|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Gdzie kupić panewki do 2.0 8v na pierwszy szlif? |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-10-2010, 11:04 Gdzie kupić panewki do 2.0 8v na pierwszy szlif?
|
|
|
Postanowiłem, że małymi kroczkami będę kompletował graty i składał drugi silnik do Tempry. Dziś zawiozłem wał do szlifu, potrzebuję panewek, później zrobię głowicę i nie wiem też co z cylindrami i tłokami żeby to się ładnie zgrało z sobą. Czy potrzebne mi będą nowe tłoki i szlif tulei? Gdzie dostać tłoki i jaka to kasa jest?
Oraz gdzie kupić panewki główne i korbowe na pierwszy szlif? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-10-2010, 11:17
|
|
|
Guzik napisał/a: | Oraz gdzie kupić panewki główne i korbowe na pierwszy szlif? |
w motoryzacyjnym :p
Kolega kupował w takim sklepie specjalizującym się włoszczyzną
** Dodano: 06-10-2010, 12:17 **
były na zamówienie na drugi dzień za około 90 - 100 zł |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-10-2010, 17:07
|
|
|
Luczu napisał/a: | w motoryzacyjnym :p |
Naprawdę? Cholera, a ja w aptece pytałem
Niestety u nas w jednym są tylko na 2 szlif za 170 zł komplet, a w drugim jedne (korbowe) za 90 zł, a główne za 260 :O
Nie spieszy mi się, bo mam silnik w aucie, a ten będę składał dodatkowo jako drugi i na nowych gratach.
Może ktoś ma dojście do panewek w dobrej cenie? Byśmy się zgadali i by mi wysłał po wcześniejszej wpłacie kasy na konto? Ale to gdzieś za miesiąc dopiero. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-10-2010, 17:11
|
|
|
Guzik napisał/a: | Czy potrzebne mi będą nowe tłoki i szlif tulei? Gdzie dostać tłoki i jaka to kasa jest? |
Tłoki nowe z 800zł, szlif tulei z 800zł, pierścienie nowe ze 400zł, także przemyśl to dokładnie
Na Twoim miejscu doprowadziłbym tylko wał i głowicę do dobrego stanu a w tłoki i tuleje zostawił w spokoju. Czytałem na innym forum jak gościu oddał silnik do bravo 1.6 do kompletnego remontu - wał, głowica, tłoki, pierścienie, panewki itd, koszt 3700zł |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2010, 19:25
|
|
|
Ja sądzę, że idziesz złą drogą.
Zabieraj szybko ten wał ze szlifu, i oddaj dopiero z panewkami, żeby dobrze dobrali wartości..
Inaczej szybko poleci wał znowu.
Zapytaj szlifierzy, oni mają swoje dojścia.
Ja raz zrobiłem tak, ze na dobrze wyglądający wał założyłem nowe, nominalne z Intercarsu i panewka obróciła się po 30tysiącach.
Tak swoją drogą to mam tłoki nowe z pierścieniami i sworzniami do 16v. Mógłbyś sobie czapkę z 2.0 16v skołować, taką też mam
I zrobić 16v |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-10-2010, 19:53
|
|
|
Cytat: | nie wiem też co z cylindrami i tłokami żeby to się ładnie zgrało z sobą. Czy potrzebne mi będą nowe tłoki i szlif tulei? Gdzie dostać tłoki i jaka to kasa jest?
|
Jeśli wprasujesz tuleje to możesz zostawić stare tłoki (z nowymi pierścieniami) a jeżeli szlifujesz blok to musisz zmienić tłoki na nadwymiar większe.
Cytat: | Zabieraj szybko ten wał ze szlifu, i oddaj dopiero z panewkami, żeby dobrze dobrali wartości.. |
Właśnie!! Wał szlifuje się zawsze pod wymiar panewek a nie na nadwymiar. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-10-2010, 05:42
|
|
|
Raku napisał/a: | Tak swoją drogą to mam tłoki nowe z pierścieniami i sworzniami do 16v. Mógłbyś sobie czapkę z 2.0 16v skołować, taką też mam
I zrobić 16v |
Czy w 16v nie było natrysku oleju na denka tłoków(inne korbowody)? I czy po takiej przeróbce była by Tempra sedici?
Chyba jednak nie dał bym rady ogarnąć tego już wtedy, trzeba by pewnie inne czujniki, nowy komp albo strojenie tego, a to już nie na moją kieszeń. Z ciekawości na pw, jaka cena za te fanty?
Szlifierz powiedział, że niekoniecznie muszę mieć panewki, bo on robi z książką(gość ceniony na całe województwo i ludzie pchają się do niego drzwiami i oknami). Chociaż w sumie lepiej by było gdybym miał te panewki już i zawiózł mu. Ehh, ciężkie czasy nastały, ale z remontami zawsze tak jest.
** Dodano: 07-10-2010, 06:51 **
Bo to było jeszcze tak. Ja zawiozłem go do sprawdzenia żeby mi powiedział czy da się to jeszcze szlifować i który szlif. Gdyby wyszedł 2 lub 3 szlif, to bym tego nie robił zapewne w obawie przed kolejnymi problemami. Powiedzcie mi, czy ten wał da się w ogóle szlifować czy to go osłabi później? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2010, 07:30
|
|
|
Wał da się szlifować, tylko to trzeba zrobić dobrze, a NIE NA KSIAŻKĘ, bo wymiary panewek zamienników seryjnych nie trzymają wymiarów książkowych.
Potrzebował byś tłoki, głowice, kolektory, wtryski, listwa paliwowa, i komp.
W sumie sporo bym znalazł
Jak masz rozebrany silnik, to sprawdź czy jest natrysk na denka tłoków. nie pamiętam czy jest. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-10-2010, 09:29
|
|
|
Można by zrobić fajny motor w sumie do Tempry, a koszty rozłożyć sobie w czasie. Powiedz mi kolego, czy te tłoki masz nadwymiarowe czy nominalne? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-10-2010, 10:10
|
|
|
Sprawdzę dziś jak będę w domu co z tym natryskiem oleju, ale wydaje mi się, że nie ma tego, a w 16v właśnie jest już ;/ |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2010, 10:18
|
|
|
w 1.6 jest natrysk oleju na denka więc i w 2.0 powinien być ale sprawdź dla pewności |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|