Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co mam zrobić ?
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-09-2009, 21:43   Co mam zrobić ?

Pisałem Wam że mam do roboty głowicę ponieważ ciśnienie na jednym cylindrze jest tylko 4 bary. Mam dylemat ponieważ fachowiec zajmującym się regeneracją głowic krzyknął mi cenę 600 zł (w tym, wymiana uszczelniaczy, zaworów na gazowe, planowanie, dopasowanie głowiczki od rozrządu). Powiedziano mi że można zrobić to taniej lecz bez wymiany zaworów tylko regeneracja starych. Podejżewam że taki koszt będzie wtedy ok 400 zł. Poprzednio gdy była robiona głowica wystarczyła ona na 60 000 km na gazie. Czy opłacalne jest wymiana zaworów na gazowe ? czy lepiej niech zostaną zwykłe ? doradźcie coś, wacham się ponieważ nie wiem czy ja nawet te 60 000 zrobie tym autem. i go nie sprzedam.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-09-2009, 22:01   

Lasgo07, za 600zł kup drugie Tipo, złoz z dwoch jeden, bo szkoda siana na remont jak nie wiesz ile tym pojexdzisz
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-09-2009, 22:05   

Lasgo07, pierwszy raz słyszę o zaworach gazowych, robiłem w tym rok temu i wiem że są gniazda do gazu, tzn materiał z którego się je dorabia. Żadko wypalają się zawory, nawet na gazie, gniazda zawsze się wypalają i wyklepują, więc jeśli była głowica robiona to na następną regenerację jest już za mało materiału gniazda prawdopodobnie, bo to zależy od przypadku. Nie wiem jak z cenami ale planowanie ok 80zł, docieranie+wymiana podobnie, do tego ceny części i za wymianę gniazd. U nas głowica 8v po kolizji czyli z wymianą kilku zaworów, dotarciem i planowaniem ceniła się na jakieś 300zł chyba
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-09-2009, 22:05   

ciechu, ja mam drugą głowicę bo dostałem wraz z samochodem, tamta nie chodziła wcale na gazie, ale podobno warto byłoby ją oddać do splanowania i sprawdzenia czy jest sprawna

** Dodano: 08-09-2009, 23:07 **
lazik666 napisał/a:
pierwszy raz słyszę o zaworach gazowych
mozliwe ze chodzi własnie o gniazda. Nie znam się aż tak
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-09-2009, 06:13   

Lasgo07, to zrób tamtą którą masz, powinieneś się do 200zł wyrobić spokojnie
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-09-2009, 07:46   

dokładnie weź tą drugą, zanieś na splanowanie i sprawdzenie szczelności i podmieniaj za swoją, ja jak 2 lata temu zacząłem regenerować, docierać zawory itd. to mnie w sumie 1300 wyszło (z rozrządem i paroma innymi rzeczami)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-09-2009, 08:06   Re: Co mam zrobić ?

Zwykle zawory wystarcza. Moje 1.4 zrobiło na gazie 180 tys. (do momentu gdy go sprzedałem) i nic nie trzeba było robić z silnikiem, nawet uszczelki pod głowica...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-09-2009, 10:14   

alo kup drugi silnik do niego i przełóż go albo splanuj i sprawdz glowice i zakładaj i smigaj dalej.wiem cos na temat kosztow bo w czerwcu robilem generalke silnika :P koszty kosmos.teraz wybralbym silnik drugi.ale wiadomo Polak madry po szkodzie :)
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-09-2009, 21:12   

wiki1982 napisał/a:
ale wiadomo Polak madry po szkodzie :)
Ja zainwestowałem 1500zł w reanimację silnika a i tak okazało się, że przyczyną jest pęknięta tuleja w bloku i naprawa jest nieopłacalna... To był dopiero ból. A kiedyś przejeżdżałem koło szrotu i zajrzałem - prawie nowy silnik do bravo (przebieg 16 tys km) kupiłem za 850zł. Lasgo07, Jeśli chcesz się pakować w remonty to musisz być pewny co do uszkodzenia i stanu reszty silnika, oraz tego ile zamierzasz nim jeszcze jeździć. Za 600zł to do Tipo można kupić naprawdę ładny silnik 1.6. A jak nie to zrób jak wszyscy handlarze - zalej motodoktorem i na allegro z nim (co oczywiście potępiam, ale niekiedy to jedyne wyjście aby za dużo nie stracić)...
P.S. Nie słuchaj pierdół - nie ma zaworów gazowych
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load