Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obudowa Filtra Powietrza
Autor Wiadomość
MaXXMisiek 



Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-11-2006, 00:03   Obudowa Filtra Powietrza

Witam. Pytanko wielu z was przyprawi pewnie o uśmieszek na twarzy ale jak kto nie wie to najlepiej zapyta by zmieniac swój kolor z zielonego na inny :)

Mianowicie . Czym grosi jazda z pękniętą obudową filtra powietrza? Obudowa razem z filterkiem jest nie nad silnikiem a po jego lewej stronie przynajmniej tak mi sie wyjade a wygląda to mniej więcej tak



A pękła górna częś po strzale LPG i kawałczek wielkości 2x5PLN odpadł

Da sie to jakos poskleja i czy musi to byc szczelne??

Pozdrawiam
_________________
LOVE - PEACE - POPLINA
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-11-2006, 08:35   

Moim skromnym zdaniem, jeśli uda Ci się to załatać w taki sposób aby ta łata nie wpadła do środka, to śmiało możesz łatać.
Nie ma tam jakiś strasznych podciśnień a idea filtra jest oddzielenie większych zanieczyszczeń - więc jeśli łata szczelnie zasłoni obudowe to nie ma problemu.
Tymczasowo i prowizorycznie można by nawet wziąć kawałek kartonu większego od tej dziury, przyłożyć i odiwnąć dokoło taśmą wzdłuż każdego boku. Też będzie działać *]

Swoją drogą na allegro można chyba znaleźć niedrogo obudowę filtra.

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-11-2006, 19:07   

byle Ci tylko obok/poza filtrem syfy nie leciały do silnika. Byle wszystko przechodziło przez filtr jak powinno to możesz jeździć; połataj czymkolwiek niezbyt elastycznym i pooklejaj taśmą i będzie OK jak dzurak mała, a jak bardzo mała to nawet kawałek plastiku dopasuj, kropelką i OK :D byle było szczelne; podciśnienia pewne tam niby są i niby ani zbyt odtkane ani przytkane nie powinno to być, choć wpływ minimalny... po prostu złataj dobrze i będzie OK
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-11-2006, 19:33   

Miałem podobny problem :o obudowa była dość solidnie popekana. Pokleiłem ją kropelą zakupioną w kiosku za 1,50 zł. Potem założyłem klapke antywybuchową żeby przy następnym wystrzale w razie czego znowu nie narobiło się szkód i do dziś jest OK.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-11-2006, 16:16   

bob96 napisał/a:
Potem założyłem klapke antywybuchową

o potem za późno ;D takie cos powinno sie montowac od razu,a dla bezpieczeństwa można jeszcze sciągnąć obejme z węża do obudowy filtra powietrza...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MaXXMisiek 



Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-11-2006, 12:13   

ego napisał/a:
o potem za późno ;D takie cos powinno sie montowac od razu,


He he he szkoda tylko że u mnie klapki są dwie i to nie pomogło. Po ogledzinkach wyszło że wypluło mi całą boczną sciankę. Dzionek jeżdziłem z dziura i Tipek mulił sie jak MPK w godzinach szczytu. Wczoraj :) (pomimo że niedziela) załatałem kartonem i taśmą klejącą i śmiaga jak F1. A dziś znaszłem na parkingu wyplutą ściankę więc powrót do klejenia :)

Ale zastanawia mnie dlaczego się tak przymulil skoro ani tam wielkiego ciśnienia czy czeguś tam? Czyżby ciepłe powietrze znad silniczka mu nie smakowało i to było by przyczyna zamulenia ??
_________________
LOVE - PEACE - POPLINA
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-11-2006, 13:02   

Zmieniło się podciśnienie w dolocie przez co zmniejszyła się ilość zasysanego gazu do silnika.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MaXXMisiek 



Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-11-2006, 20:11   

czyli czysto teoretycznie

pęknięta obudowa = mniejsze ciśnienie i mniej zasysanego gaziku = oszczędności na paliwku ;D
_________________
LOVE - PEACE - POPLINA
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2006, 20:47   

no niekoniecznie, mniej zassa, ale jak nie leci ładnie i szybko do silnizcka a pod ciśnieniem wypluwa się z reduktora to może jakosik inaczej ciut ulecieć lub gorzej się przepalić... hmmm... a poza tym rozwalona obudowa = szansa nałapania syfu do silnika + jazda jak np 126p na 4ce pod górę :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load