|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Szarpie po rozgrzaniu, nierówno chodzi |
Autor |
Wiadomość |
uire
witamy nowego
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: Stargard
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 03-12-2009, 20:42 [Benzyna] Szarpie po rozgrzaniu, nierówno chodzi
|
|
|
Witam,
mam taki problem od pewnego czasu. Zdarzały się już takie przypadki wcześniej, że samochód zaczynał szarpać, kiedy mu się chciało, czasem szarpał (szczególnie w lato), czasem nie, ale przeważnie jeździł dobrze. Ale teraz sprawa jest dużo bardziej poważna. Na wolnych obrotach bardzo nierówno chodził, poszarpywał, po wymianie silniczka krokowego niby wszystko ustało (przynajmniej tak myślałem), lecz po paru dniach powrócił problem z szarpaniem, teraz jest już dużo gorzej, można powiedzieć że nie da się jeździć. Na niedogrzanym silniku wszystko wydaje się być ok, ale gdy temperatura osiągnie jakieś 70 stopni samochód zaczyna szaleć, szczególnie jak się daje gazu. Gdy bardzo delikatnie operuje pedałem gazu to jakoś tam jedzie, czasem pomaga "pompowanie" gazem.
Co może być przyczyną? Nie mam pieniędzy aby dawać do mechaników na diagnozy, poza tym to nie jest zdrowe.. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-12-2009, 10:44
|
|
|
uire, po pierwsze trzeba się było przywitać, jest od tego oddzielny temat, po drugie kożystaj z opcji szukaj bo podobnych tematów sporo.
Zdaje mi się że masz uszkodzony czujnik temperatury silnika (niebieska wtyczka z lewej strony na kolektorze), ale z drugiej objawy podobne też do rozwalonej sondy lambda. Ile Ci pali? Opisz dokładniej co to za szarpanie? Zrób na początek twardy reset kompa, odepnij akumulator i wciśnij stop tzn. hamulec, powinno pomóc na początek |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
uire
witamy nowego
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: Stargard
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-12-2009, 19:12
|
|
|
Przepraszam, spieszyłem się, zaraz się przywitam.
Na biegach 1,2 szarpie, coraz bardziej zwalnia. Na wyższych biegach jedzie, ale z małą prędkością. Czasem pomaga 'pompowanie' pedałem gazu. Faktycznie, reset kompa chwilowo pomaga.
Na trasie jedzie całkiem dobrze, gorzej w mieście lub po postojach na włączonym silniku- wtedy zaczyna wariować. Po lekkim ostudzeniu silnika przejedzie bez problemów ok. 10km. (lub do następnego postoju na światłach). |
|
|
|
|
stefan543
witamy nowego
Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-02-2010, 08:45
|
|
|
Witam, mam identyczne objawy w Tipo 1.4 i.e. Czytam forum od jakiegoś czasu, tematów o szarpaniu jest z milion ale w żadnym nikt nie napisał co jest przyczyną, wszedzie tylko wymień to wymień tamto, a ta naprawdę żadnej konstruktywnej odpowiedzi... Skoro tyle ludzi ma ten objaw to moze komuś w koncu udało się dojść do tego czy to silniczek krokowy, czujnik temperatury silnika czy może sam komputer? Ja wczoraj wymieniłem przepustnicę z nowym potencjometrem i nic nie pomogło (kiedyś pomagało) dodatkowo na wolnych obrotach jak juz całkiem zgłupieje to słychać cykanie jakby przekaźnika... Dodam, że nie mam LPG i jeździ się baaaardzo ciężko. Proszę o pomoc. |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e. 1993r. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-02-2010, 11:18
|
|
|
stefan543 napisał/a: | Skoro tyle ludzi ma ten objaw to moze komuś w koncu udało się dojść do tego czy to silniczek krokowy, czujnik temperatury silnika czy może sam komputer? | a kto powiedział, że to musi być zawsze ta sama przyczyna? U mnie problemem był silniczek krokowy. Po wymianie szarpanie ustało. U kogoś innego z forum problemem okazał się czujnik temperatury. Więc niestety pewne rzeczy trzeba wymienić na wyczucie, choć pewnie taniej wyjdzie jak podłączysz się pod komputer i usterkę będziesz miał jak na dłoni. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
stefan543
witamy nowego
Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-02-2010, 22:28
|
|
|
O no i nareszcie jakaś konstruktywna odpowiedź. Dzisiaj chciałem wyminienić czujnik temperatury ale okazało się że kupiłem nie taki jak trzeba (z cienkim gwintem, a potrzebny jest z grubym)... 2 sprawy: czy są jacyś forumowicze z Łodzi, którzy użyczyli by na podmiane takiego czujnika i (lub) silniczka krokowego? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e. 1993r. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-02-2010, 22:38
|
|
|
stefan543, Łodzianie to na naszym forum ostatnio najbardziej aktywni klubowicze Podpytaj pawła76, a on Ci da namiary na kogoś kto miałby dla Ciebie czas
Uderz w tym temacie http://forum.tempra.org/t...vt15288,675.htm |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-02-2010, 07:39
|
|
|
stefan543, zapraszam, bo ja chyba mam to samo, od tygodnia mi saleje i od kego pojawia się i znika kontrolka ECU. Razen coś wymyślimy |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
stefan543
witamy nowego
Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-02-2010, 08:15
|
|
|
Mi szaleje od paru lat... z tym, że autko jeździło pod nogą ojca, który wyznaje zasade, ze póki jakoś jedzie to nic nie robić... teraz jeździ u mnie, a mnie ten objaw strasznie wku..... Chętnie skorzystam z pomocy, problem w tym, że na podmianke trzeba znaleźć auto, które jeździ... |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e. 1993r. |
|
|
|
|
uire
witamy nowego
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: Stargard
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 17-02-2010, 09:02
|
|
|
Ja też mam to od długiego czasu, i do tej pory nie wiem co to. Mogę tylko dodać, że jak zaczyna wariować, to zapala się kontrolka od wtrysku |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-02-2010, 14:45
|
|
|
uire, no dokładnie mam to samo, krew mnie zalewa czasem bo na jałowym wariacja czasmi i ruszanie na żabkę jak go coś sieknie tak do 3500rpm a potem rakieta. W weekend będę się temu bliżej przeglądał. Objawy są podobne do sondy, ale wtedy inaczej mi się zachowywał. Pewnie pojadę na interfejs dom 50zł i będę wiedział |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
uire
witamy nowego
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: Stargard
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 17-02-2010, 15:06
|
|
|
A jaki to interfejs? Ja mam elm327 do innego auta podłączane pod złącze OBDII |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-02-2010, 15:55
|
|
|
uire, tu chyba tylko OBDI ale koles mój silnik podłączył raz pod punciaka I. Spróbować zawsze możesz na krótko
http://allegro.pl/item921...t_promocja.html
na tej aukcji masz schemat na dole co z czym połączyć |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
tipo_14
witamy nowego
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 2 Skąd: Rudniki D.C.
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 11:09
|
|
|
Witam serdecznie,
Miałem ostatnio taki sam problem w moim tipo 1.4 monowtrysk. Silnik zaraz po odpaleniu jakoś jechał. Zagrzał się i zaczynał szaleć. Mocne wciśnięcie gazu "dławiło" silnik. Przy lekkim dodawaniu gazu jakoś jechał. Tak było na 1, 2, 3 biegu. Na 4tym można było już mocniej gaz wcisnąć, a na piątym można już było normalnie jechać. Czasami po zatrzymaniu i pozostawieniu odpalonego silnika obroty powoli "falując" spadały, aż silnik gasł. A czasem chodził normalnie
Po poczytaniu forum i przejrzeniu (zbadaniu oporności) prawie wszystkich czujników pozostał mi ostatni - czujnik położenia przepustnicy. Podejrzanym wydała mi się już sama gumka naciągnięta na wtyczkę ( była przetarta w jednym miejscu). Po zdjęciu jej ukazał się piękny widok. Jeden z przewodów był celowo przez jednego z poprzednich właścicieli/mechaników przecięty a drugi przetarł się. Po zlutowaniu obu przewodów samochód jeździł jak nowy.
Do wczoraj.
Objawy podobne, silnik okresowo/losowo zamulony, czasem gaśnie na biegu jałowym.
Niestety nie miałem czasu dokładnie go obejrzeć. Do tej pory stwierdziłem, że poprzednia usterka nie wchodzi w grę. Ale po zdjęciu obudowy filtra powietrza zauważyłem że cały osprzęt który się tam znajduje (jakiś tam czujniczek czy regulator wtrysku [ to małe kwadratowe coś z owalnymi krawędziami ], sam wtrysk i wszystko inne) wykąpane w oleju silnikowym . Prawdopodobnie ten olej robił mi zwarcie. Wyczyszczę jutro i się dowiem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|