radio sie strasznie grzeje |
Autor |
Wiadomość |
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-07-2008, 17:57 radio sie strasznie grzeje
|
|
|
witam mam radio w blautunkt w mojej temprze i sie ono strasznie grzeje o co moze chodzic pomocy |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-07-2008, 18:04
|
|
|
ale jak? całe się grzeje? tylko tył/ ścianka?
może nawiew go podgrzewa? w temperce tak miałem, że zauważyłem, że radyjko się mocniej grzało samo nieraz a była na tyle szczelna keiszeń tam/wnęka , że nie było obiegu i bywało gorące... poza tym jak dasz nawiew letni/ciepły to tamte okolice podgrzewa za dobrze i radio też...
samo radio z siebie może tak mieć, że musi mieć przewiew, konstrukcja taka radia;
a może go przeciążasz bo masz większe głośniki ale bez wzmacniacza osobnego, wprost do radia i radio nie wydala i końcówki mocy się nadmiernie grzeją... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-07-2008, 18:04
|
|
|
nie które nowe radia tak mają ... mam sony xploda nawet jak gra cicho to radiator z tyłu jest tak nagrzany że można sobie jajka na nim usmażyć i z tego co mi wiadomo to wszystkie xplody tak mają podobnie chyba jest z JVC ale że blapupunkt to pierwsze słyszę ... w zasadzie jedyny element który wydziela naprawdę dużo ciepła to końcówka mocy ... ale to musiałaby być ciągle ostro obciążona albo działać na zwarciu a wtedy raczej nic byś nie słyszał z głośników ...
jeśli to jest jakieś starsze radio to olej to jak się spali to dużo stratny nie będziesz ... jak radio jest nowe to też to olej masz gwarancje |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-07-2008, 18:55
|
|
|
u mnie sie grzeje mam xploda - gorace ze dotknac nie mozna. Myślę, że nic się nie stanie. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-07-2008, 18:12
|
|
|
cale radio sie grzeje nawet panel ze sie rozlacza... pomocy |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-07-2008, 22:04
|
|
|
dolarinho napisał/a: | nawet panel ze sie rozlacza... |
Kolego - wybacz, nie rozumiem, moze masz gdzies zwarcie? proponuje zobaczyc, czy zasilajace przewody nie maja zwarcia, przytopienia, czy glosnikowe kable rowniez sa w porzadku, jesli az tak bardzo sie grzeje to musisz miec jakies zwarcie, to mi do glowy jedynie przychodzi. Proponuje pusc sobie dwa kable prosto z akumulatora, zobacz czy bedzie to samo i jesli bedzie ok to masz gdzies zware, mysle ze takie sprawdzenie powinno wyelimonawc usterke |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-07-2008, 07:57
|
|
|
Mój 4 letni panasonic też się mocno grzeje, ale nic złego się jeszcze nie stało... to chyba musi tak być. Jeśli Ci to przeszkadza to oddaj do sklepu niech Ci wymienią albo oddadzą kasę. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-07-2008, 14:56
|
|
|
mam jeszcze jeden problem... mam w menu aux-in ale gdzie wlasnie jest w tym radiu wejscie sygnalowe ??? nigdzie go nie widac
ma moze ktos instrukcje do munchen cd51 ??
pomocy |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-07-2008, 19:39
|
|
|
jeśli go nie widać a jest w menu to pewno z tyłu radia masz jakieś złącze np popularne RCA (cinch) L i R. i to będzie aux, możesz też mieć drugą parę RCA wyjścia na wzmacniacz zewnętrzny.
spróbuj , jeśli się nie boisz, otworzyć radyjko i wydmuchać syfy, może nie ma przewiewu koło radiatorów bo kurz naleciał itp to raz;
może określisz miejsce dokładniej co się grzeje, gdzie i dasz fotkę. weź do domu pod jakiś zasilacz 12V i włącz bez głośników choćby jak zasilacz miałby nie uciągnąć, ale jak masz zdjętą obudowę górną jeśli to możliwe, potem wyłącz i dotkij, określ gdzie się grzeje i daj foto;
inna możliwość - masz jakieś głośniki zbyt radyjko obciążające, albo jakiś uszkodzony, stąd się przegrzewa;odpal na dłużje z odłączonymi wszystkimi głośnikami i zobacz.
ale tak czy tak możesz wyciągnąć i wyczyścić środek jeśli jest syf;
** Dodano: 14-07-2008, 20:40 **
tylko lepiej delikatnie jeśi byś czyścił, może lepiej nie naelektryzować nic. jak nie wiesz jak to najlepiej wydmuchaj syfy jeśli są bez jeżdżenia po elementach, zazwyczaj starczy tylko górną pokrywę/część obudowy otworzyć. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-07-2008, 14:04
|
|
|
mam nowe fakty co do mojego grzejacego sie blautunkta munchen cd 51 otóż radio grzeje sie tylko gdy slucham muzyki z CD gdy słucham radia juz sie nie grzeje
|
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2008, 23:37
|
|
|
hmm... może mechanika gdzieś trze? silniczek?
nie dowiesz się tego bez otwarcia obudowy i zaraz po 'nagrzaniu'/w trakcie obadania "(po nagłym odłączeniu od prądu dotykaj) może dotkniesz/zobacztsz co to tam w środku tak się grzeje. no i ew daj tu foto tego;
tak czy tak spróbuj choć otworzyć i syf wydmuchać do czytego. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-07-2008, 16:34
|
|
|
syf wydmuchany i nadal sie grzeje... wiem ze to od radiatora cieplo sie przenosi po calym odtwarzaczu... co mam zrobic ?? |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-07-2008, 18:01
|
|
|
Sapphiron zapomniałeś tylko dodać że jak właczy wiatraczki to żeby muzyke dawał głośno bo te gówna małe to niezłe suszarki są i potrafią nieraz nieźle wkurzyć człowieka dźwiękami jakie wydają. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-07-2008, 20:13
|
|
|
Ja bym zaczął od zmierzenia prądu jaki bierze to radyjko na "biegu jałowym".... Generalnie radio wyłaczone na podtrzymanie pamięci bierze ok. 100-200mA, zobacz ile to radyjko ciągnie... Jeżeli sie tak grzeje może być cos nie tak z końcówką mocy... Końcówki często są zasilane z pominięciem włączników, więć jeżeli coś z nimi jest nie tak, to będą pobierały prąd i się grzały.
Oczywiście najlepiej użyć jakiegoś multimetru właczonego w szereg zasilania radia. |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-05-2009, 17:48
|
|
|
mały wiatraczek 3x3 cm 12v i po sprawie |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-05-2009, 22:51
|
|
|
można i tak, jeśli szum wiatraczka Ci nie przeszkadza.. dla mnie to jednak co najmniej dziwne zakładanie cooler'a do radia... to nienaturalne jest... wolałbym dojść co się w radiu spsuło, chyba, że naprawa droga czy coś i radio by było 'byle tylko coś se grało aż zdechnie'... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-05-2009, 08:34
|
|
|
raczej za mocne głośniki są podpięte.. a czy jvc czy iksplojd czy inny pioneer to dzis ta sama lipa.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 13:52
|
|
|
StiviHouse napisał/a: | raczej za mocne głośniki są podpięte.. a czy jvc czy iksplojd czy inny pioneer to dzis ta sama lipa.. |
Kolego a co ma niby moc elektryczna głośnika to temperatury końcówki mocy w radiu?? Proste pytanie, na którym głośniku wg. Ciebie końcówka mocy będzie się bardziej grzała, na 100Wrms czy 150Wrms jeśli już idziesz tym tropem Proszę oświeć mnie......
** Dodano: 08-05-2009, 14:55 **
dolarinho napisał/a: | syf wydmuchany i nadal sie grzeje... wiem ze to od radiatora cieplo sie przenosi po calym odtwarzaczu... co mam zrobic ?? |
Powedrować do dobrego elektronika,. niech zapnie oscyloskop na wyjscie glosnikowe końcówki mocy, może się wzbudzać ..... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2009, 14:51
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | StiviHouse napisał/a: | raczej za mocne głośniki są podpięte.. a czy jvc czy iksplojd czy inny pioneer to dzis ta sama lipa.. |
Kolego a co ma niby moc elektryczna głośnika to temperatury końcówki mocy w radiu?? Proste pytanie, na którym głośniku wg. Ciebie końcówka mocy będzie się bardziej grzała, na 100Wrms czy 150Wrms jeśli już idziesz tym tropem Proszę oświeć mnie...... |
mialem na mysli moce powyzej mocy koncowki.. sprobuj do jakiegokolwiek wzmacniacza mocy wyjsciowej x70w rms na kanał podpiąc glosniki znacznie wiekszej i obróc go na full obroty i zobaczysz czy sie nei bedzie grzał.. to koncowka ktora napedzany glosnik powinna miec wiekszy zapas mocy niz glosnik.. wiadome teoretycznie.. oczywiscie ze praktycznie bedzie hulac ale nie dziwmy sie ze bedzie sie grzac. I tu nei chodzi o samo podlaczenie 'ze podlaczymy mocniejszy glosnik' tylko jego prace na dluzsza mete.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 17:23
|
|
|
StiviHouse, aj brniesz dalej w bagno ... straty kazdego wzmacniacza zaleza od jego sprawnosci [klasy pracy stopnia mocy] tylko i wylacznie i ida na cieplo [grzanie sie stryktury polprzewodnikow koncowki mocy], jesli wysterujesz wzmacniacz na 90 czy 100% jego mocy to nie wazne czy glosnik do niego podpiety ma 2 czy 5 krotny zapas mocy koncowka mocy tak samo bedzie sie grzala, jedyny parametr glosnika ktory wplywa na moc osiagana przez stopien mocy to impedancja glosnika. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 18:24
|
|
|
... to jest bardzo dobry trop, może ma jakieś śmiszne głośniki z demobilu założone;
np widziałem swego czasu jak kartonowopapierowe syfy do Pand pakowali, tandetne masakrycznie, wyglądały na duuuże a w środeczku malutka membranka i cewka ale uwaga, o impedancji 2Ohm....
masakrycznie wykonane, niektóre 'tanie' radia no-name na takich głośnikach wręcz padały po godzinie grania (leciały końcówki bezpowrotnie), choć wydawałoby się to niemożliwe, jednak widziałem na żywo takie efekty...
może faktycznie końcówki w tym radiu są przystosowane do konkretnych np 4 Ohm'owych głośników , a są zapięte inne i jest taki efekt? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2009, 18:26
|
|
|
ja rozumiem bardzo dobrze ze nei znaczy czy bedzie dwa czy piec racy mocniejszy ale sam fakt ze bedzie mocniejszy bedzie nieodpowiedni.. raczej kazdy sprzet ktory bedzie pracowal na full obrotach bedzie sie grzal.. mozliwe tez ze dwa glosniki sa podpięte szeregowo badz rownolegle a jak wiadomo wtedy zmienia sie impedencja |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-07-2009, 16:11
|
|
|
sie kłócicie a moje radio po założeniu tego wiatraczka cały czas super chodzi
a mineło juz kupe czasu,
temat do zamkniecia |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
|