|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zapowietrzajacy sie uklad |
Autor |
Wiadomość |
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2010, 20:35 zapowietrzajacy sie uklad
|
|
|
Koledzy co mozee byc powodem zapowietrzania sie ukladu.Objawy sa takie ze z pod deski w okolicy nagrzewnicy slycchac jakby przelewanie wody slychac to po odpaleniu i dodaniu gazu albo jak dluzej chodzi na wolnych odrotach i doda sie gazujak chodzi na wolnych to grzeje slabiej jak w czasie jazdy nie wyglada na to zeby to byla wina uszczelki bo nie ma oleju w chlodnicy nie wywala plynu nie widac zeby sie babelki powietrza wydobywaly nie ubywa plynu co moze byc powodem ze sie zapowietrza
** Dodano: 22-01-2010, 20:39 **
czy moze byc temu winny korek chlodnicy bo on chyba powinien jakies cisnienie trzymac a u mnie puszczal w obie strony bez zadnego oporu |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 24-01-2010, 12:12
|
|
|
m.m1981, korek jako tako ma zaworek bezpieczenstwa ale z reguły to one nie działają. Bulgotanie to nic innego jak zle odpowietrzony układ, dolej płynu do max, daj ogrzewanie na maxa na ciepłe i porządnie przegazuj auto i sie odpowietrze. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 17:44
|
|
|
tipacz, dzieki juz myslalem ze nikt nic nie doradzi dzis jak jezdzilem toczelo mnie to bulgotanie zloscic i po powrocie odkrecilem opaske na tym wezu co powinien byc odpowiecznik od nagrzewnicy(odpowiecznika nie ma dlatego opaska puscilem)mysle sobie jak jest powietrzeto mpze ucieknie i nie mylilem sie zamiast wycieku plynu uslyszalem syczenie schodzacego powietrza...wiec troche mam go juz z glowy zobacze czy to cos dalo czy nie jesli jeszcze nie bedzie ok to moze zrobie tak jeszcze raz....jak myslicie czy jest ses tak to robic czy lepszy bedzie sposob TIPACZA (dac mu w pi*de i samo przyjdzie) |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-01-2010, 01:05
|
|
|
m.m1981 napisał/a: | czy moze byc temu winny korek chlodnicy bo on chyba powinien jakies cisnienie trzymac a u mnie puszczal w obie strony bez zadnego oporu | Może on być winny. Korek chłodnicy powinien być szczelny bo musi trzymać jakieś ciśnienie i żeby się układ nie zapowietrzał. Puszczać powinien jedynie w ekstremalnych sytuacjach kiedy ciśnienie podskoczy wysoko - w TT korek powinien puszczać od jednego bara. Sposób Tipacza jest dobry pod warunkiem że masz szczelny układ. Jeśli jest inaczej to możliwe że będziesz zabieg powtarzał co jakiś czas. Zrób tak jak tipacz napisał, najlepiej załatw sobie sprawny korek i dla pewności kup uszczelniacz chłodnicy - taki proszek, kupisz w każdym motoryzacyjnym za 4zł - działa bardzo dobrze, zaklei wszystkie nieszczelności i nie zapcha kanalików. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-01-2010, 11:03
|
|
|
no to zobacze jeszcze ten korek...jak nie bedzie poprawy bo znalazlem chyba usterke jeden z wezy do reduktora mial luzna opaske ale co dziwne nie puszczalo wody tylko pewnie tamtedy powietrze ciagnelo dokrecilem to i zobacze co bedzie. Dzis tez odpowieczylem troche zobacze co sie bedzie dziac teraz.A co do korka to wie moze ktos jak on ma trzymac w obie strony czy tylko w jedna(sprawdzalem jak to jest w audi i tam jest tak ze w jest opor zeby nie puszczal na zewnatrz tylko robil cisnienie a do srodka chlodnicy puszcza bez oporu) |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 28-01-2010, 19:35
|
|
|
m.m1981, mozesz miec faktycznie walniety korek... u mnie jak kupiłem nowa (inna) chłodnice to założyłem korek ze starej bo był ładniejszy - niestety na drugi dzien zmieniłem spowrotem bo okazało sie ze na tej chłodnicy akurat nie "trzymał" i sie lał płyn... moze Ci łapac powietrze w wielu miejscach - reduktor, nagrzewnica, pompa wody i wszystkie łączenia skrecane opaskami. Dla pewnosci sprawdz jeszcze czy Ci nie leje płyn... sprawdz pod nagrzewnica. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2010, 22:54
|
|
|
nagrzewnica jest szczelna niedawno robilem kolo niej bo sie lała ale teraz juz jest ok jest sucho wiec jej dam jej spokoj wezme wszystkie miejsca gdzie sa opaski sa raczej szczelne nigdzie nic nie kapie (jedna miala luz wymieniona)wszystykie opaski sprawdzalem poza tym sa ok kupie moze jeszcze nowy korek i musze to odpowieczac do skutku mysle ze musze zrobic inaczej niz do tej pory i nie dopowieczac tak jak pisalem na tym wezu od nagrzewnicy tylko na reduktorze |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|