobic i zaczynam robic potworka:D:D jak macie jeszcze jakies propozycje to chetnie sobie poczytam |
_________________ Tempra!! |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-02-2009, 16:17
|
|
|
Raku napisał/a: | Panowie, specjaliści od tuningu, rozmowa nie jest o finansach, kosztach i zaglądaniu koledze Grigoriii do kieszeni, |
Raku, a przeczytałeś ze zrozumieniem pierwszego posta???
Grigoriii napisał/a: | chciałem go wyminic na 1.8 16v ale stwierdziłem ze sie to nie opłaca |
Ja już takich "przeróbkowiczów" przez te kilka lat na forum nie policzyłbym na palcach dwóch rąk bo musiałbym mieć ich z 5 par
Gość nie kupił 1,8 bo stwierdził, że mu się nie opłaca, a wpakuje worek kasy w 1,6 na gaźniku |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 21:09
|
|
|
Grigoriii napisał/a: | dzieki bardzo juz wiem co moge zrobic i zaczynam robic potworka |
To jak skończysz to się pochwal
Grigoriii napisał/a: | jak macie jeszcze jakies propozycje to chetnie sobie poczytam |
Wersja "po taniości":
- wałek z Tempry/Punto 1,6 SOHC MPI lub z Uno Turbo 1,4 plus mod wałka pod napęd aparatu zapłonowego
- splanowanie głowicy
- większe dysze w gaźniku plus regulacja gaźnika "na bogato"
- maksymalne odchudzenie auta - mocy nie przybędzie, ale będzie szybszy. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-02-2009, 23:33
|
|
|
Emf napisał/a: | Raku, a przeczytałeś ze zrozumieniem pierwszego posta??? |
czytałem
Widzisz, widzicie (czytasz,czytacie), chodzi o to że przy pewnych modyfikacjach (szeroko pojętym tuningu) można (brzydkie słowo) posuwać się etapami.
Natomiast przy wymianie silnika na inny musimy pójść bez kompromisów. A więc rozbijamy skarbonkę, i okazuje się, że:
1. Mamy za mało kasy.
2. Mamy wystarczająco kasy (na swap silnika, ułożenie zakupionej wiązki i kompa) -> co i tak się okaże za małą sumą heble, zawias, układ wydechowy, najpewniej i tak rzeba będzie zrobić remont.
3. Mamy górę sałaty, więc idziemy po bandzie
Wiele razy zabierałem głos w tematach o tuningu, w jednych bardziej w innych mniej.
I tak najwięcej postów jest zaglądających do portfela.
Oczywiście, jak ktoś przejrzy moje archiwum, zobaczy posty o magnetyzerach i strumienicach, ale wtedy były pytania jak tanio podnieść śmoc.
pozdo |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|