|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wyłącznik na + z aku ? |
Autor |
Wiadomość |
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 14:29 Wyłącznik na + z aku ?
|
|
|
Witam, czy wychodzi gdzieś w skrzynce bezpieczników główny przewód z + akumulatora ? Gdyż mam duży pobór przy postoju i jak dłużej nie jade to wyciągam kleme, ale chciałbym zrobic na wyłącznik, tak by mozna szybciej to wyłączyć. Bo na noc to juz bardziej biore do domu aku. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 14:34
|
|
|
Endriu64, a może lepiej sprawdzić dlaczego masz taki pobór i to naprawić? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 14:43
|
|
|
Endriu64 no właśnie lepiej było by sprawdzić co kradnie prąd na postoju - podpinasz miernik do akumulatora i wyciągasz po kolei, po jednym bezpieczniku ze skrzynki i kontrolujesz cały czas wskazania miernika Tym sposobem dojdziesz gdzie prąd ucieka albo przynajmniej w którym kierunku |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 15:06
|
|
|
cięzko dojść, bo średnio 0,2 A jest ale może skacze. Do tego aku też nie jest w super stanie więc nie trzeba mu dużo żeby juz nie odpalił, a jak wiadomo diesel dużo potrzebuje tym bardziej zimą. Więc te 0,2 (może skoczące wiecej) troche go rozładowuje przez noc (przy temp na -). A jak stałby z 3 dni to na 90 % nie odpali.
Pierwsze co się rzuca to, radio (dioda) no i zegarek dosć głośno chodzi może coś nie tak z nim. Tak to jeszcze mam centralny, i el. szyby. Wszystko działa. Jedynie cetrlany w jednych drzwiach z tyłu (może zwarcie ?) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-01-2010, 16:12
|
|
|
Endriu64 napisał/a: | radio (dioda) |
wypiąć radio w naszych autach to 5 sekund
Endriu64 napisał/a: | zegarek dosć głośno chodzi |
pomoże nasmarowanie mechanizmu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 18:35
|
|
|
200mA to mniej więcej prąd jaki bierze kiepskie radio na podtrzymanie pamięci. przerabiałem podobny temat u kumpla, gdzie prądożercą okazało się radio "noname" z allegro. oczywiście w przypadku w "miarę" sprawnego akumulatora i używania auta przynajmniej 2 razy w tygodniu problem może nie występować |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-01-2010, 18:54
|
|
|
a wie ktoś ile wynosi dopuszczalny pobór prądu ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-01-2010, 19:48
|
|
|
Endriu64, do skrzynki bezpieczników dochodzi gruby plusowy przewód.Wychodzi on z tej czarnej plastikowej puszeczki przykręconej do lewej kolumny macphersona. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 20:12
|
|
|
Endriu64 popatrz tu http://forum.tempra.org/t...ghlight=pob%F3r
Luczu napisał/a: | a wie ktoś ile wynosi dopuszczalny pobór prądu ... | nie ma poziomu dopuszczalnego, ale bez niczego (czyt. radia, centrala, wzmacniaczy i innych duperelek) powinno być w okolicy 0,01 - 0,02. Ja mam teraz z radiem, centralem i wzmacniaczem ok. 0,06, ale dorobiłem specjalny wyłącznik do wzmacniacza i radia, bo nie chciało mi się ich podłączać pod kabel, który daje prąd po przekręceniu kluczyka. Także po przełączeniu wajchy radio idzie w stan uśpienia i tylko podtrzymanie ciągnie |
_________________
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 22:56
|
|
|
mrk69 napisał/a: | nie ma poziomu dopuszczalnego, ale bez niczego (czyt. radia, centrala, wzmacniaczy i innych duperelek) powinno być w okolicy 0,01 - 0,02. Ja mam teraz z radiem, centralem i wzmacniaczem ok. 0,06, ale dorobiłem specjalny wyłącznik do wzmacniacza i radia, bo nie chciało mi się ich podłączać pod kabel, który daje prąd po przekręceniu kluczyka. Także po przełączeniu wajchy radio idzie w stan uśpienia i tylko podtrzymanie ciągnie |
rozumiem że na kabelku czerwonym założyłeś przełącznik, zaś na żółtym jest cały czas 12 ( pamięć ) tyle że radio po wyłączeniu ( przeważnie przytrzymanie "off" przez 3sec ) przechodzi w stan gdzie podtrzymuje sobie tylko pamięć właśnie z kabelka zółtego zaś z czerwonego już nic nie ciągnie. co innego wspomniane wcześniej radia "noname" wtedy zastosowanie przełącznika bywa logiczne , zaś "centrala" czyli chyba chodzi ci o centralny zamek nie ma prawa pobierać żadnej energi kiedy nie jest używany, jeśli pobiera jest uszkodzony. wzmacniacz również po wyłączeniu radia powinien się wyłączać i nie ma prawa pobierać żadnej energii ( wzmacniacz nie ma żadnych ustawień, które wymagają podtrzymania pamięci, wszystko ustawia się na "twardo" potencjometrami lub przełącznikami )
zegarek oraz komputer sterujący pracą silnika powinien pobierać ok 20-40mA ( 0.02-0.04 A ) , podtrzymanie pamięci radia nie powinno przekraczać 50mA. następnie jedynymi pozostałymi urządzeniami które mają prawo brać energie są np alarmy i tu zaczyna sie zabawa. seryjny alarm producenta ma znikomy pobór rzędu 30-50mA zaś tanie alarmy "dokładane" potrafią żreć nawet 500mA ( 0,5A )
teraz jak to przeliczyć ? tzn ile wytrzyma akumulator?
powiedzmy że mamy nowy akumulator 50Ah.przykładowo komputer i zegarek ( 30mA ) , radio (50mA) oraz dorobiony alarm powiedzmy (120mA ) łączny pobór to 200mA ( 0.2A ) i tyle energi pobierze ten sprzęt w czasie jednej godziny, po 10h to będzie 2A , po 24h będzie 4,8A, po dwóch dniach prawie 10A. teoretycznie po 10 dniach aku powinien być zupelnie rozładowany zaś po ok 6 dniach auto już nie odpali. tyle z teorii ... w praktyce bywa że auto z alarmem potrafi odpalić po 2 tygodniach. tyle że posiadacze 2-3 letnich akumulatorów "no-name" mogą sie pożegnać z taką praktyka gdyż przyjmuje się że akumulatory tanie tracą ok 15-20% sprawności w ciągu roku
mam nadzieje że naświetliłem co nie co sprawę co ile bierze i ile wytrzyma "mój" aku |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|