|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] podczas jazdy slychac wybuch/strzal z rury wydecho |
Autor |
Wiadomość |
armen
Wiek: 37 Dołączył: 25 Gru 2006 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-12-2006, 22:49 [Benzyna] podczas jazdy slychac wybuch/strzal z rury wydecho
|
|
|
Witam.
Mam Tempre, rocznik 94, silnik 1.6 z gaznikiem...
moj problem polega na tym ze gdy jade i puszczam pedal gazu czasam slychac wybuch/strzal z wylotu rury wydechowej.... to sie tylko pojawia gdy silnik jest juz rozgrzany...
podejrzewam ze gaznik jest rozregulowany i juz bylem z tym u kilku mechanikow tylko zaden nie chce ruszac tego typu gaznikow....
czy ktos moze wie co jest z tym nie tak... bede w stanie sam to naprawic??
z gory dzieki za odpowiedz.
pozdro |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-12-2006, 23:12
|
|
|
Gaźnik rozregulowany lub za szybki za późny zapłon. Jak już Ci się otwierają zawory dochodzi do zapłonu mieszanki i stąd te wybuchy.
Może to też być spowodowane spalaniem stukowym, np. auto bierze dużo oleju i spala go w cylindrach. Na głowicy robi się osad. Po odpowiednim nagrzaniu powoduje samozapłon mieszanki. Można to łatwo wyczuć. Jak wyłączysz zapłon kluczykiem i silnik jeszcze "przestrzeli" na cylidrach to będziesz miał nagar na głowicy. Jeżeli ładnie gaśnie, to po pierwsze ustawienie zapłonu, po drugie gaźnik rozregulowany.
Zadbaj też o dobre świece, wymień je na nowe + kable WN + kopułka i palec rozdzielacza.
Jak nie ustanie to, to zajmij się tym zapołonem. Podstawę kopułki można regulować, ale jak się na tym nie znasz to lepiej podjedź do mechanika. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
armen
Wiek: 37 Dołączył: 25 Gru 2006 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-12-2006, 23:38
|
|
|
wczoraj zauwazylem gdy z rana odpalilem silnik rura wydechowa wypluwala jakas czarna ciec... zastanawialem sie wlasnie czy to nie olej... kilka dni temu wymienilem olej i kable WN (zauwazylem ze byly zle podlaczone do kopulki wiec poprawilem), wykrecilem swiece (byly cale czerne wiec przeczyscilem) nie znam sie na tym az tak dobrze i nie mam pojecia czamu byly az tak czarne, tak samo rozebralem kopulke i ja przeczyscilem (zmartwilo mnie to ze jest luzna) i ja mam zamiar wymienic bo jak juz mowiles moze powodowac nierowny zaplon. w prawdzie silnik po tych zabiegach zaczol plynnie chodzic i bez problemu odpala za kazdym razem, tak samo jak go gasze nie czuje zeby cos bylo nie tak.
mialem nadzieje ze bede w stanie sam to naprawic ale widze ze nie ma szans...
jutro pojade do autoryzowanego machnika fiata zeby wylegulowal gaznik i postaram sie wymienic kopulke i palec rozdzielacza. na pewno to nie zaszkodzi a moze wrecz przeciwnie... pomoze...
a moze bedziesz wiedzial czemu swiece byly az tak czarne? |
|
|
|
|
Gaszek
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 38 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2006, 05:57
|
|
|
muszę się przyznac ze mam też to zjawisko. Z tym że ja nie zamierzam tego ruszać gdyż w połączeniu z moim niezbyt szczelnym układem wydechowym powstaje fajny dzwięk przy chamowaniu silnikiem |
_________________ Uwielbiam piękne samochody i szybkie kobiety |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-12-2006, 11:22
|
|
|
armen, a świece wymieniałeś? Mówiłeś, że były czarne. Może ktoś od dawna ich nie wymieniał? Wymień je na nowe, kup zwykłe jednoelektrodowe. Za całą paczkę (4 świce) zapłacisz 40-50zł. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2006, 16:18
|
|
|
armen napisał/a: | a moze bedziesz wiedzial czemu swiece byly az tak czarne? |
Za bogata mieszanka czyli źle wyregulowany gaźnik, albo mocno zabrudzony filtr powietrza.
Na początek zrób rzeczy najprostsze wymień świece i filtr powietrza.
A strzały z rury wydechowej mogą być też spowodowane przez przepalony/nieszczelny tłumik |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
FRED
Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-12-2006, 01:59
|
|
|
Panowie, powoliiii, jeżeli z rury strzela, a z dup.. leci czarne, to mieszanka jest za UBOGA, lub pojawiła się nieszczelność na ukladzie kolektor - głowica, lub na gaźniku. Mieszanka bogata wali w dekiel, anie w rurę. Weź przyklad z 1-2-6-p, wkręć śrubę mieszanki, to na zejściu z obrotów będzie prychał w tłumiku. A z gaźnikiem(regulacją) nie ma problemu, to nie Ford na stałym ciśnieniu. Odrobina chęci i ........
Problem polega na tym jak "gościa" policzyć. Za regulację czy naprawę ? Pierwsze -BEEE, drugie- CACY.
Jak będziesz w okolicy Krakowa to ......
Jeszcze jedno - pod autko i sprawdz szczelność wydechu!!! |
_________________ FRED |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-01-2007, 20:53
|
|
|
Fred, jest dokładnie na odwrót, za bogata mieszanka powoduje strzelanie w wydech, czarny dym, zakopcone świece.
Za uboga natomiast strzelanie w dolot, przegrzewanie się silnika. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-01-2007, 21:52
|
|
|
romano napisał/a: | Fred, jest dokładnie na odwrót, za bogata mieszanka powoduje strzelanie w wydech, czarny dym, zakopcone świece.
Za uboga natomiast strzelanie w dolot, przegrzewanie się silnika. |
Romano ma rację ! Ale ja stawiałbym na zapłon . Już zresztą ktoś z poprzedników nieśmiało to sugerował .
A radziłbym rozwiązać problem w sposób następujący : wymienić filtr powietrza i świece . Zapalić silnik i poczekać , aż się nagrzeje - najlepiej sprawdzając ręką rurę pomiędzy termostatem , a chłodnicą - kiedy się otworzy termostat ( przy okazji dowiesz się , czy działa prawidłowo ) . Wsiąść do auta , rozpędzić go do prędkości 30-40 km / h , włożyć 4 lub 5 bieg i wcisnąć gaz w podłogę . Jak usłyszysz spalanie stukowe ( bo wbrew obiegowym opiniom nie jest to klekot zaworów ) - trzeba zapłon lekko opóźnić , a jak nie słychać klekotu - przyspieszać ( w kilku próbach po kilka stopni ) - aż usłyszysz stukot . Wtedy należy cofnąć kopułkę do poprzedniego położenia , przy którym klekotu nie było ( albo był lekki ) i tak zostawić . Tak da się zapłon ustawić lepiej , niż na stroboskop , czy lampkę - bo uwzględniając przyspieszenie zapłonu w obciążonym silniku .
Natomiast w związku z tym , że nie mamy 100% pewności , że to nie coś innego - warto przed podjęciem regulacji zaznaczyć położenie początkowe aparatu zapłonowego robiąc kreskę nożem , czy maznąć lakierem . Jak nasze próby nie pomogą - przywracamy pierwotne położenie zapłonu , uzbrajamy się w walizkę pieniędzy i udajemy do "fachowców" , którzy być może też wam nie pomogą , ale każą sobie za to słono zapłacić ... |
|
|
|
|
armen
Wiek: 37 Dołączył: 25 Gru 2006 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-01-2007, 23:43
|
|
|
pojechalem do mechanika i jemu udalo sie ustawic gaznik i zlikwidowac strzaly z rury.... takie rzeczy jak filtr powietrza, kable WN i olej wymienilem jakies dwa tygodnie temu a mechanik powiedzial ze swiec jeszcze nie trzeba wymieniac...
z tego co mi powiedzialo byla odlaczona jakas rura od uzadzenia odsierodkowego czy jakos tak, rozzegulowany gaznik i zostal wymieniony palec rozdzielacza. po tych zabiegach juz nie slysze strzalow.
nie sprawdzalem jeszcze czy rura nadal czyms pluje ale musze wymienic dwururke wychodzaca z kolektora bo nie tak dawno byla zaspawana dziura w niej....
wszystkim dzieki za pomoc
SZCZESLIWEGO NOWEGO ZYCZE!!!! |
|
|
|
|
FRED
Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-01-2007, 01:39
|
|
|
romano napisał/a: | Fred, jest dokładnie na odwrót, za bogata mieszanka powoduje strzelanie w wydech, czarny dym, zakopcone świece.
Za uboga natomiast strzelanie w dolot, przegrzewanie się silnika. |
Jeśli masz rację(a nikt nie jest nie omylny, może ja się mylę), to jaka jest mieszanka -pomijając branie oleju - przy niebieskim dymie z rury ???
Zakopcone świece na czarno, to jest jeszcze inny problem.
Np.-przy padnientej uszczelce kolektora ssącego świece będą jakie ??? (czarne,zakopcone)
A wtedy mieszanka jest...... za uboga !!!! (lewe powietrze) I taki będzie komunikat z czytnika sterowika wtrysku.
Więc -bogata, czy uboga ???
A czemu "gzaiarzom" wali w dekiel ? Bo na dolocie jest nadmiar paliwa, nie sądzisz ?
Czemu zakłada się tam zawory anty-wybuchowe ? Bo jest za UBOGI ??? Więc co strzela ?
** Dodano: 02-01-2007, 01:55 **
Jeszcze jedno.
ARMEN napisał wyraźnie"odłączona rura od urządzenia odśrodkowego", a stamtąd on ciągnie lewiznę, i jest za ubogi.
Tutaj trzeba by się zagłębić, w temat kompensacji ciśnienia między górą, a dołem przepustnicy- na którym to fakcie, oparta jest praca na biegu jałowym, i kanały obejściowe, biegu jałowego.
Nie będę tu przytaczał, co dzieje się, gdy z rury wydostaje się nie spalony tlen, i czyste paliwo(analiza poniżej zera), bo po to właśnie wymyślono sondę (czujnik nadmiaru tlenu). |
_________________ FRED |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-01-2007, 07:56
|
|
|
FRED napisał/a: |
ARMEN napisał wyraźnie"odłączona rura od urządzenia odśrodkowego", a stamtąd on ciągnie lewiznę, i jest za ubogi.
Tutaj trzeba by się zagłębić, w temat kompensacji ciśnienia między górą, a dołem przepustnicy- na którym to fakcie, oparta jest praca na biegu jałowym, i kanały obejściowe, biegu jałowego. |
Jeżeli była odłączona jakaś rura - to na pewno nie od "uzadzenia odsierodkowego", bo tam nie przychodzi żadna rura , tylko urządzenia podciśnieniowego . Napływ świeżego powietrza zuboża mieszankę - ale w większym stopniu odczuwalny będzie w takim przypadku opóźniony zapłon , którym owo urządzenie podciśnieniowe zarządza !
A wymiana palca rozdzielacza i "regulacja gaźnika" - to w tym przypadku dorabianie legendy do tego co zrobił "pan mechanik" - bo co miał powiedzieć ? Założyłem ci chłopie rureczkę - należy się 100 zł ...
Nauka kosztuje ! |
|
|
|
|
armen
Wiek: 37 Dołączył: 25 Gru 2006 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-01-2007, 12:15
|
|
|
nawet jeli tak naprawde podlaczyl tylko rurke czy cos takiego to nie mam co nazekac bo zawolal tylko 50 zl a silniczek chodzi ladnie i plai mniej benzynki |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 21:05
|
|
|
FRED napisał/a: | Jeśli masz rację(a nikt nie jest nie omylny, może ja się mylę), to jaka jest mieszanka -pomijając branie oleju - przy niebieskim dymie z rury ???
Zakopcone świece na czarno, to jest jeszcze inny problem.
Np.-przy padnientej uszczelce kolektora ssącego świece będą jakie ??? (czarne,zakopcone)
A wtedy mieszanka jest...... za uboga !!!! (lewe powietrze) I taki będzie komunikat z czytnika sterowika wtrysku.
Więc -bogata, czy uboga ???
A czemu "gzaiarzom" wali w dekiel ? Bo na dolocie jest nadmiar paliwa, nie sądzisz ?
Czemu zakłada się tam zawory anty-wybuchowe ? Bo jest za UBOGI ??? Więc co strzela ? |
Co do bogatej i ubogiej mieszanki, przy bogatej czarne naloty i szary/czarny dym spowodowany jest niespalonymi cząstkami węgla/sadzy a przy ubogiej rośnie temperatura w cylindrze co powoduje zbyt duże nagrzanie się np stożka elektrody i może dojść do zapalenia się mieszaaki zanim zostanie sprężona, taka tam teoria oczywiście mogę się mylić.
Co do gazowników to już temat na całkiem inne opowiadanie, odkąd przestałem do nich jeździć skończyły się wszystkie problemy z gazem
Ale najczęściej strzelanie przy lpg spowodowane jest zlym składem mieszanki, albo źle dopasowaną instalacją.
Już mniejsza z tym co powoduje strzały w dolot a co w wydech, ważniejsze jest mieć odpowiedni skład mieszanki i sprawny układ zapłonowy to wtedy nie będzie problemów |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
FRED
Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2007, 02:32
|
|
|
"Już mniejsza z tym co powoduje strzały w dolot a co w wydech, ważniejsze jest mieć odpowiedni skład mieszanki i sprawny układ zapłonowy to wtedy nie będzie problemów"
AMEN |
_________________ FRED |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|