Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Tipo 1,4 i.e. - Pomóżcie
Autor Wiadomość
ARCTIC 


Wiek: 38
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-10-2008, 07:48   [Benzyna] Tipo 1,4 i.e. - Pomóżcie

Witam. Jestem posiadaczem Fiata Tipo 1.4 i.e. '92.
Zanim zabrałem sie za pisanie tego wątku wiele godzin spędziłem na czytaniu forum ws. mojej usterki i próbowałem waszych rad dot. podobnego problemu innych forumowiczów.
Do rzeczy...

Jeździłem Tipolem przez dłuższy czas i wszsytko OK - lałem tylko do niego benzyne a on chodził jak zegarek. Od jakeigoś czasu... nie wiem czy to ma zanczenie zatankowałem paliwo na Auchan'ie w Wałbrzychu - nadal jeżdził OK. Póżniej w TESCO w Wałbrzychu - OK. Zatankowałem raz w Auchan w Legnicy - OK, drugi raz Auchan-Legnica - Tipo zaczeło się dusić jednak zadzarzyło mi się to tylko raz czy dwa i jeździł OK. Połzniej takowałem na "normalnych" stacjach - OK.
Po ostatnim takowaniu na Auchan-Legnica Tipo zaczęło wariować - dusił się, prychał, szarpał czasem nawet gaśł, nie miał mocy, Zatrzymywąłem się na drodze postał 1-2 i OK jechał dalej (gdy nie dawałem dużo gazu)... wpadłem na to że to wina paliwa wiec dolałem PB95 z Orlenu auto jechało 15km OK, postało 1,5h, jazda 15km pożniej to samo dusił się, prychał, szarpał, ja mu gaz a on zachowywał się jakbym mu zabierał gazu, paliwa, czasem gasł. Więc wlałem 15 litrów PB95verva (wcześniej było wlane z Auchan'a 7 litrów) - pomyślałem jesli to wina paliwa to powinno być OK, dolałem porządnej benzyny 2x wiecej niz tego domniemanego syfu. Efekt 10km normalnie a później to samo, duszenie, szarpanie, BRAK MOCY.
Dałem auto do mechanika powiedziałem mu to co napisałem wyżej. Stwierdził to musi być układ paliwowy. Tipo postało na warsztacie wymieniony został filtr paliwa na nowy. Efekt: ŻADNEGO - dalej to samo duszenie, prychania, brak mocy - nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. Znalazłem sposób na Tipo. Auto jeździ normalnie do chwili, gdy nie porzekracza się 60km/h.
Mechanik powiedział: Filtr paliwa wymieniony, posprawdzałem resztę ukłądu itp. i brak reakcji to musi byc wtryskiwacz paliwa.
Niezastanawiając się długo poszukałem wtryskiwacza wydałem 50zł. zamontowałem i... BRAK reakcji auto nadal sie dusi itp... jenak, że teraz juz dusi się po przekroczeniu 40km/h - czy sinik zimny czy ciepły, nie ma zanczenia.
Zgłupiałem... zamontowąłem swój wtrysk spowrotem aby móc jak bedzie mi auto potrzebne na gwałt jechać chociaż te 60km/h zamiast 40.

Godziny spędzone na forum, mijały... czytałem i czytałem....
Radziliście:
- wyczyścić wszystkie styki, kable - zrobiłem, użyłem WD-40
- reset komputera z wciśniętym hamulcem - zrobiłem
- świece przeczyścić - zrobiłem
- aparat zapłonowy - rozebrany wyczyszczony, przedmuchany, WD-40 spryskany
- wymiana kabli WN - nie zrobiłem bo są nowe przejchane na nich zaledwie 3 tys.km

- sonda lambda - wymieniana była 3tys km temu.
Jednak radziliście innym aby ją odłączyć i sprawdzić jak będzie się zachowywać auto. Zrobiłem tak wczoraj i.. auto zachowuje się tak samo.. brak reakcji na odłaczoną/podłaczoną Lambdę.

Czy to znaczy, że to wina sondy?

Aktualnie po zabiegach "forumowych" i moim starym wtrysku Tipo jeździ spoko (jak wcześniej) jeśli nie przekraczam 60km/h.

Czy to znaczy, że kupiony wtryskiwacz jest zepsuty, jesli na tym kupnym auto sie już dusi przy 40km/h.

Proszę pomóżcie... bo już mi ręce opadają, nie ma sił do tego Tipka.
___________________________________________________________
:roll: Łaaaał :roll: się rozpisałem :roll: Sory
_________________
Tipo 1,4 i.e. '92
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-10-2008, 07:55   

sprawdź czy to wina obrotów silnika a nie prędkości. Może masz problem z pompką paliwa lub filtrem. Sprawdź przekaźniki od pompy i sondy (znajdują się w komorze silnika na wysokości digiplexu po lewej stronie pod czarną obudową). Tam są też bezpieczniki od pompy i sondy.

Często padają te przekaźniki. Koszt jednego to 13 zł.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ARCTIC 


Wiek: 38
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-10-2008, 07:59   

Bezpieczniki już sprawdzełem są OK.
Za kilka chwil pójdę sprawdzić te przekaźniki..
_________________
Tipo 1,4 i.e. '92
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-10-2008, 08:03   

ja nie wiem czy to dobry pomysł czyścic elektrykę wd-40. Ja kupiłem specjalny środek do elektryki.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-10-2008, 08:34   

zobaczyłbym czy czasem wtryskiwacz nie wariuje no i czujnik temperatury silnika. Miałem podobne objawy i powymianie czyjnika temp. silnika ustały
  
 
 
ARCTIC 


Wiek: 38
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-10-2008, 08:47   

Sprawdziłem przekaźiki pompy i sondy dla spokoju ducha sprawdziłęm też resztę i bezpieczniki pod kierownicą.
wyglądają OK, nie mam ani przebarwień ani jakich elementów wyglądających na spalone.


** Dodano: 09-10-2008, 09:48 **
Sucre79 napisał/a:
ja nie wiem czy to dobry pomysł czyścic elektrykę wd-40. Ja kupiłem specjalny środek do elektryki.

Robięłm już tak nie tylko z elektryką silnika i pomagało. Zresztą teraz chyba nie zaszkodziło, bo brak reakcji


Arkady1s napisał/a:
zobaczyłbym czy czasem wtryskiwacz nie wariuje

a jak to mogę sprawdzić ?
_________________
Tipo 1,4 i.e. '92
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-10-2008, 09:06   

ARCTIC, przekaźnik nie musi być spalony żeby źle działał. Ja miałem zwarcie na kablach tych co dochodzą do przekaźników i do krokowca. Objawiało się to tak że jak ruszałem wiązką to krokowiec wariował i też autko źle działało. Oprócz tego miałem nieszczelność przy aparacie zapłonowym w miejscu gdzie wchodzi do rozrządu i też autko gasło itp.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ARCTIC 


Wiek: 38
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-10-2008, 16:51   

Sucre79 napisał/a:
Ja miałem zwarcie na kablach tych co dochodzą do przekaźników i do krokowca. Objawiało się to tak że jak ruszałem wiązką to krokowiec wariował i też autko źle działało


sprawdzałem te kable ruszałem zginałem, i inne kable także, zero reakcji korokowac i silnika także.

Pytanie: Czy to możliwe że całym winowajcą jest sonda? bo czy to normalne, że czy ona jest podłaczona czy nie to auto tak samo kijowo chodzi ?

** Dodano: 09-10-2008, 18:02 **
Arkady1s napisał/a:
czujnik temperatury silnika

Jak go sprawdzić ? odkręcając go ? nic sie nie wyleje ?
_________________
Tipo 1,4 i.e. '92
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-10-2008, 17:47   

ARCTIC napisał/a:
Jak go sprawdzić ? odkręcając go ? nic sie nie wyleje ?


są jakieś metody sprawdzanie chyba oporu czy coś tam ale ja bym go po prostu wymienił. Koszt nie duży a zawsze coś pomoże. Sondę też wymień skoro autko nie reaguje na nią. Kup sobie 4 przewodową jest lepsza i nie zgubi ci masy jak dobrze podłączysz.

Nic się nie wyleje jak go wykręcisz.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-10-2008, 18:49   

wtryskiwacz sprawdź zdejmując obudowe filtra powietrza i zobacz czy nie zalewa silnika benzyną, a czujnik poprostu wymień robotynie wiele, może tylko trochę płynu chłodzącego się wylać z układu więc wymieniaj na schłodzonym silniku.
  
 
 
ARCTIC 


Wiek: 38
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-10-2008, 10:49   

Wtryskiwacz spisuje się dobrze nie zalewa nic, z resztą kupiłem też drugi podczas szukania usterki i oba działają dobrze.

Teraz będę szukał po skepach sondy i wymienie ją. Gdy to zrobię odezwe się...
Tymczasem..pozdrawiam

** Dodano: 11-10-2008, 17:15 **
Byłem dziś w serwisie Fiata. Polecicili mi wymiane pompy paliwa i w zwiazku z tym mam do Was 2 pytania:
Odkrecilem cały zbiornik, bo nie było możliwości odkręcić z poziomu bagażika wielkiej platikowej obręczy.

Czy to możliwe by pompka paliwa (jak sądzi ASO Fiat) nawalała dopiero gdy jade wiecej niż 60km/h ? - ponizej tej prędkości auto chodzi OK ?

Czy ten przewód który jest pod pokrywą w bagażiku, przewód (z jasnym wejściem), który idzie do pompy ma byc mocowany tylko na tym oringu-na wcisk, (poza tym jest tam też taka blaszka na klucz 10] który jest widoczy po wyciągnieciu go z dekielka?

Doradźcie ! Niechcę wywalić kolejnych pieniędzy w błoto
_________________
Tipo 1,4 i.e. '92
  
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-10-2008, 08:50   

Osobiście wymieniłemczujnik temp silnika i sonde. U mnie pomogło terazśmiga na benzynce aż miło, z gazem też nie mam żadnych problemów
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-10-2008, 12:44   

ARCTIC, przejedź się na dwójce tak aby silnik miał wysokie obroty,ale nie przekraczaj tych 60km/h przy których Ci autko gaśnie.Jeżeli będzie śmigać na dłuższym kawałku to pompa powinna być ok.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-10-2008, 18:55   

Witam
Dusił się i prychał jak to pisałeś. Hmm
Wnioskuje, że masz monowtrysk więc to raczej nie jest wina paliwa. Osobiście zdarza mi się dość często tankować na Auchan-Legnica (no cóż - cena) i nie mam żadnych problemów z tym paliwem. Osobiście od maja tego roku mam Tempre 1.6 z monowtryskiem i trochę z nią przeszedłem. Też dusił mi się i prychał. Przyczyn było wiele, bo auto było w opłakanym stanie ale po kilku wymianach i zabiegach mechanicznych wszystko jest ok. Na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia czujników. Pozycja nr 1 to czujnik temp. ten niebieski, radze wymienić. Pozycja nr 2 to czujnik położenia przepustnicy (CPP), odkręć go i sprawdź stan ścieżek, ewentualnie, gdy ścieżki okażą się idealne, skoryguj położenie tego czujnika. Pozycja nr 3 to czujnik położenia wału (CPW), jego uszkodzenie objawia się złą pracą silnika po nagrzaniu się tego czujnika. Ktoś kiedyś pisał na tym forum, że można sprawdzić CPW w taki sposób, że podczas jazdy, gdy już auto zacznie świrować, należy zatrzymać się, otworzyć maskę i polać CPW wodą by go schłodzić i wtedy jeśli to CPW to auto powinno na chwilę poprawić swoje zachowanie.
Pozdrawiam
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
ARCTIC 


Wiek: 38
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-10-2008, 11:02   

Panowie ponownie proszę o Waszą pomoc.
Podczas demontażu zbiornika urwałem ten weźyk, z którego wylał sie jakiś płyn (chyba hydrol). Chcę wymienić ten wężyk lada dzień. Bardzo ciekawi mnei jednak od czego on jest. Znajduje sie on obok lewego tylniego koła
_________________
Tipo 1,4 i.e. '92
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2008, 11:29   

Być może to wężyk od automatycznego systemu poziomowania świateł, były takie patenty stosowane.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2008, 18:08   

Na 99,9% jest to wężyk od automatycznego systemu poziomowania świateł :)
Można z tym jezdzić - zresztą mało prawdopodobne żeby ten system u Ciebie działał :P
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
ARCTIC 


Wiek: 38
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-11-2008, 15:25   

Mój TipoLot śmiga już bardzo dobrze, odziwo bez wymiany części, mimo ze kupiłem. Nie zdąrzyłme zamontować, bo po wszytkich w/w zabieach auto naczęło jeździć jak należy :lol:

Jeszcze jedno pytanie:
Jak u Was ma się sprawa spalania benzyny?

Przypomne mam silnik 1,4 i.e. 92r. - przebieg 181,200
średnio pali mi Pb95
7.5 - 7.8 Litra na 100km.

Czy to nie za dużo?
_________________
Tipo 1,4 i.e. '92
  
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-11-2008, 16:02   

ARCTIC, no raczej nie, auto nie jest pierwszej nowości więc nie ma co wymagać, moje 1,4 nie schodziło poniżej 10litrów PB :D
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-11-2008, 18:30   

ARCTIC, ja mam 1,6 ale 8 u mnie to min przewaznie 10-12 zalezy od nastroju
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
ARCTIC 


Wiek: 38
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Paszowice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-11-2008, 13:19   

aha, czyli mój Tipolot, całkiem malo pali. i bardzo dobrze
dzięki za pomoc, dzięki wam moge znowu latać po polsce.

Pozdrawiam [zamykając temat]
_________________
Tipo 1,4 i.e. '92
  
 
KrisVT 


Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 73
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-11-2008, 17:25   

MARIOVIRUS napisał/a:
ja mam 1,6 ale 8 u mnie to min przewaznie 10-12 zalezy od nastroju
przy Twojej jezdzie to i tak malo ;D
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load