|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
co mi uszkadza alternator ? |
Autor |
Wiadomość |
plocweb
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 33 Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2011, 12:26 co mi uszkadza alternator ?
|
|
|
Witam.
(Fiat Tempra 1.6 benzyna -jednopunktowy wtrysk + LPG, 1992r.)
Oto, jak było:
Podczas jazdy z Warszawy, zablokowało mi się koło alternatora, pasek pękł - poszło łożysko. Przy okazji naprawy był wymieniony mostek z diodami (220 zł)
Jakiś tydzień po tym fakcie, znowu zaświeciła mi się kontrolka ładowania. Wymieniony został ponownie mostek (podobno poprzedni mechanik składając alternator, przytrzasnął przewód, który naderwany robił zwarcie) (120 zł)
Równiutko dwa tygodnie po pierwszej naprawie wracałem znowu wieczorem z Warszawy i nagle wszystko zaczęło gasnąć .... kontrolka ładowania się nie zaświeciła - po prostu wszystko siadło - zero świateł, kierunków ...... Samochód stał tydzień czasu pod Zakroczymiem.
Wtedy powiedziałem sobie - dość! czas się pozbyć Tempry
Jednak szkoda mi się było pozbywać autka, więc naładowałem akumulator i bez świateł dojechałem na nim do Płocka (80 km) do elektryka. Powiedział, że to regulator napięcia.
Po wymianie regulatora, było ok..... (20 zł)
Przed dwa dni
Znowu awaria, nie ładuje - podobno znowu to regulator.
Co jest nie tak? czy to wina alternatora, czy po prostu coś powoduje jego uszkodzenie ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-04-2011, 18:54
|
|
|
Masz poprostu pecha . Za tą kasę którą wydałeś już na ten alternator, kupiłbyś 2 regenerowane i miałbyś spokój na dłużej. Ten regulator napięcia powinni Ci wymienić bez gadania w ramach reklamacji. |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2011, 21:11
|
|
|
plocweb, po prostu nie możesz jeździć Temprą do Warszawy
Ale swoją drogą to drogo Cię to wyszło, bo swojego czasu w Sedici miałem przezwajany od nowa alternator (też nagle przestało ładować), przy okazji były wymienione też diody prostownicze, a zapłaciłem za to 160 zł i miałem już potem spokój.
A z tą usterką to faktycznie powinieneś jechać od razu spowrotem do tego elektryka, żeby zrobił to w ramach gwarancji. |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-04-2011, 08:43
|
|
|
Trudno powiedzieć, ale tyle razy regulator padł więc:
- lipne regulatory zakładali, bo z montażem raczej ok - jakiejś tam super filozofii nie ma,
- coś nie tak z uzwojeniem i wykańcza regulator
Najlepiej wymień na inny alternator, a ten zagrzeb w ziemi |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-04-2011, 09:50
|
|
|
przy wymianie akumulatora nalezało by tez oglądnąć reszte instalacji głównej.. masy pod akumulatorem itp. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-04-2011, 10:37
|
|
|
plocweb, uszkodzony akumulator może doprowadzać do uszkodzeń systemu ładowania .... lub bardziej prawdopodobne coś nie tak z samym alternatorem , nadpalona izolacja w uzwojeniu powoduje zwarcie i uszkadza kolejne komponenty. tak jak pisał kolega miszko, wymień alternator |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-04-2011, 09:05
|
|
|
u siebie w temprze (jak miałem) przerabiałem kilkukrotnie temat alternatora, podobnie u znajomych w T/T.
Generalnie Magneti Marelli są... niezbyt trwałe; niektóre T/T miały pakowane Bosch'e, podobno dłużej to żyło; bardziej pomysłowi wciskali alternatory np z poloneza /nie widziałem na żywo/
Regulator napięcia, mostek - to często leci z powodu zwarć, przeciążeń, albo po prostu po paru latach 'bo tak';
Alternatory nie lubią wilgoci, wody, syfu; jak nie masz osłon to warto jakieś porobić, by nie chlapało itp na alternator;
z wilgoci i wody pęcznieje w środku, jak się syf stopniowo gromadzi; to mu pomaga by np pękała stopniowo obudowa, robiło się ciasno w środku no i masz zwarcia; choć tego często nie widać na oko; tu więc profilaktycznie;
druga sprawa - stan akumulatora, nawet w miarę nowy ale leżak sklepowy mioże już mieć pewne zwarcia między celami; a widać to zwłaszcza jak jest obsługowy, odkręcisz i czarne drobinki widzisz w elektrolicie; taki akumulator dość szybko pomoże Ci uwalić regulator w altku;
trzecia sprawa - mocne obciążenia alternatora, nie tylko uszkodzonym akumulatorem, ale instalacją (jakieś zwarcia, przesadzony wzmacniacz audio etc).
Generalni by się nie lało, nie brudziło, nie przeciążać go, to zdechnie później niż wcześniej
używane mostki diodowe i regulatory - zwykle padną dość szybko; czasem lepiej poszukać na allegro czy gdzieś taniej 'nówki';
jeśli zaś cały alternator stary jest, nie opłaca się naprawiać tylko regenerowany brać; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-04-2011, 13:34
|
|
|
to nie jest nowy altek tylko regenerowany |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-04-2011, 15:31
|
|
|
VEndriuV, to wolałbym już ten regenerowany magnetti niż droższego chińskiego noname. Zresztą sam kupowałem ten regenerowany u tego właśnie użytkownika i byłem z niego bardzo zadowolony przez kolejne 2 lata użytkowania. Auto sprzedawałem z wciąż sprawnym ładowaniem |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-04-2011, 21:18
|
|
|
Ja jakies 3 lata temu kupowalem nowy chinski czy inny wynalazek i jedyne co robilem to od razu musialem zmienic to blaszane smigielko bo od obrotow poprostu sie rozrywaly lopatki przecinajac pasek a tak to smiga wiec polecam kupic nawet chinszczyzne nowa niz regenerowany gdzies w stodole na chinskich czesciach ale obodowa markowa ...,bo albo sie chinczyk przylozyl i calosc zlozyl dobrze albo nie jesli ma pasc to padnie a do kazdego elementu niby filozofii nie ma ale tez mogl cos zle zlozyc na zlosc za to ze dostal za malo ryzu w dzisiejszych czasach nieststy nie ma znaczenia marka wszytsko jest tloczone w tej samej fabryce przez tego samego chinczyka tylko znaczek inny wszystko zalezy od szczescia na co sie trafi |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|