|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Swap 2.0 na 1.8ie |
Autor |
Wiadomość |
Kondzik
witamy nowego
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Karczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-11-2009, 15:08 [Benzyna] Swap 2.0 na 1.8ie
|
|
|
Witam!
Mam taki problem, moj silnik (2.0ie) własnie sie skonczyl. Kupilem druga tempre na czesci i ona ma silnik 1,8 czy duzo jest przerobek zeby włożyć ten 1,8??
Pozdro |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-11-2009, 15:56
|
|
|
Kondzik, powinno podejść bez problemu. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 23:06
|
|
|
2.0 8V i 1.8 8V to ten sam blok silnika, te same tloki, glowice, roznica pojemnosci wynika z innego wykorbienia walu korbowego, przekladka plug&play, zmienic nalezy oczywiscie dodatkowo sterownik silnika. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 23:20
|
|
|
Kondzik, Z tego co się orientuję to nie powinno być raczej problemu, co innego gdybyś miał 2.0 16V. Przekładka silnika wbrew pozorom nie zajmuje wcale wiele czasu |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-11-2009, 09:18
|
|
|
meter30 napisał/a: | Kondzik, Z tego co się orientuję to nie powinno być raczej problemu, co innego gdybyś miał 2.0 16V. .. |
E tam, 2.0 16V dół silnika ma kontrukcyjnie taki sam, lapy, mocowania skrzyni pasuja idealnie, jedynie trzeba koniecznie wiazke silnika zmienic i sterownik.
Ogólnie silniki TC/DOHC oparte sa na tym samym bloku, srednice tłoków w każdym są te same, różnica pojemności wynika z różnic w wale, dokładniej jego wykorbieniu, poza tym wiadomo róznica to głowice [8/16V], i elektronika, 1.8 8V, 1.8 16v, 2.0 8V, 2.0 16V przeklada sie mechanicznie PLuG&PLAY, |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Kondzik
witamy nowego
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Karczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2009, 14:04
|
|
|
Czyli tak... Silnik wchodzi bez zadnych przerobek tak?? nie musze zmieniac zadnej deski rozdzielczej wiazek elektrycznych?? co mam zrobic poza wrzuceniem nowego serducha |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-11-2009, 14:43
|
|
|
1.8 w miejsce 2.0 wleci mechanicznie bez zadnego problemu, tylko teraz sprawa elektroniki, 2.0 8V ma zaplon na rozdzielaczu i pojedyncza cewke, a bywaly wersje 1.8 8V zapłon bez rozdzielacza, w pelni elektroniczny na dwóch podwójnych cewkach zapłonowych, jesli takie 1.8 bez rozdzielacza zaplonu ci sie trafilo to wyjscia sa dwa, albo glowiczki plus walki rozrzadu i rozdzielacz od 2.0 przelozyc na silnik 1.8 i zostawic elektronike po 2.0 i uklad zaplonowy, albo proc elektryke i przelozyc wiazke i osprzet elektroniczny od 1.8.
Najlepiej zrob fotke spod maski dawcy, wtedy ci powiem co i jak albo inaczej wyslij mi na PRIV numer VIN dawcy i biorcy. Przejze potem co tam za silniki masz do dyspozycji |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Kondzik
witamy nowego
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Karczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-11-2009, 13:51
|
|
|
Jak myślicie czy od fiata cromy bez zadnych przeróbek 2,0 podejdzie?? bo wygladem sie delikatnie rozni |
|
|
|
|
Frodo89
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 15:05
|
|
|
Kondzik napisał/a: | Jak myślicie czy od fiata cromy bez zadnych przeróbek 2,0 podejdzie?? bo wygladem sie delikatnie rozni |
mowisz o tym z allegro? powiem Ci ze tez mnie to ciekawi |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-11-2009, 15:42
|
|
|
Kondzik, te z cromy są mniej więcej te same, wyglądają inaczej bo jest ina obudowa filtra i trochę inne rozmieszczenie gratów, bo tam jest więcej miejsca pod maską.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Kondzik
witamy nowego
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Karczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-11-2009, 19:09
|
|
|
Tzn juz kupilem od cromy jest troche inny ale dalej mi nikt nie odpowiedzial czy bedzie pasowal ale mocowania silnika te same, wtrysk ten sam czyli elektryka bedzie pasowac wiec mysle ze to bedzie ok...
Bdm$ka ta tempre druga co kupilem to ojciec moj ja wziol odemnie i bedzie remontowal wiec nie bede mial zadnych czesci |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 19:25
|
|
|
Kondzik, podaj oznaczenie silnika z cromy, bo tam było 5 różnych wersji 2.0 8V, łącznie z silnikami na "prostym" bloku bez wałków balansu. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Frodo89
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-11-2009, 12:46
|
|
|
nie chce zakladac nowego tematu to spytam sie tutaj . Czy ten silnik bedzie pasowal bez zadnych problemow do tipo 2.0 8v?
==>LINK DO ALLEGRO<== |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-11-2009, 22:03
|
|
|
Frodo89, to jedna ze starszych 2 litrówek z cromy, do zmiany kolektor ssacy, wszystkie czujniki [ten silnik dokladnie na elektronice wtrysku Bosch, widac dokladnie zawor termiczny dodatkowego powietrza, zastanawia mnie jedna sprawa, rozdzielacz zaplonu ma na walku ssacym zamiast na wydechu tak jak w 2.0 8V w tipo, niby ni epowinno to roznicy robic ale popatrz dobrze czy pod maska sie zmiesci wszystko. Tak poza tym mechanicznie bedzie pasowal. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Frodo89
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-11-2009, 23:12
|
|
|
ok dzieki bardzo |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|