Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Swap 2.0 na 1.8ie
Autor Wiadomość
Kondzik 
witamy nowego


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Karczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2009, 15:08   [Benzyna] Swap 2.0 na 1.8ie

Witam!
Mam taki problem, moj silnik (2.0ie) własnie sie skonczyl. Kupilem druga tempre na czesci i ona ma silnik 1,8 czy duzo jest przerobek zeby włożyć ten 1,8??

Pozdro
  
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2009, 15:56   

Kondzik, powinno podejść bez problemu.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-11-2009, 23:06   

2.0 8V i 1.8 8V to ten sam blok silnika, te same tloki, glowice, roznica pojemnosci wynika z innego wykorbienia walu korbowego, przekladka plug&play, zmienic nalezy oczywiscie dodatkowo sterownik silnika.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-11-2009, 23:20   

Kondzik, Z tego co się orientuję to nie powinno być raczej problemu, co innego gdybyś miał 2.0 16V. Przekładka silnika wbrew pozorom nie zajmuje wcale wiele czasu
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-11-2009, 09:18   

meter30 napisał/a:
Kondzik, Z tego co się orientuję to nie powinno być raczej problemu, co innego gdybyś miał 2.0 16V. ..


E tam, 2.0 16V dół silnika ma kontrukcyjnie taki sam, lapy, mocowania skrzyni pasuja idealnie, jedynie trzeba koniecznie wiazke silnika zmienic i sterownik.

Ogólnie silniki TC/DOHC oparte sa na tym samym bloku, srednice tłoków w każdym są te same, różnica pojemności wynika z różnic w wale, dokładniej jego wykorbieniu, poza tym wiadomo róznica to głowice [8/16V], i elektronika, 1.8 8V, 1.8 16v, 2.0 8V, 2.0 16V przeklada sie mechanicznie PLuG&PLAY,
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Kondzik 
witamy nowego


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Karczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2009, 14:04   

Czyli tak... Silnik wchodzi bez zadnych przerobek tak?? nie musze zmieniac zadnej deski rozdzielczej wiazek elektrycznych?? co mam zrobic poza wrzuceniem nowego serducha :D
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-11-2009, 14:43   

1.8 w miejsce 2.0 wleci mechanicznie bez zadnego problemu, tylko teraz sprawa elektroniki, 2.0 8V ma zaplon na rozdzielaczu i pojedyncza cewke, a bywaly wersje 1.8 8V zapłon bez rozdzielacza, w pelni elektroniczny na dwóch podwójnych cewkach zapłonowych, jesli takie 1.8 bez rozdzielacza zaplonu ci sie trafilo to wyjscia sa dwa, albo glowiczki plus walki rozrzadu i rozdzielacz od 2.0 przelozyc na silnik 1.8 i zostawic elektronike po 2.0 i uklad zaplonowy, albo proc elektryke i przelozyc wiazke i osprzet elektroniczny od 1.8.

Najlepiej zrob fotke spod maski dawcy, wtedy ci powiem co i jak albo inaczej wyslij mi na PRIV numer VIN dawcy i biorcy. Przejze potem co tam za silniki masz do dyspozycji
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Kondzik 
witamy nowego


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Karczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-11-2009, 13:51   

Jak myślicie czy od fiata cromy bez zadnych przeróbek 2,0 podejdzie?? bo wygladem sie delikatnie rozni
  
 
 
Frodo89 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-11-2009, 15:05   

Kondzik napisał/a:
Jak myślicie czy od fiata cromy bez zadnych przeróbek 2,0 podejdzie?? bo wygladem sie delikatnie rozni

mowisz o tym z allegro? powiem Ci ze tez mnie to ciekawi :)
_________________
Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98'
  
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-11-2009, 15:42   

Kondzik, te z cromy są mniej więcej te same, wyglądają inaczej bo jest ina obudowa filtra i trochę inne rozmieszczenie gratów, bo tam jest więcej miejsca pod maską....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Kondzik 
witamy nowego


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Karczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-11-2009, 19:09   

Tzn juz kupilem od cromy jest troche inny ale dalej mi nikt nie odpowiedzial czy bedzie pasowal ale mocowania silnika te same, wtrysk ten sam czyli elektryka bedzie pasowac wiec mysle ze to bedzie ok...

Bdm$ka ta tempre druga co kupilem to ojciec moj ja wziol odemnie i bedzie remontowal wiec nie bede mial zadnych czesci :roll:
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-11-2009, 19:25   

Kondzik, podaj oznaczenie silnika z cromy, bo tam było 5 różnych wersji 2.0 8V, łącznie z silnikami na "prostym" bloku bez wałków balansu.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Frodo89 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-11-2009, 12:46   

nie chce zakladac nowego tematu to spytam sie tutaj . Czy ten silnik bedzie pasowal bez zadnych problemow do tipo 2.0 8v?
==>LINK DO ALLEGRO<==
_________________
Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98'
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-11-2009, 22:03   

Frodo89, to jedna ze starszych 2 litrówek z cromy, do zmiany kolektor ssacy, wszystkie czujniki [ten silnik dokladnie na elektronice wtrysku Bosch, widac dokladnie zawor termiczny dodatkowego powietrza, zastanawia mnie jedna sprawa, rozdzielacz zaplonu ma na walku ssacym zamiast na wydechu tak jak w 2.0 8V w tipo, niby ni epowinno to roznicy robic ale popatrz dobrze czy pod maska sie zmiesci wszystko. Tak poza tym mechanicznie bedzie pasowal.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Frodo89 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-11-2009, 23:12   

ok dzieki bardzo :)
_________________
Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98'
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load