Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zapowietrzajacy sie uklad
Autor Wiadomość
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2010, 20:35   zapowietrzajacy sie uklad

Koledzy co mozee byc powodem zapowietrzania sie ukladu.Objawy sa takie ze z pod deski w okolicy nagrzewnicy slycchac jakby przelewanie wody slychac to po odpaleniu i dodaniu gazu albo jak dluzej chodzi na wolnych odrotach i doda sie gazujak chodzi na wolnych to grzeje slabiej jak w czasie jazdy :( nie wyglada na to zeby to byla wina uszczelki bo nie ma oleju w chlodnicy nie wywala plynu nie widac zeby sie babelki powietrza wydobywaly nie ubywa plynu co moze byc powodem ze sie zapowietrza

** Dodano: 22-01-2010, 20:39 **
czy moze byc temu winny korek chlodnicy bo on chyba powinien jakies cisnienie trzymac a u mnie puszczal w obie strony bez zadnego oporu
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 24-01-2010, 12:12   

m.m1981, korek jako tako ma zaworek bezpieczenstwa ale z reguły to one nie działają. Bulgotanie to nic innego jak zle odpowietrzony układ, dolej płynu do max, daj ogrzewanie na maxa na ciepłe i porządnie przegazuj auto i sie odpowietrze.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 17:44   

tipacz, dzieki juz myslalem ze nikt nic nie doradzi dzis jak jezdzilem toczelo mnie to bulgotanie zloscic i po powrocie odkrecilem opaske na tym wezu co powinien byc odpowiecznik od nagrzewnicy(odpowiecznika nie ma dlatego opaska puscilem)mysle sobie jak jest powietrzeto mpze ucieknie i nie mylilem sie zamiast wycieku plynu uslyszalem syczenie schodzacego powietrza...wiec troche mam go juz z glowy zobacze czy to cos dalo czy nie jesli jeszcze nie bedzie ok to moze zrobie tak jeszcze raz....jak myslicie czy jest ses tak to robic czy lepszy bedzie sposob TIPACZA (dac mu w pi*de i samo przyjdzie)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-01-2010, 01:05   

m.m1981 napisał/a:
czy moze byc temu winny korek chlodnicy bo on chyba powinien jakies cisnienie trzymac a u mnie puszczal w obie strony bez zadnego oporu
Może on być winny. Korek chłodnicy powinien być szczelny bo musi trzymać jakieś ciśnienie i żeby się układ nie zapowietrzał. Puszczać powinien jedynie w ekstremalnych sytuacjach kiedy ciśnienie podskoczy wysoko - w TT korek powinien puszczać od jednego bara. Sposób Tipacza jest dobry pod warunkiem że masz szczelny układ. Jeśli jest inaczej to możliwe że będziesz zabieg powtarzał co jakiś czas. Zrób tak jak tipacz napisał, najlepiej załatw sobie sprawny korek i dla pewności kup uszczelniacz chłodnicy - taki proszek, kupisz w każdym motoryzacyjnym za 4zł - działa bardzo dobrze, zaklei wszystkie nieszczelności i nie zapcha kanalików.
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-01-2010, 11:03   

no to zobacze jeszcze ten korek...jak nie bedzie poprawy bo znalazlem chyba usterke jeden z wezy do reduktora mial luzna opaske ale co dziwne nie puszczalo wody tylko pewnie tamtedy powietrze ciagnelo dokrecilem to i zobacze co bedzie. Dzis tez odpowieczylem troche zobacze co sie bedzie dziac teraz.A co do korka to wie moze ktos jak on ma trzymac w obie strony czy tylko w jedna(sprawdzalem jak to jest w audi i tam jest tak ze w jest opor zeby nie puszczal na zewnatrz tylko robil cisnienie a do srodka chlodnicy puszcza bez oporu)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 28-01-2010, 19:35   

m.m1981, mozesz miec faktycznie walniety korek... u mnie jak kupiłem nowa (inna) chłodnice to założyłem korek ze starej bo był ładniejszy - niestety na drugi dzien zmieniłem spowrotem bo okazało sie ze na tej chłodnicy akurat nie "trzymał" i sie lał płyn... moze Ci łapac powietrze w wielu miejscach - reduktor, nagrzewnica, pompa wody i wszystkie łączenia skrecane opaskami. Dla pewnosci sprawdz jeszcze czy Ci nie leje płyn... sprawdz pod nagrzewnica.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2010, 22:54   

nagrzewnica jest szczelna niedawno robilem kolo niej bo sie lała ale teraz juz jest ok jest sucho wiec jej dam jej spokoj wezme wszystkie miejsca gdzie sa opaski sa raczej szczelne nigdzie nic nie kapie (jedna miala luz wymieniona)wszystykie opaski sprawdzalem poza tym sa ok kupie moze jeszcze nowy korek i musze to odpowieczac do skutku mysle ze musze zrobic inaczej niz do tej pory i nie dopowieczac tak jak pisalem na tym wezu od nagrzewnicy tylko na reduktorze
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load