|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Niebezpieczne części (!) |
Autor |
Wiadomość |
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2005, 08:49 Niebezpieczne części (!)
|
|
|
Mało kto wie, iż od ponad dwóch tygodni obowiązuje w naszym kraju rozporządzenie zakazujące ponownego stosowania w pojazdach niektórych elementów wyposażenia.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko zaczęło obowiązywać 29 października br. Zawiera ono wykaz 19 przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z samochodów, które z racji zwiększonego niebezpieczeństwa lub negatywnego wpływu na środowisko w razie ich stosowania, nie mogą być drugi raz użyte. O ile z niektórymi pozycjami na liście, która została już ochrzczona jako "czarna lista", można się jeszcze zgodzić, to niektóre budzą już poważne wątpliwości.
Z pewnością ponowne użycie klocków hamulcowych może narazić na niepotrzebne ryzyko. Tym bardziej, iż zakup kompletu nowych klocków to wydatek stosunkowo niewielkiej sumy pieniędzy I wydaje się, iż właśnie od ceny nowego, nawet nieoryginalnego, zamiennika będzie zależało, czy nowe przepisy będą respektowane, czy też nie. Zakup używanych ABS-u, poduszki powietrznej czy nawet instalacji gazowej jest przecież dużo tańszy niż kupno ich nowych odpowiedników. A przecież wciąż do Polski napływa fala używanych samochodów, których cena często nie przekracza kilku tysięcy złotych. I raczej nie ma co liczyć, iż do takich aut będzie się opłacało nabywać nowe części zamienne. Nawet, jeśli oferują wyższy poziom bezpieczeństwa.
Spora grupa sprowadzonych aut od samego początku była przeznaczona "na części". Na giełdach samochodowych panuje spory tłok, nie tylko sprzedających auta używane, ale również oferujących tanie części używane. To także jest efekt ponad miliona samochodów, jakie już trafiły do naszego kraju.
I nawet jeśli stosowanie takich części zostało ustawowo zabronione, to bardzo trudno będzie to dowieść. Czy agenci ubezpieczeniowi, policjanci, a nawet pracownicy stacji diagnostycznych będą w stanie rozpoznać bez specjalistycznych urządzeń, czy zamontowane poduszki powietrzne, system ABS lub immobiliser były montowane jako nowe? Wydaje się, iż urzędnicy stworzyli kolejny absurdalny przepis, który może i ładnie wygląda w teorii (dbamy o bezpieczeństwo i środowisko), lecz w rzeczywistości jest właściwie nie do wyegzekwowania.
Przedmioty wyposażenia i części, które nie mogą być ponownie użyte w pojazdach:
Poduszki powietrzne z aktywatorami pirotechnicznymi, jednostkami kontroli elektronicznej i czujnikami;
Klocki, szczęki hamulcowe;
Przewody i uszczelnianie układu hamulcowego;
Tłumiki układu wydechowego;
Przeguby układu kierowniczego;
Fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi;
Układ blokady kierownicy;
Immobilisery wraz z transponderami sterowania elektrycznego;
Urządzenia przeciwwłamaniowe i alarmowe;
Elementy elektryczne i elektroniczne układów bezpieczeństwa jazdy (w szczególności ABS i ASR);
Przewody paliwowe;
Filtry jednorazowe i wkłady filtra;
Zawory recyrkulacji spalin;
Instalacje zasilania gazem silników;
Automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa, łącznie z częścią pasa wykonaną w materiału, klamrami, mechanizmem służącym do zwijania pasów, aktywatorami pirotechnicznymi i mechanicznymi;
Pióra wycieraczek szyb;
Płyny eksploatacyjne, w szczególności: olej silnikowy, olej przekładniowy, olej do przekładni hydraulicznych, olej do układów hydraulicznych, płyn chłodzący, płyn odmrażający, płyn hamulcowy, płyn do układów klimatyzacyjnych;
Konwertory katalityczne (katalizatory);
Kondensatory zawierające PCB. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 08:56 Re: Niebezpieczne części (!)
|
|
|
Tak, kolejny "martwy" przepis. Szczegolnie "niebezpieczne" wydaja sie tlumiki, wklady filtra, urzadzenia alermowe (kogo ma obchodzic, czy sobie montuje uzywany alarm?).
Mnie teraz martwi powracajacy temat podatku ekologicznego w wersji platnej co rok (!) |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 14:24
|
|
|
Heh ciekawe jakby sie tka zastanowic to podobnych przepisow jest do ... i nikt ich nie przestrzega |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2005, 16:02
|
|
|
Cóż, mnie to trochę zmartwiło, zwłaszcza że w planach miałem przekładanie ABS-u z innego auta do swojego.
|
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
apacz76
Wiek: 48 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 144 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2005, 16:16
|
|
|
no dobra ale kto to sprawdzi znowu jakis duren wziol kase za jakas glupote
przeciez ludzi nie oduczy wkladania uzywanych czesci niech zejda na ziemie to jest POLSKA |
_________________ Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg |
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 19:05
|
|
|
Właśnie zastanawia mnie jak mają to sprawdzać ?
Musieliby złapać kogoś na gorącym uczynku. Inaczej zawsze się można wykręcić, że miało
się tą część od nowości...
Następny martwy przepis
Najbardziej mnie rozbawił zakaz odnośnie urządzeń alarmowych
Co tam się może zużywać ? Przecież to zwykły układ elektroniczny. Pod jakim względem
ma to być niebezpieczne ? |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2005, 21:51
|
|
|
piotras napisał/a: | Pod jakim względem
ma to być niebezpieczne ? |
Raczej dla kogo ma to być niebezpieczne!
A niebezpieczne to jest dla producentów nowych urządzeń. Zwróćcie uwagę kiedy zaczyna się dużo mówić o podniesieniu opłat od sprowadzanych samochodów używanych? Kiedy sprzedający w Polsce nowe auta zaczynają mieć małe obroty, tylko jakoś nikt z tych cwaniaczków nie chce zauważyć, że przytłaczającej większości Polaków nie było, nie jest i nigdy nie będzie stać na kupno nowego samochodu. No chyba, że zamiast np. kupić sobie używanego 8-letniego Mercedesa klik tutaj ktoś będzie wolał nową Dacię Logan a teraz sprawdź tutaj.
Porównajcie sami.
Podobne relacje cenowe (oczywiście chodzi o niższe kwoty), będą przy cenach części używanych i nowych. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2005, 22:01
|
|
|
przepis kolejny "MARTWY"
w praktyce wplynie to na takich ludzi jak Radke, ktorzy pomysla ze nie wolno to nie wolno, a inni wloza ABS normalnie bo przeciez NIKT tego nie bedzie sprawdzal, a przepis jest po to by czlowiek pomyslal ze jak chce miec abs to musze kupic nowsze auto lub nowe...
a wszystko i tak jest piramidka, im wiekszy bedzie popyt na nowsze auta tym wiecej uzytkownikow nowszych aut zdecyduje sie na sprzedaz i kupno nowego i machina sie nakreca, aut wiecej sie kupuje wiec tanieja i znowu wiecej osob kupuje auta etc.
w praktyce odzwierciedli sie to glownie na szarej strefie szrotow w zamian za legalne szroty ktore zaczna fukcjonowac na innych zasadach
i to jest ew. sposob na to by ludzie zaczeli sie bac sprowadzac 20letnie golfy, bo przestana one byc tak oplacalne gdy szrotowki zdrozeja i beda trudniej dostepne |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-11-2005, 23:17
|
|
|
Marcin podatek ekologiczny ma byc placony jednorazowo, a nie co rok.
Ma zastapic zaskarzona oplate za Karte Pojazdu
O ile jeszcze elektryka ma jakis wplyw na bezpieczenstwo to juz np. piora i plyn chlodniczy to paranoja |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-11-2005, 08:51
|
|
|
Emf napisał/a: | Marcin podatek ekologiczny ma byc placony jednorazowo, a nie co rok.
Ma zastapic zaskarzona oplate za Karte Pojazdu
|
EMF - narazie opracowywane sa projekty nowych podatkow zastepujacych akcyze, a nie karte pojazdu. Poki co sa dwa projekty - coroczna "mala" oplata lub jednorazowa - pojemnosc silnika x oplata zalezna od emisji spalin. Do konca jeszcze nie wiadomo jak bedzie |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-11-2005, 23:48
|
|
|
Marcin slowo "ma zastapic" mialem oczywiscie na mysli to, ze Panstwo na tym nie straci.
Dokladnie "podatek ekologiczny" jak piszesz jest juz dawno uchwalony w Ustawie o Recyklingu i od 01.01.2006 osoby wprowadzajace pojazd na nasz rynek beda musialy zapewnic siec recyklingu tych pojazdow.
Wiaze sie to z umowami wiec zapewnia recykling tylko najwieksi, a wiec dealerzy.
Osoby fizyczne lub prawne, ktore wprowadzaja na rynek mniej niz 1000 pojazdow nie beda musialy takiej sieci zapewnic ale .......... od kazdego wprowadzonego na rynek pojazdu beda zobowiazane uiscic oplate na na rzecz Narodowego Funduszu Ochrony Srodowiska w wysokosci 500zl.
Tak wiec od Nowego Roku najprawdopodobniej zostanie zmniejszona oplata za KP do 75zl ale za to dojdzie 500 na Fundusz wiec klient rej. auto i tak jest w plecy dokladnie 74zl
Natomiast jesli Panowie z MI nie wyrobia sie z Rozporzadzeniem odnosnie zmniejszenia oplaty za KP do konca roku, to wtedy rej. pojazdu sprowadzonego od 01.01.2006 bedzie wynosila przeszlo 1200 zl |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|