Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1.4 i.e. - wymiana koła pasowego (dolnego)?
Autor Wiadomość
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-09-2007, 12:17   Silnik 1.4 i.e. - wymiana koła pasowego (dolnego)?

Jak odkręcić koło pasowe (dolne)? Chcę założyć wspomaganie do wersji bez... i najtrudniejsze właśnie wydaje mi się wymiana koła pasowego (na szersze). Widziałem jak się męczył gość na schrocie - młotek, przecinak i jazda, ja wolałbym to zrobić w bardziej cywilizowany sposób.
Trzeba jakoś blokować? No oczywiście poza włączeniem biegu i zaciągnięciem ręcznego ;)
  
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-09-2007, 12:42   

ciężko powiedzieć. Kumpel ściągał je tak że blokował je dwoma łyżkami i ściągał kluczem ale koleś jest na tyle silny że mu to poszło łatwo. operacja w 3 osoby niestety. a śruby zapieczone
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-09-2007, 14:12   

Jak koleś uzywał młotka i przecinaka to widać jakiś bandyta bez narzędzi bo koło jest na imbusy przykręcone, fakt dość mocno ale daje się odkręcić. Trzeba zapodać bieg i najlepiej mieć drugą osobe która przytrzyma samochód hamulcem. Wtedy odkręcasz śrubki.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-09-2007, 15:05   

w benzyniaku jest na przykrecone centralnie na srube ;
)
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-09-2007, 17:30   

Taki lekki EXTRIM ;D :badgrin: Zakładasz klucz na nakrętkę i go blokujesz opierając o coś "twardego" po czym wsiadasz do auta,robisz obrót rozrusznikiem i gotowe. :dzialko:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
golcu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-09-2007, 20:02   

Jestem na forum od niedawna, a widziałem już chyba z pięć tematów z opisem odkręcania tego koła. Jeden z nich podaje:

http://forum.tempra.org/t...zadu-vt5368.htm

ZielonyTBG napisał/a:
Taki lekki EXTRIM Zakładasz klucz na nakrętkę i go blokujesz opierając o coś "twardego" po czym wsiadasz do auta,robisz obrót rozrusznikiem i gotowe.


W ostateczności i tak można, ale zawsze jest te ryzyko że coś się urwie, o coś ten klucz zahaczy lub niewiadomo co.

Hipo napisał/a:
Jak koleś uzywał młotka i przecinaka to widać jakiś bandyta bez narzędzi bo koło jest na imbusy przykręcone, fakt dość mocno ale daje się odkręcić. Trzeba zapodać bieg i najlepiej mieć drugą osobe która przytrzyma samochód hamulcem. Wtedy odkręcasz śrubki.


Nie wiem o jakim kole pasowym jest tu mowa, ale jeśli o kole dolnym (wału korbowego) to w moim silniku było przykręcane jedną centralną nakrętką na klucz o rozmiarze 36 którą odkręca się w lewo (przeciwnie do wskazówek zegara). Włączenie biegu i zaciągnięcie (lub też naciśnięcie) hamulca nic tu nie da. Wtedy silnik jest blokowany dopiero przy kołach, a co za tym idzie moment musi przejść przez cały silnik, skrzynie, półosie i dopiero tam jest blokowany. W moim przypadku zabrakło mi miejsca żeby to odkręcić.

Najlepszym sposobem jest zablokowanie koła zamachowego przez górny otwór (ja wsadziłem tam mniejszy koniec przedłużki grzechotki), a odkręcałem solidnym kluczem o metrowym ramieniu.

Można też skorzystać z naszych dobrych kolegów - młotka i przecinaka :D . Ale wtedy trzeba załatwić nową nakrętkę, więc myśle że nie warto...
No i jeszcze jedno. Jak się w ten sposób odkręci, to trzeba z podobną siłą nową nakrętkę jakoś przykręcić i wtedy co ? Też młotek i przecinak ? Lepiej załatwić dobry klucz i zablokować te koło zamachowe.
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie LPG 92' digital 159.A3.046 digiplex 2
  
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-09-2007, 13:53   

Sorki za zamieszanie, akurat miałem diesla więc dieslem się zasugerowałem.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-09-2007, 17:06   

W moim samochodzie wyglada to tak - samo koło pasowe jest przykręcone 4 śrubami imbusowymi do 2 koła (od wałków balansowych) następnie koło od balansów jest przykręcone dużą śrubą. Przykręcam ją/ odkręcam tak, iz zrobiłem sobie taki klucz (w kaszlakach był podobny do prądnicy) w środku ma otwór pod śrubę tą dużą a na obwolucie ma otwory na te 4 imbusy. Odkręcanie wygląda tak, iż wykręcam te 4 imbusy (z tym nie ma dużego problemu) ściągam to koło pasowe i zakładam ten klucz przykręcając go imbusami (może być tylko swoma) na śrubę nakładam nasadke i odkręcam trzymając za ten super klucz własnej konstrukcji.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load