 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] wymiana silnika 1.4 wtrysk na 1.4 gaźnik-pytanie? |
Autor |
Wiadomość |
Sucre79


Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 08:34 [Benzyna] wymiana silnika 1.4 wtrysk na 1.4 gaźnik-pytanie?
|
|
|
mam pytanie- mam silnik 1.4 wtrysk z digiplex a zakupiłem silnik 1.4 gaźnik. będą problemy z wymianą tego silnika czy coś trzeba przerabiać? Szukałem rozwiązania w innych tematach tego forum ale nic nie znalazłem. Proszę o pomoc. |
_________________ Mój Chomik GSM
 |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 09:29
|
|
|
Hmm... napisz jakie masz zegary, i jak kompletny masz silnik. Ogólnie różnic nie ma za wiele. Po pierwsze to wylatuje pompa z baku bo w 1.4 na gaźniku jest mechaniczna w korpusie silnika, po drugie inny jest układ dolotowy, czyli nie masz filtra na silniku tylko z boku tu masz odnośnik: http://forum.tempra.org/a...b9230951c5b.jpg do mojego silniczka 1.4 gaźnik. Potem musisz sobie dorobić cięgno ssania bo to w gaźnikowcach jest załączane ręcznie... co jeszcze może nowe kable od zapłonu bo aparat jest w innym miejscu wszystko zależy od tego jak kompletny masz ten silnik ja nie wiem wiec wypisuje ci wszystkie możliwości jakie przychodzą mi do głowy. Moduł cut - off jest ci potrzebny bo we wtryskach tym zajmował się digiplex chyba tyle, być może instalacja prędkościomierza będzie wymagać pewnych przeróbek ale to zależy od tego jakie masz zegary, chyba tyle. Jak coś zapomniałem to mnie poprawią
** Dodano: 27-04-2008, 09:32 **
P.S: Jak byś potrzebował jakieś pomocy albo coś widzę ze jesteś z Krakowa więc jak by co to służę pomocą. Rzecz jasna mechanikiem nie jestem ale mam pojecie o tym silniczku dość spore.
** Dodano: 27-04-2008, 09:35 **
A przypomniało mi się śmiało w takim wypadku możesz wywalić katalizator (tu sobie możesz wstawić tłumik przelotowy albo strumienice) i sondę lambda. To już nie będzie potrzebne a nawet będzie przeszkadzać. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
Sucre79


Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 09:53
|
|
|
zegary digital. właśnie po obejrzeniu twojego silnika napisałem temat na forum. ten silnik który mam jest kompletny (chyba) tzn silnik, gaźnik, puszkę dolotową na gaźniku, aparat zapłonowy, moduł na aparacie (chyba że to nie jest moduł). Katalizatora już nie ma i może to jest problemem u mnie, że silnik nie pracuje równo ponieważ sonda jest ale nie podłączona i może komputer wariuje przez to....może niepotrzebnie kupiłem silnik tylko wystarczy wyregulować komputer (lub coś innego) przerywa mi na wyższych obrotach. chyba mieszanka zła (albo inna przyczyna) z odpalaniem nie ma problemów.....Muszę chyba oddać ten silnik i zainwestować w naprawę mojego. |
_________________ Mój Chomik GSM
 |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 12:28
|
|
|
Hmmm... no sonda do bardzo ważna rzecz!!! bo to od niej sporo zależy jaka będzie mieszanka, brak katalizatora nie wpłynie ujemnie na działanie silnika Sucre79 napisał/a: | silnik nie pracuje równo ponieważ sonda jest ale nie podłączona i może komputer wariuje przez to.... | raczej na pewno komputer źle działa bez prawidłowego odczytu z sondy jak coś to mam sondę do 1.4 nową. Wystarczy wyklecić starą i podpiąć nową. Sucre79 napisał/a: | moduł na aparacie (chyba że to nie jest moduł). | moduł cut-off jest za przednim reflektorem po stronie kierowcy to co jest przy aparacie to moduł wzmocnienia. Sucre79 napisał/a: | Muszę chyba oddać ten silnik i zainwestować w naprawę mojego. | trochę się pospieszyłeś z kupnem silnika od razu trza było uderzać do mechanika jak nie mogłeś sobie z tym poradzić albo próbować na forum.
** Dodano: 27-04-2008, 12:32 **
Sucre79 napisał/a: | przerywa mi na wyższych obrotach. chyba mieszanka zła (albo inna przyczyna) | albo dalej temat źle działającego komputera albo masz wypalona kopułkę lub palec (przerywa między 4000-5000obr/min) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
Sucre79


Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 13:09
|
|
|
oddaje silnik. Komputer zresetowałem w/g opisu na forum. Na razie jest ok. zobaczę jak będzie i będę informował o postępach. Dzięki za pomoc. Kopułka i palec nowe. |
_________________ Mój Chomik GSM
 |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 22:48
|
|
|
Podłącz sobie sondę! |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 07:45
|
|
|
Dokładnie, bo i tak prędzej czy później, a raczej prędzej silnik zacznie znowu wariować.
Z pewnością Ci spalanie skoczy w górę więc im szybciej zaaplikujesz nową sondę tym mniej kasy wydasz na paliwo. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
Sucre79


Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 18:48
|
|
|
czujnik temperatury wody wymieniony (ten podłączony o kompa), sonda wymieniona z 3 na 4 przewodową, przewody podciśnieniowe wymienione. Styki silniczka krokowego wyczyszczone. Zobaczymy czy to coś pomoże. No i oczywiście na końcu reset kompa |
_________________ Mój Chomik GSM
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|