Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Wydech do Tipacza!!!
Autor Wiadomość
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2009, 02:11   [Benzyna] Wydech do Tipacza!!!

Witam wszystkich!
Chciałbym wymienić cały układ wydechowy w moim autku! Najprawdopodobniej mam padniętą sondę lambda. Nie mam katalizatora. Kolektor 4-2-1, potem łącze elastyczne, brak tłumika środkowego i obecny tłumik końcowy:)
Jak to wszystko powinno wyglądać?
Chciałbym wiedzieć o każdej potrzebnej uszczelce!
Gdzie powinna znajdować się sonda lambda?
Czy zamiast tłumika środkowego, może być po prostu rura?

Mój pomysł:

kolektor i rury 4-2-1 ZOSTAJĄ STARE DO PRZECZYSZCZENIA

łącze elastyczne NOWE

sonda [ http://www.allegro.pl/ite...6_2_0_nowa.html

strumienica http://www.allegro.pl/ite...ing_gratis.html

prosta rura połączona z tłumikiem końcowym http://www.allegro.pl/ite...aran_apexi.html

Proszę o pomoc!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-10-2009, 19:23   

tasiorM, Zastanów się 2x.... Chyba że lubisz jeździć ciągnikiem....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2009, 23:18   

Bdm$ka napisał/a:
tasiorM, Zastanów się 2x.... Chyba że lubisz jeździć ciągnikiem....


Dlaczego ciągnikiem? Słyszałem ten wydech i wraz z silencerem naprawde przyjemnie mruczy. Ale nie chodzi głównie o końcówkę wydechu, tylko o to, czy taka kombinacja jak napisałem wchodzi w grę...
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-10-2009, 08:38   

tasiorM, zestaw ok, ale w trasie będzie cie strasznie męczył... O sondzie poczytaj na forum, słyszałem że te nie oryginalne lubią się sypać niedługo po wymianie....

** Dodano: 30-10-2009, 08:39 **
Jak już chcesz na poważnie cały układ to lepiej zainwestuj w porządny tłumik zamiast prostej rury....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-10-2009, 10:23   

Bdm$ka napisał/a:
ale w trasie będzie cie strasznie męczył.

i od policji się nie będziesz mógł odgonić, teraz spore mandaty są za to także nie radzę ;)
_________________
Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.

     Moneta
 
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-10-2009, 11:37   

Co do sondy przerabiałem sonde z allegro w moim wcześniejszym clio. Strasznie kopcił na czarno za bogata mieszanka. Wymieniłem sonde na taką z allegro. Nadal kopcił. Pojechałem na kompa okazało się że sonda stoi na wartościach 0.370 V i ani drgnie. Czyli pokazuje silnikowi że mieszanka uboga i koputer podlewał cały czas wache. Teraż temprze założyłem orginał Boscha i jest ok. Rozmawiałem ostatnio z panem Węglarskim robi doloty i wydechy do aut spoortowych kiedyś się ścigał. Powiedział o swoich doświdczeniach z sondami. Też mieli z nimi probemy. Okazało się że Bosch nie sprawdza wyprodykowanych sond, tylko wysyła określoną partie do zakładu montażowego samochodów gdzie oni dopiero na specjalnym stanowiku pomiarowym sprawdzają te sondy. Najlepsze trafiają na pierwszy montaż, w miare trzymające parametry idą jako części zamienne do serwisów a nienadające się teoretycznie powinnt trafić do kosza. Ale jak to w Polsce pracownicy wynosili je z zakładu i sprzedawali na lewo po pare złotych i jest teraz tego zatrzęsienie a allegro. Jego kolega takie właśnie kupował po 50zł i wymieniali je co 2 tyg. Moim zdaniem lepiej dołożyć 100 do sondy i kupić w serwisie niż później pluć sobie w brode że niedziała. Jeźdiłem na takim ydech u sibie tylko beż silencera i było głośno. Aż zabrali mim dowód.Powodzenia
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-10-2009, 11:46   

ja jeżdżę od pewnego dłuższego czasu na podobnej kombinacji :) bez tłumika środkowego i z końcowym sportowym. z przodu jest całkiem znośnie zaś na tylnych siedzeniach boli głowa po 2 minutach. na zewnątrz jest taki ryk że przy 4tyś auto słychać z odległości pół kilometra. powiem tak jak chcesz się pobawić, poryczeć sobie trochę na mieście to jak najbardziej. mnie się to już znudziło i zakupiłem środkowy, na dniach go wstawiam. jeśli jesteś zainteresowany moge nakręcić film jak to chodzi :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-10-2009, 13:03   

Leśniczy, a zapodaj filmem :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-10-2009, 14:41   

heh no też bym zobaczył ;D ale ja jednego nie rozumiem po co montować do takich silników jak 1.4 i 1.6 takie cuda, ja bym proponował dospawać jakąś fajną końcówkę do standardowego i wsio a najlepiej nic nie robić i zostawić tak jak jest bo takie buczenie szybko się znudzi ;)
_________________
Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.

     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-10-2009, 14:47   

a co najważniejsze pogarsza ( i tak już nie najlepsze ) osiągi
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-10-2009, 17:47   

Zgadzam się że pogarsza. Jeździłem też na takim przelocie. A mam w tej chwili wydech zmodyfikowany przez pana Lecha Węglarskiego. To znaczy zakupił u siebie w Nowym Sączu wydech chyba rzemiosło i porościnał puszki i powkładał swoje wkłady. Ja się troszke z nim nie dogadałem co do głośności i chodzi ciszej niż serja a zbiera się lepiej niż ten poprzedni pseudo tuningowy przelotowy.Tu masz adres jego strony internetowej www.magsport.republika.pl Jest tylko jeden minus odległe terminy bo pracuje sam. Najgożej jest wiosną bo robi zazwyczaj wydechy dla zawodników do sportu. Ja zamawiałem w styczniu a dotarł koło marca bo miał jeszcze problemy zdrowotne. Ale polecam człowieka.
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2009, 23:27   

O.K. Dzięki za komentarze. Może i macie rację z tym końcowym...
Co więc proponujecie?
Kolektor -

łącze elastyczne -

strumienica -

tłumik końcowy

czy też takie coś, zamiast strumienicy środkowy? http://www.allegro.pl/ite...tipo_gwara.html

Gdzie powinienem kupić sondę?
Takie coś jest złe? http://www.allegro.pl/ite..._uno_sklep.html
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-10-2009, 09:56   

zamiast strumienicy to powinien być katalizator :D
zamiast wydawać 80zł na absolutnie nic nie dającą strumienice lepiej wspawać rurę

czyli
kolektor
sonda
łącznik elastyczny
tłumik środkowy
tłumik końcowy

czy ze strumienicą czy bez i tak auto nie przejdzie badania technicznego jeśli akurat sprawdzą układ wydechowy, także nie ma sensu się w to bawić

zaś u mnie to wygląda tak
kolektor
sonda
łącznik
katalizator
tłumik końcowy przelotowy
i w tej chwili auto chodzi głośniej niż WRC :) wieczorem to nawet nie wjeżdżam na osiedla bo by mnie ludzie z okiem ziemniakami obrzucili :D


** Dodano: 31-10-2009, 10:07 **
zapomniałem dodać silnik 2.0
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 31-10-2009, 12:54   

Leśniczy napisał/a:
w tej chwili auto chodzi głośniej niż WRC


i jesteś z tego zadowolony ? <---- pytanie szczere bez ironii chociaż może to tak wyglądać :)

** Dodano: 31-10-2009, 12:55 **
Daj jakiś filmik. Tylko w miarę dobra jakość żeby była. Na postoju i w czasie jazdy
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-10-2009, 13:34   

Leśniczy napisał/a:
i w tej chwili auto chodzi głośniej niż WRC :) wieczorem to nawet nie wjeżdżam na osiedla bo by mnie ludzie z okiem ziemniakami obrzucili :D
i słusznie ja szczerze mam dość takich starych rumpli z tak ryczącymi wydechami że zmarłego by postawiło na nogi. Najchętniej napchał bym jakiś ziemniaków takiemu jegomościowi do tego tłumiczka.
Cytat:

Mój pomysł:

kolektor i rury 4-2-1 ZOSTAJĄ STARE DO PRZECZYSZCZENIA

łącze elastyczne NOWE

sonda [ http://www.allegro.pl/ite...6_2_0_nowa.html

strumienica http://www.allegro.pl/ite...ing_gratis.html

prosta rura połączona z tłumikiem końcowym http://www.allegro.pl/ite...aran_apexi.html

Proszę o pomoc!

Największa głupota jaką możesz zrobić nie dość ze inni cię powinni zlinczować za hałas jaki będziesz robił, to jeszcze sam sobie zaszkodzisz na słuch, no i nie mówiąc że radio możesz przez okno wywalić bo i tak nic nie usłyszysz. Jeśli dodatkowo zależny ci na osiągach, to zapomnij zamuli ci tak auto że maluch spod świateł cie weźmie, no i do tego narobisz tyle hałasu ze każdy to zobaczy :lalala:
Masz dwie opcje:
1. Chyba najrozsądniejsza to fabryczny wydech czyli: kolektor (odnowiony) - nowe złącze elastyczne - nowa oryginalna sonda (nie jakieś allegro) sprawny tłumik środkowy, zamiast dawno niedziałającego katalizatora (no chyba że masz nowy) wspawany fragment rury - sprawny lub nowy tłumik końcowy z wspawaną ładną końcówką ze stali nie rdzewnej kwasoodpornej (żadne przykręcane wynalazki allegro za 9,99zł) fi 60 do fi 80, większe wyglądają komicznie, nie mówiąc już o cięciu zderzaka.
2. Opcja dla rozrzutnych, czyli zamówienie w profesjonalnym zakładzie kompletnie nowego zrobionego i przeliczonego układu wydechowego z dwoma tłumikami i innym kolektorem.

** Dodano: 31-10-2009, 13:44 **
P.S aaa i jeszcze nowe gumki na wieszaki wydatek mały a bardzo opłacalny, no i pomaluj cały układ (za wyjątkiem kolektora) srebrną farbą żaroodporną zwiększysz jego żywotność za stosunkowo nie wielka cenę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-10-2009, 13:54   

Czyli jak pisałem. Pisz do Węglarskiwgo (podałem Ci link do strony jest tam mail) niech ci zakupi ori wydech i wstawi swoje wkłady. Najpierw zapytaj kiedy termin i czy da rade. Pierwszy komorowo przelotowy a końcowy strumienicowo przelotowy(będzie głośniejszy niż fabryka i nie zagłośny). Ja mam założone obydwa komorowo przelotowe i jest ciszej niż na fabrycznym.W nowych wydechach od rzemieślnika pakują do wygłuszenia co popadnie. Ja podobno miałem jakieś szmaty ze smarem w które mechanik wycierał ręce. Co do sondy to jak pisał JAM_BELFEGOR kup ori w serwisie. A jeszcze jedno. Reklamuje Węglarskiego dlatego że zrobienie uniego wydechu wraz z kupnem ori i przeróbką wyniesie z 1/3 tego co w profesjopnalnej firmie np: www.drogos.pl
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-10-2009, 15:59   

Luczu napisał/a:
Leśniczy napisał/a:
w tej chwili auto chodzi głośniej niż WRC


i jesteś z tego zadowolony ? <---- pytanie szczere bez ironii chociaż może to tak wyglądać :)



na początku mnie to całkiem bawiło :D i nadal bawi szczególnie jak jeżdżę sam, tyle tylko że trochę mi sie to znudziło i trochę przykro mi się robi kiedy ktoś wsiada do tyłu bo
z przodu jest całkiem znośnie, z tyłu ryk urywa głowę :) .
z tej okazji mam juz kupiony tłumik środkowy, który w przyszłym tygodniu wspawam.

i co wy się tak uparliście z tym pogarszaniem osiągów ? ja po wywaleniu tłumika środkowego i założeniu końcowego przelotowego do setki urwałem 0,5 sec. ( sprawdzane na g-techu )
ponadto silnik ZNACZNIE szybciej wchodzi na obroty co jest logiczne. układ wydechowy nie stawia żadnych oporów przy wyrzucie spalin z kolektora

** Dodano: 31-10-2009, 16:08 **
Przemek napisał/a:
. Ja mam założone obydwa komorowo przelotowe i jest ciszej niż na fabrycznym.


co to jest tłumik komorowo przelotowy ?
albo jest przelotowy - patrzysz przez niego i wszystko widzisz.
albo komorowy czyli ma wewnątrz komory z materiałem wygłuszającym np. coś ala wata szkalana.
Przemek napisał/a:
W nowych wydechach od rzemieślnika pakują do wygłuszenia co popadnie. Ja podobno miałem jakieś szmaty ze smarem w które mechanik wycierał ręce.


tak ci powiedział mechanik ? że w tłumiku miałeś napchane szmaty ? :lol:
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-11-2009, 00:02   

Leśniczy napisał/a:

i co wy się tak uparliście z tym pogarszaniem osiągów ? ja po wywaleniu tłumika środkowego i założeniu końcowego przelotowego do setki urwałem 0,5 sec. ( sprawdzane na g-techu )
ponadto silnik ZNACZNIE szybciej wchodzi na obroty co jest logiczne. układ wydechowy nie stawia żadnych oporów przy wyrzucie spalin z kolektora
Nie chce mi się teraz rozwodzić i rozpisywać na temat teorii przepływów gazu ale wcale nie jest tak jak mówisz ze dając przelotowy tłumik odtykasz wydech, wręcz przeciwnie. Przerabiałem to na własnej skórze i tłumik przelotowy końcowy pogorszył osiągi w stosunku do fabrycznego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-11-2009, 12:05   

przy gaźnikowym 1.4 może pogarsza.
jak wytłumaczysz zjawisko że wszystkie auta startujące na różnych zawodach na ćwiartkę ( nie mówię tu o nowych subaru czy evo) a uturbionych bmw , golfach , corado itp mają przeważnie przelot od kolektora do samego końca a już najlepiej np. 2,5 lub 3 cale z kwasówki ? mówiąc po ludzku wywalone wszystko i wstawiona przez całą długość gruba rura np 10cm średnicy. takie same rozwiązania występują w autach WRC, ciekawe dlaczego ?

http://moto.allegro.pl/it...urbo_350ps.html
wydech 3 cale na 1 tłumiku przelotowym by el-tec

http://moto.allegro.pl/it...oupe_450km.html
Układ wydechowy przelotowy + zakończony tłumikiem z silencerem

http://moto.allegro.pl/it..._w_europie.html
- układ wydechowy sportowy kolektor ( barany ), wolny przelot, tylny tłumik UPGRADE;

ciekawe czemu jak ktoś podnosi moc to wywala wszystkie tłumany, katy, strumienice itp ?

może powtórzę raz jeszcze : w fiacie tipo 2.0 113ps bo wycięciu tłumika środkowego oraz założeniu końcowego przelotowego auta urwało 0,5 sec do steki( 60mph - 96km/h). pomiaru dokonywałem wyliczając średnią z 3 przejazdów przed i po modyfikacji układu wydechowego za pomocą urządzenia pomiarowego firmy G-Tech. przy pomiarach w zbiorniku znajdywała się podobna ilośc paliwa, waga moja ani auta nie uległa zmianie, również zmianie nie uległa temperatura zewnętrzna oraz nawierzchnia.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-11-2009, 12:43   

Leśniczy napisał/a:
urządzenia pomiarowego firmy G-Tech


możesz dać jakiegoś linka ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-11-2009, 13:04   

Leśniczy napisał/a:
takie same rozwiązania występują w autach WRC, ciekawe dlaczego ?


Może dlatego, że tam jest to odpowiednio obliczone, a nie że sobie wspawasz 3metry rynny za kolektorem i jest super, bo masz przelotowy wydech i przyrost mocy :badgrin:
To nie jest tak kolorowo jak Ci się wydaje :lol: W takim razie po co w koncernach samochodowych siedzi sztab ludzi i oblicza wydechy? Ano po to, żeby spaliny wychodzące z silnika miały odpowiednią prędkość. Jeśli będzie ona za mała to cylinder się nie zdąży opróżnić w czasie otwarcia zaworu wydechowego, a jak będzie zbyt szybka to w skrajnym przypadku Ci wyssie jeszcze płonącą mieszankę przez tłumik :lalala:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-11-2009, 13:27   

Leśniczy, Owszem po części masz racje, ale tylko po części jak, słusznie polansky, zauważył żeby to działało musi być przeliczone (nie koniecznie przez sztab ludzi ale przez kogoś kompetentnego ;D ) dobrana odpowiednia średnica do długości pojemności ilości krzywizn itd. dobry warsztat zajmujący się wydechami jest wstanie zrobić przelot taki na którym uzyszkasz przyrost przede wszystkim momentu i nie wielkiej ilości mocy ale jeszcze raz powtarzam nie nie możne być przypadkowa zbieranina części z allegro a przemyślana i przeliczona konstrukcja.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-11-2009, 18:09   

Leśniczy. Nie niepowiedział mi o szmatach w wydechu mechanik bo niema on rentgenu w oczach. Powiedział otym człowiek (pan Węglarski) który rościnał te tłumiki i wstawiał swoje wkłady. Te średnice pełne przeloty mają oczywiście sens w samochodach jak napisałeś startujących na 1/4 mili. Tam użyteczny zakres obrotów jest od około 5000tyś i w góre. A wszystko przez wielkie turbiny które na niskich obrotach nie pompują dostatecznej ilości powietrza. A na wysokoich obrotach mogły się łatwo wydalać spaliny. Tam nie liczą się ze spalaniem. Z innej beczki. Dlaczego GrzesiekK. w swiom projekcie tipo nie wstawił przelotowego wydechu tylko wszystko było na tłumikach fabrycznych tylko np. z innego modelu o większej przepustowości itp. A Tipo zapiep...ło jak szalone. Przerabiałem przelot ze strumienicą i końcowym przelotowym i w tej chwili mam przerobioną fabryke ze strumienicą zrobioną przez Węglarskiego i powiem Ci wole serie ale jak dlamnie za cicha. Chywa założe końcówke z dyfuzorem żeby coś mruczało chociaż.A i jeszcze jedno. Podałeś linki do samochodów albo sportowych albo jeżdżących na samą ćwiartke. A my rozmawiamy o zwykłym Tipo 2.0l bez sprężarki.Tyle odemnie.
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load