Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
fiat lancia silniki 2.0 dohc z i bez walkow balansowych
Autor Wiadomość
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2007, 10:14   fiat lancia silniki 2.0 dohc z i bez walkow balansowych

witam

zastanawiam sie nad modyfikacja silnika 2.0 16vT polegajaca na " wymianie" bloku silnika na wersje bez walkow wyrownowazajacych prace silnika, poprostu pozbywajac sie tego mam wiekszy wybor skrzyn biegow z rozrusznikiem montowanym "przed" i "za " silnikiem a nie tylko "za" czyli pod kolektorem ssacym jak w wersji z walkami balansowymi, co niezmiernie moze ulatwic swap takiego silnika.

szukam porady z jakiego typu fiata lub lancii szukac bloku? thema i croma z tego co wiem posiada walki balansowe we wszystkich wersjach silnikow benzynowych r4 dohc , delta i dedra podobnie, pytanie czy tipo tempra tez? czy silniki 2.0 8v i 2.0 16v posiadaja takie walki? ostatnie lata produkcji ritmo i regaty {glownie ritmo 90s.ie} w przeciwienstwie do wczesniejszych wersji "pionowego" dohc posiadaly juz silniki dohc pochylone 20 stopni tak jak tipo tempra{ z reszta byly to poprostu silniki z tipo tempry} dodam jeszcze ze chodzi o "nowsza" rodzine silnika dohc czyli z "odwroconymi kolektorami, pompa oleju w przednim "deklu" silnika itp zmianami w porownaniu do silnikow "starego" typu montowanych najczesciej wzdluznie a nie w poprzek.

czy ktos przerabial ten temat?

kolejna sprawa , czy wal korbowy z wersji z i bez walkow wyrownowazajacych bedzie taki sam w sensie wywazenia ? tzn czy te walki stanowia poprostu dodatkowa mase, przeciwwage zewnetrzna ktora "wygladza" drgana zespolu napedowego , czy tez wal z wersji z walkami jest inaczej wywazony niz "zwykly" i bez walkow nie bedzie prawidlowo wywazony itp co moze spowodowac np: totalna destrukcje silnika na wyzszych obrotach :)

sporo pytan, no ale moze ktos mi pomoze, zapraszam do dyskusji.
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-09-2007, 10:34   

http://streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=41747
Polecam Ci ten temat, co prawda na innym forum..
Napisz do właściciela auta 'merror' myślę że powinien pomóc.

A z tego co mi się wydaje, to Tempra i Tipo już mają wałki balansowe/równoważące. Mam 2.0 8v z 91r i wałki są. Więc pewnie szukać trzeba w starszych Cromach, Lanciach..
PZDR
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2007, 15:31   

Raku dzieki za podpowiedz, czyli jednak croma mk1, trzeba sie zaczac rozgladac za czyms takim :)
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2007, 08:24   Re: fiat lancia silniki 2.0 dohc z i bez walkow balansowych

bart128 napisał/a:
szukam porady z jakiego typu fiata lub lancii szukac bloku? thema i croma z tego co wiem posiada walki balansowe we wszystkich wersjach silnikow benzynowych r4 dohc , delta i dedra podobnie, pytanie czy tipo tempra tez? czy silniki 2.0 8v i 2.0 16v posiadaja takie walki? ostatnie lata produkcji ritmo i regaty {glownie ritmo 90s.ie} w przeciwienstwie do wczesniejszych wersji "pionowego" dohc posiadaly juz silniki dohc pochylone 20 stopni tak jak tipo tempra{ z reszta byly to poprostu silniki z tipo tempry} dodam jeszcze ze chodzi o "nowsza" rodzine silnika dohc czyli z "odwroconymi kolektorami, pompa oleju w przednim "deklu" silnika itp zmianami w porownaniu do silnikow "starego" typu montowanych najczesciej wzdluznie a nie w poprzek.
czy ktos przerabial ten temat?
kolejna sprawa , czy wal korbowy z wersji z i bez walkow wyrownowazajacych bedzie taki sam w sensie wywazenia ? tzn czy te walki stanowia poprostu dodatkowa mase, przeciwwage zewnetrzna ktora "wygladza" drgana zespolu napedowego , czy tez wal z wersji z walkami jest inaczej wywazony niz "zwykly" i bez walkow nie bedzie prawidlowo wywazony itp co moze spowodowac np: totalna destrukcje silnika na wyzszych obrotach .

1. Ten "nowszy" silnik o którym piszesz ( pochylony , odwrócona głowica ) pojawił się faktycznie w Ritmo i Regacie 90s.i.e. , w Lancii Delcie mark I - GT , GT ie i GT Turbo , a poźniej w Tipo ( w Temprze już nie ) , natomiast był to silnik 1,6 DOHC 8V i nie miał on swojego odpowiednika 1,8 ani 2,0 !
2. Głowica 16V do bloku silnika DOHC 8V ( bez względu na to czy 1,6 , 1,8 czy 2,0 ) nie podejdzie . Różnią się rozmieszczeniem kanałów olejowych i wodnych .
3. Sam sobie odpowiedziałeś - po co są stosowane wałki wyrównoważające . Jest jeszcze jedno ich działanie : równoważą one przechyły silnka tył - przód przy dodawaniu / ujmowaniu gazu . Natomiast jazda bez nich jest jak najbardziej możliwa . Znam przypadek zdjęcia paska od ich napędu - różnice w wibracjach silnika były niewielkie , a różnice w zużyciu paliwa ( bo taki był cel eksperymantu ) - żadne !
     assistance
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2007, 19:21   

1. masz racje schab , zapomnialem ze ritmo 90 s.ie to 1600:)

2.nie masz racji schab:), tzn w prostym rozumowaniu typu plug and play rzeczywiscie sa drobne roznice w wygladzie i ilosci kanalow w glowicy 8v i 16v i tak "bez rzezby" jest to niewykonalne, trzeba takze zmienic dolne kolko zebate na wale na to z wersji 16v bo pasek ma inny modul zeba itp,ale przerobek jest niewiele i sa na tyle proste i skuteczne ze wiele takich "8v na 16v" jezdzi i wzdluznie i poprzecznie montowanych, za granica i w kraju, chociazby Tomek Cecot swoim rajdowym 131:)

3. wiem po co sa walki balansowe:) pytalem o ich usuniecie i tego skutki, juz doczytalem ,ze nie ma z tym problemu.
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2007, 20:25   

bart128 napisał/a:
wiem po co sa walki balansowe:) pytalem o ich usuniecie i tego skutki

gdzieś mi sie obiło o uszy,powtarzam obiło,że przez te wałki idzie jakiś kanalik olejowy i jak sie nie beda kręciły to gdzieś tam bedzie szło słabe cisnienie oleju,ale tak jak mówie,nie znam szczegółów co i jak dokładnie,ile w tym prawdy też nie wiem
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2007, 21:11   

nawet gdyby taka sytuacja ktora opisal ego wystepowala nie dotyczy mojego planu co do silnika 16vT,niezbyt precyzyjnie sie wyrazilem, sorry:) chodzi mi nie tyle o usuniecie z bloku walkow co o calkowite zastapienie bloku silnika takim bez tego "dobrodziejstwa" i wsadzenie do takiego bloku wszystkich elementow ruchomych z wersji turbo i glowicy 16v. taka operacje jaka wykonal kolega merror w linku podanym przez Raku, plus dostosowanie smarowania silnika do zamontowania zespolu napedowego poprzecznie pionowo bez przechylu 20 stopni, bez tego nie "pusci" mnie skrzynia biegow ZF z ritmo,jedyna ktora moge zamontowac do auta, bo z tego co narazie metoda "pi razy drzwi" wymierzylem to wodziki skrzyni biegow z themy turbo wychodza mi dokladnie w przekladnie kierownicza... :\
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2007, 21:20   

bart128, ja Cie rozumiem,napisałem to bo ktoś pisał,żeby ściągnąć pasek tylko a wałki zostawić...,nie wiem czy przypadkiem po 93 roku te silniki nie były juz bez wałków...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load