|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
regulacja swiateł w tipo |
Autor |
Wiadomość |
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 20-01-2005, 14:03 regulacja swiateł w tipo
|
|
|
witam. posiadam Tipka 1.4ie z 94r i mam przy reflektorach rurki podlaczone dalej do pompki pneumatycznej ktora słuzy do regulowania wysokosci swiateł. wszystko byloby ok gdyby nie to ze nie moge znalezc ni w zab zadnej regulacji w srodku auta?! cale auto przeszukalem za jakims potencjometrem do regulacji i nie ma nawet nie ma zadnego sladu ze zostal wymontowany. powiedzcie mi czy jest mozliwe ze zamontowano reflektory z ta regulacja +pompka ale nie dali regulacji w srodku auta? moze ktos ma takie okrojone auto?:) pozdrawiam Bicart |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 15:33
|
|
|
Z tego co wiem nie ma regulacji w srodku auta. Regulacja ta jest sprzezona z "regulatorem" cisnienia plynu hamulcowego na tylnich kolach.
Jak jest auto bardziej dociazone, regulator otwiera sie bardziej i tylnie kola mocniej hamuja, a swiatla powinny sie samoczynnie opuscic tak zeby "trzymaly" ciagle ten sam zasieg bez wzgledu na obciazenie.
Jesli chcesz sobie sam podniesz/opuscic swiatla to chyba pozostaje Ci reczne wyregulowanie przy swiatlach. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-01-2005, 00:14
|
|
|
Temat był już rozwiązany, więc polecam koledze najpierw poszukać, a potem zadawac pytanie. Padło wtedy dokładnie to samo pytanie.
Jest tak jak MIszko pisze; Przewody w płynem ida pod zbiornik płyny do spryskiwaczy do wymiennika a potem jednym przewodem do tyłu. Regulator jest przy lewym tylnym kole sprzężony z belką. Jest to zwykła pompka, która jak się dowiedziałem w 90% aut jest rozszczelniona więc regulacji automatyczniej nie ma... Nie wiem niestety jaki płyn jest w środku, ale zastanawiam się czy nie będzie pasował chłodniczy lub do spryskiwaczy (zależnie od gęstości)
U mnie puścił siłownik w prawym reflektorze i płynu tam nie widzę. Rozważam sposób napełnienia, bo jak zapewnie jeszcze nie wiesz podobno jest to nienapełnialne. Jak powiedzieli jednak koledzy...Polak potrafi.
Na razie nie ma czasu bo robi ważniejesze rzeczy, ale i na to przyjdzie kolej. |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2005, 09:44
|
|
|
A ja się zastanawiam czy wogóle jest sens to naprawiać. Zwłaszcza jak się sprawdzi ceny lamp.
Lampa z regulacją automatyczną (tylko oryginał - zamienników podobno nie ma) kosztuje 390zł. Lampa bez regulacji (polski zamiennik POLCARu) kosztuje niecałe 200zł.
Poza tym jak jeżdżę i odczuwam na własnej skórze ustawienie świateł u innych kierowców to szczerze mówiąc wcale nie zależy mi na tej automatycznej regulacji (bo w zasadzie ona tylko skraca zasięg świateł). |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2005, 12:06
|
|
|
Jarek38 napisał/a: | A ja się zastanawiam czy wogóle jest sens to naprawiać. Zwłaszcza jak się sprawdzi ceny lamp.
|
Moim zdaniem jest to "bajer" zweryfikowany negatywnie. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-01-2005, 12:25
|
|
|
Dziwi mnie tylko taka ostra reakcja na źle wyregulowane światła w innym temacie...
Wg mnie automatyczna regulacja w Tipo to przerost formy nad treścia i sie nie sprawdziła, ale regulacja świateł sama w sobie jest jak najbardziej potrzebna! Wiem jak może oślepiać auto z dobrze wyregulowanymi światłami z rodzinka na pokładzie!! Rozsądni wtedy obniżają poziom, a głupi cieszą się że dalej niesie....a ja nic nie mogę zrobić |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2005, 15:30
|
|
|
Nie rozumie was dlaczego to zbedny bajer.
W koncu czemus to sluzy.
Jak jedziesz z rodzinka to swiatla sie same obnizaja... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-01-2005, 16:20
|
|
|
Ten sposób to bajer, niepotrzebny bo strasznie awaryjny.
Gdyby był sprawny to wolę, żeby samo sie regulowało, a moje jest popsute jak w wielu Fiatach i nie moge regulowac w ogóle...
Skomplikowaność oraz awaryjność często ida w parze, więc ja wolałbym prosty sposób, nawet na linke... |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2005, 17:28
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Dziwi mnie tylko taka ostra reakcja na źle wyregulowane światła w innym temacie...
|
A co to za "regulacja", ktora nie dziala? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Tomasz@20@KSU
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 108 Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2006, 11:50
|
|
|
Witam! Chciałbym odświeżyć ten bardzo stary temat, bo podobnie jak użytkownik mkaminski100 kompletnie nie posiadam regulacji wysokości świateł(nawet ręcznej, a swoją drogą to plastik do regulacji ręcznej świateł śrubokrętem jest już tak obrobiony że nawet w ten sposób już nie można ustawiać
Wczoraj rozmawiałem na ten temat z pewnym mechanikiem i on zaproponował mi możliwość wykręcenia starego niesprawnego układu i wkręcenia na jego miejsce np.silniczka elektrycznego i wyłącznik gdzieś w środku :dance:
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz-otóż przy próbie poruszania tłoczkami, które moim zdaniem odpowiadają za kąt ustawienia odblasków wewnątrz lampy, pomimo wysuwania bądź wsuwania owych tłoczków-nic się w lampie nie porusza, czyli regulacja nie działa... W związku z tym zastanawiam się czy jest jakaś możliwość że np. w środku lampy jakieś cięgno, łączenie jest uszkodzone(wyskoczyłoz zaczepu) i przez to kąt ustawienia świateł się nie zmienia
Może ktoś miał do czynienia z lampami z tym właśnie felernym układem mającym za zadanie ułatwiać nam życie przy dociążeniu auta a tak na prawdę utrudniającym-bo nie działającym
A może ktoś naprawił regulację wysokości lub zamienił ją tak jak pisałem wcześniej na ręczną np.: elektryczną lub pneumatyczną(hydrauliczną)-widziałem taką w fiacie uno...
Będę bardzo wdzięczny jeśli któryś z użytkowników zechce wymienić się ze mną doświadczeniami w tym temacie i tym samym przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach
Pozdrawiam serdecznie!
[ Dodano: 07-07-2006, 12:54 ]
Acha - jeśli ktoś nie wie o jaki układ regulacji świateł chodzi (czyli jak to wygląda w naszych samochodach :yawinkle: ), to mogę postarać się zamieścić na forum zdjęcia mojej lampy i ewentualnie potrzebnych elementów (jeśli oczywiście to jest możliwe/jeśli mi się uda) |
_________________ TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-) |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-07-2006, 16:09
|
|
|
W moim bolidzie jest zarówno regulacja pneumatyczna (czy jakaś tam automatyczna) jak i ręczna. Jeżeli padła całkiem regulacja to nalezy rozebrać reflektor i wszystko spradzić. Zadanie jest wykonalne poprzez zdjęcie klosza (szyby) z reflektora - z boku są zatrzaski ok 3 - 4 sztuk a potem całą szybę delikatnie ale stanowczo trzeba odkleić od plastiku. Przy tej opreracji warto też wymyć szybe reflektora od środka (ona jest tam taka czarna że ho ho). zamontowanie szyby jest prostrze niż zdjęcie, trzeba tylko ją przykleić czym się da (klej do szyb samochodowych, silikon), następnie założyć spinki i całość jest gotowa. Jeżeli ktoś lubi tuning to może w stary reflektor założyć nowy środek np. jakieś soczewki itd. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Tomasz@20@KSU
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 108 Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-07-2006, 10:48
|
|
|
oki ale się zastanawiam czy ewentualne rozbiórki reflektora nie skutkują jego rozszczelnieniem i późniejszym parowaniem klosza np. na deszczu?
Na przykład w mojej rodzinie wszyscy którzy robili jakieś kombinacje przy reflektorach mieli później okropne problemy ze zbierającą się we wnętrzu reflektora parą:/
To było spowodowane niedokładnym uszczelnieniem czy samą ingerencją w jego obudowę |
_________________ TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|