Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie kupić panewki do 2.0 8v na pierwszy szlif?
Autor Wiadomość
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-10-2010, 11:04   Gdzie kupić panewki do 2.0 8v na pierwszy szlif?

Postanowiłem, że małymi kroczkami będę kompletował graty i składał drugi silnik do Tempry. Dziś zawiozłem wał do szlifu, potrzebuję panewek, później zrobię głowicę i nie wiem też co z cylindrami i tłokami żeby to się ładnie zgrało z sobą. Czy potrzebne mi będą nowe tłoki i szlif tulei? Gdzie dostać tłoki i jaka to kasa jest?
Oraz gdzie kupić panewki główne i korbowe na pierwszy szlif?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-10-2010, 11:17   

Guzik napisał/a:
Oraz gdzie kupić panewki główne i korbowe na pierwszy szlif?


w motoryzacyjnym :p
Kolega kupował w takim sklepie specjalizującym się włoszczyzną

** Dodano: 06-10-2010, 12:17 **
były na zamówienie na drugi dzień za około 90 - 100 zł
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-10-2010, 17:07   

Luczu napisał/a:
w motoryzacyjnym :p

Naprawdę? Cholera, a ja w aptece pytałem :lol:
Niestety u nas w jednym są tylko na 2 szlif za 170 zł komplet, a w drugim jedne (korbowe) za 90 zł, a główne za 260 :O
Nie spieszy mi się, bo mam silnik w aucie, a ten będę składał dodatkowo jako drugi i na nowych gratach.
Może ktoś ma dojście do panewek w dobrej cenie? Byśmy się zgadali i by mi wysłał po wcześniejszej wpłacie kasy na konto? Ale to gdzieś za miesiąc dopiero.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-10-2010, 17:11   

Guzik napisał/a:
Czy potrzebne mi będą nowe tłoki i szlif tulei? Gdzie dostać tłoki i jaka to kasa jest?

Tłoki nowe z 800zł, szlif tulei z 800zł, pierścienie nowe ze 400zł, także przemyśl to dokładnie ;)
Na Twoim miejscu doprowadziłbym tylko wał i głowicę do dobrego stanu a w tłoki i tuleje zostawił w spokoju. Czytałem na innym forum jak gościu oddał silnik do bravo 1.6 do kompletnego remontu - wał, głowica, tłoki, pierścienie, panewki itd, koszt 3700zł
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2010, 19:25   

Ja sądzę, że idziesz złą drogą.

Zabieraj szybko ten wał ze szlifu, i oddaj dopiero z panewkami, żeby dobrze dobrali wartości..

Inaczej szybko poleci wał znowu.

Zapytaj szlifierzy, oni mają swoje dojścia.

Ja raz zrobiłem tak, ze na dobrze wyglądający wał założyłem nowe, nominalne z Intercarsu i panewka obróciła się po 30tysiącach. :|

Tak swoją drogą to mam tłoki nowe z pierścieniami i sworzniami do 16v. Mógłbyś sobie czapkę z 2.0 16v skołować, taką też mam ;)
I zrobić 16v :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-10-2010, 19:53   

Cytat:
nie wiem też co z cylindrami i tłokami żeby to się ładnie zgrało z sobą. Czy potrzebne mi będą nowe tłoki i szlif tulei? Gdzie dostać tłoki i jaka to kasa jest?


Jeśli wprasujesz tuleje to możesz zostawić stare tłoki (z nowymi pierścieniami) a jeżeli szlifujesz blok to musisz zmienić tłoki na nadwymiar większe.

Cytat:
Zabieraj szybko ten wał ze szlifu, i oddaj dopiero z panewkami, żeby dobrze dobrali wartości..

Właśnie!! Wał szlifuje się zawsze pod wymiar panewek a nie na nadwymiar.
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-10-2010, 05:42   

Raku napisał/a:
Tak swoją drogą to mam tłoki nowe z pierścieniami i sworzniami do 16v. Mógłbyś sobie czapkę z 2.0 16v skołować, taką też mam
I zrobić 16v

Czy w 16v nie było natrysku oleju na denka tłoków(inne korbowody)? I czy po takiej przeróbce była by Tempra sedici? ;D
Chyba jednak nie dał bym rady ogarnąć tego już wtedy, trzeba by pewnie inne czujniki, nowy komp albo strojenie tego, a to już nie na moją kieszeń. Z ciekawości na pw, jaka cena za te fanty?

Szlifierz powiedział, że niekoniecznie muszę mieć panewki, bo on robi z książką(gość ceniony na całe województwo i ludzie pchają się do niego drzwiami i oknami). Chociaż w sumie lepiej by było gdybym miał te panewki już i zawiózł mu. Ehh, ciężkie czasy nastały, ale z remontami zawsze tak jest.

** Dodano: 07-10-2010, 06:51 **
Bo to było jeszcze tak. Ja zawiozłem go do sprawdzenia żeby mi powiedział czy da się to jeszcze szlifować i który szlif. Gdyby wyszedł 2 lub 3 szlif, to bym tego nie robił zapewne w obawie przed kolejnymi problemami. Powiedzcie mi, czy ten wał da się w ogóle szlifować czy to go osłabi później?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2010, 07:30   

Wał da się szlifować, tylko to trzeba zrobić dobrze, a NIE NA KSIAŻKĘ, bo wymiary panewek zamienników seryjnych nie trzymają wymiarów książkowych.

Potrzebował byś tłoki, głowice, kolektory, wtryski, listwa paliwowa, i komp.
W sumie sporo bym znalazł :P

Jak masz rozebrany silnik, to sprawdź czy jest natrysk na denka tłoków. nie pamiętam czy jest.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-10-2010, 09:29   

Można by zrobić fajny motor w sumie do Tempry, a koszty rozłożyć sobie w czasie. Powiedz mi kolego, czy te tłoki masz nadwymiarowe czy nominalne?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2010, 10:04   

nadwymiar, oryginał Fiat.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-10-2010, 10:10   

Sprawdzę dziś jak będę w domu co z tym natryskiem oleju, ale wydaje mi się, że nie ma tego, a w 16v właśnie jest już ;/
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-10-2010, 10:18   

w 1.6 jest natrysk oleju na denka więc i w 2.0 powinien być ale sprawdź dla pewności 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load