Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami po wymianie klocków
Autor Wiadomość
Sylwestrinio 



Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2012, 20:03   Problem z hamulcami po wymianie klocków

Witam koledzy,

dawno nie zaglądałem na forum, ale jak pare osób wie maturka w tym roku więc nie ma czasu za bardzo ;)
Ostatnimi czasy zacząłem słyszeć jak coś trze w przednich kołach przy hamowaniu więc pierwsza myśl to zużyte klocki, co z resztą okazało się prawdą :) no ale znowuż po wymianie klocków mam problem. Prawe koło jest w porządku, odpowietrzone dla pewności ale z lewym jest problem, klocki założone ale wogóle nie blokują tarczy, próbowałem odpowietrzyć ale wogóle płyn nie leci z odpowietrzacza. Nie wiem teraz co może być przyczyną takiej sytuacji.

Prosiłbym o pomoc osoby doświadczone w tego typu sprawach :)
     Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2012, 20:45   

Zatkany przewód elastyczny, w gorszym wypadku sztywny. Jeszcze może być zatarty tloczek w zacisku. Tłoczki stawiały duży opór przy wciskaniu? klocki były jednakowo zużyte?
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2012, 20:45   

Sylwestrinio, a prawe tylne dobrze hamuje?
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-01-2012, 20:45   

Sylwestrinio napisał/a:
dawno nie zaglądałem na forum, ale jak pare osób wie maturka w tym roku więc nie ma czasu za bardzo ;)

Dziwne, dla mnie to nie żadna przeszkoda haha

Co do problemu.. hmm nie chcę straszyć ale jak mi hamowało na jedno koło to pompa była do wymiany. Ale mam nadzieje że tylko coś się zatkało :) Płynu rozumiem nie ubywa? :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Sylwestrinio 



Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2012, 21:05   

No to tak: ogólnie to robiłem to ze szwagrem, przy prawym przednim z tłokiem nie było problemu, lekko ścisnąłem francuzem i poszło, klocek od zewnętrznej strony wygląda dobrze jakieś 70% go zostało jeszcze, a od wewnętrznej strony jakieś 3/4 było już zużyte. Jeśli chodzi o lewy przód to klocki oba były dojechane przez życie, wewnętrzny aż ocierał już praktycznie tarcze ale jej nie uszkodził na szczęście, z tłokiem miałem problem bo niemalże cały się wysunął, bawiłem się z nim, nawet go wyjąłem w pewnym momencie (co mogło być błędem) bo już nie miałem siły się z nim bawić, oczyściłem go i potem go włożyłem z powrotem i wtedy już ładnie wszedł. Tylko tak po zamontowaniu klocków prawa tarcza była zaciśnięta przez klocki i była nieruchoma, natomiast prawa nawet się kręciła na luzie po odpaleniu silnika, ale potem przestała.
Prawe tylko koło nie spojrzałem czy dobrze hamuje ale jutro lookne jak to wygląda.
Płynu właśnie nie ubywa bo też podejrzewałem gdzieś wyciek jest ale sprawdzałem cały przewód i nic nie widać :|
     Moneta
 
 
Danio 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-01-2012, 21:41   

moim zdaniem przypiekły ci sie juz te zuzyte klocki i tloczk sie zagrzal i bedzie sie blokowac teraz bo dostal temperatury :?:
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2012, 22:27   

A suwaki zaciskow lekko sie przesuwaja?To najczestsza przyczyna nierownomiernego zuzywania sie klockow pracujacych przy jednym kole.Zawsze nalezy je wyjac,przeczyscic(czasem jest tam rdza-na suwaku i w otworze)przesmarowac i zlozyc jesli mieszki nie sa dziurawe.Ja zawsze to kontroluje i sprawdzam i smaruje a po przykreceniu dwoch srub M8(na klucz 13)sprawdzam czy sie lekko przesuwa.Oczywiscie tylko w momencie gdy tlok jest calkowicie wcisniety,bo jak go wypompujesz hamulcem przesuwal sie juz nie bedzie.Czasem tez suwak jest krzywy i blokuje-mozna wtedy obrocic go i przykrecic w innym miejscu-nieraz pomaga.Sprawdz to wszystko.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Sylwestrinio 



Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-01-2012, 09:44   

A te suwaki zacisków to co takiego? Bo szczerze mówiąc nic mi ta nazwa nie mówi :) może jakieś foto ewentualnie ktoś ma :)

** Dodano: 16-01-2012, 12:10 **
Problem prawdopodobnie tkwił w przewodzie elastycznym, ale jak wyjąłem oba to zauważyłem że sztywny też w jednym miejscu przeżarła rdza i pękł w jednym miejscu ale wycieków nie było widać. A więc przewód elastyczny jest zatkany na 99%, na razie jadę się zapytać ile kosztują oba w jakimś sklepie, a jak wrócę potem odkręcę jeden od drugiego i sprawdzę jeszcze ten elastyczny :)
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2012, 15:12   

Sylwestrinio, Zapłaciłem za elastyczny 26zł a za metr miedzianego coś 14zł bodajże.
W sklepie będą pytać czy dłuższy czy krótszy (elastyczny) to weź ten dłuższy. Nie pamiętam dokładnie rozmiaru ale różnica między nimi niby 4-5cm ale u siebie jak zakładałem to doszedłem do wniosku że tek krótszy by nie pasował w ten uchwyt koło amortyzatora bo gdyby go tam włożyć to przy skręceniu na maxa kół za bardzo by się naprężał. Wydaje mi się że ten właściwy ma 42cm ale nie wiem czy dobrze pamiętam. Przy okazji wymień też płyn :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2012, 17:27   

Sylwestrinio napisał/a:
Problem prawdopodobnie tkwił w przewodzie elastycznym, ale jak wyjąłem oba to zauważyłem że sztywny też w jednym miejscu przeżarła rdza i pękł w jednym miejscu ale wycieków nie było widać. A więc przewód elastyczny jest zatkany na 99%, na razie jadę się zapytać ile kosztują oba w jakimś sklepie, a jak wrócę potem odkręcę jeden od drugiego i sprawdzę jeszcze ten elastyczny

to zobacz sobie jeszcze, jak wyglada reszta stalowych i tez je wymien. Ewentualnie zmien wszystkie - koszt z gumowymi okolo 250zl, wiec to mala cena za hamulce
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sylwestrinio 



Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2012, 18:42   

Chętnie bym wymienił ale z kasą cieniutko, narazie muszę pożyczyć żeby te przewody kupić, dopiero na początku lutego może odżyje to ogarnę reszte przewodów i postaram się je wymienić :) póki co jutro jade po oba przewody i wymieniam i zobaczymy czy problem się rozwiąże :)
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2012, 19:07   

Sylwestrinio napisał/a:
postaram się je wymienić


juz tu jednego torturowalem i wrecz nakazalem ich wymiane :) :):) i Pan Delikwent ( :) ) ladnie hamulce naprawil :) a co do Ciebie - nie postarasz sie tylko je wymien :) :):)

a tak powaznie. Miedzy innymi przez korozje mogl Ci sie przewod zapchac...tzn skorodowany przewod i jego resztki widzisz na zewnatrz....a myslisz, ze wewnatrz nie plywaja razem z plynem? spusc stary plyn zanim przewody rozwalisz i zobacz, jaki tam jest syf....powodzenia
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-01-2012, 21:12   

maniutek napisał/a:
juz tu jednego torturowalem i wrecz nakazalem ich wymiane :) :) :) i Pan Delikwent ( :) ) ladnie hamulce naprawil :)

tak, to ja :D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2012, 21:13   

D@wIdS, :) :):):) i na dobre Ci to wyszlo...a i ja o Ciebie jestem spokojniejszy :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-01-2012, 21:16   

Żeby nie było metr miedzianego wystarczył mi na strone kierowcy, nawet lekki zapas miałem :) Do drugiej strony (od pasażera) będzie nieco dłuższy, najlepiej zmierz stary :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2012, 21:17   

Dokladnie, mozesz metrówka zmierzyc, na zamowienie odpowiednie dlugosci dorabiaja...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-01-2012, 21:17   

maniutek napisał/a:
D@wIdS, :) :) :):) i na dobre Ci to wyszlo...a i ja o Ciebie jestem spokojniejszy :)

Dzięki za troske :) Fajnie hamować bez obaw że coś strzeli :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Sylwestrinio 



Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2012, 21:20   

Dzięki Panowie za informacje i porady, na pewno wezmę je do serca i postaram się zmienić te przewody jak najszybciej :) od kierowcy mierzyłem i sztywny mi wyszedł jakieś 70cm bez 1-2cm :)
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2012, 21:21   

Sylwestrinio napisał/a:
postaram się zmienić te przewody jak najszybciej



bo jak nie to bedzie :dzialko: :dzialko: :dzialko: :dzialko: :dzialko: :dzialko: :dzialko: :dzialko: :dzialko: :dzialko: :dzialko: :doublegun: :doublegun: :doublegun: :doublegun: :doublegun: :doublegun: :doublegun: :doublegun: :doublegun: :powieszony: :powieszony: :powieszony: :powieszony: :powieszony: :powieszony: :powieszony: :jezdzca: :jezdzca: :jezdzca: :jezdzca: :jezdzca: :jezdzca: :bambam: :bambam: :bambam: :bambam: :bambam: :dupa: :dupa: :dupa: :dupa: :dupa: :dupa: :axe: :axe: :axe: :axe: :axe: :axe: :szermierka: :szermierka: :szermierka: :szermierka: :szermierka: :szermierka:
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sylwestrinio 



Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2012, 21:24   

Hehe dobra zmienie jak tylko będę miał możliwość finansową, co mam nadzieje nadejdzie już wkrótce :D
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2012, 22:09   

Jak z tempry sa takie same to o ile ojciec ich nie z utylizował to mogę ci za browara opchnąć bo zmieniałem jakoś niedługo przed rozebraniem auta...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Sylwestrinio 



Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2012, 17:53   

No jakby pasowały to by było super, a dawno to było jak zmieniałeś przewody i rozbierałeś auto? :)

** Dodano: 24-01-2012, 15:43 **
Dobra przód lewy wymieniony, z tego co zauważyłem prawy tył wygląda na niedawno zmieniany a więc zostaje prawy przód i lewy tył :D dzięki za pomoc wszystkim! Pzdr :)
     Moneta
 
 
prezesringo 
witamy nowego


Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-02-2012, 01:36   

Po wymianie przewodu lewy przód hamuje?
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load