Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dusi się na ssaniu
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 19-03-2010, 04:15   Dusi się na ssaniu

Jak w temacie. Auto odpalam zawsze na benzynie i przy ok 30stopniach przełączam na gas.Ale od kąd mam tipo czyli od 1.5 roku dręczy mnie taki problem, że puki temperatura silnika nie osiągnie 70stopni auto nie chce jechac, dławi się i żeby jechał muszę wyczuc moment i wkrecic na obroty. zdjąłem któregoś dnia obudowę filtru a mam tą dużą na siliku i odpaliłem. Wtrysk nie lał, ładnie rozpraszał benzynę w kont ok 30stopni(tak jest w książce). auto jeździ normalnie na gazie w pełnym zakresie temperatur, a na benzynie powyżej 70stopni jest też wszystko ok. Stąd wywnioskowałem że to musi miec związek z ssaniem! dzisiaj kolega mi podpowiadał że ma za mało benzyny i dlatego tak jest. A i dodam że na zimnym silniku na benzynie chodzi jakby na 3 garach,tak bardzo nie równo.Co Wy o tym myślicie i co steruje ssaniem. Wygląda mi to na gaźnik a tego boje sie jak diabeł święconej wody bo nie mam o nim zielonego pojecia. Z góry dziekuje za odpowiedź. Ps.to napewno nie jest wina zapłonu bo przez 1.5 roku przerobiłem 3 cewki, 2 komplety kabli i 3 komplety świec i stanęło na CHAMIONach bo tylko na nich równo pracuje.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2010, 10:06   

Pablo84K napisał/a:
Co Wy o tym myślicie i co steruje ssaniem.
Za ustawienie przepustnicy odpowiada silniczek krokowy, jeśli są jakieś problemy z obrotami na zimnym silniku bądź generalnie z ssaniem to jemu najpierw się bacznie przygląda. Przyczyn takiej pracy silnika może być kilka polecam poczytać już istniejące tematy bo było ich sporo, generalnie to może być wszystko i nic :lalala: od padniętego krokowca przez zapłon, CPW, aż po małą dziurkę w wężyku prowadzącym do digiplex'a
Pablo84K napisał/a:
Wygląda mi to na gaźnik a tego boje sie jak diabeł święconej wody bo nie mam o nim zielonego pojecia.
no to by się zgadzało, kolego albo masz wtrysk albo gaźnik, jeszcze takiego kombo nie widziałem :lalala: skoro piszesz ze masz 1.4 i.e. do tego piszesz ze wtryski działają poprawnie to trzymaj się tego i zostaw gaźniki w spokoju ;D to troszkę starsza technologia i inna zasada działania 8)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Gość

Wysłany: 19-03-2010, 17:11   

to mi dałeś do myślenia, silnik krokowy :?: na ssaniu ma ok 1400obr więc wydaje mi się że nie on, zapłon!No przecież na gazie jest potrzebna mocniejsza iskra i skoro chodzi na zimnym silniku na gazie to na benzynie by nie chodził?!Czujnik położenia wały jest git, rezystancja mieści się w normie. Ale ten wężyk, no luknę z ciekawości. pamiętam że kiedyś mechanik mi ruszał tą śrubkę przy przepustnicy bo miałem problem z obrotami(póżniej okazało się że to był rezystor).może to to?!i teraz pytanie, wkręcać, czy wykręcać(ale w sumie na ciepłym by nie miał wtedy obrotów rzędu 800-850) :?:
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-03-2010, 18:33   

Pablo84K napisał/a:
no luknę z ciekawości. pamiętam że kiedyś mechanik mi ruszał tą śrubkę przy przepustnicy bo miałem problem z obrotami(póżniej okazało się że to był rezystor).może to to?!i teraz pytanie, wkręcać, czy wykręcać(ale w sumie na ciepłym by nie miał wtedy obrotów rzędu 800-850) :?:
to co Ty w końcu masz? Gaźnik czy wtrysk? Jak wtrysk, to nie ruszaj żadnych śrubek. Krokowca możesz też sprawdzić. Czy silniczek reaguje na ruchy przepustnicą i jak szybko. I jak się zachowuje po wypięciu krokowca.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 19-03-2010, 18:37   

no co ja mogę mieć. Jednopunkt ale tam przecież jest gaźnik no bo na czym jest zamocowany wtrysk, chyba żę to się inaczej nazywa?!Nie odpinałem krokowca, kiedyś podpiołem nowy ale to było na ciepłym silniku.spróbuje jutro i z krokowym i z tym wężykiem od diplex
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-03-2010, 18:40   

Pablo84K napisał/a:
Jednopunkt ale tam przecież jest gaźnik no bo na czym jest zamocowany wtrysk, chyba żę to się inaczej nazywa?!
To jest korpus przepustnicy ;) Gaźnik to inna bajka...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 19-03-2010, 18:44   

jaka ładna nazwa ;D
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2010, 00:36   

Pablo84K, po prostu przepustnica :lalala: i zostaw już ten gaźnik w spokoju :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Gość

Wysłany: 20-03-2010, 13:58   

No i wielki.....! Po wypieciu krokowego silnik zachwuje sie tak samo. przewód od diplex jest git. :sciana:
  
 
julian 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 13
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 20-03-2010, 15:37   

witam , mam bardzo podobny problem na zimnym silniku mam problem z odpaleniem jak juz pali to nie na wszystkie gary gdy chcem jechac dławi sie tak jak to napisal kolega , gdy jest dopiero dobra temperatura tzn z 50+ stopni zaczyna chodzic na wszystkie gary i normalnie jezdzic na benzynie jak i na gazie... moje autko to tempra 1,6 + lpg . DOŁANCZAM sie do pytania załozyciala tematu ,, co to moze byc ?! dodam że mam wtrysk , dwa dni temu wymieniłem termostat (jeden mechanik powiedział że możliwe że nie dogrzewa silnika ale niestety to nie to..)
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-03-2010, 15:57   

Pablo84K napisał/a:
Po wypieciu krokowego silnik zachwuje sie tak samo.
więc walnięty krokowy jest.

julian napisał/a:
gdy jest dopiero dobra temperatura tzn z 50+ stopni zaczyna chodzic na wszystkie gary i normalnie jezdzic na benzynie jak i na gazie...
zalewa go na zimnym. Sprawdziłbym przede wszystkim czujnik powietrza na kolektorze dolotowym.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 20-03-2010, 17:28   

ja dzisiaj odpaliłem na ciepłym siniku(80stopni) i żeby przełączyć na gaz muszę dać 2000obr i powiem wam że było ciężko go wkręcić. Ale później już jeździ normalni. Co do czujników to miałem dobre(mieściły się w tolerancji).

** Dodano: 20-03-2010, 17:30 **
sorry ciechu, nie doczytałem. To jak się powinien zachowywać silnik po odpieciu dobrego krokowego. Przecież po włączeniu zapłonu mój się ustawia i ma dobre obroty!

** Dodano: 20-03-2010, 17:55 **
Jeszcze mi jedno wpadło do głowy, skoro to byłby krokowy to nie paliłaby się kontrolka od wtrysku :?:
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-03-2010, 20:27   

Pablo84K napisał/a:
Jeszcze mi jedno wpadło do głowy, skoro to byłby krokowy to nie paliłaby się kontrolka od wtrysku :?:
no w moim przypadku się nie paliła
Pablo84K napisał/a:
To jak się powinien zachowywać silnik po odpieciu dobrego krokowego.
dusi się po gwałtownym dodaniu gazu, bo komputer nie dostaje pełnych danych o otwarciu przepustnicy. Poza tym jeśli krokowy jest sprawny, to widać jak przy otwieraniu i zamykaniu pracuje regulując obroty. Np. kiedy zamykasz przepustnicę krokowy najpierw się chowam, a potem wysuwa na tyle, żeby obroty mieściły się w granicach normy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
julian 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 13
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 20-03-2010, 21:26   

ciachu mogł byś mi przybliżyć jak sprawdzic ten czujnik powietrza na kolektorze dolotowym. :D jestem troche zielony w tych sprawach(pierwsze auto) ale z checią bym sprobował naprawić tą usterke sam.. a dodam że mi równiez zapala sie czasami kontrolka wtrysków raz po raz . :lol:
  
 
Gość

Wysłany: 25-03-2010, 22:32   

Ok, jeżeli to byłby silnik krokowy to czy mogę go spryskać WD-40! czytałem o płukaniu nitro, ale nie chcę go wyjmować. Podobno WD-40 nie robi zwarć, co o tym myślicie? Mogę kupić nowy lub używany ale nie chcę zbędnie ponosić kosztów, a nie mam od kogo podmienić. Proszę o odpowiedź :!:
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-03-2010, 22:39   

Pablo84K, szczerze powiem Ci, że ja próbowałem z dwoma, żeby je jakoś ruszyć. Ale nic mi to nie pomogło. Rozbierałem, czyściłem i nic.

TUTAJ świeże ogłoszenie masz. Za 50zł "prawie nowy" to nie tak źle. Ale zapewne nie oryginał Boscha, tylko jakiś zamiennik. Ja kupiłem zamiennik firmy Bear za 75zł i od pół roku śmiga bez problemów ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 25-03-2010, 22:46   

dzwoniłem to tego gościa :lol: ale boje się że to nie to i wydam zbędną kasę,a jeszcze nie wróciło mi się za temprę. Wszystkie czujniki są ok, ale dlaczego na zimnym silniku tak dziwnie pracuje jak na 3 garach i się dławi po odpaleniu(tylko na benzynie). Tego nie mogę zrozumie
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-03-2010, 23:33   

Pablo84K, powiem ci szczerze, wiadomo już że masz wtrysk, a z tej okazji masz tez komputer sterujący pracą silnika. jedź chłopie na diagnostykę komputerową, zapłacisz ok 40zł i wszystko będzie jasne. bo takie gdybanie i kombinowanie " może to, a może tamto" do niczego cię nie doprowadzi.
w każdym razie moim zdaniem najbliżej problemu jest kolega ciechu, twierdzący że to silniczek krokowy. aczkolwiek twoje stwierdzenie " że jakby palił na 3 gary " jest nie co sprzeczne.
albo masz tylko takie wrażenie i winę ponosi faktycznie krokowiec. albo jeśli nie pali na jeden gar to wina przestawionego zapłonu ale wtedy na gazie zachowywałby się tak samo. jeśli faktycznie na zimnym pali na 3 gary to możesz to sprawdzić wypinając na zmianę przewody WN od świec.

w każdym razie jak już pisałem zamiast bawić się "może to a może tamto" jedź na komputer
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Gość

Wysłany: 26-03-2010, 05:58   

Dałem porównanie że tak pracuje, na gazie chodzi równiutko! a co do wypinania kabli to już to robiłem, a na diagnostyce byłem rok temu(od półtora roku mi się to dzieje) i nic nie stwierdzili. Co do gdybania to masz racje, mnie już łeb od myślenia nad tymi usterkami boli. W ostateczności 60zł to nie taka duża kwota :?
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-03-2010, 08:29   

Leśniczy, rzecz w tym, że miałem podobny problem. Odczytałem to w ten sposób, że krokowy wysyła błędne informacje o otwartej przepustnicy i silnik się zalewał na jałowym. Stąd pracował jak traktor. A wymiana krokowego pomogła w tej sprawie, mimo że wymieniałem go z myślą o falujących obrotach. Stąd pomysł, że może to być mimo wszystko krokowy, bo od niego też zależy, jak dawkami steruje komputer.

Aha, na LPG obroty mi nie falowały, ale były podniesione (około 1300-1400) ale silnik pracował równo. Więc myślę, że trop jest bardzo podobny u kolegi Pablo84K ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load