|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] wtrysk nie chodzi pomocy!! |
Autor |
Wiadomość |
wyw25
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Krasnosielc
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2010, 12:49 [Benzyna] wtrysk nie chodzi pomocy!!
|
|
|
Witam wszystkich założyłem ten temat ponieważ nie mam już siły.
Do tej pory moja temperówka (1.6 i.e. monowtrysk bosch) chodziła elegancko i na benzynie i na gazie, do czasu aż się spaliła pompka w baku. No to kupiłem nową i jakieś 2 dni było wszystko gitara. Nagle wtrysk przestał chodzić. Poprostu nie ma przy nim prądu i całkiem stoi bo powinien psiknąć po przekręceniu stacyjki a tu nic. Sprawdzałem bezpieczniki, przekaźniki, czujniki: położenia przepustnicy, temperatury cieczy chłodzącej, położenia wału, silniczek krokowy, wszystko sprawne. Dodam że we wtyczce od wtrysku po przekręceniu zapłonu są tylko dwie masy na 2 pinach i nic więcej. Ciekawostką jest to że przed tym wszystkim jak jeździłem na gazie to świeciła się kontrolka od wtrysku. Teraz zaświeci się tylko po przekręceniu kluczyka na chwilkę, a w czasie jazdy się nie świeci.
Jeśli ktoś coś podejrzewa to proszę o pomoc. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2010, 16:15
|
|
|
wyw25, sprawdzałeś te bezpieczniki i przekaźniku w komorze silnika na podszybiu? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
wyw25
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Krasnosielc
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2010, 17:46
|
|
|
tak, te sprawdzałem jako pierwsze. zamieniałem je kolejnością i tez nic... |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23-02-2010, 18:06
|
|
|
witam.gdzie byś nie pojechał to mechanicy odłączą Ci komputer gazu od wtrysku,zakładając że na tej zasadzie masz zrobione odcięcie benzyny.ja miałem tak,miałem zwarcie na silniku krokowym od gazu i paliły mi się komputery od gazu.Raz gdy komp padł to nie dawał mi plusa na wtrysk i ani na gazie ani na benzynie |
|
|
|
|
wyw25
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Krasnosielc
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2010, 18:21
|
|
|
tylko że ja na gazie śmigam aż miło a gaz nie ma swojego komputera jest na krótko (centralka i przekaźnik odcinający wtrysk(sprawny)).
myślę że przyczyniłem się do tego ja, ponieważ chciałem zrobić odcięcie pompki paliwa tak jak mi kazał jeden gazownik.
przeciąłem kabelek którym wychodził prąd do pompki zaraz za tym bezpiecznikiem który jest w przegrodzie silnika na podszybiu i wlutowałem się w jeden kabelek odcinający wtrysk, po prostu podpiąłem się pod ten przekaźnik przy parowniku który rozłącza wtrysk przy przejściu na gaz. po zrobieniu tego już nie mogłem go zapalić na benzynie tylko na gazie palił. Zrobiłem tak jak było z powrotem. no i ... rzucił palenie na benzynie. podejrzewam że cusik przez te czary spaliłem tylko nie mam pojęcia co??
proszę pomoc |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 23-02-2010, 18:30
|
|
|
wyw25 napisał/a: | wlutowałem się w jeden kabelek odcinający wtrysk |
A po co sie tam wlutowywałes Przeciez przełącznik na kablu od pompy by wystarczył.
wyw25 napisał/a: | wtrysk(sprawny) |
A skąd wiesz, ze jest teraz sprawny, bo wg. mnie to cos spaliłes przy nim, ale pewien nie jestem. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23-02-2010, 18:38
|
|
|
wziąłem przed chwilą książkę i jest tak: plus z aku idzie na przekaźnik od pompy paliwa i tam się rozchodzi na pompę i jej bezpiecznik, potem na wtrysk i jeszcze na podgrzewacz sondy lambda i jej bezpiecznik.Interesuje nas wtrysk przed którym jest rezystor(u mnie na lewym kielichu-stojąc przodem do auta).upraszczając z aku prąd idzie przez przekaźnik od pompy,rezystor i potem do wtrysku.Sprawdź te dwie rzeczy bo pisałeś że minus masz! |
|
|
|
|
wyw25
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Krasnosielc
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2010, 19:20
|
|
|
wtrysk działa bo podmieniałem na drugi, przekaźnik jest dobry bo cyka nawet go słychać, ale nie pomyślałem o tym rezystorze.
Jak można go sprawdzić jak się nie ma miernika??
** Dodano: 23-02-2010, 19:24 **
szczerze mówiąc to nawet nie wiem jak wygląda ten rezystor |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23-02-2010, 19:33
|
|
|
rezystor ma trzy omy-tyle powinien mieć!powinien być tam gdzie Ci napisałem,pod ceownikiem czarnym-tak jest u mnie.Ma około 10cm i z dwóch stron wchodzi przewód na wsuwkę damską.Jak go sprawdzić?jeżeli naprawdę jest wtrysk i przekaźnik ok to z jednej strony rezystora powinieneś mieć prąd.Jak nie to,to musisz "iść" po przewodach od wtrysku i patrzeć chociaż za pomocą żarówki czy na napotkanych urządzeniach masz prąd. |
|
|
|
|
wyw25
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Krasnosielc
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2010, 19:35
|
|
|
oki to biegnę do garażu i zobaczymy co znajdę |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23-02-2010, 20:00
|
|
|
musisz pamiętać że prąd płynie jak kręcisz rozrusznikiem. |
|
|
|
|
wyw25
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Krasnosielc
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:00
|
|
|
no dobrze więc rezystor jest dobry ponieważ i z jednej i z drugiej strony jest prąd.
nie wiem czy można tu sugerować się kolorem kabelka ale ten rezystor u mnie przecina zielony kabelek, taki sam zielony jest we wtyczce przy wtrysku i na nim jest prąd.
we wtyczce na 1 pinie jest niebieski kabelek i nie ma na nim ani masy ani + na reszcie zawsze "coś" się świeci.
tylko dokąd idzie ten niebieski kabel? gdzieś w całą instalację i nie wiem co rządzi tym kablem. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:16
|
|
|
wyw25 napisał/a: | tylko dokąd idzie ten niebieski kabel? gdzieś w całą instalację i nie wiem co rządzi tym kablem |
Jest tak, prąd płynie z przekaźnika pompy paliwa przez opornik do wtrysku po włączeniu zapłonu. Dalej niebieskim kablem o którym piszesz płynie do komputera, więc albo jest zawieszony w powietrzu (wtrysk nie działa) albo zwiera do masy (wtrysk się włącza). Najpierw szukaj winy w kablach jeszcze, a jak to nie pomoże to jedź na interfejs, może pokarze błąd, a jak nie to spróbój podmienić ECU |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
wyw25
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Krasnosielc
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:26
|
|
|
no a jak bym dał jakimś kablem masę do tego niebieskiego we wtyczce to powinien zadziałać wtrysk??
czy szukać gdzieś jego uszkodzenia, ostatecznie pod komputer?? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:42
|
|
|
ok więc jak "lazik666" mówi to błękitno czarny idzie z kompa do wtrysku i wraca do kompa szaro czarny i wygląda że tymi przewodami komp daje impuls na wtrysk i ten się włącza i wyłącza!Ja tak to widzę
** Dodano: 23-02-2010, 22:07 **
nie prować żadnych kabli do wtrysku bo dopiero narobisz "bigosu" Na niebieskim powinien być chyba plus,ale jak kręcisz rozrusznikiem!Na 100% dzisiaj nie powiem.Ogólnie to ja widzę to tak że albo Ci komp padł albo rezystor ma zły parametr i jest zły prąd na wtrysku.Szkoda że nie masz miernika,najprostrzy kupisz już za 10zł!Jest ciemno więc nie powiem jak jest u mnie ale jutro mogę coś skrobnąć. |
|
|
|
|
wyw25
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Krasnosielc
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2010, 22:13
|
|
|
w takim razie zakupie jakiś miernik i sprawdzę jak to wygląda.
no i poszukam jakiegoś komputera. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23-02-2010, 22:25
|
|
|
komputerów jest parę na allegro, ale najpierw dokonaj pomiarów!rezystor 3 Ohmy i zmierz kostkę od wtrysku(biało-żółty,szary,szaro-czarny,błękitno-czarny)Z książki wynika że 1,3 i 4 przewód idzie do elektronicznego urządzenia sterującego czyli kompa.Powodzenia i napisz co odkryłeś. |
|
|
|
|
wyw25
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Krasnosielc
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2010, 17:11
|
|
|
A więc tak:
rezystor ma opór 3.7ohm
Na 1,2 i 3 pinie w kostce miernik nic nie pokazuje tylko na 4 pinie pokazuje opór 0.8-0.9ohm zależy skąd wezmę masę. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27-02-2010, 22:03
|
|
|
jutro będę miał czas to pójdę i na 100%sprawdzę jak jest u mnie.Rezystor jest ok bo tani miernik nie jest dokładny ale do takich "zabiegów" wystarcza,chociaż ja miałem 2 ohmy i mi na wolnych wskakiwał do 4tys, ale to inna bajka! I nie ma co sprawdzać rezystancji na tych pinach tylko żarówką czy jest plus i minus.
** Dodano: 28-02-2010, 11:08 **
ok,byłem i sprawdziłem!kostka od wtrysku ma 4 piny(1-biały,2-zielony,3-niebiesko-czarny,4-fioletowo-czarny).I tutaj zaczynają się schody:masę miernika podłączyłem do masy akumulatora,a plus stykałem kolejno z pinami i tylko na pierwszym pinie był wynik(5V)!Natomiast gdy plus miernika stykam z plusem akumulatora,a masę z poszczególnymi pinami wyniki są takie: pin 1- 7V, pin 2-napięcie akumulatora, pin 3- 0V, pin 4-napięcie akumulatora. Z tego wynika że pin 1(biały)daje plus,ale nie rozumiem dlaczego zawsze jest napięcie mimo że zmieniam polaryzację miernika, pin 2(zielony) i pin 4(fioletowo-czarny) są masą, a pin 3(niebiesko-czarny) tak jak pisaliście powyżej pewnie idzie do kompa.A co do rezystora to mój ma 4.2ohm.Napięcie na wejściu do rezystora jest równe napięciu na akumulatorze.przed rezystorem i za nim przewód jest koloru zielonego i to ten sam co idzie do 2 pinu.Może coś pomogłem.Nie twierdzę, że u mnie jest wszystko ok, bo jak chodzi na ssaniu na benzynie to ledwo jedzie. Chyba się zalewa mimo, że wtrysk ładnie rozprasza strumień paliwa.tak jest od półtora roku. |
|
|
|
|
wyw25
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Krasnosielc
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2010, 09:13
|
|
|
Panowie problem rozwiązany, wczoraj podmieniłem na chwilkę komputer od takiej samej Tempry i na benzynie chodził
A teraz inne pytanie czy taki komputer będzie pasował od jakiegoś Unochodu czy innej Tempry chodzi oto czy podejdzie komputer z innymi numerkami. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2010, 09:42
|
|
|
wyw25 napisał/a: | A teraz inne pytanie czy taki komputer będzie pasował od jakiegoś Unochodu czy innej Tempry chodzi oto czy podejdzie komputer z innymi numerkami. |
Powinien chodzić każdy komputer z wtrysku Bosch Mono Jetronic (bo taki pewnie masz), ale 100% pewności nie ma.
Najlepiej sprawdzić podłączając dany komp. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|