|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Tipo 1,4 i.e. - Pomóżcie |
Autor |
Wiadomość |
ARCTIC
Wiek: 38 Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 07:48 [Benzyna] Tipo 1,4 i.e. - Pomóżcie
|
|
|
Witam. Jestem posiadaczem Fiata Tipo 1.4 i.e. '92.
Zanim zabrałem sie za pisanie tego wątku wiele godzin spędziłem na czytaniu forum ws. mojej usterki i próbowałem waszych rad dot. podobnego problemu innych forumowiczów.
Do rzeczy...
Jeździłem Tipolem przez dłuższy czas i wszsytko OK - lałem tylko do niego benzyne a on chodził jak zegarek. Od jakeigoś czasu... nie wiem czy to ma zanczenie zatankowałem paliwo na Auchan'ie w Wałbrzychu - nadal jeżdził OK. Póżniej w TESCO w Wałbrzychu - OK. Zatankowałem raz w Auchan w Legnicy - OK, drugi raz Auchan-Legnica - Tipo zaczeło się dusić jednak zadzarzyło mi się to tylko raz czy dwa i jeździł OK. Połzniej takowałem na "normalnych" stacjach - OK.
Po ostatnim takowaniu na Auchan-Legnica Tipo zaczęło wariować - dusił się, prychał, szarpał czasem nawet gaśł, nie miał mocy, Zatrzymywąłem się na drodze postał 1-2 i OK jechał dalej (gdy nie dawałem dużo gazu)... wpadłem na to że to wina paliwa wiec dolałem PB95 z Orlenu auto jechało 15km OK, postało 1,5h, jazda 15km pożniej to samo dusił się, prychał, szarpał, ja mu gaz a on zachowywał się jakbym mu zabierał gazu, paliwa, czasem gasł. Więc wlałem 15 litrów PB95verva (wcześniej było wlane z Auchan'a 7 litrów) - pomyślałem jesli to wina paliwa to powinno być OK, dolałem porządnej benzyny 2x wiecej niz tego domniemanego syfu. Efekt 10km normalnie a później to samo, duszenie, szarpanie, BRAK MOCY.
Dałem auto do mechanika powiedziałem mu to co napisałem wyżej. Stwierdził to musi być układ paliwowy. Tipo postało na warsztacie wymieniony został filtr paliwa na nowy. Efekt: ŻADNEGO - dalej to samo duszenie, prychania, brak mocy - nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. Znalazłem sposób na Tipo. Auto jeździ normalnie do chwili, gdy nie porzekracza się 60km/h.
Mechanik powiedział: Filtr paliwa wymieniony, posprawdzałem resztę ukłądu itp. i brak reakcji to musi byc wtryskiwacz paliwa.
Niezastanawiając się długo poszukałem wtryskiwacza wydałem 50zł. zamontowałem i... BRAK reakcji auto nadal sie dusi itp... jenak, że teraz juz dusi się po przekroczeniu 40km/h - czy sinik zimny czy ciepły, nie ma zanczenia.
Zgłupiałem... zamontowąłem swój wtrysk spowrotem aby móc jak bedzie mi auto potrzebne na gwałt jechać chociaż te 60km/h zamiast 40.
Godziny spędzone na forum, mijały... czytałem i czytałem....
Radziliście:
- wyczyścić wszystkie styki, kable - zrobiłem, użyłem WD-40
- reset komputera z wciśniętym hamulcem - zrobiłem
- świece przeczyścić - zrobiłem
- aparat zapłonowy - rozebrany wyczyszczony, przedmuchany, WD-40 spryskany
- wymiana kabli WN - nie zrobiłem bo są nowe przejchane na nich zaledwie 3 tys.km
- sonda lambda - wymieniana była 3tys km temu.
Jednak radziliście innym aby ją odłączyć i sprawdzić jak będzie się zachowywać auto. Zrobiłem tak wczoraj i.. auto zachowuje się tak samo.. brak reakcji na odłaczoną/podłaczoną Lambdę.
Czy to znaczy, że to wina sondy?
Aktualnie po zabiegach "forumowych" i moim starym wtrysku Tipo jeździ spoko (jak wcześniej) jeśli nie przekraczam 60km/h.
Czy to znaczy, że kupiony wtryskiwacz jest zepsuty, jesli na tym kupnym auto sie już dusi przy 40km/h.
Proszę pomóżcie... bo już mi ręce opadają, nie ma sił do tego Tipka.
___________________________________________________________
Łaaaał się rozpisałem Sory |
_________________ Tipo 1,4 i.e. '92 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 07:55
|
|
|
sprawdź czy to wina obrotów silnika a nie prędkości. Może masz problem z pompką paliwa lub filtrem. Sprawdź przekaźniki od pompy i sondy (znajdują się w komorze silnika na wysokości digiplexu po lewej stronie pod czarną obudową). Tam są też bezpieczniki od pompy i sondy.
Często padają te przekaźniki. Koszt jednego to 13 zł. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ARCTIC
Wiek: 38 Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 07:59
|
|
|
Bezpieczniki już sprawdzełem są OK.
Za kilka chwil pójdę sprawdzić te przekaźniki.. |
_________________ Tipo 1,4 i.e. '92 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 08:03
|
|
|
ja nie wiem czy to dobry pomysł czyścic elektrykę wd-40. Ja kupiłem specjalny środek do elektryki. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-10-2008, 08:34
|
|
|
zobaczyłbym czy czasem wtryskiwacz nie wariuje no i czujnik temperatury silnika. Miałem podobne objawy i powymianie czyjnika temp. silnika ustały |
|
|
|
|
ARCTIC
Wiek: 38 Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 08:47
|
|
|
Sprawdziłem przekaźiki pompy i sondy dla spokoju ducha sprawdziłęm też resztę i bezpieczniki pod kierownicą.
wyglądają OK, nie mam ani przebarwień ani jakich elementów wyglądających na spalone.
** Dodano: 09-10-2008, 09:48 **
Sucre79 napisał/a: | ja nie wiem czy to dobry pomysł czyścic elektrykę wd-40. Ja kupiłem specjalny środek do elektryki. |
Robięłm już tak nie tylko z elektryką silnika i pomagało. Zresztą teraz chyba nie zaszkodziło, bo brak reakcji
Arkady1s napisał/a: | zobaczyłbym czy czasem wtryskiwacz nie wariuje |
a jak to mogę sprawdzić ? |
_________________ Tipo 1,4 i.e. '92 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 09:06
|
|
|
ARCTIC, przekaźnik nie musi być spalony żeby źle działał. Ja miałem zwarcie na kablach tych co dochodzą do przekaźników i do krokowca. Objawiało się to tak że jak ruszałem wiązką to krokowiec wariował i też autko źle działało. Oprócz tego miałem nieszczelność przy aparacie zapłonowym w miejscu gdzie wchodzi do rozrządu i też autko gasło itp. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ARCTIC
Wiek: 38 Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 16:51
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | Ja miałem zwarcie na kablach tych co dochodzą do przekaźników i do krokowca. Objawiało się to tak że jak ruszałem wiązką to krokowiec wariował i też autko źle działało |
sprawdzałem te kable ruszałem zginałem, i inne kable także, zero reakcji korokowac i silnika także.
Pytanie: Czy to możliwe że całym winowajcą jest sonda? bo czy to normalne, że czy ona jest podłaczona czy nie to auto tak samo kijowo chodzi ?
** Dodano: 09-10-2008, 18:02 **
Arkady1s napisał/a: | czujnik temperatury silnika |
Jak go sprawdzić ? odkręcając go ? nic sie nie wyleje ? |
_________________ Tipo 1,4 i.e. '92 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 17:47
|
|
|
ARCTIC napisał/a: | Jak go sprawdzić ? odkręcając go ? nic sie nie wyleje ? |
są jakieś metody sprawdzanie chyba oporu czy coś tam ale ja bym go po prostu wymienił. Koszt nie duży a zawsze coś pomoże. Sondę też wymień skoro autko nie reaguje na nią. Kup sobie 4 przewodową jest lepsza i nie zgubi ci masy jak dobrze podłączysz.
Nic się nie wyleje jak go wykręcisz. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-10-2008, 18:49
|
|
|
wtryskiwacz sprawdź zdejmując obudowe filtra powietrza i zobacz czy nie zalewa silnika benzyną, a czujnik poprostu wymień robotynie wiele, może tylko trochę płynu chłodzącego się wylać z układu więc wymieniaj na schłodzonym silniku. |
|
|
|
|
ARCTIC
Wiek: 38 Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-10-2008, 10:49
|
|
|
Wtryskiwacz spisuje się dobrze nie zalewa nic, z resztą kupiłem też drugi podczas szukania usterki i oba działają dobrze.
Teraz będę szukał po skepach sondy i wymienie ją. Gdy to zrobię odezwe się...
Tymczasem..pozdrawiam
** Dodano: 11-10-2008, 17:15 **
Byłem dziś w serwisie Fiata. Polecicili mi wymiane pompy paliwa i w zwiazku z tym mam do Was 2 pytania:
Odkrecilem cały zbiornik, bo nie było możliwości odkręcić z poziomu bagażika wielkiej platikowej obręczy.
Czy to możliwe by pompka paliwa (jak sądzi ASO Fiat) nawalała dopiero gdy jade wiecej niż 60km/h ? - ponizej tej prędkości auto chodzi OK ?
Czy ten przewód który jest pod pokrywą w bagażiku, przewód (z jasnym wejściem), który idzie do pompy ma byc mocowany tylko na tym oringu-na wcisk, (poza tym jest tam też taka blaszka na klucz 10] który jest widoczy po wyciągnieciu go z dekielka?
Doradźcie ! Niechcę wywalić kolejnych pieniędzy w błoto |
_________________ Tipo 1,4 i.e. '92 |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-10-2008, 08:50
|
|
|
Osobiście wymieniłemczujnik temp silnika i sonde. U mnie pomogło terazśmiga na benzynce aż miło, z gazem też nie mam żadnych problemów |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-10-2008, 12:44
|
|
|
ARCTIC, przejedź się na dwójce tak aby silnik miał wysokie obroty,ale nie przekraczaj tych 60km/h przy których Ci autko gaśnie.Jeżeli będzie śmigać na dłuższym kawałku to pompa powinna być ok. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-10-2008, 18:55
|
|
|
Witam
Dusił się i prychał jak to pisałeś. Hmm
Wnioskuje, że masz monowtrysk więc to raczej nie jest wina paliwa. Osobiście zdarza mi się dość często tankować na Auchan-Legnica (no cóż - cena) i nie mam żadnych problemów z tym paliwem. Osobiście od maja tego roku mam Tempre 1.6 z monowtryskiem i trochę z nią przeszedłem. Też dusił mi się i prychał. Przyczyn było wiele, bo auto było w opłakanym stanie ale po kilku wymianach i zabiegach mechanicznych wszystko jest ok. Na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia czujników. Pozycja nr 1 to czujnik temp. ten niebieski, radze wymienić. Pozycja nr 2 to czujnik położenia przepustnicy (CPP), odkręć go i sprawdź stan ścieżek, ewentualnie, gdy ścieżki okażą się idealne, skoryguj położenie tego czujnika. Pozycja nr 3 to czujnik położenia wału (CPW), jego uszkodzenie objawia się złą pracą silnika po nagrzaniu się tego czujnika. Ktoś kiedyś pisał na tym forum, że można sprawdzić CPW w taki sposób, że podczas jazdy, gdy już auto zacznie świrować, należy zatrzymać się, otworzyć maskę i polać CPW wodą by go schłodzić i wtedy jeśli to CPW to auto powinno na chwilę poprawić swoje zachowanie.
Pozdrawiam |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
ARCTIC
Wiek: 38 Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 11:02
|
|
|
Panowie ponownie proszę o Waszą pomoc.
Podczas demontażu zbiornika urwałem ten weźyk, z którego wylał sie jakiś płyn (chyba hydrol). Chcę wymienić ten wężyk lada dzień. Bardzo ciekawi mnei jednak od czego on jest. Znajduje sie on obok lewego tylniego koła
|
_________________ Tipo 1,4 i.e. '92 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 11:29
|
|
|
Być może to wężyk od automatycznego systemu poziomowania świateł, były takie patenty stosowane. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 18:08
|
|
|
Na 99,9% jest to wężyk od automatycznego systemu poziomowania świateł
Można z tym jezdzić - zresztą mało prawdopodobne żeby ten system u Ciebie działał |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
ARCTIC
Wiek: 38 Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-11-2008, 15:25
|
|
|
Mój TipoLot śmiga już bardzo dobrze, odziwo bez wymiany części, mimo ze kupiłem. Nie zdąrzyłme zamontować, bo po wszytkich w/w zabieach auto naczęło jeździć jak należy
Jeszcze jedno pytanie:
Jak u Was ma się sprawa spalania benzyny?
Przypomne mam silnik 1,4 i.e. 92r. - przebieg 181,200
średnio pali mi Pb95
7.5 - 7.8 Litra na 100km.
Czy to nie za dużo? |
_________________ Tipo 1,4 i.e. '92 |
|
|
|
|
ToudiQn
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 139 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-11-2008, 16:02
|
|
|
ARCTIC, no raczej nie, auto nie jest pierwszej nowości więc nie ma co wymagać, moje 1,4 nie schodziło poniżej 10litrów PB |
_________________ ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo 260HP 1996r |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-11-2008, 18:30
|
|
|
ARCTIC, ja mam 1,6 ale 8 u mnie to min przewaznie 10-12 zalezy od nastroju |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
ARCTIC
Wiek: 38 Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-11-2008, 13:19
|
|
|
aha, czyli mój Tipolot, całkiem malo pali. i bardzo dobrze
dzięki za pomoc, dzięki wam moge znowu latać po polsce.
Pozdrawiam [zamykając temat] |
_________________ Tipo 1,4 i.e. '92 |
|
|
|
|
KrisVT
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 73 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-11-2008, 17:25
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | ja mam 1,6 ale 8 u mnie to min przewaznie 10-12 zalezy od nastroju | przy Twojej jezdzie to i tak malo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|