Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] wymiana silnika 1.4 wtrysk na 1.4 gaźnik-pytanie?
Autor Wiadomość
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-04-2008, 08:34   [Benzyna] wymiana silnika 1.4 wtrysk na 1.4 gaźnik-pytanie?

mam pytanie- mam silnik 1.4 wtrysk z digiplex a zakupiłem silnik 1.4 gaźnik. będą problemy z wymianą tego silnika czy coś trzeba przerabiać? Szukałem rozwiązania w innych tematach tego forum ale nic nie znalazłem. Proszę o pomoc.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2008, 09:29   

Hmm... napisz jakie masz zegary, i jak kompletny masz silnik. Ogólnie różnic nie ma za wiele. Po pierwsze to wylatuje pompa z baku bo w 1.4 na gaźniku jest mechaniczna w korpusie silnika, po drugie inny jest układ dolotowy, czyli nie masz filtra na silniku tylko z boku tu masz odnośnik: http://forum.tempra.org/a...b9230951c5b.jpg do mojego silniczka 1.4 gaźnik. Potem musisz sobie dorobić cięgno ssania bo to w gaźnikowcach jest załączane ręcznie... co jeszcze może nowe kable od zapłonu bo aparat jest w innym miejscu wszystko zależy od tego jak kompletny masz ten silnik ja nie wiem wiec wypisuje ci wszystkie możliwości jakie przychodzą mi do głowy. Moduł cut - off jest ci potrzebny bo we wtryskach tym zajmował się digiplex chyba tyle, być może instalacja prędkościomierza będzie wymagać pewnych przeróbek ale to zależy od tego jakie masz zegary, chyba tyle. Jak coś zapomniałem to mnie poprawią :lalala:

** Dodano: 27-04-2008, 09:32 **
P.S: Jak byś potrzebował jakieś pomocy albo coś widzę ze jesteś z Krakowa więc jak by co to służę pomocą. Rzecz jasna mechanikiem nie jestem :lalala: ale mam pojecie o tym silniczku dość spore.

** Dodano: 27-04-2008, 09:35 **
A przypomniało mi się śmiało w takim wypadku możesz wywalić katalizator (tu sobie możesz wstawić tłumik przelotowy albo strumienice) i sondę lambda. To już nie będzie potrzebne a nawet będzie przeszkadzać.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-04-2008, 09:53   

zegary digital. właśnie po obejrzeniu twojego silnika napisałem temat na forum. ten silnik który mam jest kompletny (chyba) tzn silnik, gaźnik, puszkę dolotową na gaźniku, aparat zapłonowy, moduł na aparacie (chyba że to nie jest moduł). Katalizatora już nie ma i może to jest problemem u mnie, że silnik nie pracuje równo ponieważ sonda jest ale nie podłączona i może komputer wariuje przez to....może niepotrzebnie kupiłem silnik tylko wystarczy wyregulować komputer (lub coś innego) przerywa mi na wyższych obrotach. chyba mieszanka zła (albo inna przyczyna) z odpalaniem nie ma problemów.....Muszę chyba oddać ten silnik i zainwestować w naprawę mojego.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2008, 12:28   

Hmmm... no sonda do bardzo ważna rzecz!!! bo to od niej sporo zależy jaka będzie mieszanka, brak katalizatora nie wpłynie ujemnie na działanie silnika
Sucre79 napisał/a:
silnik nie pracuje równo ponieważ sonda jest ale nie podłączona i może komputer wariuje przez to....
raczej na pewno komputer źle działa bez prawidłowego odczytu z sondy :) jak coś to mam sondę do 1.4 nową. Wystarczy wyklecić starą i podpiąć nową.
Sucre79 napisał/a:
moduł na aparacie (chyba że to nie jest moduł).
moduł cut-off jest za przednim reflektorem po stronie kierowcy :lalala: to co jest przy aparacie to moduł wzmocnienia.
Sucre79 napisał/a:
Muszę chyba oddać ten silnik i zainwestować w naprawę mojego.
trochę się pospieszyłeś z kupnem silnika :lalala: od razu trza było uderzać do mechanika jak nie mogłeś sobie z tym poradzić albo próbować na forum.

** Dodano: 27-04-2008, 12:32 **
Sucre79 napisał/a:
przerywa mi na wyższych obrotach. chyba mieszanka zła (albo inna przyczyna)
albo dalej temat źle działającego komputera albo masz wypalona kopułkę lub palec (przerywa między 4000-5000obr/min)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-04-2008, 13:09   

oddaje silnik. Komputer zresetowałem w/g opisu na forum. Na razie jest ok. zobaczę jak będzie i będę informował o postępach. Dzięki za pomoc. Kopułka i palec nowe.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2008, 22:48   

Podłącz sobie sondę!
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-04-2008, 07:45   

Dokładnie, bo i tak prędzej czy później, a raczej prędzej silnik zacznie znowu wariować.
Z pewnością Ci spalanie skoczy w górę więc im szybciej zaaplikujesz nową sondę tym mniej kasy wydasz na paliwo.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-04-2008, 18:48   

czujnik temperatury wody wymieniony (ten podłączony o kompa), sonda wymieniona z 3 na 4 przewodową, przewody podciśnieniowe wymienione. Styki silniczka krokowego wyczyszczone. Zobaczymy czy to coś pomoże. No i oczywiście na końcu reset kompa :doubt:
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 1 days
Network load