|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Obudowa Filtra Powietrza |
Autor |
Wiadomość |
MaXXMisiek
Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-11-2006, 00:03 Obudowa Filtra Powietrza
|
|
|
Witam. Pytanko wielu z was przyprawi pewnie o uśmieszek na twarzy ale jak kto nie wie to najlepiej zapyta by zmieniac swój kolor z zielonego na inny
Mianowicie . Czym grosi jazda z pękniętą obudową filtra powietrza? Obudowa razem z filterkiem jest nie nad silnikiem a po jego lewej stronie przynajmniej tak mi sie wyjade a wygląda to mniej więcej tak
A pękła górna częś po strzale LPG i kawałczek wielkości 2x5PLN odpadł
Da sie to jakos poskleja i czy musi to byc szczelne??
Pozdrawiam |
_________________ LOVE - PEACE - POPLINA |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-11-2006, 08:35
|
|
|
Moim skromnym zdaniem, jeśli uda Ci się to załatać w taki sposób aby ta łata nie wpadła do środka, to śmiało możesz łatać.
Nie ma tam jakiś strasznych podciśnień a idea filtra jest oddzielenie większych zanieczyszczeń - więc jeśli łata szczelnie zasłoni obudowe to nie ma problemu.
Tymczasowo i prowizorycznie można by nawet wziąć kawałek kartonu większego od tej dziury, przyłożyć i odiwnąć dokoło taśmą wzdłuż każdego boku. Też będzie działać *]
Swoją drogą na allegro można chyba znaleźć niedrogo obudowę filtra.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-11-2006, 19:07
|
|
|
byle Ci tylko obok/poza filtrem syfy nie leciały do silnika. Byle wszystko przechodziło przez filtr jak powinno to możesz jeździć; połataj czymkolwiek niezbyt elastycznym i pooklejaj taśmą i będzie OK jak dzurak mała, a jak bardzo mała to nawet kawałek plastiku dopasuj, kropelką i OK byle było szczelne; podciśnienia pewne tam niby są i niby ani zbyt odtkane ani przytkane nie powinno to być, choć wpływ minimalny... po prostu złataj dobrze i będzie OK |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-11-2006, 19:33
|
|
|
Miałem podobny problem obudowa była dość solidnie popekana. Pokleiłem ją kropelą zakupioną w kiosku za 1,50 zł. Potem założyłem klapke antywybuchową żeby przy następnym wystrzale w razie czego znowu nie narobiło się szkód i do dziś jest OK. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-11-2006, 16:16
|
|
|
bob96 napisał/a: | Potem założyłem klapke antywybuchową |
o potem za późno takie cos powinno sie montowac od razu,a dla bezpieczeństwa można jeszcze sciągnąć obejme z węża do obudowy filtra powietrza... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
MaXXMisiek
Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-11-2006, 12:13
|
|
|
ego napisał/a: | o potem za późno takie cos powinno sie montowac od razu, |
He he he szkoda tylko że u mnie klapki są dwie i to nie pomogło. Po ogledzinkach wyszło że wypluło mi całą boczną sciankę. Dzionek jeżdziłem z dziura i Tipek mulił sie jak MPK w godzinach szczytu. Wczoraj (pomimo że niedziela) załatałem kartonem i taśmą klejącą i śmiaga jak F1. A dziś znaszłem na parkingu wyplutą ściankę więc powrót do klejenia
Ale zastanawia mnie dlaczego się tak przymulil skoro ani tam wielkiego ciśnienia czy czeguś tam? Czyżby ciepłe powietrze znad silniczka mu nie smakowało i to było by przyczyna zamulenia ?? |
_________________ LOVE - PEACE - POPLINA |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-11-2006, 13:02
|
|
|
Zmieniło się podciśnienie w dolocie przez co zmniejszyła się ilość zasysanego gazu do silnika. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MaXXMisiek
Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-11-2006, 20:11
|
|
|
czyli czysto teoretycznie
pęknięta obudowa = mniejsze ciśnienie i mniej zasysanego gaziku = oszczędności na paliwku |
_________________ LOVE - PEACE - POPLINA |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2006, 20:47
|
|
|
no niekoniecznie, mniej zassa, ale jak nie leci ładnie i szybko do silnizcka a pod ciśnieniem wypluwa się z reduktora to może jakosik inaczej ciut ulecieć lub gorzej się przepalić... hmmm... a poza tym rozwalona obudowa = szansa nałapania syfu do silnika + jazda jak np 126p na 4ce pod górę |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|