|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Sonda Lambda |
Autor |
Wiadomość |
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-03-2007, 22:01 Sonda Lambda
|
|
|
Witam czym sie objawia uszkodzenie sondy lambdy. pozdrawiam ps i jak mozna ja sprawdzc czy jest dobra |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-03-2007, 00:38
|
|
|
Wzrasta spalanie paliwa a można ją sprawdzić miernikiem.Napięcie ma oscylować gdzieś w okolicach 3.5V-7.5V.Najlepiej pojechać gdzieś do warsztatu i tam ją sprawdzić.Przy okazji zrobisz analizę spalin. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2007, 15:53
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Napięcie ma oscylować gdzieś w okolicach 3.5V-7.5V |
Zielony, troszeczkę przesadziłeś z tymi napięciami.
W T/T sondy są 1V i napięcie powinno oscylować w granicach 0.3V - 0.7V |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-03-2007, 19:26
|
|
|
Fak.Miało być 0.35 do 0.75.Dzięx.Ktoś coś pokręcił. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2007, 19:45
|
|
|
w downloadzie jest gdzies instrukcja jak zrobic miernik do sondy... a uszkodzona sonda moglaby podawac za bogata lub zbyt biedna mieszanke... i wtedy by np zalewalo na wolnych obrotach... np na swiatlach by ci troche autkiem trzeslo... no i by wiecej palil |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-03-2007, 22:52
|
|
|
kro_ma, http://www.zss.pl/~moto/w...ublikacje01.htm
Typowe objawy uszkodzonej sondy lambda są następujące:
- zwiększone zużycie paliwa (nawet do 15l/100 km),
- samoistne osady na rurze wydechowej,
- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej,
- nierównomierna praca silnika,
- zwiększona ilość CO i HC w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin.
Odczyt sondy lambda:
- zbyt uboga mieszanka - napięcie 0-0,1V
- mieszanka ok - napięce 0,5V
- zbyt bogata 0,7-08V
Zielony, podpowiedział mi jak sprawdzić, wpiąć się w + od sondy, minus do masy auta, dobrze jest mieć oscyloskop. Odpalic auto. Jeżeli przygazujemy silnikiem, to napięcie pownno iść w góre, gdyż bedzie rosła "bogatość" mieszanki, jeżeli nam będzie malało, to znaczy, że mieszanka będzie zbyt uboga. Przy stałych obrotach napięcie powinno oscylować w około 0,5V
W sondach montuje się grzałki, aby już po 20-30 sek. od uruchomieia silnika zaczynały one odczyty. Sonda zaczyna działać dopiero od temp. 300C, a maks. wytrzymuje 900C-950C. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2007, 07:10
|
|
|
Witam narazie pali mi 10,5 na 100 w miescie ale dodam ze jezdze na kolach 16 215/40/16 pozdrawiam ale na rurze wydechowej mam osad ale nie tustu tylko normalny |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-04-2007, 13:59
|
|
|
Witam. U mnie też niedawno pojawił się problem z kosmicznym spalaniem, dodatkowo na rurze wydechowej pojawił się czarny smolisty osad. Wiec wnioskuje, że to wina sondy. Zmierzyłem napięcie: przy stałych obrotach (około 1000) miernik pokazywał napięcie od 0,1V do 0,5V, przy dodaniu gazy napięcie wahało się w przedziale 0,1V do 0,8V. Sonda do wymiany |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 11:24
|
|
|
porczek napisał/a: | Zmierzyłem napięcie: przy stałych obrotach (około 1000) miernik pokazywał napięcie od 0,1V do 0,5V, przy dodaniu gazy napięcie wahało się w przedziale 0,1V do 0,8V. Sonda do wymiany |
Teoretycznie dobra, ale miernikiem do końca nie da się sprawdzić sondy, najlepiej byłoby zbadać ją oscyloskopem, żeby zobaczyć przebieg napięcia.
Można też podjechać na analizę spalin i na podstawie jej wyników zobaczyć co się dzieje. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|